بازدید 2951

ریزش ۵۶۹۴۷ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۲.۶ درصد همراه شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ 12 July 2023


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، بورس اوراق بهادار تهران امروز در آخرین روز معاملاتی هفته در یک روند کاملا ریزشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل با عقب‌نشینی ۲.۶۸ درصد و از دست دادن ۵۶ هزار و ۹۴۹ واحد به رقم ۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۴۲۹ واحد رسید.

شاخص هموزن نیز امروز با از دست دادن ۲۱ هزار و ۸۷۲ واحد به رقم ۷۲۴ هزار و ۷۱۶ واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش ۶۰۰ شرکت بورسی است، به ۷ میلیون و ۵۴۶ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۱.۲ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۴۸۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۷ هزار و ۳۸۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ قرمز درآمدند، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۲.۶۸ درصد افت کرد این دو شاخص با معیار هموزن ۲.۹۳ درصد کاهش یافتند، شاخص آزاد شناور ۲.۷ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۳.۱۲ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۲.۱۸ درصد افت کرد.

نماد‌هایی که در روز‌های قبل شاخص‌ساز بودند امروز بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل بورس را داشته که می‌توان به فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت اصفهان، ملی مس، گل‌گهر، شستا و پالایش نفت بندرعباس اشاره کرد.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با از دست دادن ۵۸۷ واحد به رقم ۲۷ هزار و ۷ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به یک میلیون و ۴۵۷ هزار میلیارد تومان رسید و ارزش بازار پایه فرابورس ۵۰۲ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از ۶.۵ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۲۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۷ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های آریا ساسول، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان، صبا تأمین، انتخاب الکترونیک، ایران‌خودرو دیزل و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

همه شاخص‌های فرابورس هم امروز قرمز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس نسبت به روز گذشته ۲.۱۳ درصد کاهش یافتند. شاخص هموزن ۳.۳۹ درصد و شاخص قیمت هم وزن ۳.۳۹ درصد کاهش یافتند. شاخص بازار اول بورس ۱.۸۴ درصد کاهش یافت، شاخص بازار دوم بورس ۲.۲۷ درصد افت کردند.

 در نامه رئیس سازمان بورس به دادستانی از درج اطلاعات نهانی توسط صنایع پالایشی گلایه شد، اطلاعات بازار سرمایه و شرکت‌ها باید به صورت شفاف و عادلانه باید بین همه ذی‌نفعان بازار توزیع شود و هرگونه کتمان اطلاعات به ظن رانت اطلاعاتی برخورد خواهد شد. سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است، اما بازار سرمایه استعداد تبدیل شدن به سکویی برای تأمین مالی اقتصاد دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست