بازدید 1426

8 ویژگی یک سرور خوب ایرانی

خرید سرور ایرانی برای اغلب کسب و کارهایی نوپا که از هاست ‌های اشتراکی استفاده می کنند مناسب است. هزینه پایین و سهولت مدیریت آن دلیل استفاده تازه‌ کارها از هاست اشتراکی به‌شمار می‌رود. کسب و کارهای که رشد می کنند و بزرگتر می شوند به مرور زمان به امکانات و منابع بیشتری نیاز دارند و در این زمان است که سرورهای ایرانی وارد میدان می شوند. در ادامه با نوین هاست همراه باشید...
کد خبر: ۱۱۸۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ 16 July 2023

8 ویژگی یک سرور خوب ایرانی

ویژگی های اصلی یک سرور خوب ایرانی چیست؟

ویژگی های یک سرور خوب در 8 مورد اصلی زیر خلاصه می شود:

  • فضای دیسک کافی
  • پهنای باند بالا
  • امنیت بالا
  • زمان بالا
  • سرعت بالا
  • امکان آرتقای پلن
  • قدرت پشتیبان گیری
  • پشتیبانی خوب از شرکت هاستینگ
  • بی اثر شدن محدودیت ها

فضای کافی هارد دیسک

یک قالب سایت به صورت پیش فرض از تعدادی فایل تشکیل شده است. به تدریج با افزایش بازدید سایت و آپلود مطالب جدید، فضای مورد نیاز برای ذخیره این فایل ها در سرور افزایش می یابد. حال تصور کنید که این سایت فایل های چند رسانه ای یا متنی را نیز از بازدیدکنندگان دریافت می کند. این سایت قطعا به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز دارد و به مرور زمان این نیاز بیشتر می شود.. به همین دلیل است که یک هاست یا سرور خوب، هاستی است که فضای ذخیره سازی یا هارد دیسک زیادی داشته باشد.

همچنین نوع هارد و سرعت آن نیز موضوع بسیار مهمی است. به عنوان مثال هارد دیسک های SSD و Nvme برای سرورها و هاست ها از بهترین انواع هارد دیسک های اختصاصی در دنیا هستند.

فرقی نمی کند که هاست ووکامرس را برای وب سایت فروشگاه خود خریداری کنید یا جهت بالا بردن کیفیت کلاس آنلاین خود یک سرور بخرید. در هر صورت، این مقاله به شما کمک می کند تا یک میزبان وب خوب با ویژگی های مناسب برای کسب و کار و نیازهای خود انتخاب کنید.

پهنای باند بالا

پهنای باند یا Bandwidth یکی از مهمترین ویژگی های یک هاست یا سرور خوب است. پهنای باند شاخصی است که توانایی سرور یا هاست را برای انتقال داده در یک بازه زمانی معین مشخص می کند. این ویژگی مهم است زیرا توانایی ارائه خدمات به افراد در سایت را بدون کاهش سرعت در روزهای اوج بازدیدکننده تعیین می کند. بنابراین هر چه پهنای باند هاست بیشتر باشد، کیفیت سرور یا هاست بهتر است.

امنیت بالا

وب سایت یکی از دارایی های یک کسب و کار است. به همین دلیل، سایت دارایی غنی از داده است. از اطلاعات مشتری گرفته تا اطلاعات مالی و اطلاعات حساب در سایت شما، به همین اهمیت زیادی دارد که امنیت سایت شما بالا باشد  و در معرض حملات سایبری و یا نفوذ مداوم افراد دیگر قرار نگیرد.

کنترل هاست اشتراکی به دست شما نیست و این مسئله احتمال نفوذ کلاهبردارن به وب سایت را بالا می برد. در صورتی که به این باور رسیده اید که کسب و کار اگر فکر می‌کنید بزرگی کسب و کار شما به حدی رسیده که نیاز می بینید برای تامین امنیت آن باید هزینه کنید، خرید سرور مجازی و VPS ایران پیشنهاد خوبی است. البته، با درنظر نگرفتن تحریم ‌ها و مسدودسازی ‌های برخی از سرویس‌ دهنده ‌های خارجی، سرورهای خارجی طرف آب هم امنیت فوق ‌العاده ‌ای را فراهم می‌کنند.

وبسایت های که روی از سرور اختصاصی ایران یا حتی از نوع مجازی ‌اش استفاده می کنند، با لایه‌ های امنیتی گسترده‌تری محافظت می شوند. مدیر سرور می‌تواند به راحتی از وبسایت خود محافظت کند و آن را تحت نظر خود داشته باشد. همچنین، خیالش راحت است که هیچ مدیر وبسایت یا سرور دیگری نیست که بخواهد در کار او دخالت کند.

هنگام خرید هاست یا سرور، به امنیت توجه کنید و از تیم فروش شرکت هدف خود بخواهید اطلاعاتی در مورد وضعیت امنیتی سرور خود ارائه دهند.

آپتایم بالا

Uptime شاخصی است که درصد زمان فعال بودن وب سایت شما و در دسترس بودن آن برای بازدیدکنندگان را اندازه گیری می کند. هر چه این عدد به 100% نزدیکتر باشد بهتر است. این شاخص به عوامل مختلفی بستگی دارد که شما به عنوان صاحب سایت نباید درگیر آنها باشید. در هنگام خرید هاست یا سرور مورد نظر خود باید از کارشناسان فروش شرکت هاستینگ در مورد آپتایم آن سوال کنید و شرکتی را انتخاب کنید که سرورهای آپتایم آن بالاترین سطح ممکن را داشته باشند.

سرعت بالا

یکی از ویژگی های مهمی که در هاست و سرور باید در نظر گرفته شود سرعت بالای پردازش اطلاعات است. این موضوع به ویژگی های دو سخت افزار اصلی (پردازنده یا CPU و رم) استفاده شده در سرورها مربوط می شود. برای دریافت هاست، به یک شرکت میزبانی اعتماد کنید که از پردازنده های قدرتمند و رم بالا برای اجرای هاست یا سرور خود استفاده می کند. به عنوان مثال این روزها که استفاده از دوره های آنلاین رو به افزایش است، استفاده از یک سرور خوب و پرسرعت ضروری است.

موقعیت جغرافیایی سرور و نزدیکی آن به مخاطبان از موارد مهم در سرعت وبسایت است. اگر همه مشتریان کسب و کار شما در ایران حضور دارند، خرید سرور ایران باعث می‌شود تا داده‌ها با سرعتی چند برابر برای کاربران بارگزاری شوند.

مسلما سرعت بالا یک مزیت بزرگ برای کسب و کارهای آنلاین و وبسایت‌های خدماتی به‌شمار می‌ آید. عملیات خرید یا ثبت ‌نام در این وبسایت ‌ها چند مرحله‌ای هستند و کاربر زمان زیادی را برای انجام یک عملیات در آن صرف می‌کند. سرعت بالاتر وبسایت باعث بهبود تجربه کاربری و افزایش خریدها می‌شود.

پشتیبانی خوب شرکت هاستینگ

خرید یک سرور و یا هاست خوب اولین قدم برای راه اندازی وب سایت شماست. تا زمانی که وب سایت شما راه اندازی می شود، به دلایل مختلف همیشه به خدمات پشتیبانی نیاز خواهید داشت. سرور و هاست خود را از شرکتی که خدمات پشتیبانی خوبی دارد تهیه کنید تا در هر شرایطی و در هر ساعت از شبانه روز که نیاز به کمک دارید در کنار شما باشد و به مشکل شما پاسخ داده و در اسرع وقت آن را برطرف کنید.

امکان ارتقاء پلن اولیه

اگر اندازه وب سایت و کسب و کار شما پس از خرید هاست یا سرور به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و به همین دلیل به ارتقای پلن اولیه هاست نیاز داشته باشید، باید این امکان را داشته باشید که در اسرع وقت ویژگی های جدید در سرور خود دسترسی پیدا کنید. به این ویژگی قابلیت ارتقای طرح پایه می گویند. یک هاست خوب میزبانی است که بتواند سرویس خود را بدون از دست دادن اطلاعات شما به روز کند.

قدرت پشتیبان گیری

عملکرد پشتیبان گیری معیار بسیار مهمی است که تضمین می کند اگر سرور میزبان وب سایت شما از کار بیفتد، شما همیشه یک نسخه پشتیبان برای راه اندازی وب سایت خود در سریع ترین زمان ممکن داشته باشید.

اهمیت استفاده از سرور ایران

بیزنس ‌های ایرانی بهتر است از سرورهای ایران استفاده کنند تا خیالشان بابت محدودیت ها یا مسدودکردن دسترسی‌ به سرور راحت باشد. از آن‌جایی که بازار آمریکا برای اغلب شرکت‌ های بین‌المللی بسیار جذاب است، آن‌ ها ناچارند تا از تحریم ‌های ایالات متحده پیروی کنند.

با استفاده از سرورهای داخلی برای وب سایت دیگر احتمال مسدود شدن یا عدم دسترسی به سرور از سمت سرورهای خارج وجود ندارد.

نوین هاست یار نوین شماست

اگر شما هم قصد دارید تا برای کار خود، یک سرور ایرانی تهیه کنید، می توانید پس از بررسی تفاوت سرور ایران و خارج بهترین سرور های ایرانی را خریداری کنید. تهیه سرورهای ایرانی ارزان برای کاربرانی که در موقعیت جغرافیایی ایران قرار دارند مناسب است. نوین هاست یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات هاست و سرور در ایران می باشد ، جهت مشاهده پلن ها و خرید سرویس به وب سایت www.novinhost.org  مراجعه نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی