ذوالنوری: اهل سنت همیشه پای انقلاب ایستاده‌اند‌

نایب رئیس ‌‌مجلس شورای اسلامی گفت: اهل سنت همیشه پا به پای همه ملت ایران پای آرمان‌ها و اهداف انقلابی اسلامی ایستاده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 14 July 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری عصر امروز در آیین بزرگداشت روز مباهله در جمع مردم تویسرکان اظهار داشت: در سال ۸۰ شخصی که قصد رای گیری از اهل سنت را داشت دست به تحریف محتوای حدیث غدیر زد و کلمه مولی را به عنوان دوست معنی کرد، اما به فضل الهی با وجود همه منفعت طلبی‌های دنیایی، اهل سنت همیشه پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

وی افزود: حدیث غدیر یک حدیث پر تکرار و بی نظیر در تاریخ اسلام است که از علما و بزرگان اهل تسنن و تشیع رسیده است و غیر قابل خدشه و ایراد است.

‌ذوالنوری به تبیین مفاهیم حدیث ارزشمند غدیر پرداخت و تصریح کرد: به دلایل بسیار محکم و غیر‌قابل خدشه که علمای اهل سنت نیز به آن تاکید کرده‌اند، مولی به معنای ولی، سرپرست و صاحب اختیار مسلمانان بعد از رحلت پیامبر(ص) است.

وی ادامه داد: امیرالمومنین به صورت انحصاری تنها مخصوص به حضرت علی(ع) است و حتی دیگر ائمه معصومین نیز با این لقب خوانده نمی‌شوند.

نماینده مردم قم در مجلس شوری اسلامی گفت: معرفی امیرالمومنین علی(ع) به عنوان ولی و سرپرست همه مسلمانان بعد از رسول خدا(ص)، وحی مستقیم الهی و انتخاب خداوند متعال است و مساله امامت و جانشینی پیامبر(ص) مقوله ای نیست که توسط مردم تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: خداوند متعال به قدری برای مساله معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص) ارزش و اهمیت قائل شده که به صراحت فرموده ای پیامبر اگر این امر را ابلاغ نکنی رسالتت را انجام نداده‌ای.

‌ذالنوری با تبیین جزئیات بیش از ۲۳ دلیل محکم و مستدل برای معنی کلمه مولی به عنوان ولی، سرپرست و صاحب اختیار اضافه کرد: واقعه بزرگ و عظیم مباهله نیز همانند واقعه بی نظیر غدیر نشان دهنده بر حق بودن علی (ع) به عنوان جان پیامبر و اهل بیت (علیهم اسلام) یعنی حضرت زهرا، امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و ائمه معصومین بعد از آن‌ها‌ست.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم در روز غدیر نیز با نام بردن مستقیمٰ ، ائمه معصومین را یکی یکی به همه مردم معرفی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی