بازدید 12399

امتیازات ویژه برای ازدواج دهه شصتی‌ها

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پنجره باز باروری که اوج آن حدود ۵ سال طلایی است، باید غنیمت شمرده شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲ 10 July 2023


به گزارش تابناک، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، درباره موضوع «جوانی جمعیت و افزایش فرزندآوری» اظهار کرد: امروز در دنیا بزرگترین سرمایه و قدرت یک کشور، جمعیت محسوب می‌شود که می‌تواند فکر، ایده و خلاقیت را به جامعه تزریق کند.

وی با اشاره به روند کاهش جمعیت در کشورمان افزود: در سال‌های اخیر شاهد کاهش نرخ باروری در کشور هستیم که باید جدی گرفته شود؛ چراکه مسئله بحران جمعیت خطری جدی برای هر کشور محسوب می‌شود، درحالی‌که ایران یکی از قدرت‌های برتر منطقه است. همچنین در بین کشورهای همسایه، بعد از ارمنستان پایین‌ترین نرخ باروری را شاهد هستیم که این یک زنگ هشدار است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: در سفر اخیر به کشور ازبکستان نیز مسئله مهم بُعد خانوار مطرح شد که آن‌ها نیز با همین دغدغه مشترک موفق به افزایش نرخ باروری در طی چهار سال گذشته از ۳۶۰ هزار به یک میلیون نفر در سال را ذکر کردند که نشان می‌دهد این موضوع اساسی هر کشور است که باید روی آن سرمایه‌گذاری شود و بسیاری از کشورهای همسایه و منطقه در این زمینه از ما سبقت گرفتند. 

دکتر خزعلی گفت: در گام دوم انقلاب، یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های کشور از سوی رهبر معظم انقلاب، نیروی جوان مستعد کار معرفی شده که می‌تواند امیدبخش باشد که اگر این مسئله حفظ نشود، در سال‌های آتی متحمل خسارت کمبود جمعیت جوان و اجبار ورود نیروی کار خارجی به کشور خواهیم شد، لذا پنجره باز باروری که اوج آن حدود ۵ سال طلایی است، باید غنیمت شمرده شود.

وی ادامه داد: یکی از نعمت‌هایی که در کشور وجود دارد، نعمت وجود دهه شصتی‌هاست که باید قدر این پنجره باز باروری را دانست، در همین زمینه، امسال امتیازات ویژه‌ای برای ازدواج زوجین دهه شصتی روستایی در نظر گرفته شده که از جمله می‌توان به تسهیلات ویژه ازدواج و اشتغال تسهیلات کالابرگ جهیزیه و بیمه اشاره کرد.

این استاد دانشگاه در تحلیل علل و عوامل مؤثر بر نرخ باروری تأکید کرد: کاهش نرخ باروری علل مختلفی دارد و این عوامل را نباید در مسئله اقتصادی خلاصه کرد، چرا که معتقدم عامل اصلی در کاهش نرخ باروری کشور، موضوع فرهنگی است و در ابررویداد هفته خانواده نیز سعی شده به این مسئله پرداخته شود.

خزعلی افزود: قدر دهه شصتی‌ها را بدانیم و اجازه ندهیم این پنجره باز باروری که سرمایه عظیم کشور محسوب می‌شود، مغفول واقع شود.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴۹
چه امتیازی میدین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
دیگه دیر شده ، به دهه سوخته کوپن قبر و کفن و دفن بدید تا دیر نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
دهه شصت نابود شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
انشالله هر دانه بچه که بیاری واسه جایزه یارانه میگیری
از فرزندشان چه خبر
امتیازات ویژه برای ازدواج دهه شصتی‌ها

انصافا این تیتر خودش بی نهایت حرف داره.دهه شصت
کوچکترین دهه شصتی حداقل 33 سال سن داره برگترینشون هم 43 سال.
چی کار کردینه که ملت به این سن رسیدن و هنوز ازدواج نکردنه؟
دوست من متولد 58 هنوز مجرده
امتیاز چی میدین؟
یه هلدینگ تو کانادا یا استرالیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
محمد ت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
نه خیر عزیز دل. به جای مسکن و کار یک خودرو قسطی میدن بری دور دور
شما جای دهه شصتی ها ازدواج می کردید فکر کنید و بگید
مگر اینکه از خارج نفر وارد کنید و به اونا بها بدین . ملت ایران را قابل احترام نمی دونین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
افغانها هستن دارن وارد می‌کنند و شناسنامه هم میدهند استان های شرقی سیستان و بلوچستان خراسان های جنوبی و شمالی و رضوی مهم اسلامه ما همه فدای اسلام
اگه فرزند ما رو هم بفرستین کانادا ما هم بچه میاریم
اگه واقعا تسهیلات بدن خوبه
ولی خب نمیدن اینا هم همش حرفه
خنده داره شما نسل نابود کردید
به نظرم اگر مسله حجاب را حل کنیم دیگر مسائل مانند ازدواج و شغل هم حل می شوند
امیدوارم این نظر من را جدی بگیرید
چرا که با گسترش حجاب زن متوجه نقش کلیدی خود به عنوان مادر شده و مشاغل برای آقایان خالی می‌شود و بطبع مردان شاغل رغبت بیشتری به ازدواج دارند که در نهایت مسله جمعیت هم حل می‌شود
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
مردان شاغل رغبت بیشتری به ازدواج دارند؟
الان این همه مرد مجرد فکر کردی چند درصدشون بیکارن؟
مرسی که صادقانه گفتی از نظرت حجاب به چه دردی میخوره
برو بابا
پاسخ ها
سمیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
حجاب اونقدرهاهم مهم نیست جوونای الان ازدواج نمی کنن فقط به خاطر تورم هستش زوج هایی که بچه نمیارن اول به خاطر خونه دوم به خاطر تورم چون اقتصاد بالاست وزوج ها باید جفتشون کارکنن بعد چه جوری بچه هم بیارن این مسئله باید از ریشه درست بشه به بی حجابی یا با حجاب بودن اقتصاد درست نمیشه پس یکم بیشتر باید واقع بین باشیم
ظلمی که به دهه شصتیها شده به هیچ نسلی نشد
نسل فراموش شده
من الان ۳۹سالمه اماهنوزازدواج نکردم..آخه باکدام درامد.باکدام پول.
پاسخ ها
ده شصتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
ادواج هم بکنی مثل ما بدبخت میشی
نه امتیاز می خواهیم ونه ازدواج وقتی دولت دست توجیب مردم بکندبقیه کارهایش مشخص است برای چه ازدواج بچه بیاوریم دست گدایی بگیریم
بعضی خانواده 3تا 4دهه شصتی مجرد دارن حداقل زمین مجانی بهشون بدید که بتونن خونه بسازن با وام مسکن بلند مدت
اگه جوانان قابل احترام بودن یا شما بفکر جمعیت کشور بودید نزدیک به چهار میلیون جوان این مملکت را واسه خاطره یه سربازی نرفتن ازهمه چیز محروم نمی‌کردید که نه می‌توانند ازدواج کنند نه فرزندی نه آینده ای نه شغلی،انوقت دم از نگرانی کاهش جمعیت هم میزنند.فقط فکر جیبشون هستند اگه یه برج حقوقشون واریز نشه ببین آسمان و زمین را بهم میدوزند من یک مشمول غایب هستم که ازدواج کردم بدجور پشیمانم اول اینکه اصلا چرا ازدواج کردم دوم اینکه چرا بچه دار شدم،ولی دیگه هم خودم و هم همسرم حواسمان صفت و سخت هست که بچه دوم نیاوریم که مایه ی زجر و بدبختی باشه.
شما در مورد مردم و جمعیت و مملکت داری حرف نزنید.... همین جمعیت هم از دست شما نمیدونن کجا پتاه ببرن
سهم من رو بدین به همان دختر و پسر بیت ساله که یک سقف برای تشکیل خانواده ندارند
چرا توقع دارید دهه شصت که سنشون از سی گذشته براتون فرزنداوری کنه درحالیکه پنج ساله دیگه باید نگران اضافه شدن این نسل به صندوق بازنشسته ها باشید که هیچ تدارکی برای بیمه و درمان ندارند. الان بنده چهل سالمه و نه تنها دیگه حوصله کودک ندارم و فاصله سنی زیادی با یک کودک دارم و اینکه زیربار خطرات بارداری بالای سی و پنج سال نمیرم....چقدر دختر و پسر جوان دهه هشتاد و هفتاد هستند که پتانسیل خوبی برای جوانی نسل دارند ولی دارند دقیقا مثل دهه شصت پاسوز کوتاهی دولت میشن..
یکبار دیگه متن رو بخونین متوجه میشین اینا به خاطره کمک به دهه ۶۰ نیست بیشتر کمک به خودشونه ، نسل ما رو به فنا دادین حداقل این دهه هشتادی ها رو تباه نکنین ، راستی تو پسرت الان کجاست و شغلش چیه؟؟
امروز نزدیک 3 ساعت در صف نانوایی بودم برای 15 تا نان ... نان که چه عرض کنم خمیر خشکه !!!

چه گلی به سر جمعیت فعلی زده اید که بخواهید بر سر جمعیت هنوز به دنیا نیامده بزنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
نیروی کار و سرباز لازم دارن به فکر خودشون هستن نه ملت وقتی نیروی کار و سرباز نداشته باشن مجبور می‌شوند به حق مردم توجه کنند
فهميديد نسل سلده دهه شصته
نسل هفتاد و هشتاد هم حامله ميشن منتها مجازي!
"امروز در دنیا بزرگترین سرمایه و قدرت یک کشور، جمعیت محسوب می‌شود که می‌تواند فکر، ایده و خلاقیت را به جامعه تزریق کند."

با اين كم آبي و خشكسالي!؟؟ چرا يكبار يكي از مسئولان نمياد توضيح بده براي جمعيت زياد و تامين فقط آب آشاميدني اين جمعيت ( مسكن و كار و تايمن اجتماعي و اقتصاد و فرهنگ و ... به كنار ) قراره چه كاري انجام بدهند!؟ و چه برنامه اي دارند!؟
فرزند آوری در این مملکت و با این شیوه ی مدیریت کلان کشور ظلمی آشکار در حق آن طفل معصوم هست.
زندگیی که با جنگ شروع شده و با مشکلات اجتماعی و اقتصادی و تورم و تحریم ها و مدیریت ضعیف مملکت ... تاکنون هنوز نتوانستیم سر و سامان بگیریم. گرانی هم بیداد میکند.
کجا امید به زندگی می مونه؟
اولا فقط به روستایی بها دادن هنر نیست مگر چقدر جوان روستایی داریم. بعد هم مشکلات جوانان شهری ده برابر جوانان روستایی می باشد. بعد هم تنها راه نجات کشور از پیری و تنها کمک شما به دهه شصتی و دهه هفتادی ها معاف کردن آنها از سربازی می باشد که گرچه دیر شده ولی باز هم می توانند ازدواج کنند و فرزنددار شوند و ۸ میلیون به جمعیت کشور اضافه کنند.
مهریه شده کاسبی کسی ازدواج نمیکنه که افزایش جمعیت بشه
دردهه شصت،غذانداشتیم بخوریم،وشیرنداشتیم به بچه هامون بدیم،شیرخشک دست خانه بهداشت بودوآزادمیفروختن،حالاهم دهه شصتی هامریض وضعیفاوهم فرزندانشان سوءهاضمه دارند،همه دروغگوهستند،
شما خوب می دانید در حق دهه شصتی ها و دهه هفتادی ها کم کاری کردید و بیخیال زندگی آنها بودید الآن می خواهید فقط حرفی زده باشید ولی بدانید تنها راه کمک به این دو نسل ، بطور اورژانسی و سریع باید معافشان کنید ، بعد هم زمین بدهید با تسهیلات تا خودشان بسازند . تا این نسل سوخته و درمانده و افسرده را انگیزه و فرصت ازدواج و صاحب خانواده و زن و فرزند دار شدن بدهید . بقیه کارها هیچ کمکی نخواهد کرد
جوان روستایی در سن کم ازدواج کرده و فرزند و خانه و زندگی هم دارد. جوانان شهری به خاطر گرانی خانه و بقیه موارد هنوز هم مجرد هستند مشکلات سربازی دو ساله و بقیه چیزها را هم اضافه کنید.
۳۰ ساله هستم. مشمول غایب، اگر امروز معافم کنید و قول دادن زمین به من بدهید همین فردا ازدواج کرده و قول ۴ فرزند را هم می دهم.
۴ میلیون سرباز غایب را معاف کنید. بعضی از همین دهه شصتی ها هفت ساله از دیدن خانواده محروم و آواره کشورهای خارج می باشند. خیلی ها افسردگی گرفته در کنج خانه منتظر فرا رسیدن مرگشان هستند. شماها با ما چه کردید؟ حتی حاضر نیستید که یکی از بزرگترین مشکلات جوانان را که سربازی دو ساله می باشد مدتش را شش ماهه کنید بعد چطور می خواهید مشکلات دهه سختی ها را حل کنید؟
دروغ دروغ. باز هم حرفهای تبلیغاتی. هر وقت مدت سربازی را کوتاه کردید. سن بالای ۳۰ سال را معاف کردید. به جوانان خانه یا زمین دادید می شود گفت دغدغه مشکلات ماها را دارید بقیه حرفها فقط باد هواست.
دهه شصتی هستم . موهای سر و صورتم سفید شده‌. بدون کار و زن و فرزند در کنج خانه ، سربار پدر و مادر پیر ،با استرس و اعصاب خراب روزگار می گذرانم.دست به هر کاری برای گذران زندگی زده ام؟ دیگر کمک شماها به درد ما نمی خورد. شوق جوانی گذشته ، چکار می خواهید برایمان بکنید؟ مثلا مدت وام ازدواج را زودتر می اندازید؟ و یا مبلغش را اضافه می کنید؟ شماها باید در نزد خداوند جوابگو باشید.
شما زحمت نکشید من خودم مشکلات ازدواجم را حل می کنم. شما اول مرا معاف کنید یا سربازی را شش ماهه کنید بعد هم زمینی ۳۰۰ متری یا ۲۰۰ متری در شهرم و یا اطراف به من بدهید خودم با وامی که شما می دهید خانه ام را بسازم و مانند همه آدم ها زندگی کنم. همه ما جوانان فقط احتیاج به چنین کمکی داریم. ولاغیر.
آخه این هم شد امتیاز وام ۳۰میلیونی برای هر فررند یا ثبت نام ماشین؟اینها که خودشون بار روی دوش مردم و مملکته!!!
اگه راست می گید مراحل پزشکی،سونوگرافی، هزینه زایمان طبیعی و سزارین را رایگان کنید.، برداشتن آزمایشات بیهوده که فقط با لابی پزسکان و آزمایسگاه داران جیب پر می کنند،حمایت مالی از نوزادان تا چند سالگی، پوشاک و شیر خشک رایگان ، وام بلاعوض و یا مبلغ وام بالاتر. حمایت غذایی از خانواده ها. منزل و با زمین دایگان ررای خانواده های پرجمعیت ، تضمین آینده شغلی جوانان و...
و گرنه وام ۳۰میلیونی و ماشین ثبت نامی دردی دوا نمی کنه
سرکار خانم بهتر است به فکر برگزاری مجالس ختم دهه ی ۶۰ ها باشید؛
مرحمت زیاد .
به قول بچه تهرونیها: مرسی از عنایتتون.
دیر بفکر چاره اندیشی افتادید،دهه ۶۰ها اگرم ازدواج کنند حوصله بچه داری رو ندارن چون سنشون رفته بالا،ناامیدن
لی خیال متولد شصت که هیچ متولد پنجاه هم داریم مجرد درسابه گرانی شما مجرد مانده جمع کنید خاتمی که نوشته مسأله حجاب این صحبت ازدواج آن یارو حرف حجاب میزان آمار بیخود
من 46سالمه مجردم هر وقت رفتن کانادا زن میگیرم
شما حتی تو استخدامهاتون دهه شصتی هارو حذف کردید اونوقت می گید ازدواج کنند و بچه بیارن الان تو شهر ما سه تا سد داره استخدام می کنه شرط استخدام رو زده ۳۵ سال درصورتیکه کلی از دهه شصتی ها با این شرط حذف شدن تا الان که استخدام نبوده حالا که هست هم دهه شصتی توش نیستند
سرکار محترم از شما خندم میگره من تاالان ازترسم اذواج نکردم.نه خونه دارم نه سرمایه یعنی نیروهای زرنگ شما نزاشتن ۰تورخدا حرفهای خنده دارنزنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست