بازدید 5827
چهار تذکر جدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به وزیر علوم:

درباره استفساریه از مجلس خلاف واقع گفتید/ متقلب‌ها را از تحصیل تعلیق کرده و اشکالات را اصلاح و جبران کنید!

در این نامه هم اشاره‌ای به تضییع حقوق افرادی که در نتیجه این پرونده تقلب از قبولی در دانشگاه مورد تقاضا یا رشته مورد تقاضا یا شهر دلخواه یا حتی از قبولی در دانشگاه بازمانده اند، نشده؛ اما تذکر مهم دیگری آمده که قابل توجه است: «شما مسئول اصلی برای پاسخگویی در زمینه جرایم این اشخاص هستید و لازم است اشکالات رخ داده را در اسرع وقت جبران و اصلاح کنید.»
کد خبر: ۱۱۸۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 14 July 2023

درباره استفساریه از مجلس خلاف واقع گفتید/ متلقب‌ها را از تحصیل تعلیق کرده و اشکالات را اصلاح و جبران کنید!پرونده قبولی در بهترین رشته‌های دانشگاهی با تقلب که برای وزارت علوم فیصله یافته و مختومه شده بود، حالا در سایه واکنش‌های عمومی بازگشایی شده و روز به روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند.

به گزارش «تابناک»؛ ساعاتی از برگزاری کنکور سراسری امسال نگذشته بود که انتشار تصاویری از برخی کانال‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی توجه بسیاری را به خود جلب کرد و ابهاماتی را به دنبال داشت که در نهایت، پرده از واقعیتی عجیب برداشت؛ اینکه تصاویر منتشره از کارنامه قبولی برخی داوطلبانِ متقلب در سال گذشته، واقعی است و وزارت علوم و سازمان سنجش در جریان همه وقایع قرار دارند!

ماجرا به کنکور سال گذشته بازمی‌گردد که در آن شماری از داوطلبان با تقلب موفق به کسب رتبه‌های برتر آزمون شده و برای نام نویسی در برترین و پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکوری مانند پزشکی و دندانپزشکی نام نویسی کردند. افرادی که حالا کارنامه قبولی شان به عنوان نمونه کار در شبکه‌های تقلب در کنکور به مخاطبان عرضه می‌شود و نمی‌دانیم شمارشان چقدر است و تنها می‌دانیم که سازمان سنجش، نزدیک هزار تن از ایشان را شناسایی کرده است.

از اینجای ماجرا به بعد هم مبهم است و تنها اطلاعاتی که آن هم طی چند روز اخیر پیرامون آن منتشر شده، این است که این افراد متقلب در دانشگاه‌ها پذیرفته شده اند و حالا مدت هاست از دانشجو بودنشان می‌گذرد، بی آنکه هیچ عقوبتی متوجه شان شده باشد. افرادی که به تاکید وزیر علوم، چون دانشجو شده بودند و قوانین و مقررات درباره داوطلبان کنکور وضع شده و نه دانشجویان، نمی‌شد با ایشان برخوردی کرد!

وزیر علوم در حالی این توضیحات را در حاشیه جلسه هیات دولت ارائه داد که بیش از یک سال از پایان یافتن و مختومه شدن این پرونده در مجموعه تحت امرش می‌گذرد؛ پرونده‌ای که تازه برملا شده و به شدت مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته و وزیر را -احتمالا- بر خلاف میلش مجاب به پاسخگویی درباره آن کرده است. پاسخی که احتمالا زلفی گل بهتر از هر کسی از قانع کننده نبودنش آگاهی داشت، لذا با طرح یک ادعای مهم، سعی در توجیهش نمود.

به تاکید زلفی گل، رها کردن دانشجویانی که با تقلب به دانشگاه‌ها راه یافته اند، تصمیمی بوده که با نظر مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفته است؛ «تعیین تکلیف این گروه بر اساس استفساریه از مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و در آن اسفساریه، مجلس حکم کرده که چون این افراد دانشجو شده‌اند و دیگر داوطلب نیستند، مشمول نیستند، باید سر کلاس بروند و درسشان را ادامه بدهند.»

اظهاراتی که حالا ابعاد جدیدی به پرونده بازگشایی شده‌ی تقلب در کنکور بخشیده و موجب شده رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وزیر، تاکید کند که اظهارات وزیر در خصوص استفساریه از مجلس، نادرست و خلاف واقع است؛ آنقدر نادرست که می‌شود گفت وزیر دقیقا اظهاراتی در نقطه مقابل استفساریه مجلس و در راستای منویات دولت در این خصوص بیان کرده است!

درباره استفساریه از مجلس خلاف واقع گفتید/ متلقب‌ها را از تحصیل تعلیق کرده و اشکالات را اصلاح و جبران کنید!

به تاکید پژمان فر، در استفساریه مذکور، پیرامون آزمون مجدد (کنکور دوباره) از آن دسته از متهمان به تقلب که دانشجو شده‌اند و گاه چند ترم از تحصیل‌شان گذشته، کسب نظر شده، نه اینکه آیا می‌بایست از افرادی که با شبهه تقلب دانشجو شده اند، آزمون مجدد گرفت یا خیر. موضوعی که وزیر علوم به نوعی آن را وارونه با خبرنگاران و افکار عمومی در میان گذاشته و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس آن را متذکر شده است.

نکته مهم دیگری که پژمان فر در نامه به وزیر متذکر شده، روال همیشگی در خصوص این دست مسائل است؛ اینکه «ماده ۱۱ قانون رسیدگی به جرایم آزمون‌های سراسری تاکید دارد که این آزمون مجدد باید قبل از دانشجو شدن فرد و در همان تابستان صورت گیرد یا دانشجو شدن این افراد برای یک ترم معلق شود تا آزمون مجددی برگزار گردد.» قانونی که تصریح می‌کند از ثبت این افراد باید جلوگیری کرد، نه اینکه ابتدا ثبت نام و بعد مدعی شوند که کار از کار گذشته است.

وضعیتی که باید وزارت علوم در قبال آن پاسخگو باشد، چون برخلاف مفاد قانون عمل کرده و نه تنها به تخلف رخ داده رسیدگی نکرده است، که خود مرتکب تخلف شده و به تاکید پژمان فر به این تخلف در کمیسیون اصل ۹۰ رسیدگی خواهد شد؛ دومین نکته‌ای که در این نامه سرگشاده به وزیر علوم تذکر داده شده تا مشخص شود پرونده تقلب در کنکور سال گذشته، رسما بازگشایی شده است.

تذکر بعدی به وزیر علوم، در خصوص وضعیت فعلی است؛ اینکه هنوز این افراد متقلب با عقوبتی مواجه نشده و به مانند دیگر دانشجویان مشغول به تحصیل هستند. وضعیت غیرقابل قبولی که رئیس کمیسیون اصل ۹۰ را مجاب کرده خطاب به وزیر بگوید: «چنانچه از تقلب برخی از این افراد مطمئن هستید، طبق قانون باید با اثبات آن نسبت به تعلیق آنان از تحصیل و برخورد با آنان مطابق با قوانین و مقررات اقدام نمایید.»

البته در این نامه، اشاره‌ای به تضییع حقوق افرادی که در نتیجه این پرونده تقلب از قبولی در دانشگاه مورد تقاضا یا رشته مورد تقاضا یا شهر دلخواه یا حتی از قبولی در دانشگاه بازمانده اند، نشده، اما تذکر مهمی دیگری آمده که قابل توجه است: «شما مسئول اصلی برای پاسخگویی در زمینه جرایم این اشخاص هستید و لازم است اشکالات رخ داده را در اسرع وقت جبران و اصلاح کنید.»

یادآوری این نکته حقوقی که وزیر در خصوص همه این جرایم رقم خورده مسئول است، باید پاسخگو باشد و از همه این‌ها مهم تر، لازم است اشکالات رقم خورده را در اسرع وقت جبران و اصلاح نماید؛ یعنی اگر جایی در روند اشکالی بوده که موجب شده متقلب‌ها دانشجو شوند، روند را اصلاح کند، اگر قصوری رخ داده و رقم خورده، رسیدگی حقوقی و قانونی به آن را در دستور کار قرار دهد و در یک کلام، مسئولانه عمل کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴۲
تعلیق نه باید اخراج و دادگاهی بشوند
البته فروشندگان سوالات و همدستانشان باید دوچندان مجازات بشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
این داستان نمونه کامل حق الناس هست.
اگر تعدادشان 1000 نفر باشد، عدد بسیار بالایی حساب می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
فقط استیضاح زلفی گل.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
این آقای نماینده بهتر است اول به فکر سیسمونی گیت شاسی بلند و حقوق نجومی نمایندگان مچلس باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
سالهای سال است که خودیها با استفاده از سهمیه وارد دانشگاههای دولتی می شوند. تعداد این ها اکنون از صدها هزار نفر و شاید چند میلیون هم فراتر رفته است. ورود 1000 نفر با تقلب به دانشگاهها، در مقابل این سیاه لشگر سهمیه ای ها هیچ است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
پسفردا ماشین بهمون میزنه رانندش پیاده میشه میگه قوانین برای کسیه که پشت فرمونه من الان پشت فرمون نیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
باید حق افرادی که جایشان این افراد رفتند جبران شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
در ماجرای تقلب ۱۰۰۰ دانشجو قطعا یا وزیر علوم دروغ

گفته و می گوید ؟؟

و یا مجلس دروغ گفته و میگوید ؟؟

بهر حال باید صبر کرد و دید و شاید هر دو دروغ گفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
متقلبين آزمون دستياري پزشكي سال ٨٣ متخصص شدند و آب هم از آب تكان نخورد. خوبه، خيلي خوبه
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
من تو بهت هستم از تایید مجلس!تقلب قانونی شد؟!!!
بجای تعلیق قانون را اصلاح کنید و دو سهمیه جدید اضافه کنید
1 سهمیه شاسی بلند 32 سهمیه تقلب
تابناک عزیز ضمن تشکر از شما که منعکس کننده دردهای مردم هستید بطفا از انجایی که اینگونه مسایل با گذشت زمان بسرعت به فراموشی سپرده میشود تقاضا داریم تا اخراج اخرین نفر از هزار متقلب دانشجو نما والبته بانیان اصلی این رسوایی بزرگ موضوع را پیگیری کنید
اولا چون متقلبین جزو دم کلفت ها میباشند اتفاقی نخواهد افتاد، دوما حتم بدانید در آینده نزدیک یک سناریوی دیگر طراحی میشود تا تقلب در کنکور را بپوشاند. چنانچه در مدت کوتاهی آزادی طبری به فراموشی سپرده شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
اصل کار حلقه مافیایی موجود در وزارت علوم و سازمان

سنجش است که ریشه تقلب و سوال فروشی انجاست

و هست و خواهد بود و مدارک قلابی از مهندسی و دکترا هم مثل چاپ اسکناس های بدون پشتوانه دارند

شبانه روزه کار میکنند و مدارک قلابی چاپ میکنند !!؟؟
وزیر علوم ؛
متقلبین در کنکور با نظر مجلس دانشجو شدند، که البته تصمیم درستی هم بود!!!!!!!!!!!!!!!!!
همه فرمایشات و توجیهات جناب وزیر مدافع متقلبین یه طرف
این بخش مششع از جمله «که البته تصمیم درستی هم بود» هم یه طرف !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
خیلی دقیق گفتی
مملکت رسما با تقلب اداره میشه. برگشیم به دوران قجر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
دوران قجر هم فکر نکنم ای قدر هرکی هرکی بوده باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
خلايق هر چه لايق
یکی تقلب میکند، یکی بررسی را به تاخیر می اندازد، یکی میگوید حالا دیگه موضوع تغییر کرده طرف شده دانشجو ...پیدا کنید پرتقال فروش را
زد و بند وزارت علوم و مجلس کاملا آشکار است . اگر تقلب محرز بوده است ، اخراج و محرومیت از تحصیل کمترین تنبیه است .
اگر اسامی این افراد بررسی شوند سر نخهای روشنی از اعمال نفوذ بدست خواهند آمد
بازداستان من نبودم دستم بودتقصیر....شروع شد.
تقلب یعنی ظلم یعنی تبعیض
متقلبین و پنهان کنندگان تقلب و توجیه کنندگان تقلب و ... همشون باید تاوان بدن
چندسال پیش مسئول رده بالایی در سازمان سنجش به یک مسئولی دانشگاهی گفته بود که در زمان اعلام نتایج کنکور مراکز امنیتی لیستهایی از افرادی می دهند و می گویند اینها می بایست با این رتبه ها به عنوان قبولی به دانشگاهها معرفی شوند ما نیز مجبور به این کاریم بله دوستان متقلبین اینگونه اند که همه رده ها می گویند بگذارید بخوانند
هرزمان پست و منصب بر قابلیت چیرگی داشته باشد. آن فرد دنباله رو کسانی می شود که اورا بر سر کار آوردند. . همه می دانند کم نیستند کسانی که با استفاده از سهمیه های عجیب و غریب سالهاست بالاترین مدارک دانشگاهی و شغلی را کسب کرده اند و در گوشه و کنار کشور در حال خدمت صادقانه هستند. خوب پس چیز عجیبی نیست . آنها فقط از هرج و مرج استفاده کردند و مثل قدیما که بدون بلیط ازلای جمعیت می رفتند سینما آنها هم از لابلای جمعیت رفتند پزشکی و دندان پزشکی و .... اشکلالش کجاست؟ اشکالش در زود بودن استفاده ازمتد و سهمیه جدیدی ی به نام تقلب است که بتدریج حساسیت نسبت به ان کم و کمتر شده تا آنجا که عادی خواهد شد . خوش و خرم باشید.
وای مردم از خنده از وضعیت مملکت که این هزار نفر جشن فارغ التحصیلی بگیرن و پستهای کلیدی را اشغال کنن
خود وزیر برای این ابروریزی باید استیضاح بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
کی استیضاح کنه؟ اگر مجلس موافق نبود که تا حالا اعتراض، سوال یا استیضاحی کرده بودن؟
جناب پژمانفر، اگر مجلس از متقلبان و مفسدان حمایت نکند، وزیر هم جرات برخورد با مفسد متقلب را دارد نه اینکه با اولین برخورد با فساد، وزرا را تهدید به استیضاح کنید و بلافاصله پس از عزل یک مدیر مفسد دخالت کنید و بعد خود را هم از هر خطایی مبرا بدانید.
با متقلبین کنکور ۱۴۰۱ برخورد

نمی کنیم ؛ چون حالا دیگر

دانشجو شده‌اند و برای آنان آثار

روحی و روانی در پی دارد »...!

آقای وزیر علوم !

آیا آن داوطلب بدبختی که

حقش را گرفته‌اید و به این

تبهکاران جوان داده‌اید، و از

هستی ساقطشان کرده‌اید...........!

روح و روان ندارند.......................؟
باید اخراج شوند وبه مدت 5 سال از شرکت در آزمون های ورود به دانشگاه محروم شوند.
اینها که با تقلب ودزدی آمدند و جای بهترین دانش آموزان و نخبه گان را اشغال کردند و حق آنان را خوردند هیچ تضمینی وجود ندارد در آینده در کارها ومناضب مهمی که با تقلب به دست خواهند آورد چه بلایی بر سر کشور و مردم بیاورند.
مگه استفاده از سهمیه ها ی انواع و اقسام مختلف حق الناس نیست. چه فرقی داره تقلب یا استفاده از سهمیه ها ی مختلف اعم از : سهمیه اعضای هیات علمی، سهمیه ایثارگران، سهمیه نهادهای مختلف همه و همه ظلم آشکار در حق داوطلبین محروم است که سالها و ماهها رنج مطالعه می کشند اما نا امیدانه بخاطر این تقلب ها رشته مورد نظر را نمی تواند مطالعه کند. اگه صندلی و گنجایش خالی است باید به طور مساوی در اختیار همه افراد جامعه به طور مساوی گذاشته شود.
از کنکور همه سهمیه هار ار حذف کنید و تمامی متقلبین را اخراج و مجازات کنید. صلاح مملکت این است
حرف وزیر علوم اوج فساد و تبعیض در جامعه را نشان می دهد!!
با متقلبین با اشد مجازات باید برخورد شود نه اینکه کار خلاف آنها وجهه قانونی پیدا کن
این رسوایی مایه ننگ کشور و وزارت علوم و سازمان سنجش
پاسخ ها
قارنعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
چه با افتخار اعلام می کند ودوستان مجلسی خودش راهم شریک می کند
من سال 65 بورسیه پزشکی ارتش قبول شدم.رفتم برای مصاجبه خودم اونموقع سرباز بودم زمان جنگ.
از سه تا سوال پرسید.
1-پیام اخیر امام چه بود ؟گفتم من تو پاسگاه مرزی هستم نه روزنامه دارم نه رادیو 6 ماهه اخبار نخوندم.
2-سیاست انگلستان در مورد نفت خاورمیانه چیست؟گفتم نمیدونم
3-اسم امام جماعت پادگان آموزشیتون چیست؟گفتم نماز میخونم ولی اسم اونو نپرسیدم.نمیدونم
گفت مردود .
به همین سادگی .
سال 68 کنکور یک مرحله ای رتبه 608 تجربی آوردم منطقه 2 باز هم پزشکی قبول نشدم چون از اون سال سهمیه رزمندگان رو گذاشتن.سال قبل رتبه زیر 1500 پزشکی قبول میشد.
7 سال دیگه امتخان دادم آخرش هم هر سال چند نفری تا قبولی فاصله داشتم .نشد که نشد..10 سال عمرمو سهمیه های ظالمانه .........به باد دادتد .همون موقع هم افرادی بودند بسیار هوش پایین داشتند رفتن پزشک شدن .که همه تعجب کردیم.
تقلب و بی عدالتی از همون موقع شروع شده تا الان تاره صداش در اومده.
خیلی آسیب روحی خوردم 10 سال از عمرم حروم شد.
به حدی افسرده شدم که دوست داشتم بمیرم.از درآمد و زندگی هم عقب افتادم .لعنت به کنکور و بی عدالتی و تقلب.
خیلیها مثل من زندگیشون بخاطر کنکور با دست انداز و چالش روبرو شد.
اونوقت مجلس تقلب رو ماست مالی میکنه و وزیر هم مهر تایید میزنه.
عجب عدالتی عجب استباطی عجب ظلمی به بقیه داوطلبان
و عجب دهن کجی به داوطلبان .
عجب سفره ای است کنکور وعجب مافیای قوی داره پرقدرت تر از قانون و عدالت و قویتر از دولت.
آفرین به مدعی العموم عجب عدالتی؟؟؟؟؟؟؟
تابی جون منشر کن بخدا تمام زندگی منو کنکور خراب کرد.اونم سهمیه های ظالمانه
اگه بورسیه شده های نورچشمی دولت احمدی نژاد از تحصیل محروم شدن این متقلبین هم مجازات میشن،
از تعجب این خبر آنقدر فریاد کشیدم تو خونه همه ترسیدن.
مگه میشه این همه وقاحت و پررویی
جملات " که تصمیم درستی هم بود" و " برای آرامش روح و روانشون " نشان از این می‌دهد که همه تو جریان هستند
در خوشبینانه ترین حالت این ۱۰۰۰ نفر جای ۱۰۰۰ نفر دیگر را که مستحق بوده‌اند اشغال کرده اند. اگر تصور کنیم که بعضی از این گروه جاه مانده از دانشگاه شده باشند و بخواهند سال دیگه مجدد کنکور امتحان بدهند یعنی یکسال عمر هر کدامشان را دزدیده اند. اگر هم بجای رشته دلخواهشون مجبور شده اند یک رشته پایین تر انتخاب کنند، یعنی مسیر زندگیشان عوض شده. البته که وزیر دولت انقلابی به عدالت و حق و این چیزها فکر نکرده که اگر کرده بود نمیگفت تصمیم درستی گرفته شد.
متوجه تفاوت آنچه که وزیر گفته و اصل استفساریه از مجلس نشدم. از اهل ادب در فهم کلام مسئول اصل نود استمداد می‌طلبم
اکثر این اقدامات زیر سر هیئت علمی دانشگاهها است ببینید چندین سال چگونه با لطایفالحیل فرزندانشان را در دانشگاههای محل تدریسشان جابه جا کردند یکی از این ها دو دخترش را که در کنکور دردامپزشکی شبانه قبول شدند در سر کلاس پزشکی روزانه دانشگاه مشهد نشانده است و برخی فرزندانشان را با رتبه 10 هزار به بالا یک ترم به کویت یا مجارستان یا روسیه می فرستند و بعد به دانشگاه محل تدریسشان می آورند وبر سر کلاس پزشکی و دندان و دارو می نشانند. وبعد آن جوان زحمت کش !!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی