بازدید 1811

یک‌چهارم حجاج ایرانی به کشور بازگشته‌اند

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) اعلام کرد: طی یک هفته اخیر، حدود ۲۲ هزار حاجی ایرانی (معادل یک‌چهارم کل حجاج) با پروازهای این شرکت از مبدا شهرهای جده و مدینه منوره در عربستان سعودی به کشور بازگشته‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ 09 July 2023
یک‌چهارم حجاج ایرانی به کشور بازگشته‌اند


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حسام قربانعلی؛ سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تشریح جزئیات عملیات بازگشت حجاج از سرزمین وحی اظهار کرد: از 12 تیرماه که روند بازگشت حجاج ایرانی به کشور آغاز شده است، تا پایان روز گذشته،  95 پرواز برای بازگشت حجاج انجام شده است که با 51 پرواز از فرودگاه مدینه و 44 پرواز از فرودگاه جده، در مجموع 21 هزار و 589 نفر از حجاج به میهن اسلامی بازگشته‌اند.

شمار کل زائران ایرانی در مناسک حج تمتع امسال 87 هزار و 550 نفر بوده است که عملیات بازگشت آن‌ها تا سوم مردادماه ادامه دارد.

قربانعلی گفت: تعداد حجاج ایرانی تا پایان روز شنبه 17 تیر در سرزمین وحی تا شب گذشته به 63 هزار و 652 نفر رسید که از این تعداد، 53 و 817 در مکه مکرمه و 9 هزار و 835 نفر در مدینه منوره حضور دارند.

وی یادآور شد:  روز گذشته یک‌هزار و 956 حاجی در قالب 14 کاروان برای اقامت پنج روزه در مدینه و زیارت حرم نبوی و ائمه بقیع وارد شهر پیامبر شدند تا تعداد حجاج در مدینه‌النبی به 9 هزار و 835 نفر برسد.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تعداد حجاج خروجی تا پایان روز گذشته از فرودگاه جده با پرواز‌های ایران ایر یک‌هزار و 688 نفر در قالب 11 کاروان بود.

 

بر اساس این گزارش، در عملیات برگشت حجاج روزی وجود دارد که 21 پرواز در آن انجام خواهد شد که برای تحقق آن، برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گرفته است.

بازگشت حجاج ایرانی طبق برنامه از طریق 21 فرودگاه در استان‌های مختلف کشور انجام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست