بازدید 2932
۹

حداکثر بازدارندگی در لایحه عفاف و حجاب اعمال شده

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحات لایحه عفاف و حجاب با حداکثر بازدارندگی و کمترین میزان تکرار اشتباه های گذشته یا برخوردهای میدانی با مردم در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱ 16 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی شنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان افزود: در اصلاحات انجام شده در لایحه عفاف و حجاب، حداکثر بازدارندگی به گونه ای در نظر گرفته شده است که نیازی به برخوردهای ثانویه و بعدی نباشد.

وی با بیان اینکه در اصلاحات انجام شده در لایحه عفاف و حجاب از جُرم انگاری تنزل نشده است، اظهار داشت: از نهادهای قانونی می خواهیم تا زمانیکه این لایحه در صحن علنی مجلس ارائه و تصویب و این قضیه ساماندهی شود با قانون موجود در زمینه عفاف و حجاب یعنی ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی عمل شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ما در زمان حاضر خلاء قانونی در این زمینه نداریم، اضافه کرد: لازم است نهادهای قانونی از جمله قوه قضاییه و دادگستری با جدیت از ظرفیت قانونی موجود استفاده کنند و جلوی هنجارشکنی ها را بگیرند و ستاد احیا امر به معروف نیز به وظیفه خود عمل کند.

نقدعلی با بیان اینکه اعتراض جامعه ایمانی و دغدغه مندان فرهنگی ایرانی اسلامی نسبت به لایحه تدوینی عفاف و حجاب شدید بود، تصریح کرد: بیشتر این انتقادها به جا بود از جمله درباره سستی مجازات های دیده شده ، تنزل جُرم انگاری به تخلف و تضعیف جایگاه امر به معروف و نهی از منکر.

وی با بیان اینکه این لایحه به ۲ کمیسیون مهم قضایی و فرهنگی ارجاع شد، افزود: این لایحه در کمیسیون های مذکور با استفاده از نظرات و پیشنهادهای مختلف ارائه شده ، بررسی شد و تقریبا لایحه در کمیته تخصصی نهایی شده است و این هفته در کمیسیون فرهنگی نیز بررسی نهایی می شود تا بمنظور عرضه در صحن علنی به اتمام برسد.

نقدعلی همچنین خاطرنشان کرد: رییس مجلس شورای اسلامی مجددا فراخوانی برای ارائه نظر در لایحه عفاف و حجاب مطرح کرد که با توجه به اینکه پیش از این نظرات و پیشنهادهای مختلف دریافت شده است، دیگر جایی برای این فراخوان نمی بینیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: حکم خدا مشخص است و حکم شارع مقدس را که نمی توانیم به رفراندوم و فراخوان بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ایمانی کشور از ما انتظار دارد که در این زمینه سریع تر عمل کنیم، گفت: بسیاری از مردم از جامعه ایمانی می گویند ما در زمان حاضر چه کار انجام دهیم و عدم استفاده از ظرفیت های موجود نشان می دهد که نهادهای متولی مردم را برای چگونگی اجرای وظیفه امر به معروف و نهی از منکر کمتر ساماندهی می کنند.

مدیرکل بهزیستی اصفهان نیز در این نشست گفت: ۱۰۸۹ مرکز و موسسه غیر دولتی مرتبط و تحت نظارت و پوشش بهزیستی استان فعالیت می کند.

ناصر چاوشی با اشاره به فعالیت ۷۲ مجتمع دولتی، ۲۸ اداره شهرستانی و ۷۰۰ کارمند در بهزیستی استان افزود: معاونت اجتماعی این اداره متولی امور ۹۳ هزار معلول در استان است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۴۰ مرکز توانبخشی با ارائه خدمت به ۱۱ هزار و ۴۰۳ نفر بطور مستقیم اظهار داشت: ۵۲ نوزاد و کودک تا سه ساله در تنها شیرخوارگاه اصفهان نگهداری می شوند.

چاوشی با اشاره به اهمیت اورژانس اجتماعی گفت: ۲۸۹ مرکز مشاوره و کلینیک روانشناسی در استان فعال است که پارسال ۱۶۷ هزار و ۷۴۳ مورد مراجعه داشته است.

وی به سامانه «تصمیم» اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال از ۲۰ هزار و ۷۷۲ مورد درخواست طلاق، با اقدامات و مداخلات صورت گرفته سه هزار و ۱۳۵ مورد به سازش زوجین منجر شد.

مدیرکل بهزیستی اصفهان همچنین با اشاره به فعالیت سامانه صدای مشاور به شماره تلفن ۱۴۸۰ گفت: پارسال ۹ هزار و ۴۳۹ فرصت شغلی در دفتر اشتغال بهزیستی این استان ایجاد شد.

چاوشی با بیان اینکه قانون حمایت از حقوق معلولان سال ۹۵ تصویب شد اما اجرایی نشده است، افزود: بهزیستی اصفهان از نظر نیروی انسانی بویژه در بخش خدماتی به شدت مشکل دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۹
میشه به جای این مسائل به حل مشکل گرانی بپردازید
من به عنوان فرد امذهبی اصلا انتظار ندارم از طرف ما حرف نزنید لطفا .یک رای بگذارید ببنید چند درصد رای میاره این طرح هاتون .شما شغل و مسکن برای جوانان ایجاد کن .ربا دزدی و اختلاس و پارتی بازی رو حذف کنید حجاب خود به خود درست می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
اولا تو مذهبی نیستی چرت نگو! دوما مگه به قول شما این مواردی که گفتی توو خارج جونتون حل شده نیست پس چرا وضع فساد جنسی بیداد میکنه؟
هفت شهر عشق را عطار گشت
مسئولین ما هنوز اندر خم یک کوچه اند
ما نمیگیم این قانون لازم نیست ایکاش روی قوانین دیگم انقد جدی بودید مثل مالیات از سوداگران مالیات از خانهای خالی قانون از کجا اورده اید ساخت مسکن ...
همش نمايشه ... يه سر توي خيابونا بزنيد پوشش مردم و تصميم جامعه رو متوجه ميشيد. هيچ طرح و لايحه اي هم نميتونه جلوي تصميم جامعه رو بگيره
هرچند حجاب به این معنی نیست که شما میگویید، اما به فرض محال اگر حرفتون درست باشد چرا رگ گردنتون به خاطر ربا، فساد، دروغگویی، اختلاص، قتل و ده ها جنایت دیگه بیرون نمیزنه!
وقتی تمام هم و غم مسئولین در سیاست داخلی بشود حجاب و در سیاست خارجی بشود دشمنی با غرب و نابودی اسرائیل نتیجه میشود چیزی که هست . بهتر نیست به مسائل اساسی و مشکلات مردم بپردازید
برای مبارزه با دزدی و دروغگویی که به قول معصومین ام الفساد هست چه ابزارهای بازدارندگی اعمال کردید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی