بازدید 31878

قطع اینترنت هم جلوی تقلب را نگرفت؛ باید «کنکور» را قطع کرد!

وضعیتی که بی شباهت به نوعی از نبرد نیست؛ نبردی که در یک سوی آن مقامات سازمان سنجش و دیگر متولیان برگزاری کنکور سراسری و حتی ارکان قانون گذاری و قضایی قرار دارند و در سوی دیگرش، شبکه‌های سودجویی که از تقلب در کنکور ارتزاق می‌کنند و ناگفته پیداست که مشتریان پر و پا قرص و دست به نقدی هم دارند، تا جایی که مرز‌های توسعه یافته امنیت این آزمون را هم درنوردیده اند و حتی قطع اینترنت هم نتوانسته سد راهشان شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ 09 July 2023

قطع اینترنت هم جلوی تقلب را نگرفت؛ باید «کنکور» را قطع کرد!«اینترنت آخرین حلقه امنیت کنکور است... در نظر داریم که امکان ارسال فایل و عکس در پیام‌رسان‌ها وجود نداشته باشد. اینترنت همراه نقطه‌ای در زمان برگزاری کنکور قطع می‌شود. بر این باور هستم که مردم این موضوع را می‌پذیرند، چون کنکور در سرنوشت فرزندشان تاثیر دارد.»

به گزارش «تابناک»، آنچه خواندید، اظهارات عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در دی ماه سال گذشته است؛ سخنانی در توجیه قطعی اینترنت پیش از برگزاری کنکور که حواشی زیادی به دنبال داشت و پورعباس را مجاب به ارائه این توضیحات در رسانه ملی کرد تا همراهی مردم را به دنبال داشته باشد و به نوعی، قطع اینترنت همراه در زمان برگزاری کنکور سراسری، به روالی ثابت و همیشگی تبدیل شود.

راهکاری که حالا شواهد حکایت از شکست آن دارد؛ این را می‌شود از گزارش فارس دریافت که تاکید دارد در کنکور سال گذشته، تقلب حدود هزار تن محرز شده است، اما احراز تقلب وقتی صورت گرفت که داوطلبان به عنوان دانشجو در دانشگاه‌ها حضور دارند. از آنجا که قانون کنکور مصوب کمیسیون اصل نود مجلس، برای دواطلبان است و نه دانشجویان، پس نمی‌توان جلوی ادامه تحصیل آن‌ها را گرفت.

نکته تامل برانگیز در این گزارش، تاکید بر قبولی شماری از افراد متقلب در رشته‌های حساس مانند پزشکی و حضور متقلبان در کلاس‌های درسی این رشته‌ها در دانشگاه هاست؛ وضعیتی به غایت عجیب و دور از انتظار که ظاهرا برای برخی افراد سودجو و زمینه ساز شکل گیری این تقلب ها، خوراک تبلیغاتی بسیار مناسبی فراهم آورده تا جایی که در کانال هایشان در فضای مجازی، تصویر قبولی افرادی که از ایشان خدمت خریداری کرده اند را به عنوان نمونه کار درج می‌کنند!

قطع اینترنت هم جلوی تقلب را نگرفت؛ باید «کنکور» را قطع کرد!

اتفاقی بی سابقه که به رغم اجرای طرح قطع اینترنت همراه پیرامون حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری رقم خورده است؛ حتی با وجودی که رئیس سازمان سنجش تاکید دارد «متخلفان با دستگاه‌های فوق‌جاسوسی در جلسه کنکور حاضر می‌شوند» و در ادامه یادآور می‌شود که از دستگاه‌های سیگنال یاب و نیرو‌های امنیتی برای مقابله با این شبکه‌های تقلب بهره گرفته می‌شود و حتی قاضی کشیک برای صدور حکم محرومیت ده ساله متقلب‌هایی که شناسایی می‌شوند، بهره گرفته می‌شود.

وضعیتی که بی شباهت به نوعی از نبرد نیست؛ نبردی که در یک سوی آن مقامات سازمان سنجش و دیگر متولیان برگزاری کنکور سراسری و حتی ارکان قانون گذاری و قضایی قرار دارند و در سوی دیگرش، شبکه‌های سودجویی که از تقلب در کنکور ارتزاق می‌کنند و ناگفته پیداست که مشتریان پر و پا قرص و دست به نقدی هم دارند، تا جایی که مرز‌های توسعه یافته امنیت این آزمون را هم درنوردیده اند و حتی قطعی اینترنت هم نتوانسته سد راهشان شود.

داستانی که از گذشته‌های دور بوده و آنچه امروز شاهدش هستیم، به نوعی نسخه امروزی این نبرد است، وگرنه کیست که از تاریخچه کنکور و تدابیر اندیشیده شده برای دور نگه داشتن آن از گزند سودجویان، از طرح سوالات فراوان و تدارک بانک سوالات گرفته تا قرنطینه افراد دخیل در تهیه و چاپ دفترچه سوالات و حتی طراحی و اجرای سامانه پاسخنامه‌هایی که توسط دستگاه خوانده می‌شوند و بارکد ویژه و اختصاصی دارند و... بی خبر باشد.

پیشینه‌ای طولانی و مفصل که در مقاطعی با چالش‌های بسیار جدی هم همراه بوده و در نهایت همگان را به این نتیجه رسانده که بهترین راه برای اجرای عدالت، حذف کنکور است؛ طرحی که از سال‌ها پیش در دستور کار مسئولان قرار گرفته و تدابیر فراوانی برای اجرای آن اندیشیده شده که تا حدی هم اجرا شده و شاهد ورود قریب به ۸۵ درصد متقاضیان تحصیلات دانشگاهی به دانشگاه‌ها با روش‌های جایگزین کنکور هستیم، اما نتوانسته پرونده کنکور را کامل ببندد.

اتفاقی که تا همین چندماه قبل، وعده مسئولان، تحقق آن در آینده نزدیک بود، اما به تاکید پورعباس، امکان تحقق کامل آن و حذف کنکور وجود ندارد؛ «امکان حذف کنکور وجود ندارد. کنکور باید برای تصاحب صندلی برخی از رشته‌ها یا کد رشته‌محل‌های پرطرفدار برگزار شود.» اظهاراتی که معنایش، تداوم کنکور است، با این یادآوری که قرار است سهم معدل دانش آموزان در نتیجه نهایی به مرور افزایش بیابد و همچنین برگزاری کنکور الکترونیک به مدد مسئولان و البته متقاضیانی بیاید که آزمون عادلانه و بدون تقلب، حداقلی‌ترین خواسته شان از مسئولان است.

البته مشکلات کنکور سراسری در کشورمان بیش از موارد نامبرده در خصوص تقلب است و به عنوان مثال می‌توان به بحث سهمیه‌ها و نابرابری آموزشی در کشور اشاره کرد و حتی درباره آزمون‌های هماهنگی که در مدارس برگزار می‌شوند و معدل دانش آموزان (که در قبولی دانشگاه‌ها سهم دارد و قرار است سهمش افزایش هم بیابد) را تعیین می‌کند هم سخن گفت که اگر ایمن نباشد، برگزاری امن‌ترین کنکور هم منجر به اجرای عدالت نخواهد شد و احتمال نقش آفرینی سودجویان را افزایش می‌دهد.

وضعیت بغرنجی که ظاهرا تنها راه خلاصی از آن، پایان دادن به کنکور برای همیشه و در پیش گرفتن روش‌های دیگر برای اجرای عدالت آموزشی و توزیع عادلانه صندلی‌های دانشجویی است؛ هدفی که ظاهرا گم شده و تا پیدا نشود، نمی‌توان امید داشت با تدابیری مانند قطع اینترنت و یا الکترونیکی کردن کنکور، از شر متقلب‌ها و افرادی که در پشت پرده به ایشان یاری می‌رسانند در امان بود، به ویژه وقتی که می‌دانیم حتی کشف و محرز شدن تقلب هم گزندی متوجه افراد متقلب نمی‌کند!

اوضاعی که امیدواریم با تدابیر فوری مسئولان به سرعت تغییر کند و ضمن کوتاه کردن دست افراد متقلب از ادامه تحصیل و همچنین یافتن راهکاری برای احقاق حق از آن‌هایی که متضرر شده و مثلا از ورود به دانشگاه یا رشته دلخواه یا حتی شهر مورد تقاضا در اولویت‌های بالاتر بازمانده اند، حذف کنکور بار دیگر به اولویت اول مسئولان بازگردد و راهکار‌هایی مانند قطع اینترنت که نارضایتی به دنبال دارد و به گواه شواهد، کارایی اش هم زیر سوال است، از دستور کار خارج شود؛ تدابیری برای قطع کنکور با همه آسیب هایش و سود‌هایی که نصیب سودجویان و کاسبان کنکور و البته افراد متقلب کرده و می‌کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۳
حذف کنکور حذف صورت مسئله است. با تقلب در امتحان های نهایی چه می کنید. بهتر است با متقلبان به صورت جدی برخورد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
حذف کنکور مانند حذف رانندگی به علت اندکی راننده ی خلافکار است . کنکور را نمی توان حذف کرد که مافیای تقلب از جای دیگر سر درخواهد آورد . فکر خود مافیا باشید و بپذیرید که ماجرا گنده تر از چندتا سوال فروش خورد است . مافیا ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
به محض محرز شدن تقلب وزارت علوم و وزارت آموزش پزشکی باید فرد متقلب را دکنندشود. نه اینکه آسمان ریسمان کنند و از تقلب چشم پوشی کنند. البته به احتمال بسیار قوی متقلبین از فرزندان همین مسئولین در رده مختلف هستند.
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
در مقابل سهمیه های نا عادلانه که برای جبران ایثارگری ایثارگران از جیب دانش آموزان درسخوان هزینه میشود جه جوابی دارید؟
اگر میخواهید ایثار ایثارگری را جبران کنید چرا از جیب دانش آموز بدبخت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
سوالات اختصاصی بشه حل میشه . اینکه یک نوع سوال برای همه یک میلیون نفر چاپ بشه، باعث امکان تقلب میشه ولی اگر همین سوالات به 100 نوع مختلف چاپ بشه ( پراکندگی سوالها) از تقلب مقدار زیادی جلوگیری می کنه. و اینکه جوابها هم پراکنده باشه. در واقع 600 نوع برگه امتحانی خواهد بود که کامپیوتر با داشتن کد برگه می توان تشخیص دهد و تصحیح کند.
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
وقتی چهار متقلب دانشگاه که باشه وقتی حق کشی میشه دکتر میشه فردا هیچی چیزی بلد نیستاخراج کنن که چهارتادرس خون واقعی حقش پایمال نشه تکرار نمیشه دوباره
کنکور را نباید قطع کرد فساد و مسئولین فاسد را باید قطع کرد
کشور توان اجرایی خود را در همه بخشها به تدریج از دست داده و می دهد به عنوان یک نونه هر سال توان اجرایی برای برگزاری درست کنکور (که برای 50 سال در کشور انجام شده است ) کمتر و کمتر می شود این فقط به دلیل گذر زمان و پیچیده تر شدن امور نیست بلکه به پسرفت نظام اجرایی کشور هم برمی گردد. دنیا دارد.
پاسخ ها
فریبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
ربطی به نظام اجرایی نداره. خونواده ها و مدارس عرضه تربیت و آموزش اخلاق رو ندارن.
این شبکه های سود جوی کنکوری ۲۴ ساعت در تمام شبکه های صدا و سیما حضور دارند .
بجه ها به چه امیدی درس بخوانند ؟
طرف با تقلب رقته دانشگاه نه تنها باید اخراج شود که باید برود زندان . بعد نمی شود کاری کرد؟
مسخره بازی است ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
مجازات جرم باید آنقدر سنگین باشد که برای قانون شکنی و ارتکاب جرم توسط افراد جامعه بازدارنگی داشته باشد. وقتی اینقدر با متخلفان شل برخورد میشود که حالا که دیگه دانشجو شدن کاری نمیشه کرد، کسی از ارتکاب جرم واهمه نخواهد داشت. نتیجه افزایش روز افزون تقلب، کلاهبرداری، فساد، دزدی و غیره است. باید به محض محرز شدن تقلب، فرد متقلب از دانشگاه اخراج، و برای محاکمه به مراجعه قضایی معرفی شود و حداقل 10 سال زندانی شود
همشون آقازاده و وصل به مسوولینن وگرنه مجلس نمیگفت بیخیال بذارین درسشون رو بخونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
زدی تو خال، اگر دستگاه های نظارتی واقعاً میخواهند عاملین اصلی این فساد و تقلب را پیدا کنند همین نخ نمایندگانی را که تصویب کردن بی خیال آن 1000 متقلبی
که حالا دانشجو هستند بایدشد را بگیرند بروند جلو خواهید دید چه کسانی پشت پرده هستند ، شک نکنید نخ را بگیرید برید جلو
چنین دلایلی برای حذف کنکور غیر منطقی است. نمی‌شود به دلیل تقلب کنکور را حذف کرد. باید راه‌های تقلب را مسدود کرد
من شخصا اقرار می کنم که در کنکور تقلب کردم ولی حتی اگر تقلب هم نمی کردم باز همین رشته‌ هم قبول می شدم ولی امکان داشت به جای تهران مثلا همدان یا رشت یا زنجان قبول می شدم
پاسخ ها
عاموقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
تو ... کردی می دونی حق چند نفره ضایع کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
فقط تقلب نیست سهمیه ها و امتیازات خاص،حق خیلی ها ضایع میشه اون جونی که از کل تفریحات زده برای درس آخرشم سرخوردگی نصیبش نمیشه نمی دونه از کجا خورده،،،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
نگو تقلب کردی، بگو دزدی کردی از هموطنت
بگوصندلی کسی که حقش قبولی بوده رو ازش غصب کردی و خودت ناعادلانه سرجای اون نشستی. شرم آوره این کار
خب بالاخره یه جوری باید افراد را سنجید حالا کنکور بد و ناایمن، امتحانات مدارس که وضعیت بدتری دارند هم برگزاری مسئله داره و هم تصحیح برگه ها. باز کنکور تصحیح پاسخنامه اش بدون اشکاله.
بهترین روش الگوی آزاد و شفاف در همه خدمات است از اقتصاد گرفته تا آموزش در همه مقاطع. اگر اقتصاد آزاد و شفاف باشد، مسلما رانت و پارتی بازی دیگر معنی نداره و افراد با توجه به شایستگی و توانایی وارد شغل‌ها می‌شوند و بنابر این ورود افراد به دانشگاه‌ها نیز صرفاً بر اساس علاقه و توانایی خواهد بود.
ینی میخواید بگید توی نهایی تقلب نمیشه؟
اگر کنکور حذف شود. ۹۰ درصد فارغ التحصیلان اموزش پرورش معدل بالای ۱۹ خواهند داشت و اما بیسواد.
سلام
من خودم مشاور مدارس هستم اوضاع در حوزه های امتحان نهایی به مراتب بدتر و اسفناج تر هست
جهت اطلاع نویسنده مطلب بالا
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
اسفناج تر آقای مشاور؟
محرض؟ ویراستار ندارین؟
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
محرز
عاموس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
ویراستارررررر؟
بیسواد خرده گیر
ویراسدار
اینترنت قطع نبود
مادامی که فساد ریشه کن نشود تقلب نه تنها در کنکور بلکه در هیچ سازمان و ارگانی از بین نخواهد رفت.
کنکور باید حذف گردد و هر کسی بنا بر علایق و استعداد در دانشگاه ثبت نام نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
در کدام دانشگاه؟ خب اینجوری که مثل صف خرید خودرو میشه آخرش مجبورن قرعه کشی کنن
یعنی کسی که با تقلب وارد دانشگاه شده نباید پیگیری شود چون الان داوطلب نیست. خوب در هنگام ارتکاب جرم که داوطلب بوده . یعنی باید رها شود . این چه قانونی است که مجلس تصویب کرده . احتمالأ فرزندان خودشون از این طریق وارد دانشگاه شدند و در آینده پزشکان ما هستند.
این مثل این میمونه که طرف ی دزدی کلان کرده حالا هم نشسته توی خونه اش از پاش میخوره و قانون بگه چون این شخص الان در حال دزدی نیست پس کاری به کارش نداشته باشیم!!
میشه یعنی!!؟؟
البته که توی این دوره زمونه هما چی شدنی هست
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
با این قانون مجلس در رابطه با متقلبین کنکور حداقل اگر به وجود خدا شک داشتیم حالا دیگه مطمئن شدیم واقعأ خدایی وجود ندارد یا اگر خدایی است یکی نیست بلکه میلیونها خدا وجود دارددستتان درد نکنه انقلابیون مسلمان محترم خود که اعمالتان نشان داد خدایی غیراز خدایی که‌ در زبان دارید می پرستید
من خودم معلم کنکورم
تقلی بسیار ساده تر از اون چیزیه که فکرشو بکنی، یه نفر توجوزه از مراقب یا دست اندار کار داری که به سه، چهارتا معلم بیرون وصله، بعد شروع آزمون سوالارو عکس میگیره و میفرسته بیرون و اونا حل میکنن و بعد جواب هارو میرسونه به داوطلبای از قبل تعیین شده
به همین راحتی
شبکه تقلب و... کجا بوده
کلی کانال تلگرام عضو گیری میکنن برای تقلب که قابل رهگیری نیستن، به همین سادگی، نمیشه ردشون روهم زد

حالا من ۱۰ ماه دارم تست میزنم تو کلاس برای بچه ها و همه زیر و زبر درسو میگم
و تدریس مفهومی و... و شاگرد مستعدم ۳ ساله داده تست میزنه آخرش چی، یه مشت آدم دوزاری و بچه ا بی تربیت که به درد شستن توالت دانشگاهی درپیت هم نمیخورن دانشگاه تهران و شریف و... غیره قبول میشن!!
بایدبراساس معدل سه سال پایانی مشخص کنن ومثلا معدل بالای ....مجازیه این رشته هاهستن ومعدل...این رشته ها دایره انتخاب محدودترمیشه بخدا ماخونواده ها مردیم ازاسترس خود بچه که به فنامیره یه هفتس خواب وقرارنداریم وبازالانم منتظر نتایج نهایی توروخدا فکری کنبد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
اینطوری که بدتره. هرکی میره مدرسه پولی، پول میده و نمره های بالاتری میگیره و بنابراین مستقیم میره دانشگاه خوب! ولی دست بچه های مدارس دولتی خالی می مونه و امیدی به خوب شدن آینده شون نخواهند داشت
اگر خروجی دانشگاه سخت شود افرادی که توانایی ندارن خودبخود حذف میشوند . بدبختی اینجاست که کنکور و دانشگاه جاشون برعکس شده . اگر در دانشگاه با مفهوم دانش جو جلو بروند تود درصد دانشجویان فعلی در همان ترم های یک و دو خود بخود انصراف میدن . ا نایی که موندن واقعا مخ هستند و توانایی تمام کردن تحصیلات رو دارند . البته به حال مملکت فرقی نمی کند چون از خروجی دانشگاههایش هم نمی تواند استفاده کند . همه اونایی که سرشون به تنشون می ارزه میزارن میرن . . بخاطر همین هم اراده ای برای جلوگیری از تقلب و سهمیه و رانت و نفوذ و ... وجود ندارد . دانشجویانمون بی سوادتر از دانش آموزانمون هستند . کلا همه چی به فنا رفته
در اسرع وقت قانون باید اصلاح شود تا در هر مرحله ای پی به تقلب بردند برخورد شود حتی اگر فارغ التحصیل ومشغول کار شده باشند مدرک باطل اخراج گردند دقیقا از همین خلا قانونی فعلا دارند سو استفاده می کنند اما روی سخن من کسانی است که با تقلب می خواهند مدرک بگیرند لطفا کمی فکر کنید مطمئن باشید در آینده ی نه چندان دور از خودتان حالتان به هم می خورد نگویید همه کردند یا دارن خلاف می کنن. خودتان مجددا امتحان بدهید و این ننگ را از خود دور کنید تا وجدانتان آسوده باشد.
جالبه از این همه نظر هیچکس نمیگه هر وقت محدودیتی برای ایجاد یک مزیت یا رسیدن به آن ایجاد کنی فساد ایجاد می‌شود الان عملا کنکور در ۹۵ درصد رشته ها و دانشگاه‌ها حذف شده و هر کس اقدام کند قبول است و در این دسته متقاضی وجود ندارد برای بقیه هم می‌توان همین کار را کرد و مشگل را حل کرد اما منافع جمعی در کنترل تعداد فارغ التحصیلان برخی رشته هاست تا به اصطلاح دست زیاد نشود این کار را بکنید کنکور به تاریخ سپرده خواهد شد و برای جذب دانشجو بلاخص پولی باید التماس کنند
از یک طرف تقلب افراد و از طرفی‌هم صندلی های آماده و رزرو شده برای بچه های مسئولین و صد البته سهمیه هایی که هر سال هم به هر دلیلی اضافه می شوند و بد تر از همه نوع سوالات کنکور که انگار سوالاتی که یک پزشک باید جوابش را بداند از بچه های کلاس دوازدهمی می خواهید بپرسید روز به روز جوان‌ها. را نا امید تر و سر خورده تر از قبل کرده اگه واقعا به فکر آینده و نسل جوان کشور هستید تو را به خدا این دیوار کج کنکور را خراب کنید و از نو کنکوری با سوالات مناسب و بدون سهمیه و تقلب برگزار کنید
دانشجویانی که با تقلب رفتند دانشگاه باید اخراج شوند
الان كجا 28 سال پيش كه كنكور داديم كجا؟ پدرمان درآمد تا رفتيم داخل. الان غير از چند دانشگاه انگشت شمار ، از دم بي سواد هستند. بابا آب داد را الان هم بلد نيستند.
اگر میخواهی اوج فساد سیستماتیک را در تمام لایه های تشکیلات ببینی همین مصوبه کمسیون مجلس برای ادامه تحصیل متقلبین سال 1401 کافیست/ یکی تقلب میکند، یکی پرونده را کش میدهد تا متقلب در دانشگاه ثبت نام کند، یکی تصویب میکند چون حالا دیگه متقلب دانشجو شده بی خیال و .....
چرا از تجربیات سایر کشورها استفاده نمیکنید؟
هیچ امیدی برای آینده فرزندانمان نیست مکر اینکه متحد بشیم وجلوی این ظم وفساد رو بگیریم قساد تا مغز استخوان نفوذ کرده وما دست رودست کذاشته داریم داریم بدبخت شدن بپچهامون تماشا میکنیم
تقلب ، ظلم در حق کسانی است که زحمت کشیده اند ، مطالبه جدی از مسئولین است که به جد ورود کنند.
نظام آموزشی ما مشکل دارد.
اگر روش مرحوم بهمن بیگی ره در آموزش و پرورش ادامه می یافت اکنون هیچ کدام از دغدغه های فعلی را نداشتیم.

یک نفر به واسطه پارتی یا تقلب به دانشرای عشایری راه پیدا نمی‌کرد .یک نفر به واسطه ژن برتر یا نفوذ یا فرزند استاد و هیئت علمی بودن به مدارس نمونه راه نمی یافت. ورود به دانشگاه بر اساس هوش و استعداد و توانایی های فردی بود. همین طور فارغ التحصیل شدن از دانشگاه و بورس دادن به داوطلبان مستعد برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر علمی،
الان تنها چیزی که اهمیت ندارد استعداد واقعی است. وزرای دولت انقلابی و سایر مسئولین را ببینید کدام یک از نخبه های علمی و تحصیلکردگان دانشگاههای معتبر کشور هستند.فارغ التحصیلان امام صادق و دانشگاه دفاع ملی همه مسیولیتهای را در اختیار دارند و برنامه ریزان آموزشی برای نسل‌های آینده هم اینها هستند
سلام
پس چرا کسي که در ارشد با اشتباه معدل ثابت شود قبول شده حتي بعد از خواندن 3 ترم يا اتمام دوره اخراج ميشود
با این همه شبکه های امنیتی چطور امکان تقلب وجود دارد؟ و چرا پیگیر و مجازات چنین افراد خاطی غير ممکن شده؟!!
لعنت بر مسببین تقلب
بنظر من کنکور باید حذف بشه چرا که مانع پیشرفت تحصیلی ایرانه
علاوه بر اون کنکور ظلم به خانمهاست(یکسال درس خوندم ولی سر جلسه بعلت قاعدگی نتونستم خوب بازدهی داشته باشم)
چرا من نباید بتونم تو کشور خودم به آرزوم که پزشکیه برسم ؟؟؟؟؟
بخواین ، نخواین تقلب هست چه تو مدارس ، چه تو کنکور
یه شیوه ی آموزشی درست داخل مدارس تنها کار مثبتیه که میشه انجام داد
دلم برا پسرم میسوزه شاگرد ممتاز و نمونه که واقعاً درس خوند و مثل یه مرد واقعی رفت آزمون داد وقتی از جلسه اومد بیرون افت فشار داشت هر کسی که با تقلب بره کنکور بده مدیون پسر منو امثال اونه که حقشون رو خوردن صندلی پزشکی حرومتون باشه من فقط نگران اون بیمارانی هستم که قراره برن مطب این پزشکای قلابی درمان بشن
باید سخت گیری استادان دانشگاه در دروس تدریسی برای رشته های پر طرفدار زیاد باشد.باید سر فصل های تدریسی مثل کتابهای دبیرستانی نیاز به فهم و درک ووقت زیاد داشته باشد.ان موقع هست که هر کسی با مغز کوچکش نتواند تحمل ادامه دادن داشته باشد و خودش انصراف بده.نه این که با تقلب واردبشه و تنها نگرانیش ورود به دانشگاه باشه .این کار بزرگترین خدمت به کشورمون ایران است.
از قانون گذارانی که متقلب را تشویق میکند چه انتظاریست( معنی مجلس انقلابی را هم فهمیدیم!)
تا پدر یا مادر یه کنکوری نباشی که ببینی چگونه حاصل نخوابیدن، تلاش شبانه روزی، از تفریح زدن، از دید و بازدید زدن، آسیب رساندن به جسم و روح چند ساله فرندندت را با تقلب دزدیدن، عمق این فاجعه را درک نخواهی کرد. افسوس، افسوس
این تقلب در مقابل فساد اصلی که بر کنکور حاکم شده هیچی نیست. تا 2 دهه قبل سوالات کنکور در سطح کتاب درسی و کمی بالاتر طراحی می شد به طوری که با فهم کامل کتاب درسی و البته هوش مناسب درس ها را راحت بالای 80 درصد می شد زد.
کاری که مافیای فاسد کرده اینه که سوالات را وابسته به نکات تستی کردند که بدون دونستن اون نکات، حل سوالات بسیار زمان بر میشه و نهایتا اگر کسی این نکات رو ندونه نمیتونه درصد بالایی بزنه حتی اگر همه کتاب درسی رو هم به خوبی فهمیده باشه، زمان کم میاره. حالا این نکات رو کجا باید پیدا کرد؟ تو مدارس غیرانتفاعی! تو جزوات کنکور این باند فساد!

حالا شما فرض کنید کسی مشابه سوال کنکور تو کلاس براش حل شده و راه میانبر تستی هم بهش گفت شده! تو چند ثانیه می تونه سوال رو حل کنه!
این سیستم با کاری که کرده طبقه محروم و متوسط رو از قبول در رشته ها ودانشگاه های تاپ محروم کرده. بیش از 80 درصد قبول شدگان پزشکی و دانشگاه های فنی خوب ایران، در سه دهک 8 و 9 و 10 یعنی ثروتمندان جامعه قرار دارند!
متاسفانه امسال‌ سنجش‌ سوالات ریاضی رو از کجا طرح کرده باید پاسخگو باشد فرزند ریاضی وتست عالی سنجش باید جوابگو باشند
خانواده هایی که امسال بچه کنکوری داشتن و به خاطر هزینه های گزاف کلاسهای کنکوری که نمیتونستن پرداخت کنند شرمنده بچه شون هستن وفقط بچه ها با تلاش خودشون و چهار تا کتاب تست توی مناطق محروم که امکانات آموزشی بسیارکم هست با امید موفقیت درس خوندن اگه خدا رو قبول دارید با تغلب و حق کشی حق بچه ها ضایع نکنیددنیا دار مکافات هست
برید رای بدید درست میشه خخخخخخ
اگر می‌خواهید جلوی تقلب را بگیرید و فکر فرزندان نخبه این کشور هستید اول جلوی سهمیه های مزخرف را بگیرید تا رتبه ۱۰۰ هزار وارد پزشکی تهران نشود !!! و لااقل ببرای فرزندان این مملکت عدالت برقرار شود و در ضمن پزشک و مهندس بیسواد در آینده در کشور نسازیم که با جون مردم بازی کنند و جلوی شکوفایی مملکت با یک سری بیسواد که بهترین مناسب را میگیرن مواجه شویم! همانند امروز روز ایران!!!
برید بابا با این کنکورتون پولدارها پول میدن قبول میشن کنکور حذف کنین یک چیزیی چرتی گذاشتید
لطفا جلو فساد و رانت کنکور و سهمیه های خاص را بگیرید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی