بازدید 1615

فلاحت پیشه: روس‌ها از مذاکره ایران و آمریکا ناراحتند

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: روس ها و دیگر بازیگران احساس می کنند برجام تمام شده بنابراین منافع برجامی آنها نیز تمام شده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 20 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، اخیرا وزیر خارجه عمان به تهران سفر کرد و فردای آن یک مقام اروپایی اعلام کردند که مذاکرات هسته ای با ایران از سرگرفته خواهد شد.

فلاحت پیشه درباره شکل گیری دور جدیدی از مذاکرات میان ایران و غرب گفت: ایران و آمریکا تنش های مختلفی دارند این تنش ها باید مدیریت شود. معتقدم میز قرمزی بین ایران و آمریکا به واسطه برخی کشورها همچون قطر و عمان شکل گرفته است که همچون خط تلفن قرمز بین آمریکا و شوروی در زمان جنگ سرد عمل می کند.

وی افزود: مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم یا محرمانه و غیرمحرمانه ایران و آمریکا با هدف احیای برجام نیست چون موضوعات آن وسیع است از آزادی زندانیان آمریکایی و تردد آمریکایی ها در خلیج فارس تا لغو تحریم ها در حوزه های مختلف را در بر می گیرد. در واقع آمریکا و ایران پذیرفتند در کوتاه مدت نمی توانند مهمترین تنش های فی مابین خود را حل کنند لذا می خواهند این موضوع را مدیریت کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با اشاره به نگاه روس ها به مذاکرات ایران و آمریکا اظهار کرد: روس ها از این موضوع ناراحت هستند، آقای لاوروف بعد از تنش اخیر که بر سر بیانیه اخیر مربوط به جزایر ایرانی شکل گرفت، مصاحبه کرد و بدون آنکه نامی از این بیانیه بیاورد و برای ملت ایران توضیح دهد اعلام کرد «برجام دیگر قابل احیا نیست ایران و آمریکا در حال انجام یکسری مذاکرات با هم هستند». در واقع نوعی گلایه را مطرح کرد.

وی افزود: در ابتدای دولت بایدن نیز وقتی آمریکا برای آغاز مذاکرات پیام داد؛ ایران از طریق آقای قالیباف پیامی را برای روس ها ارسال کرد اما ارسال این پیام با بی احترامی پوتین مواجه شد. در واقع روس ها و دیگر بازیگران احساس می کنند برجام تمام شده بنابراین منافع برجامی آنها نیز تمام شده است.

این استاد دانشگاه درباره نتایج مذاکرات ایران و آمریکا گفت: امکان دارد تبادل زندانیان اتفاق بیفتد و آمریکا از اعمال برخی تحریم ها چشم پوشی کند تا در بلند مدت به یک توافقی برسند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست