فریدون عباسی: نمایندگان حق عزل و نصب ندارند

نماینده مردم کازرون در مجلس با اشاره به اینکه بندهای مورد نظر نمایندگان از بخشنامه انتخاباتی وزارت کشور حذف شده است و پیگیری آن موضوعیت ندارد، گفت: ما باید به اقدام وزیر احترام بگذاریم و موضوع را ادامه ندهیم.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ 16 July 2023

ایرنا،، فریدون عباسی در مورد اظهارات قالیباف برای عزل معاون سیاسی وزیر کشور بیان داشت: نمایندگان حق عزل و نصب مدیران دولتی را ندارند و این یک قانون است که عزل و نصب در سلسله مراتب دولتی صورت می گیرد.
وی افزود: در انتصابات سلسله مراتبی وجود دارد که سابقه مدیریتی و سطح سواد افراد از سوی مراجع چندگانه استعلام می شود تا فردی بتواند در منصبی قرار گیرد.

نماینده مردم کازرون در مجلس با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها بیان داشت: قانونی وجود ندارد که نماینده مجلس حق عزل و نصب دارد ولی به طور نانوشته و عرفی معمولا برای انتخاب استانداران نظر نمایندگان آن استان را اخذ می‌کنند.

وی افزود: حتی برخی از استانداران که درایت و ظرفیت بیشتری دارند، خودشان از نمایندگان می‌خواهند برای انتخاب مدیر به آنها مشاوره دهند و این نوعی تشریک مساعی است، اما در قانون اختیاری برای دخالت نمایندگان در انتصابات استانی و شهرستانی وجود ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به سخنان اخیر قالیباف در مورد عدم دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها گفت: رییس مجلس با ذکر این موضوع قانون را ذکر کرده است و باید بدانیم تغییر معاون وزیر کشور بر عهده شخص وزیر است.

عباسی اظهار داشت: باید ظرفیت نمایندگان باید به اندازه ای باشد که اگر خطایی صورت گیرد، باعث نشود که آن مسئول به این دلیل عزل شود و یا وزیری تحت فشار قرار گیرد بلکه در حد تذکر کافی است.

وی بیان داشت: بعد از اعتراض نمایندگان به بخشنامه انتخاباتی معاون وزیر کشور، وی برای توضیحات به مجلس آمد و قبل از حضور در مجلس بندهایی از بخشنامه که محل ابهام بود، حذف شد؛ ما باید به این اقدام وزیر احترام بگذاریم و موضوع را ادامه ندهیم.

وی افزود: با توجه به شرایط و مصلحت کشور و اینکه در آستانه انتخابات هستیم، بهتر است اختیار را به وزیر کشور بسپاریم تا وی در مورد معاونانش تصمیم گیری کند.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس پنجشنبه هفته گذشته- ۲۲تیر- در قم اعلام کرد که قطعاً دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها خلاف قانون است.

با این وجود وی سه روز بعد در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس رفتاری متناقض با سخنان خود داشت و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره برکنار معاون سیاسی وزیر کشور گفت که به وزیر کشور اعلام کرده مهلت زمانی برای برکناری معاون سیاسی به اتمام رسیده است؛ اگر این قول وزیر کشور انجام نشد، من بر اساس آیین نامه داخلی مجلس پیگیری خواهم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست