بازدید 4466
۲

خسارت ۴۰ میلیون دلاری حمله اسرائیل به جنین

شهرداری جنین خسارات اقتصادی اولیه در بخش‌های مختلف در نتیجه تجاوزات دو روزه اسرائیل به این شهر و اردوگاه جنین را دستکم ۴۰ میلیون دلار برآورد کرد؛ تجاوزی که طی دو دهه گذشته بزرگترین حمله به این استان بوده و طی آن به زیرساخت‌ها، شبکه‌های آب و فاضلاب، بهداشت و برق و اموال شخصی شهروندان آسیب وارد شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲ 06 July 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از العربی الجدید، شهر جنین در سحرگاه روز دوشنبه گذشته در معرض بزرگترین عملیات نظامی ویرانگرانه از زمان انتفاضه دوم قرار گرفت که به مدت دو روز به طول انجامید و طی آن اشغالگران اسرائیل با حضور ۳ هزار سرباز از بخش‌های مختلف، یگان‌های ویژه و ده‌ها هواپیمای جنگی و بولدوزر به عمد خطوط اصلی شبکه‌های آب و برق را تخریب و منازل، مغازه‌ها و وسایل نقلیه شخصی شهروندان به ویژه در اردوگاه جنین بمباران کردند و در نتیجه آن، ۱۲ فلسطینی شهید و بیش از ۱۴۰ نفر زخمی شدند، این حملات منجر به توقف فعالیت‌های صنعتی، تجاری و خدماتی شد، ناظران عواقب اقتصادی این یورش را «فاجعه بار» توصیف کردند.

 

«محمد جرار»، نائب رئیس شهرداری جنین در گفتگو با العربی الجدید اعلام کرد: حدود ۶ کیلومتر خطوط اصلی انتقال آب به طور کامل تخریب شده و ۳۰ درصد دیگر شبکه‌های ثانویه آب هم آسیب دیده است.

جرار افزود: شهرداری جنین از تامین آب ۳۰ هزار شهروند ناتوان شده است، علاوه بر این آسیب به مخازن آب منازل منجر به مشکل در تامین نیاز‌های روزانه مردم شده است همچنین شبکه‌های فاضلاب به مساحت ۸ کیلومتر هم آسیب دیده و غیرقابل استفاده شده است.

جرار در مورد تخریب بخش برق توضیح داد: بیش از ۱۰ ترانسفورماتور برق در اثر حملات اسرائیل به طور کامل منهدم شد، علاوه بر آن خطوط برق زمینی که به طول تقریبی ۸ کیلومتر توسط بولدوزر‌های اشغال تخریب و موجب قطع برق در بسیاری از نقاط جنین و اردوگاه آن شد.

وی تصریح کرد: خسارات جنین بیش از توان مالی شهرداری و امکانات آن در ارائه خدمات به مردم است، بحران ده برابر توان ما است و برای تشکیل یک هسته بحران که نیاز‌های شهر و اردوگاه را پیگیری کند، در تلاش هستیم. شهرداری جنین به شکل فوری به ۱۰ میلیون دلار برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان نیاز دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲
ایرادی ندارد ما براشون بهترشو می‌سازیم!
بله، قانون جنگ همین است. یکی بزنی ده تا میخوری.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست