بازدید 1923

به‌کارگیری ابزارهای پیشرفته برای مقابله با تقلب در کنکور

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بابیان اینکه خیلی از ابزار‌هایی که برای تقلب در کنکور و آزمون‌های علمی مورد استفاده قرار می‌گیرند شناسایی شده است گفت: برای جلوگیری از تقلب نیز دستگاه‌های پیشرفته‌ای ساخته و هم وارد شده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰ 20 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص تقلب در كنكور و نبود وحدت رویه در عمل با حجت الاسلام دكتر احمد حسین فلاحی سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو كرد.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی با بیان اینكه هزار و ۳۶ نفر تعداد كسانی بود كه توسط سازمان سنجش مورد بررسی قرار گرفتند، گفت: البته این افراد متقلب قطعی نبودند و شبهه تقلب برای آنها وجود داشته است. همواره یكسری تقلب قطعی وجود دارد و برای برخی دیگر از افراد هم شبهه تقلب وجود دارد.

وی افزود: با آنهایی كه تقلب قطعی دارند برخورد قطعی صورت می‌گیرد اما برای كسانی كه شبهه تقلب وجود دارد، بر اساس ماده ۱۱ مورد بررسی قرار می‌گیرد كه هزار و ۳۶ نفر مورد اشاره در این دسته قرار می‌گیرند.
سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از برگزاری جلسه‌ای در این زمینه در روز دوشنبه خبر داد و بیان كرد: عملكرد سازمان سنجش و آموزش و پرورش در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. هر دو سازمان و وزارت در این زمینه گزارش دادند؛ مشخص است كه باندهای مافیایی در زمینه تقلب در كنكور وجود دارد و خوشبختانه با برخورد با بعضی از این گروه‌ها، تعدادی از باندهای تقلب در كشور از بین رفته است.
وی اظهار امیدواری كرد كه در سال آینده باندهای مافیایی تقلب در سنجش‌های علمی كشور از جمله كنكور و آزمون پایان سال آموزش و پرورش نداشته باشیم زیرا اعتبار آموزش و پرورش و سازمان سنجش را زیر سوال می‌برند.
حجت الاسلام فلاحی اشاره كرد: خیلی از ابزارهایی كه برای تقلب در كنكور مورد استفاده قرار می‌گیرند شناسایی شده است و در مقابل آن دستگاه‌های پیشرفته‌ای هم ساخته و هم وارد شده است. كارهای دقیق و زیادی برای مقابله با تقلب در امتحانات علمی صورت گرفته است و امیدوار هستیم در آینده شاهد این اتفاقات نباشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی