بازدید 1250

تفکیک حساب شخصی از تجاری در"ایران زمین" فراهم شد

مدیر امور مهندسی نرم افزار بانک ایران زمین گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک مرکزی، بانک ایران زمین با اتصال به این سامانه امکان تفکیک حساب شخصی از تجاری را در این بانک عملیاتی کرده و در حال بهره برداری است.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ 15 July 2023

به گزارش خبرنگار «تابناک» یکی از موضوعاتی طی چند سال گذشته مطرح بود بحث تفکیک حساب شخصی از تجاری بود که سازمان امور مالیاتی به صورت ویژه آن را مورد بررسی قرار داد و بعد از ارزیابی در بانک‌های کشور اجرایی کرد.
 طبق گزارش بانک مرکزی تاکنون بیش از ۱۷۸ هزار حساب شخصی شناسایی شده اند که فعالیت تجاری داشته اند، در حالی که صاحبان این حساب‏ها هیچ‌گونه اطلاعات و پرونده‌ای در سازمان امور مالیاتی نداشته اند و در واقع به این طریق اقدام به فرار مالیاتی می‌کرده اند. از طرفی بانک‌ها نیز برای انجام این امر، اعلام آمادگی کرده و تاکنون ۲۴ بانک به طرح تفکیک حساب شخصی از تجاری پیوسته اند همچنین قرار است مابقی بانک‌ها نیز به زودی به این طرح بپیوندند.
اگر تراکنش‌های یک حساب بانکی در روز یا ماه فراتر از رقم معقولی انجام شود، مشخص خواهد شد که صاحب حساب کار تجاری انجام می‌دهد، در چنین شرایطی حساب وی تجاری محسوب شده و بانک از طریق ارسال پیام به وی اعلام می‌کند که این حساب تجاری است و مشمول پردخت مالیات می‌شود.
بنا بر این گزارش، از اول تیرماه جاری طرح تفکیک حساب‏های تجاری از شخصی کلید خورده است اقدامی که در راستای ممانعت از فرار مالیاتی و شفافیت‌های مالی است. البته شناسایی و تفکیک حساب تجاری از شخصی، از سال ۹۸ و بر اساس قانون بودجه آن سال مطرح شد، اما اجرای کامل این طرح چهار سال به طول انجامید. با این حال به نظر می‌رسد اکنون که این طرح شکل اجرایی به خود گرفته است، باید دید که عملکرد دولت و سازمان امور مالیاتی در این زمینه به چه نحوی خواهد بود.
برهمین اساس راه‌اندازی سامانه تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری، اقدامی است که طی یک سال گذشته از سوی بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی برای رفع مشکلاتی نظیر پولشویی و فرار مالیاتی صورت گرفته است و کلیه سیستم بانکی کشور موظف هستند به این سامانه متصل شوند.

طبق گفته حسن صیحانی مدیر امور مهندسی نرم افزار بانک ایران زمین در این خصوص با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک مرکزی، بانک ایران زمین با اتصال به این سامانه امکان تفکیک حساب شخصی از تجاری را در این بانک عملیاتی کرده و در حال بهره برداری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی