بازدید 4284
۳

دو میلیون ایرانی به «بی اختیاری ادراری» مبتلا هستند

یک فعال حوزه سالمندی گفت: براساس آخرین تحقیقات حداقل ۴۰۰ میلیون نفر در دنیا به عارضه بی‌اختیاری ادراری مبتلا هستند این در حالی است که در ایران نیز ۲ میلیون نفر از این عارضه رنج می‌برند.
کد خبر: ۱۱۸۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ 03 July 2023

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک»، ندا نادعلی فعال حوزه سالمندی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با مهم خواندن توجه به بیماری بی اختیاری ادرار، گفت: اهمیت و توجه به این بیماری در ایران و دنیا بسیار مهم است و از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

وی با اشاره به افزایش بیماری بی اختیاری ادرار در میان سالمندان گفت: در دوران سالمندی با توجه به خطر ابتلاء بیماری‌های میانسالی و سالمندی مانند آلزایمر، بروز سکته های مغزی، بیماری های عصبی نخاعی و مغزی و ... احتمال مبتلا شدن افراد به بی اختیاری ادرار می رود.

این فعال حوزه سالمندی درباره مشکلات روزمره بیماران دارای علائم بی اختیاری ادرار گفت: این بیماران وابسته به تخت نیستند، زندگی اجتماعی دارند، شغل دارند و برای اینکه زندگی اجتماعی خود را از دست ندهند با این عارضه و چالش روبرو هستند و باید این بیماری را بپذیرند و بدانند که زندگی اجتماعی آنها را محدود کنند.

وی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به عارضه بی اختیاری ادرار اظهار کرد: براساس آخرین تحقیقات در دنیا حداقل ۴۰۰ میلیون نفر در دنیا به عارضهب اختیاری ادرار مبتلا هستند که برخی از افراد نیز هستند که به خاطر شرم و انکار این عارضه را پنهان می کنند. این در حالی است که آمارها می گویند در ایران نیز دو میلیون نفر به عارضه بی اختیاری ادرار مبتلا هستند.

نادعلی گفت: با توجه به اینکه جامعه به سمت سالمندی و پیر شدن حرکت می کند تعداد افراد سالمند در حال افزایش است و می توانیم بگوییم در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده این آمار افزایش می یابد.

وی یادآور شد: بی اختیاری ادرار ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما به دلیل اینکه احتمال ابتلا به بیماری‌ها در میانسالی و دوران سالمندی افزایش می‌یابد، بنابراین در دوران سالمندی و میانسالی شیوع بی اختیاری ادرار بیشتر است به طوری که میانگین سنی افراد مبتلا به این بیماری در ایران ۵۱ سال است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
ندا نادعلی، فعال حوزه ی سالمندی!!! آمار میدهند ایشون؟!!!
تحصیلات ایشون چی هست؟!
مگه پزشکی هم مثل سیاست هست که یکی خودش رو «اکتیویست»(فعال) این حوزه بدونه؟!
فقط سیاست هست که هر چه بیسوادتر، مدعی تر!! بقیه ی رشته ها نیاز به تخصص دارند.
خبرتون خجالت آوره!!
وزارت بهداشت داروهایدکنترل ادرار م مثانه را پوشش بیمه ای نداده است ظاهرا از نظر آنها بیماری نیست!!
و هشتاد میلیون هم درگیر بی اختیاری اداری هستند. امروز برو، فردا بیا...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم