بازدید 5598
۱

تصاویر بزرگ‌ترین ساختمان اداری جهان

این ساختمان که از ساختمان پنتاگون در آمریکا بزرگ تر است و رکورد بزرگ‌ترین ساختمان اداری جهان را زده است، محل تجمیع صنعت الماس هند در شهر صورت در استان گجرات خواهد بود و ۷.۱ میلیون فوت مربع مساحت دارد.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸ 19 July 2023


به گزارش  تابناک، برای بیش از ۸۰ سال ساختمان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون= پنج ضلعی) بزرگ ترین ساختمان اداری جهان بود، اما هندی ها در حال افتتاح ساختمانی اداری در ایالت گجرات هستند که از ساختمان پنتاگون بزرگ تر است و از ماه نوامبر سال جاری میلادی عنوان بزرگ ترین ساختمان اداری جهان را از آن خود خواهد کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از سی ان ان، این ساختمان که " صورت دایموند بورس" نام دارد، در شهر "صورت" که به عنوان پایتخت الماس و جواهرات دنیا مشهور است و در استان گجرات در غرب هند واقع شده است.

"Surat Diamond Bourse" (صورت دایموند بورس) محل استقرار بیش از ۶۵ هزار متخصص الماس هندی خواهد بود. 

این مجموعه وسیع ۱۵ طبقه ای که بیش از ۳۵ هکتار زمین را در بر می گیرد، برای تجمیع صنعت الماس هند ساخته شده است و دارای مجموعه ای از ۹ ساختار مستطیلی به هم پیوسته است که از یک ستون مرکزی سرچشمه می گیرد.

این ساختمان ۷.۱ میلیون فوت مربع مساحت دارد که آن را بزرگتر از پنتاگون، مقر وزارت دفاع ایالات متحده، که بیش از ۸۰ سال عنوان بزرگ ترین ساختمان اداری جهان را در اختیار داشت، می کند.

تکمیل این پروژه حدود ۴ سال به طول انجامید که شامل ۲ سال تاخیر مربوط به دوران همه گیری کووید-۱۹ بود.

تصاویر بزرگ‌ترین ساختمان اداری جهان

بر اساس گزارش سی ان ان،  این ساختمان اواخر امسال (۲۰۲۳) به طور رسمی توسط نارندرا مودی نخست وزیر هند افتتاح خواهد شد و میزبان اولین ساکنان آن در ماه نوامبر خواهد بود.

ماهش قدهاوی، مدیرعامل این پروژه به سی‌ان‌ان گفت که فضای اداری این مجموعه باعث صرفه‌جویی در وقت و منابع مردمی می‌شود که هر روز برای کار مجبور بودند به بمبئی سفر کنند.

او گفت: "...بعضی از مردم مجبورند روزانه تا ۴ ساعت وقت بگذارند تا از خانه‌های خود به محل کارشان بروند و دوباره به خانه بازگردند."

این ساختمان توسط شرکت معماری Morphogenesis (مورفو جنسیس) مستقر در دهلی نو طراحی شده است. 

قدهاوی در مورد پیشی گرفتن این ساختمان از پنتاگون گفت که این هدف اولیه ساخت این مجتمع بزرگ نبوده است و اندازه پروژه بر اساس تقاضای واقعی تعیین شده است.

تصاویر بزرگ‌ترین ساختمان اداری جهان

این ساختمان پیشرفته دارای ویژگی هایی از جمله طراحی با هدف کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی است و در این زمینه واجد شرایط دریافت رتبه "پلاتینیوم" از شورای ساختمان سبز هند است.

این ساختمان دارای یک سیستم "خنک کننده تابشی" است که آب خنک را در زیر طبقات خود به گردش در می آورد که باعث کاهش دمای داخلی می شود. 

علاوه بر این، انرژی مناطق مشترک داخل ساختمان از خورشید تامین می شود و دفاتر از طریق یک راهروی مرکزی طولانی به هم متصل می شوند، شبیه طرح ترمینال فرودگاه. 

تصاویر بزرگ‌ترین ساختمان اداری جهان
ساختمان پنتاگون (مقر وزارت دفاع آمریکا) در حومه شهر واشنگتن دی سی آمریکا


این ساختمان ۴۷۰۰ فضای اداری و ۱۳۱ آسانسور را در خود جای می دهد. این پروژه با هزینه ای بالغ بر ۳۲ میلیارد روپیه هند ساخته شده است. هر دلار آمریکا معادل ۸۲ روپیه هندی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
تکمیل این پروژه حدود ۴ سال به طول انجامید که شامل ۲ سال تاخیر مربوط به دوران همه گیری کووید-۱۹ بود.
شوخی می کنی تو ایران متوسط این ساختش 30سال طول می کشه...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست