بازدید 13793

حضور گسترده مردم پایتخت در مهمانی 10 کیلومتری غدیر

مهمانی 10 کیلومتری غدیر تهران در حالی از ساعت 18 برگزار شد که در طول برگزاری این جشن بزرگ، جمعیت عظیمی از مردم پایتخت در آن به عنوان برگزارکننده و شرکت کننده، حضور یافتند و روز عید غدیر، به یکی از شادترین روزهای پایتخت تبدیل شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶ 07 July 2023

حضرت گسترده مردم پایتخت در مهمانی 10 کیلومتری غدیر

مهمانی 10 کیلومتری غدیر تهران در حالی برگزار شد که در طول برگزاری این جشن بزرگ، جمعیت عظیمی از مردم پایتخت در آن به عنوان برگزارکننده و شرکت کننده، حضور یافتند و روز عید غدیر، به یکی از شادترین روزهای پایتخت تبدیل شد.

به گزارش «تابناک»؛ مهمانی 10 کیلومتری غدیر تهران در حد فاصل میدان امام حسین تا میدان آزادی از ساعت 18 روز جمعه 16 تیر با فعالیت 2300 موکب، 60 استیج مردمی، ده‌ها شهربازی کوچک، و چهار استیج بزرگ در میدان‌های امام حسین(ع)، فردوسی و انقلاب و میدان آزادی برپا شد. مترو تهران امروز در زمان برگزاری مهمانی ده کیلومتری به صورت رایگان در حال خدمت رسانی به مردم بود. هوای تهران امروز گرم بود و موکب‌ها تلاش کردند با توزیع بستنی، هندوانه و آب هندوانه و آب معدنی به حاضران در این جشن خدمات رسانی کنند. بعضی از موکب ها هم با پاشیدن آب کمی بر گرمای هوا غلبه کردند.

حضرت گسترده مردم پایتخت در مهمانی 10 کیلومتری غدیر

در استیج اول در میدان امام حسین(ع) برنامه‌ جمع‌آوری هدیه اسباب‌بازی، اجرای طنز، اجرای سرود «جانم علی»، اجرای احسان یاسین و علی‌اکبر قلیچ، مداحی و سرودخوانی محمد اسداللهی و علی‌اکبر حائری و سید محمدرضا نوشه‌ور، سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی حسن‌آبادی، برپایی نماز جماعت، اجرای نمایش، شعرخوانی حمیدرضا برقعی، نورافشانی و بازنمایی واقعه غدیر در قالب نمایش اجرا شد. همچنین در این استیج محمدحسین پویانفر و رضا هلالی نماهنگ «هدیه اسباب‌بازی» را اجرا کردند. اختتامیه پویش «عزیزم حسین ۲» آخرین برنامه پیش‌بینی شده در میدان امام حسین(ع) بود.

پویش اهدای اسباب‌بازی که از سال گذشته در عید غدیر آغاز شده، امسال نیز به قوت خود باقی بود تا علاقمندان با اهدای اسباب‌بازی‌ به غرفه‌های تدارک دیده شده کودکانی که از دسترسی به این اسباب‌بازی‌ها محروم هستند نیز بتوانند از داشتن این لوازم لذت ببرند. نکته جالب توجه اینجاست که گروهی از از هنرمندان سرشناس مثل مهران غفوریان با انتشار پست‌هایی در صفحه‌‌های فضای مجازی خود هموطنان را برای مشارکت در این اقدام خیرخواهانه تشویق کردند.

در حد فاصل دروازه شمیران تا پل کاج غرفه نهال بیعت ویژه کودکان مستقر و تمام کودکان عاشق حضرت علی(ع) با حضور در این غرفه با ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) بیعت کردند. در این غرفه نهالی به صورت پوستر طراحی شده بود که با بیعت کودکان در حال رشد بود، هر یک از کودکان با رنگ کردن دستان خود به رنگ سبز بر روی شاخه‌های این نهال نوپا دستان خود را می‌زدند تا برگ‌ها این نهال پویاتر شود.

در دومین استیج بزرگ طراحی شده در میدان فردوسی، بازنمایی واقعه غدیر، نورافشانی، برگزاری جشن ویژه کودکان اجرا شد.

در موکبی که در چهار راه ولیعصر برپا شد، خادمیاران منطقه ۱۱ تهران حرم رضوی به عاشقان امیرالمؤمنین(ع) درحال خدمت‌رسانی هستند. این برپا شده است. همچنین گروه جهادی و موکب مکتب سلیمانی در ضلع شمالی چهار ولیعصر از ابتدای این مهمانی به سبک موکب‌های پیاده‌روی اربعین به طبخ جوجه کباب پرداختند.

ستاد مردمی اطعام مائده غدیر در مقابل در ورودی دانشگاه تهران موکب بسیار بزرگی برپا کرد و طبق سنت سفارش در روز غدیر به اطعام مردم پرداخت. این موکب از جمله موکب‌های شلوغ این مهمانی بود که در مردم در صف‌های متعدد طراحی شده مسئولان موکب ایستادند تا بتوانند یک پرس چلوکباب نذری دریافت کنند.

در میدان انقلاب اسلامی ویژه کودکان با حضور عروسک‌های برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های مداحی و نورافشانی در این میدان برگزار شد و ساعت ۱۸:۳۰ در این میدان هزاران بادکنک در میان جیغ و دست و هورا بچه‌ها به هوا فرستاده شد.

چهارمین استیج بزرگ این مهمانی در میدان آزادی است. در این مکان هم با حضور عوامل برنامه رنگین‌کمان شبکه ۵ سیما و برنامه منم بچه مسلمون شبکه قرآن برنامه‌های شاد و ویژه‌ای برای کودکان اجرا شد. در این استیج بعد از اذان مغرب حجت‌الاسلام علی سرلک سخنرانی و محمدحسین پویانفر، رضا هلالی، محمد فصولی، سید محمدرضا نوشه‌ور، علی‌اکبر حائری و امین قدیم مداحی و سرودخوانی داشتند.

یکی از غرفه هایی که خیلی مورد استقبال قرار گرفته بود غرفه مرکز وکلا، کارشناسان رسمی ومشاوران خانواده قوه قضائیه و غرفه سازمان بسیج و حقوقدانان تهران بزرگ بود که با همکاری یکدیگر به مناسبت عید غدیر غرفه صلواتی و مشاوره حقوقی صلواتی برای مردم راه اندازی کرده بودند تا مردم علاوه بر اینکه در این جشن حضور دارند بتوانند مشکلات و دغدغه های خود را نیز درمسائل مختلف برای این کارشناسان مطرح کنند.

در طی مسیر نیز ورزش‌های پهلوانی با حضور ورزشکاران این رشته بر پا شده بود.

غرفه‌هایی هم برای برپایی نماز جماعت در نظر گرفته شده بود که نمازگزاران برای برپایی نماز اول وقت در این غرفه‌ها حضور پیدا کردند. محل‌های اقامه نماز مغرب:

۱- میدان آزادی زیر برج ناحیه حمزه سیدالشهدا
۲- دانشگاه شریف
۳- ناحیه مقداد مهدیه امام حسن
۴- مسجد صاحب الزمان بهبودی آزادی
۵- نواب (توحید) تقاطع آزادی
۶- دانشگاه تهران
۷- چهارراه ولیعصر_انقلاب، ناحیه ولیعصر
۸- میدان فردوسی (ناحیه ولیعصر یا سلمان)
۹- دروازه دولت_مسجد دانشگاه خوارزمی
۱۰- خیابان سپاه_انقلاب مسجد عمار یاسر
۱۱- انقلاب خ نامجو _ مسجد امام رضا
۱۲- میدان امام حسین

از سوی دیگر در مسیر راهپیمایی میلیونی پایتخت‌نشینان به مناسبت عید سعید غدیر غرفه‌های مختلف مشغول جذب مشارکت مردمی برای طرح اکرام و احسان بودند که بر اساس شواهد میزان مشارکت مردمی در غدیر 1402 روند صعودی داشته و نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

تلویزیون حضور قابل توجهی در این جشن داشت. در ایستگاه برنامه «رنگین‌کمان» حضور خاله قاصدک، عروسک‌های «پنگول» و «چی»، گروه سرود، اجرای موسیقی کودک، اهدای هدایای ویژه، برگزاری مسابقه برای کودکان و... شده بود. همچنین برنامه «آشپزی با مامان» نیز با حضور مجریان این برنامه، سرگرمی‌های ویژه، اهداء بسته‌های متنوع پذیرایی به پیاده‌روی‌کنندگان، عید غدیر را جشن گرفتند. شبکه امید و کودک در میدان انقلاب تهران، ویژه برنامه متفاوتی را برای کودکان و نوجوانان روی آنتن می‌برد. مهمان اصلی این برنامه تعدادی از کاراکترهای محبوب کودکان نظیر لوپتو، پسر دلفینی و... بودند.

رادیو نیز حضور بسیار فعالی در پوشش جشن 10 کیلومتری داشت. ویژه برنامه «تا انتهای هدایت» رادیو تهران روانه آنتن می‌شود و رادیو جوان نیز با برپایی یک استودیو در مسیر میهمانی 10 کیلومتری با دعوت از هنرمندان، گروه‌های سرود و تواشیح، مداحان و سخنرانان برتر کشور فضای شادی را در کنار مردم برپا کرد. 

آتش‌بازی نیز یکی دیگر از برنامه های این مراسم بود که زیبایی دوچندانی به مراسم داده بود. در بیش از ۱۰۰ نقطه از مسیر این مهمانی با تاریک شدن آسمان، نورافشانی انجام شد.

پایان بخش برنامه‌های مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در سال ۱۴۰۲ سرودخوانی رضا هلالی، محمدحسین پویانفر، محمد فصولی و امین قدیم در میدان آزادی بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۶۷
خیلی خوب است که مردم شاد باشند البته نه فقط ۱۰ درصدشون بلکه ۱۰۰ درصدشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
ده درصد کجا بود دقیقا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
شادی رو شما در فحشا و فساد اخلاقی می بینید! اونا شادی نیست اوج سیاهی و غمه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
هر کاری انجام بشه، یه سری افراد مثل تو باید باشه که نق بزنه، در زمان حضرت علی(ع) هم افرادی مثل تو بودند که خار در گلو بودند و چه ها که با علی(ع) نکردند، البته تو آخرین اونا نخواهی بود. بابا، مردم از هر قشر و قماشی، خواستن یه حرکتی بکنن، محدودیتی هم ندشت، جلو کسی رو هم نگرفتن.
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
حضرت گسترده؟؟؟ كي هست؟؟
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
متاسفانه همه برنامه ریزیهای سالهای اخیر حتی برای مراسم اعتقادی و مذهبی رنگ و بوی سیاسی دارد و برای اهداف سیاسی برنامه ریزی شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
ای کاش گشنه ها می فهمیدند برای چه گشنه اند
خیلی خوبه که چنین برنامه های فرهنگی در کشور برگزار میشه
ممنونم از دست اندر کاران
دست مردم درد نکند که این هزینه ازجیب ملت یعنی بیت المال مصف شده درصورتیکه درهمین تهران مستمندانی هستند که منتظرعدالت علی ع هستند
ضمن تبریک این عید بزرگ ، ببخشید هزینه این بریز و‌بپاش ها از بیت المال که نیست انشالله؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
ابدا
اوا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
نه از محل مالیات بر درامد 500 میلیاردی سلبریتی ها پرداخت شده .
تهراني يا افاغنه و شهرستاني؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
باشه تو خوبی بالای شهری با اون جنبش فواحشتون که آبروی انسانیت رو برد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
اگه انسان تو هستی که به دختران ایران میگی فاحشه،
من ترجیح میدم همون حیوان باشم
قطعا ارج و منزلتش از تو بیشتره
سخنرانی و مداحی شد جشن؟
مردم گرسنه زیادند به فکرشان باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
تعدادشان بیش از ده کیلومتره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
تعدادشان بیش از ده کیلومتره؟
بله اندازشون بخاط مدیریت عالی به اندازه مملکت ایرانه
حضرت گسترده مردم پایتخت!!! .... خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
مردم پایتخت فقط اونایی که تو استخر و پارتی هستند نیستند. دکتر چشم برو تا دیر نشده
مسئولین بی کفایت واقعا فکر نکردن قلب مردم ظرفیت اینهمه شادی رو نداره . یه زمانی میگفتن شاد بودن آدم رو از خدا دور میکنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
بستگی داره
خیلی باشکوه اجرتون با امام علی علیه السلام جانم فدای امام علی علیه السلام
حضور نه حضرت
حضور گسترده نه حضرت گسترده
آرزوی همه خوشحالی و شادی مردم ایرانه که واقعا به شادی نیاز دارند ولی قطع مسیر شمال و جنوب خیابان انقلاب آنهم بطول ۱۰ کلیومتر بدون در نظر گرفتن مشکلات ترافیکی و ایجاد مسیرهای مهندسی شده جایگزین شرایط عذاب آوری برای صدها هزار خودرویی بوجود آورد که در این بن بست گیر افتاده بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
دقیقا من امروز مسیر شهرک غرب به نازی آباد و سه ساعت تو راه بودم در صورتی که اپلیکیشنای مزخرف همشون منو به مسیر بسته شده هدایت میکردن
بفرض که یک روز هم شاد بودیم، با روزهای غمگینی که پیش روی داریم و گذراندیم چکار کنیم !!!!!
پاسخ ها
قدرعافیت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
هر کاریتون کنن بازهم نق می زنن. جشن باشه بده غم باشه
... بده
... نمی دونم باید با کدوم سازتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
باز هم میهمانی‌های ۱۰ کیلیونتری ترتیب میدن
پول این کار از کجا تامین شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
از مالیات بر درآمد سلبریتی های دو زاری
برگزاری مراسم شادی بسیار خوب است اما آیا در مرکز شهر؟
ترافیک شدید و معطلی و نارضایتی هزاران نفر از مردم را هم ببینید
مریضی نیاز به کمک داشته باشد چه می شود؟
خانم بارداری مشکل پیدا کند چه می شود؟
سالی چند بار؟ روز قدس، ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان، جشن غدیر ...
متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
متاسف نباش.. پیش بینی همه چیز شده... ضمن اینکه همه دنیا مراسمات عمومی اینچنینی رو در خیابان برگزار می کنند.. حتی اتباع کشورهای دیگه هم اونجا مجوز میگیرن و در یک خیابان مراسم مذهبی و قومی اجرا می کند... شما ممکنه ازبک مراسم خوشتون نیاد و اون رو اینجوری ابراز کنید م.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
روز تعطیل بودا فشار نخور خیلی
ده کیلومتر مساوی است با دویست هزار نفر انسان شاد، بقیه را هم در یابید که زیر بار هزینه ها گرفتارند خصوصا بازنشسته ها که دیگر جان کار کردن ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
خوب مقصر خودشون هستند اینها هم بیان تو صف ۱۰ کیلومتری تا از گرسنگی و فقر نجات پیدا کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
جواب اون ناشناسی که شکر خوردن با پاسخشون:
کوپن شکر من هم مال تو
به جای این بریزو بپاشها از بیت‌المال و جیب مردم این هزینه ها رو جمع میکردید برای دختران بی بضاعت جهیزیه و برای افراد بیکار و در مانده شغل و برای مستاجران نیازمند که نمی توانند از پس پول پیش و اجاره بربیایند کاری می کردید بخدا دل همه شادتر میشد وقتی لبخندی بر لبان این افراد نقش ببندد و ثواب بیشتری هم دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
هر چیزی سر جای خودش...
پول مالیات و نفت صرف تبلیغ ایدئولوژی میشه بعد میگید می خواید شاد کنید
عید غدیر خم بر همه مومنان مبارک،
خداوند به مناسبت این روز عزیز، به همه بندگانش شادی بده و آقامون حضرت مهدی علیه السلام رو برسونه، الهی آمین یا رب العالمین
ضمنا هزینه این جشن بر عهده خود مردم نذرکننده بوده، نه بیت المال
اینهمه بهونه نیارید و نق نزنید.
نمایش های پوپولیستی وهزینه از جیب مردم مثل این است که شما آب لوله کشی مردم را قطع کنید ومردم را به صف کنید نفری یک لیوان آب به آنها بدهید .ودر صدا وسیمای میلی خودتان تبلیغ به کمک به مردم کنید.ولی ۹۰ درصد مردم بیدار شده اند.شما فقط ۱۰ درصد را توانستید همراه کنید.
این همه مردم به خاطر عدالت علی (ع) به خیابان ها آمده اند، شما دولتمردان هم همت کنید و تبعیض ها را بردارید و به جمع مردم بپیوندید.
ای کاش حضرت علی (ع) بودن و میدیدن این رو ، دوست داشتم نظرشون رو راجع کارتون خواب‌ها و زباله گردهای میدون امام حسین بدونم ، نظرش رو در خصوص نهی از منکر معتادای نزدیک اونجا ، امر به معروف دزد های گوشی خیابون انقلاب و بپرسم ازشون کدوم واجب تره ؟ سفره ده کیلومتری یا این مورد ها؟
به نظر ميرسه صد ميليون نفر باشند!
سخنرانی هم شد جشن؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
جشن با تِم عزاداری. تو جشن هم مداحی تو عزاداری هم مداحی
راستی ناهار هم دادند ؟ ببخشید ...شام ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
شام دادن. قبلش چند نوع میوه و آبمیوه هم دادن. سوال بعدی؟
دیشب تو مشهد میدون .... قریب 50 تا فشفشه زدن. قیمت هر فشفشه حداقل 200 هزار تومنه. که میشه 10000000 یعنی 10 میلیون . در حالی که این دور تا دور این میدون افراد کم بضاعتی هستن که شام خوردن ندارن. به والله اگه دروغ بگم. دست از این شواف بازیا بردارید. مردم با فشفشه خوشحال نمیشن
ایکاش شهرداری تهران و شخص اقای زاکانی بجای این حرکت های پوپولیستی بودجه شهرداری را جاهای دیگر از جمله تعمیرات پله برقیهای خراب سطح شهر . مبارزه با الودگی هوای پایتخت کم کردن ترافیک و هزاران مشکل دیگر صرف می کرد
باسلام- تایپ اشتباه در متن خبر یه بی توجهی به مخاطب تلقی میشه و وقتی در عنوان اصلی میاد حس خیلی بدتری داره که اینروزا در تابناک دیده میشه. بجای حضور، حضرت بنویسی یعنی مخاطب را هیچ حساب نکردی، فرض کن اگه نامه ای به یه فرد بلندپایه بنویسید این نوع اشتباه قابل چشم پوشی هست. اصلا تابناک بلده اینگونه موارد را عذر خواهی کنه؟
نوشتم شاید باعث بشه کمتر تکرار بشود.
اول اَندیشه وانگهی گفتار
پای بسته آمده ست پس دیوار
یه دوست ناشناسی گفته که چه خوب باید از دست اندکاران تشکر کرد.
دیگری عرضـــــــه داشته اند این پولای بیت المال رو هزینه ی جهیزیه و فلان و بهمان کنند!
دوستان عزیز اول از همه بدونیم بهتره؛:
دست اندکاران این برنامه ها جز مردم شیدای اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام شخص دیگری نیست....
محبت به مولا و امامان در رگ و خون ملت ایران همیشه می جوشیده و می جوشد.
شما هم دوست عزیز اگه چشم و گوشتون باز باشه همین مردم هستند که بانی جهیزیه، کمک به فقرا و خیلی مسائل دیگه هستند.
فکر نکرده صحبت نکنیم خیلی بهتره.
مثبت و منفی هم ندیم همینطور...
این ملت ایران است که با عشق به آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام پرچم فداکاری در دستشان است و خواهد بود.

غــــــدیر خــــــــم. مبارک
صدهزارنفر تو تهران ده ملیونی شادی کردند تبریک تبریک تونستند آب میوه هندوانه بستنی وساندیس بخورند بازهم تبریک
خوب مقصر خودشون هستند اینها هم بیان تو صف ۱۰ کیلومتری تا از گرسنگی و فقر نجات پیدا کنند
به این میگن حرف حسابر
علی مع الحق و الحق مع علی
البته ما هم به منظور بزگداشت این عید بزرگ و مهم به همراه زن عوض.. و دو تا پسر گلم به این مراسم رفتیم، هدفم ایجاد ذهنیت مثبت و اهمیت این عید برای بچه هام بود. ولی متاسفانه باید بگم کیفیت در این مراسم فدای کمیت شده بود، ناهماهنگی، نابلدی و بی توجهی ...باعث زحمت و دردسر شده بود، روی پلها برای نورافشانی چند لحظه ای چندین ساعت مسدود شده بود و مردم از خیابانی که با غرفه ها باریک شده بود با لولیدن و مالیدن به هم و له کردن هم حرکت می کردند، افغانی ها و معتادا و یه عده خاص هم استفاده ویژه داشتند، باید بگم من فقط مراقب له نشدن یکی از بچه هام بودم، یاد هند افتاده بودم...! کثافت و آب و نجاست همه جا پخش بود! آب گرفتگی باعث زحمت و کثیف شدن و نجس شدن کفش و لباسامون شد.از هیچکدوم از وسایل بازی نتونستم برای بچه ها استفاده کنم، مترو هم وضعیت اسف بار خودشو داشت با حق و ناحق و هل دادن خودمونو چپوندیم. بوی گند و فشار ...
خلاصه با خاطره بد و خستگی و ملالت بچه هام برگشتیم. پیش بچه هام احساس شرمندگی و عذاب وجدان داشتم.
انشالله مراسم به نحو بهتر و شایسته تری برگزار بشه
یا علی میدنی که عاشقتم و به عشق تو اومدم
یعنی پیام روز غدیر این بود که مردم آب هندونه بخورند و فوتبال دستی بازی کنند؟
دیروز عصر برای کار ضروری که باید از تقاطع خیابان انقلاب عبور می‌کردم به آن محل رفتم و با صحنه‌های عجیبی مواجه شدم افرادی که باکس‌های آب معدنی رو زیر بغل زده بودند و با خود در حال بردن آنها بودند خانم‌هایی که چرخ دستی هاشون پر از شیرینی و آب معدنی و غذاهای مختلف بود واقعا این همه اصراف برای چی و چه هدفی بوده و هزینه اون از کجا تامین شده؟؟؟ غرفه بانکها سازمان‌ها و وزارتخانه‌های زیادی رو دیدم که در حال این ریخت و پاش‌ها بودند.
قطعا خود امیر المومنین هم از این ریخت و پاشهای اون هم در جامعه ای که فقر و نداری و بیکاری و هزار معزل دیگه از در و دیوارش بالا میره اصلا راضی نیست.
وقتی که برای حضرت پیغمبر که ستون دین اسلام هست یک آب معدنی در خیابان دست مردم نمیدهی ولی برای ایدئولوژی خودت ده کیلومتر مهمونی میگیری
از این جمعیت چند نفر نماز می خوانند ؟
نماز که ستون دین است !
شرافتا چند نفر ؟
خیلی کار بزرگ و قشنگ و شاد و پر شکوه بود آید است سال آینده با برنامه ریزی های بهتر انجام بشه مناسبت‌های مذهبی باید با شور و نشاط و با حضور همه مردم برگزار بشه باز هم آفرین
دستتون درد نکنه بابت برگزاری جشن ولی حضرت علی رو با عید غدیر نمیشناسن علی رو با عدل عدالتش میشناسن که برنده تر از شمشیرش بود نیمه شب تو کوچه های کوفه میگشت مبادا فقیری گرسنه نباشه کدوم مسولی تو مملکتی که ادعای مسلمونی داره این جوری هست
من خودم آدم مذهبی هستم و عاشق امیرالمؤمنین ولی بعید میدونم بستن راه مردم و اسیر کردن مردم در ترافیک رو بشه توجیه کرد.
متاسفانه اول اینو بگم ساندیسی زیاد شده تو تابناک... شماها برید همون فارس لطفا
دوم اینکه کلی اصراف و ... میشه تو همچین جشن هایی و اینکه من خودم نمیخواستم تو این جشن شرکت کنم اما ۲ ساعت تو ترافیک گیر کردم. آخه این وضعشه؟ یه چنین جشنی نباید وسط شهر باشه اونم همه خیابان ها بسته. اومدیم طرف کار اورژانسی داره. کی جوابگوو هست اگه کسی نیاز به کار اورژانسی داشت و گیر کرد توی این ترافیک بی سابقه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست