بازدید 3681

چرا فرانسه به آشوب کشیده شد؟

یک استاد ژئوپلیتیک دانشگاه ضمن تشریح دلایل ناآرامی‌های اخیر فرانسه خاطرنشان کرد: تنها نتیجه‌ درگیری‌ها در فرانسه این خواهد بود که جناح راست تقویت شود و این مسائل باعث می‌شود تا زمینه موفقیت و برنده شدن آن‌ها در انتخابات بعدی فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 05 July 2023

به گزارش «تابناک»، عبدالرضا فرجی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تحولات اخیر فرانسه و تشدید ناآرامی‌ها گفت: فرانسه از نظر مهاجرپذیری با بقیه کشورهای استعمارگر سابق متفاوت است، جغرافیای فرانسه و نزدیکی با شمال آفریقا باعث شده مهاجران زیادی از تونس، مراکش، الجزایر، موریتانی، چاد و... به این کشور مهاجرت کرده و شهروند فرانسه شوند.

وی تصریح کرد: برخی از این مهاجرین جوانان هستند و حتی برخی نسل در نسل در فرانسه زندگی می‌کنند، از طرفی ساختار اجتماعی و اقتصادی فرانسه به گونه ای است که خیلی مانند آلمان و کشورهای اسکاندیناوی مثل نروژ، سوئد و... نیست و تبعیض وجود دارد.

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین بیان کرد: مهاجرینی که به فرانسه آمدند به دنبال شغل بودند و در شهرهای کوچکتر مستقر نشدند، اکثر آنان در شهرهای بزرگ مانند پاریس و... سکونت کردند، بنابراین می بینند زندگی شان با اهالی و شهروندان بومی فرانسه متفاوت است به همین دلیل در هر بحران کوچکی که در فرانسه به وجود می آید، منجر به یک آشوب گسترده می شود.

فرجی راد ادامه داد: با توجه به اینکه مهاجرین از یک منطقه بیشتر هستند به راحتی یکدیگر را پیدا می کنند، منسجم تر هستند به یک زبان حرف می زنند، از بحران ها استفاده کرده و شدت عمل زیادی به خرج می‌دهند.

سفیر سابق کشورمان در نروژ در ادامه اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که در فرانسه رخ داده، پلیس فرانسه این وضعیت را می بیند و سعی دارد تا اوضاع را کنترل کند معتقد است اگر این کار را نکند فرانسه به آتش کشیده می شود.

وی افزود: گاهی اوقات پلیس خشونت کرده و برخورد می‌کند، آن ها استدلالشان این است اگر کنترل نکنند فرانسه به آتش کشیده می شود، اما عمل این ها جناح راست در فرانسه را تقویت کرده است اکنون احزاب مختلف به خصوص از جناح راست جان گرفته اند.

این دیپلمات پیشین کشورمان خاطرنشان کرد: در واقع این جریان معتقدند ماکرون و دولتش اقتدار لازم را ندارد تا با معترضان برخورد کند، همین وضعیت مهاجرین در فرانسه مانند سیاه پوست‌ها در آمریکا است و ما همان ابراز نارضایتی را در آمریکا مشاهده می کنیم گاهی اوقات به خشونت شدید منجر می شود، در فرانسه نیز اینگونه است زیرا سیاه پوست ها از یک زبان، فرهنگ و منطقه جغرافیایی هستند لذا چه در فرانسه یا آمریکا راحت تر خودشان را پیدا می کنند.

این استاد ژئوپلیتیک دانشگاه گفت: تنها نتیجه‌ای که این اتفاق داشت جناح راست در فرانسه تقویت شد، در بلژیک هم تقویت شد و این مسائل باعث می شود در انتخابات بعدی جناح راست تقویت شده و برنده باشد. گرچه این اتفاقات نگرانی‌های گسترده ای را در اروپا و در کشورهای ایتالیا، آلمان و... ایجاد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
مهاجرینی که به هوای کباب آمدن دیدن خبری نیست و خ* داغ می کنند و از طرفی هیچ تعلق خاطری به آن کشور و مردمان بومیش ندارند.
فكر مىكنى مملكت گل بلبله جهنم بهتراست
به نظرم آمریکا هم دخیله ،به خاطر زاویه گرفتن مکرون از آمریکا و متمایل شدن به چین
پاسخ ها
ناشناس
| Estonia |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
دقیقا همینه
اصولا اشتباه بزرگ اروپای غربی در پذیرش انبوه مهرجران افریقایی و خاورمیانه ای بعد جنگ جهانی دوم باعث شده چنین مشکلاتی گریباگیرشان شود. برخی کشورهای غربی 30-40 درصد جمعیتشونو همینها تشکیل میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Estonia |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
فکر می کنی چرا پذیرفتند
عاشق چشم وابروی مهاجر بودند؟ خیر
این کشورها رو استعمار کردند و بعد که مردمش آواره شدن برای ژست حقوق بشری یک صدم و راه دادن
زمانیکه در فاصله قرون 17-20 اروپا بخشهای بزرگی از آفریقا وآسیا را مستعمره خود کرده بود فکر آینده را نمیکردند. صرفنظر از چنین مسائلی الان افرادیکه از مستعمرات سابق آمده اند حتی در هیات حاکمه این کشورها هم کاملا نفوذ کرده اند. نمونه بارزش اینکه نخست وزیر انگلیس هندی تبار و شهردارلندن پاکستانی تبار است.
حیف فرانسه و انهمه نعمت و طبیعت و ... که ان ادمهای را از افریقا راه داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Estonia |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
حیف از اسم ادم که بر روی انسان نژادپرست باشد
اون خبرنگاری که خبر قتل اون جوون رو منتشر کرده الان به جرم تشویش اذهان عمومی و ارتباط با رسانه های بیگانه تو زندانه؟
دوست من یه عمری عاشق پاریس بود. همون اولین باری که رفت فرانسه در کمتر از یک شبانه روز فرار کرد به سمت ایتالیا.
می گفت کثیف ترین شهر دنیاست با کثیف ترین مترو و آدمها.
کلا واسه هر جا زیاد تبلیغ می کنند بدونید گندترین جای جهان همونجاست مثل جنسی که رو دست مغازه دار مونده و تعریفش و می کنه.
کلا مردم ی که از فقر اجتماعی و فرهنگی و رفاهی رنج می برند در همه جای دنیا منتظر جرقه ای برای اعتراض هستند .مانند ما ایرانی ها که بخاطر فقر آزادیهای اجتماعی ، قتل مهسا امینی در گشت ارشاد باعث جرقه اعتراض زن زندگی و آزادی شد .و این مسایل همه ریشه در خود آن کشور و نحوه مدیریت دارد و ربطی به خارج از هیچ کشوری ندارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار