بازدید 6594
۷

یک قدم بزرگ برای پایان «سری دوزی» تهیه کنندگان خاص در صداوسیما؟

با این اوصاف، بخش وسیعی از اعتبارات سازمان صداوسیما ـ که احتمالاً رقمی صدها میلیارد تومانی در سال را شامل می‌شود ـ متمرکز به این مرکز اختصاص خواهد یافت و یک رویه تولید یک دست و یکپارچه شکل خواهد گرفت؛ رویه‌ای که در چندین سال اخیر در وی او دی ها وجود دارد و یکی از دلایل موفقیت وی او دی‌ها در تولید آثار دارای کیفیت قابل قبول، همین تمرکز مدیریتی در تایید تولیدات و ارزیابی محصولات بوده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۸ 10 July 2023

یک قدم بزرگ برای پایان «سری دوزی» تهیه کنندگان خاص در صداوسیما؟

در راستای تغییرات ساختاری در سازمان صداوسیما، گروه‌های فیلم و سریال شبکه‌های تلویزیونی حذف و همه تولیدات در این بخش به سیمافیلم منتقل شد؛ رویکردی که اگر با شفافیت همراه شود، علاوه بر جلوگیری از برخی موازی‌کاری‌ها، شائبه‌هایی که در سالیان متمادی در این حوزه وجود داشته، برطرف خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سیما فیلم مهم ترین مرکز تولیدات فیلم و سریال تلویزیون به ویژه تولیدات الف ویژه در چند دهه اخیر سازمان صداوسیما بوده است. این مرکز اما در سال‌های اخیر با حواشی متعددی روبه رو شد که در مقطعی به واسطه تولید فیلم «یک خانواده محترم» تا مرز انحلال پیش رفت، ولی سرانجام حفظ گشت و اکنون در چارچوب تغییر ساختاری صداوسیما، جایگاهش نیز تقویت شده است.

امروز رسماً اعلام شد، گروه‌های فیلم و سریال‌های شبکه‌های تلویزیون ایران ـ که جداگانه به تولید عرصه می‌پرداختند ـ از ساختار این شبکه‌ها حذف شدند و تولید فیلم و سریال برای کلیه شبکه‌های ملی به شکل متمرکز در مرکز سیما فیلم سازمان صداوسیما ـ که به تازگی مدیریتش به مهدی نقویان مستندساز سپرده شده ـ واگذار شده است.

در همین چارچوب رئیس جدید مرکز سیمافیلم، «غلامرضا الماسی» را به سمت سرپرست گروه تولیدات تاریخی، «بهرنگ ملک‌محمدی» را به سمت سرپرست گروه تولیدات اجتماعی، «مهدی خلجی» را به سمت سرپرست گروه تولیدات حادثه ای و «مسعود کریمی» را به سمت سرپرست گروه تولیدات طنز منصوب کرد.

با این اوصاف، بخش وسیعی از اعتبارات سازمان صداوسیما ـ که احتمالاً رقمی صدها میلیارد تومانی در سال را شامل می‌شود ـ متمرکز به این مرکز اختصاص خواهد یافت و یک رویه تولید یک دست و یکپارچه شکل خواهد گرفت؛ رویه‌ای که در چندین سال اخیر در وی او دی ها وجود دارد و یکی از دلایل موفقیت وی او دی‌ها در تولید آثار دارای کیفیت قابل قبول، همین تمرکز مدیریتی در تایید تولیدات و ارزیابی محصولات بوده است. البته دلیل دیگری نیز وجود دارد و آن هم، خرید محصول پس از تولید و عدم ارائه چک سفیدامضا به تهیه کنندگان است که انتظار می‌رود این رویه نیز در سیمافیلم به اجرا گذاشته شود.

این رویه تازه بدون شک می‌تواند به نفع صداوسیما تمام شود؛ مشروط بر آنکه شفافیت بالایی برای روندهای واگذاری و ارزیابی پروژه‌های مختلف در این عرصه شکل بگیرد و بدین ترتیب، برخی شائبه‌ها که درباره تولیدات به اصطلاح «سری دوزی» در تلویزیون وجود داشته و فعالیت به شدت زیاد چند تهیه کننده و فعالیت محدود دیگر تهیه کنندگان به کل رفع شود؛ بنابراین، در مجموع شکل تغییرات قابل توجه است، ولی باید صبر کرد و دید در فرم تازه مدیریت تولید، این ملاحظات نیز رعایت خواهد شد و در پایان به ارتقای کیفی تولیدات رسانه ملی منتهی خواهد گشت؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
مطمئن باشيد تا اين مديريت و تفكر بر صدا و سيما حكمروايي ميكنه ، هيچ تحول و اتفاق خاصي را شاهد نخواهيم بود ، سيما فيلم عضوي از بدنه و تفكر ناقص صدا و سيماست .
فعلا که تلوزیون خاموشه وباید دید در سیما از چه مدیرانی استفاده میشه !اما من فکرکنم که کار باید دست کاردان دان باشه
چه حسن علی چه حسین علی
ته تهش اینه
هیچکی نمیبینه
به نظر من مشکل صدا و سیما تفکر و نگزش اشتباه به جامعه و مردم است و با تغییر ساختاری و اداری و انجام اینگونه از تغییرات ظاهری نمی تواند آن خطای بزرگ را بپوشاند.
صدا و سیما سازمانی که فقط در فکر اهداف ایدئولوژیکی و یک جانبه است و به جای جذب مخاطبین در سطوح مختلف جامعه روز به روز مخاطبینش کمتر میشود. چقر هزینه میشود برای هیچ؟
مردم یا خیلی بهتر از مسئولین یک موضوغ را تشخیص و قضاوت می کنند یا الگوهایی بهتر از مسئولین دارند این را بارها و بارها ثابت کردند
بزک نمیر بهار میاد . تا تفکر حاکم بر این سیستم عوض نشود چیزی تغییر نخواهد کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست