بازدید 7583

سفر رییس جمهور به استان کرمان برای پایان دادن به انتظار ۱۲ ساله و افتتاح چند طرح مهم

اولویت نخست دولت سیزدهم همانگونه که وعده داده شده بود، سفر به مناطق مختلف کشور اعم از شهرها و روستاهاست و در طول ۲ سال گذشته شاهد سفرهای مستمر رییس جمهور و اعضای کابینه به مناطق مختلف به ویژه نقاط محروم هستیم.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ 30 June 2023

سفر رییس جمهور به استان کرمان برای پایان دادن به انتظار ۱۲ ساله و افتتاح چند طرح مهم

تابناک _ رییس دولت سیزدهم در سومین سفر خود به کرمان طی ۲ سال اخیر امروز جمعه وارد بم شد و پس از ۱۲ سال انتظار، آبرسانی از سد نسا را افتتاح کرد.بازدید از خط انتقال آب خلیج فارس در شمال استان کرمان و تاکید بر تسریع در اجرای آن، افتتاح دهها پروژه صنعت برق و نیز خطوط جمع آوری، انتقال و تصفیه خانه سیرجان نیز از دیگر برنامه های رییسی در سفر روز جمعه به کرمان بود.

سومین سفر رییس‌جمهور دولت سیزدهم به دیار کریمان؛ این بار برای حل مشکل کم‌آبی و انرژی

از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم طی حدود ۲ سال گذشته، امروز (جمعه نهم تیر) مردم دیار کریمان برای سومین مرتبه میزبان رییس دولت مردمی خواهند بود؛ این بار سیدابراهیم رییسی برای برداشتن گام مهمی در حل معضل کم آبی به این منطقه سفر کرد.

اولویت نخست دولت سیزدهم همانگونه که وعده داده شده بود، سفر به مناطق مختلف کشور اعم از شهرها و روستاهاست و در طول ۲ سال گذشته شاهد سفرهای مستمر رییس جمهور و اعضای کابینه به مناطق مختلف به ویژه نقاط محروم هستیم.

نخسین سفر رییسی به استان کرمان حکایت و ماجرای جالبی داشت، رییس جمهوری که در سفر خارجی و در مسکو به سر می برد، پس از شنیدن جاری شدن سیل در جنوب کرمان به محض مراجعت بدون خبر و تشریفات رسمی در یکم بهمن سال ۱۴۰۰ وارد فرودگاه جیرفت در جنوب کرمان شد.

رییس جمهور در این سفر از پیش اعلام نشده پس از ورود به منطقه، گزارش آخرین وضعیت سیل را از مسئولان استان دریافت کرد و عازم مناطق سیل زده شد تا از وضعیت نواحی درگیر سیل بازدید میدانی کند.

رییسی سپس به روستای نهضت‌آباد شهرستان رودبارجنوب رفت و در این بازدید ضمن مشاهده شرایط زندگی اهالی سیل زده با برخی از مردم از نزدیک به گفت و گو نشست.

پیشرفت خط انتقال آب شرب از خلیج فارس به کرمان خوب است

رییس جمهور روند پیشرفت خط انتقال آب شرب از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان را خوب توصیف و بیان کرد: دولت سیزدهم در اجرای طرح ها و پروژه های کلان و بزرگ به هیچ عنوان از نیازها و مسائل حیاتی و ضروری مردم مثل تامین آب غافل نشده است.

سید ابراهیم رییسی صبح روز جمعه بدو ورود به فرودگاه بم در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عید سعید قربان و فرارسیدن دهه ولایت افزود: شهر بم که منطقه ای کشاورزی و گردشگری است، همچنین زمینه خوب ترانزیتی به واسطه پسکرانه بودن سواحل مکران و ظرفیت های بسیاری دارد اما سال ها از مشکل آب رنج می برد.

وی تاکید کرد: امروز با تلاش مدیران و دست اندرکاران در استان و وزارت نیرو دسترسی مردم عزیز این منطقه به آب گوارا فراهم شده است.

رییسی افزود: بعد از ۱۲ سال مردم چشم‌انتظار شبکه آبرسانی (از سد نسا) بوده اند که در نتیجه زحمات همه مدیران و کارشناسان این امر حیاتی پیشرفت ساز امروز به ثمر رسیده است.

رییسی صبح جمعه در بدو ورود به فرودگاه بم و هنگامی که قصد داشت به سمت محل افتتاح پروژه آبرسانی به شهر بم حرکت کند، با استقبال مردم خونگرم این منطقه در ورودی فرودگاه مواجه شد.

مردم دیار نخل و نارنج - شهرستان بم - در این استقبال، ورود رییس جمهور را خیرمقدم گفتند.

رییسی نیز در سخنانی کوتاه ضمن تبریک عید و اظهار خرسندی از حضور در جمع مردم شرق کرمان گفت: سال گذشته در مدت زمان کوتاهی که در بم حاضر شدم، مردم مساله آب را مطرح کردند که گفتیم مدیران کار را دنبال کنند و انتظار بیش از یک دهه حل شود.

وی تاکید کرد: خوشحالیم که امروز با مدد الهی و به دست توانای کارشناسان و مدیران وزارت نیرو این انتظار بیش از یک دهه به سر آمد و آب به مردم منطقه رسید.

خط انتقال آب از سد نسا به شرق کرمان پس از ۱۲ سال انتظار افتتاح شد

فاز نخست خط انتقال آب از سد نسا در شرق کرمان به شهرهای بم و بروات امروز(جمعه) درحالی توسط آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور به بهره برداری رسید که انتظارها برای افتتاح آن ۱۲ ساله شده بود.

خط انتقال آب از سد نسا در شرق کرمان یکی از سه ضلع بسته آبرسانی دولت برای حل بحران آب استان کرمان است که پس از ۱۲ سال از زمان کلنگ‌زنی، در دولت سیزدهم به سرانجام رسید و افتتاح شد.

آغاز آبرسانی از این سد به دیگر شهرستان های شرقی استان کرمان نیز در آینده نزدیک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فاز نخست این پروژه شامل خط انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات به طول ۵۷ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۹۷۰ لیتر در ثانیه، ۲ مخزن ۱۰ و پنج هزار مترمکعبی، ۴۰ کیلومتر خط برق و فاز نخست تصفیه خانه با ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه است.

هزینه‌کرد طرح هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است و خط آبرسانی از سد نسا هزار لیتر بر ثانیه ظرفیت دارد که در فاز اول ۲۵۰ لیتر بر ثانیه مورد نیاز شهرهای بم و بروات بهره‌برداری می‌شود و در فازهای بعد آب به سمت سایر شهرهای شرقی می‌رود.

استاندار کرمان: بزرگترین چالش استان کمبود آب است

استاندار کرمان با بیان اینکه امیدوارم با حضور رییس جمهور بخشی از مشکلات این استان رفع شود گفت: بزرگترین مشکل کرمان کمبود آب است و در بخش تامین آب آشامیدنی نیز در برخی نقاط این استان با مشکل جدی روبرو هستیم.

محمدمهدی فداکار در آیین افتتاح پروژه آبرسانی خط انتقال سد نسا به بم و بروات افزود: نخستین بخش سفر رییس جمهور به استان کرمان، بسته آبی آبرسانی به بم و بروات است.

وی اظهار داشت: دومین پروژه مهم تامین آب برای شهر کرمان و رفسنجان از خط صنعت و در فاز بعدی زرند و انار و دیگر شهرها در دستور کار این طرح قرار دارد که خوشبختانه با لطف و همدلی بین مدیران حول نماینده ولی فقیه در استان کار با سرعت در حال انجام است.

استاندار کرمان گفت: پروژه های گهر پارک، فاضلاب و راه آهن سیرجان امروز آماده افتتاح است و همچنین بیمارستان انار، مجتمع مس درآلو تکمیل شده که تامین آب اولویت نخست پروژه های این استان است.

وی ادامه داد: گرمای طاقت فرسا، مصرف آب را افزایش داده در برخی نقاط افت فشار داریم و مصرف آنقدر بالا است که فرصتی برای شارژ مخازن پیدا نمی شود.

عقب‌ماندگی‌ها باید با روحیه جهادی جبران شود/سردار سلیمانی یک دیپلمات میدان‌دار بود

رییس جمهور تاکید کرد: عقب‌ماندگی‌ها در هر بخش از کشور باید با روحیه جهادی حل شود و همه ما مسئولیت داریم.

 سید ابراهیم رییسی روز جمعه در مراسم افتتاح آبرسانی از سد نسا به شهرهای بم و بروات، ۱۵ طرح صنعت برق و تصفیه خانه فاضلاب سیرجان در استان کرمان افزود: در آبرسانی، برق رسانی و فاضلاب مشکلاتی داریم که می توانست سال های قبل رفع شود اما به هر دلیل باید کار جهادی کرد که این تنش های آبی کاهش یابد و کمبود تولید برق جبران شود.

رییسی گفت: نمی توان گفت حالا که پروژه ای ۱۰ سال عقب مانده، باز هم ببینیم چکار می توان کرد؛ باید پروژه ها به سامان برسد و مردم از نتایج آنها بهره مند شود که این در گرو کار جهادی است.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مشکلات زیادی پیش روی شهید سلیمانی بود اما هیچگاه در سخنرانی ها به زبان نمی آورد و نمی گفت که فلان مشکل وجود دارد یا ما نمی توانیم؛ شهید سلیمانی راه ناهموار را هموار می کرد و اساسا هنر او همین بود.

رییس جمهور تاکید کرد: اینکه فردی بتواند مشکلات و فرازوفرودهای میدان را با دیپلماسی تلفیق کند،‌ یک میدان‌دار قوی و یک دیپلمات فرزانه است.

رییسی افزود: دولت با همه ظرفیت ها پای کار حل مشکلات مردم و به سامان رساندن پروژه های نیمه تمام است تا اینکه مردم احساس رفاه و آرامش کنند.

افتتاح سه هزار و۵۰۰ میلیارد تومان طرح صنعت آب و برق

چند طرح‌ حوزه آب و برق استان کرمان با اعتباری افزون بر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان امروز (جمعه) با دستور رییس جمهور در جریان مراسم افتتاح خط آبرسانی به شرق استان کرمان افتتاح شد.

این پروژه های صنعت برق استان (برق منطقه ای و توزیع شمال و جنوب استان) با اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از جمله این طرح ها بود که شامل یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان پروژه برق منطقه ای و ۳۳۵ میلیارد تومان پروژه شرکت های توزیع برق شمال و جنوب کرمان است.

پنج طرح در شبکه فوق توزیع برق کرمان با مجموع اعتبار ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال شامل، خط ۴۰۰ کیلوولت انتقال بم به جیرفت به طول ۹۰ کیلومتر با اعتبار هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، خط ۴۰۰ کیلوولت شاهماران ۲ (خَبر)، به طول ۲۳ کیلومتر و ۵۰۰ متر، با هدف انتقال توان و انرژی و برقراری رینگ ۴۰۰ کیلوولت منطقه شهرستان اُرزوئیه و شهر شاهماران به بهره برداری می رسد.

طرح های احداث خطوط ۱۳۲ کیلوولت ارتباطی جیرفت به طول ۲۰ کیلومتر و افزایش ظرفیت و توسعه پست ۱۳۲ کیلوولت اسفندقه، افزایش ظرفیت و توسعه پست ۱۳۲ کیلوولت اسفندقه جیرفت با اعتبار سه هزار میلیارد ریال از جمله پروژه های افتتاح شده شرکت توزیع برق کرمان است.

خط انتقال آب سد نسا به شهرهای بم و بروات در شرق استان کرمان که از ۱۲ سال پیش کلنگ خورده تاکنون به مرحله بهره برداری نرسیده بود که اینک با حضور آیت الله رییسی، رییس جمهور دولت سیزدهم افتتاح شد.

این خط انتقال یکهزار لیتر بر ثانیه ظرفیت دارد که در این مرحله ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آن افتتاح می شود تا کام تشنه شهرهای بم و بروات را در این تابستان سوزان امسال که دمای بالای آن بویژه در استان کرمان رکورد شکسته، سیراب کند.

یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این خط انتقال تاکنون هزینه شده است.

مردم شرق استان کرمان درخصوص بهره برداری از پروژه خط انتقال آب از سد نسا به بم و بروات توسط رییس جمهور، می‌گویند که این طرح علاوه بر مشکل کم آبی، کیفیت آب این منطقه را بهبود بخشیده است.

ابعاد پروژه مشارکتی فاضلاب سیرجان که توسط رییس‌جمهور افتتاح شد

پس از چهار سال پروژه مشارکتی خطوط جمع‌آوری، انتقال و تصفیه خانه سیرجان امروز(جمعه) به صورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهور بهره‌برداری شد تا گامی اساسی برای تامین نیاز آب صنعت و حفظ محیط زیست در استان گرفتار خشکسالی کرمان کلید بخورد.

از جمله ویژگی های این پروژه با یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار الگوی اجرای آن با مشارکت صنایع است که در نتیجه همکاری وزارت نیرو، صنایع مستقر در سیرجان آن را اجرا کردند تا بعد از بهره برداری هم صنایع آب موردنیاز خود را تامین کرده باشند و منابع آبی دیگر نیاز نداشته باشند و هم مشکل دفع فاضلاب شهروندان در شهر بزرگ سیرجان به سرانجام برسد.

دولت سیزدهم که از ابتدای فعالیت پیگیر رفع مشکلات کم آبی استان کرمان بوده، با هدف رفع نیاز آبی استان کویری کرمان، استفاده از تمامی ظرفیت ها را در دستور کار قرار داده است و طرح هایی در این استان کلید زده شد تا دولت با سرعت بخشیدن به روند اجرایی کار، طرح های نیمه تمام را تکمیل کرد یا در تکمیل سریع تر آنها نقش داشت.

یکی از آن پروژه ها خطوط جمع آوری، انتقال و تصفیه خانه سیرجان است؛ پروژه ای که می تواند بخشی از دغدغه های تامین آب صنایع و شهرستان سیرجان را رفع کند.

وزیر نیرو: مشکل آب کرمان باید با استفاده از ظرفیت معادن حل شود

وزیر نیرو گفت: کرمان ظرفیت‌های معدنی بسیار فروانی دارد که باید با استفاده از ظرفیت معادن، مشکل کم آبی مردم این استان را حل کنیم.

علی اکبر محرابیان روز جمعه در آیین افتتاح آبرسانی از سد نسا به شهرهای بم و بروات و ۱۵ طرح صنعت برق و تصفیه خانه فاضلاب سیرجان در استان کرمان افزود: یکی از معضلات استان کرمان این بود که حتی یک گَرم از معادن بسیار ارزشمند این استان در کرمان فرآوری نمی شد و تمام به صورت خام صادر و میلیون ها تن ذخائر ارزشمند سالانه استخراج و از طریق جاده ها و کشتی ها به دیگر مناطق کشور و خارج از کشور ارسال می شد.

وی تصریح کرد: طرحی با تدبیر دولت وقت و حمایت مدیران و نمایندگان استان کرمان نوشته شد تا چه کنیم این منابع ارزشمند در استان به ثروت، اشتغال و ارزش افزوده تبدیل شود و در این مسیر بزرگ توسعه که بی شک نمونه آن را بسیار کم داریم، موضوع آب باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وزیر نیرو تاکید کرد: استان کرمان از دیرباز در منابع آب فقیر بوده و روز به روز بر این فقر اضافه می شود چون استان دائم در حال پیشرفت و رشد است و باید برای موضوع آب تدبیر بسیار جدی داشته باشیم که با حمایت دولت و مصوبات سفر نخست استانی دولت سیزدهم به استان کرمان این کار به خوبی آغاز شده است.

بازدید از طرح انتقال آب خلیج فارس به کرمان

رییس جمهور امروز جمعه پس از افتتاح طرح بزرگ آبرسانی به شرق کرمان، به شمال غرب این استان رفت و از روند پیشرفت خط انتقال آب آشامیدنی از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان بازدید کرد.

سید ابراهیم رییسی در این بازدید دستور لازم را برای اتمام سریع این پروژه بزرگ آبرسانی و حیاتی صادر کرد؛ وی همچنین امروز بدو ورود به استان کرمان از طریق فرودگاه بم، روند پیشرفت کار این خط انتقال را خوب ارزیابی و در عین حال تاکید کرد، همه ظرفیت ها به کار گرفته شده تا این خط انتقال با سرعت به مرحله بهره برداری برسد.

با وجود ابربحران کم آبی در استان کرمان، انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان خود افسانه ای بیش نبود زیرا هزینه های خط انتقال آنقدر زیاد بود که امکان عملیاتی شدن آن را ممکن نمی کرد اما این افسانه در دولت سیزدهم رنگ واقعیت به خود گرفت زیرا بهمن ماه سال گذشته کلنگ اجرای این پروژه به زمین خورد و اینک هم خط لوله و هم تصفیه خانه آن با سرعت در حال احداث هستند.

عضو خبرگان: حضور میدانی رییس‌جمهور در متن حوادث از خصوصیات دولت مردمی است

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفرهای میدانی رییس جمهور به استان ها به ویژه مواقع بروز بحران گفت: یکی از امتیازات برجسته دولت رییسی در میان سایر دولت ها حضور میدانی در متن حوادث است.

حجت الاسلام و المسلمین "امان الله علیمرادی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درست است که دولت باید در سطح کلان برنامه ریزی کند اما برای انجام برنامه ریزی و نقشه های کلان، دید میدانی، جزئی و ریز نیز در کنار راهبردهای کلان بسیار تاثیرگذارتر است.

وی تصریح کرد: حضور میدانی مسئولان در صحنه در انجام برنامه ریزی ها و نقشه های کلان کشور در درازمدت و به طور فراگیری تاثیر زیادی دارد و بسیار مهم است که تصمیم گیر اجرایی کشور خود شخصا با بحرانی مستقیم مواجه و درگیر باشد یا با یکی یا دو واسطه با مشکلات در ارتباط باشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: البته بسیار دشوار است که مدیر اجرایی راس کشور بتواند در همه حوادث حضور داشته باشد اما هر چه بیشتر در این بحران ها حضور میدانی داشته باشد به موفقیت در امور کمک زیادی به وی برای انجام برنامه ریزی های کلان و اقدام فوری و عاجل برای رفع مشکل می کند.

روایت امام جمعه رفسنجان از ابعاد راهبردی خط لوله انتقال آب خلیج فارس

امام جمعه رفسنجان ابعاد مهم پروژه خط انتقال آب خلیج فارس را تشریح و تاکید کرد: خواسته مردم برای تسریع در اجرای پروژه آبرسانی و نیز اجرای ۱۸ کیلومتر لوله گذاری از سرچشمه به شبکه آب آشامیدنی است.

حجت الاسلام اصغر عسکری روز جمعه همزمان با سفر رییس جمهور به کرمان و بازدید از خط انتقال آب به رفسنجان و کرمان به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: منطقه شمال استان به شدت از نظر آب اشامیدنی سالم در تنگناست لذا امیدواریم سفر رییس جمهور در اجرای طرح آب رسانی به این منطقه تسریع ایجاد کند زیرا آب خلیج فارس تا سرچشمه آمده و حدود ۱۸ کیلومتر فاصله دارد که به شبکه آب اشامیدنی رفسنجان نیز متصل شود.

وی ادامه داد: اتصال شبکه آبرسانی خلیج فارس از سرچشمه به شبکه آب اشامیدنی رفسنجان کمبود آب و مشکل کیفیت آب این منطقه را جبران خواهد کرد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه مردم منطقه شمال استان و به ویژه شهرستان رفسنجان از مساله بی‌آبی و کم آبی به شدت در رنج هستند، افزود: آب آشامیدنی و آب کشاورزی منطقه رفسنجان در معرض آسیب جدی است.

جامعه اسلامی از هتک حرمت قرآن کریم نخواهد گذشت

رییس جمهور با اشاره به اهانت به قرآن کریم طی روزهای اخیر در یک کشور غربی مدعی آزادی بیان، گفت: ببینید به ارزشمندترین کتاب الهی که برای هدایت بشر آمده چطور اهانت می کنند، جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت.

سیدابراهیم رییسی ظهر جمعه پس از بازدید از روند اجرای خط لوله انتقال آب خلیج فارس، در جمع نمازگزاران جمعه در مصلای شهر رفسنجان افزود: به ارزشمندترین کتاب الهی که برای هدایت بشر آمده اهانت می کنند و نه فقط ۲ میلیارد مسلمان بلکه پیروان تمامی ادیان الهی، آسمانی و ابراهیمی قلوبشان جریحه دار شده است.

توهین به کتاب کامل قرآن عزیز ما، توهین به همه ادیان الهی، انسانیت، بشریت و همه ارزش های الهی است که جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت
وی با بیان اینکه تمام صاحبان مکاتب الهی، متدینین، آزادزنان و آزادمردان عالم قلوبشان جریحه دار شده تصریح کرد: توهین به کتاب کامل قرآن عزیز ما، توهین به همه ادیان الهی، انسانیت، بشریت و همه ارزش های الهی است که جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت.

رییسی تصریح کرد: جوانان بدانند آنان که مدعی آزادی بیان هستند، چطور استبدادی، استکباری و باروحیه تفرعن مقدسات مسلمانان را مورد اهانت قرار می دهند؛ آیا این قابل گذشت است؟

وی افزود: جوانان بشناسند اینها دروغ می گویند و طرفدار آزادی بیان، قلم و عقیده نیستند؛ بلکه با آزادی مخالفند و می خواهند استبداد خود را با تابلوی آزادی بیان به بشریت تحمیل کنند.

رییسی با بیان اینکه قرآن جلوه آزادی است و به بشریت آزادی می آموزد، اظهارداشت: اینان که این اهانت ها را به مقدسات انجام می دهند، با آزادی مخالفند.

حضور بدون تشریفات و بدون اطلاع رییس‌جمهور در مصلای شهر رفسنجان و در جمع نمازگزاران با برخی صحنه های قابل تامل و جالب از جمله برداشته شدن نرده فلزی بین صف مردم و مسئولان همراه بود.

به محض ورود رییس جمهور به مصلا، همراهان متوجه شدند نرده ای بین صف نمازگزاران جلو، برای جداکردن محل نشستن مسئولان و مردم در مصلا وجود دارد که پس از حضور رییس جمهور، این تشریفات شکست و حذف شد.

حضور سرزده و بدون تشریفات رییس جمهور در مصلا، نشستن در کنار مردم و در لابه لای صفوف آنان از جمله صحنه هایی بود که نمازگزاران را متوجه خود کرد؛ گرچه وجود نرده فلزی که معلوم نیست چرا از گذشته به این شکل تشریفات در این محل وجود داشته خود پرسش برانگیز است.

رییسی وقتی پشت تریبون رفت تا چندکلامی در جمع مردم رفسنجان سخن بگوید، چند خبر خوب هم به اهالی این منطقه داد؛ از دستور فوری برای آغاز جبهه آبرسانی به رفسنجان از خط انتقال آب خلیج فارس که ۱۶ کیلومتر لوله گذاری در مسیر فرعی نیاز دارد و نیز وعده ای که کل پروژه خط انتقال و نیز این جبهه فرعی لوله گذاری با سرعت طی چندماه آینده به اتمام خواهد رسید.

این سخنان رییس جمهور با استقبال و خوشحالی نمازگزاران همراه بود به طوری که در شعارهایی از رییس جمهور تشکر خود را نشان دادند.

از دیگر وجوه سخنرانی رییس جمهور اشاره به هویت و اصالت رفسنجان بود و نیز گرامیداشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی که امروز رییس جمهور در زادگاه ایشان حضور یافته بود.

روشنای چشم کریمان ایران با افتتاح بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پروژه صنعت برق

سفر آیت الله رییسی، رییس جمهور به استان کرمان در روز جمعه نهم تیر برکات زیادی برای حل بحران کم آبی و نیز توسعه زیرساخت های برق دارد که افتتاح صدها پروژه حوزه برق با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان از چشم روشنی های آن توسط دولت سیزدهم برای مردم دیار کریمان به شمار می رود.

کرمان روز جمعه نهم تیر برای سومین مرتبه در ۲ سال گذشته میزبان رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت است تا با افتتاح طرح های متعدد شاهد گره گشایی از مشکلات مردم این خطه در دو بخش بسیار حیاتی آب و برق باشیم.

حوزه برق به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های پیشران کشور در حال حرکت و رشد برای خدمت رسانی به مردم در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، تجاری، خانگی و غیره است که خوشبختانه دیار کریمان در این حوزه جزو استان های فعال و برتر قرار دارد.

بیشترین پروژه های افتتاحی در حوزه برق منطقه ای کرمان قرار دارد که حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آنها هزینه شده است و در حوزه شرکت های توزیع برق شمال و جنوب کرمان نیز ۳۳۵ میلیارد تومان پروژه به بهره برداری می رسد.

بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه صنعت برق طی سفر رییس جمهور به کرمان روز جمعه نهم تیرماه بهره‌برداری می‌شود که برخی از آنها ارزش منطقه ای در جنوب شرق کرمان دارند.

بیشترین پروژه های افتتاحی در حوزه برق منطقه ای کرمان قرار دارد که حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آنها هزینه شده است و در حوزه شرکت های توزیع برق شمال و جنوب کرمان نیز ۳۳۵ میلیارد تومان پروژه به بهره برداری می رسد.

رهاورد دولت با افتتاح پروژه هزار و ۲۵۰ میلیاردی در سیرجان؛ بازچرخوانی پساب تا چرخ صنعت

پروژه خطوط جمع آوری، انتقال و تصفیه خانه سیرجان که از چهار سال پیش آغاز شده بود، در دولت سیزدهم به مرحله تکمیل رسید تا گامی مهم برای تامین نیاز آب صنعت و حفظ محیط زیست در استان گرفتار خشکسالی کرمان باشد؛ این پروژه به‌زودی توسط رییس جمهور به شکل ویدیوکنفرانسی قرار است افتتاح شود.

خطوط جمع آوری انتقال و تصفیه خانه سیرجان در شرایطی در دولت سیزدهم آماده بهره برداری شده که کارشناسان بسیاری از آب به عنوان یکی از نیازهای اساسی توسعه پایدار، اشتغالزایی و همچنین به عنوان ابر چالش دیار کریمان یاد می کنند.

دولت سیزدهم که از ابتدای فعالیت خود پیگیر رفع مشکلات کم آبی استان کرمان بوده، با هدف رفع نیاز آبی استان کویری کرمان، استفاده از تمامی ظرفیت ها را در دستور کار خود قرار داده است و طرح هایی در این استان کلید زده شد تا دولت با سرعت بخشیدن به روند اجرایی کار، طرح های نیمه تمام را تکمیل کرد یا در تکمیل سریع تر آنها نقش داشت.

یکی از آن پروژه ها خطوط جمع آوری انتقال و تصفیه خانه سیرجان است، پروژه ای که با اجرای ۳۷۰ کیلومتر لوله گذاری خط جمع آوری، می تواند بخشی از دغدغه های تامین آب صنایع و شهرستان سیرجان را رفع کند؛ در واقع این پروژه قادر است ۲۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب پساب را در شبانه‌روز تصفیه و به چرخه مصارف صنعت، صنایع معدنی و فضای سبز سیرجان برساند.

امام جمعه بم: دولت سیزدهم با اتمام طرح بزرگ آبرسانی شرق کرمان مردم را امیدوارتر کرد

امام جمعه بم با اشاره به اینکه حل مشکلات آب و رفع تنش آبی از برکات افتتاح پروژه آبرسانی به بم و بروات از سد نسا خواهد بود، گفت: این طرح سال‌هاست که آغاز شده اما در دولت سیزدهم به سرانجام رسید و نقش بسیار مهمی در امیدواری مردم خواهد داشت.

حجت الاسلام قاسم دانشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه تنش‌های آبی در دنیا، منطقه، کشور و استان خشک کرمان وجود دارد که شرق استان هم از این موضوع مستثنی نیست.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در شهرهای بم و بروات چندین قنات ثبت جهانی داریم اما با توجه به کمبود نزولات جوی مردم این مناطق با مشکلات شدید آب مواجه هستند، ضمن اینکه سلامت آب این قنوات هم مورد سوال و به گفته کارشناسان آرسنیک آنها بسیار بالاست.

امام جمعه بم اظهارداشت: آب سد نسا که به زودی به دست رییس جمهور افتتاح می‌شود خوشبختانه آب بسیار سالمی است که نقش بسیار موثری در رفع تنش آبی منطقه دارد.

وی گفت: در طرح آبرسانی به بم و براوات از سد نسا، دولت‌های دیگر هم به نوبه‌ خود زحمت کشیدند اما این دولت همت کرد و به لطف خدا کار این پروژه در فاز نخست را به سرانجام رساند.

حجت الاسلام دانشی ادامه داد: مردم شرق استان به لحاظ توانمندی‌هایی که رییس جمهور و دولت سیزدهم دارند به این مقدار قانع نیستند و ما متاسفانه کمبودهای متعدد در بم داریم که عنایت دولتمردان را می طلبد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
حرکات نمایشی و وعده هذی الکی
دقیقا مثل احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
اکبر طبری بعد از آزادی چه شغلی را پیشه می کند؟!!
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
دقیقا! طرح ها مشخصه که مربوط به دولت های قبل بوده و افتخار بریدن روبان افتتاحیه با رییسی بوده که تابناک هم همچین تیتر زده که انگار کل پروژه در زمان رییسی ساخته شده!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
اینا که وعده نیست
عمل است.
اون هایی که باید راضی باشن راضی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
این رو خوب آمدی
که احمدی نژاد محبوب کرمانی ها خصوصا جنوب کرمان بود
ما که هیچ پیشرفت و زیبایی در مملکت نمیبینیم راسته یا دروغ خدا میدونه/ نه احساس میکنیم و نه میبینیم
چه افتخاری نصیب مردم کرمان شد!
با این طرح ها بزودی کل ایران خشکسالی فرا میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
میشه بفرمائید از چی سوختی؟
چه ربطی داشت؟!
کارهای تکراری احمدی نژادی
سفرهاي استاني رييس دولت هيچكدام براي مردم فايده نداشته جز هزينه سرسام اور وسنگين براي مردم ودولت. متاسفانه در كشور ما همه شعار ميدهند و هزينه زياد تحميل بر مردم
خوب الهی شکر که انتظار 12 ساله مردم کرمان بر آورده شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تبلیغات الکی .
یعنی اگر رئس جمهور نروند هیچ کاری نمیشود ! پس استاندار و فرماندار و ... مدیران کل و .. چه کاره هستند با این همه حقوق و امکاناتی که میگیرند ! راستی یک سوال اعضا دولت با هوایپمای ساخت همان سیمرغ میروند یا با بوئینگ مرگ بر امریکا !!؟؟؟؟
عمر دولت سیزدهم به پایان داره میرسه معیشت مردم و زندگی مردم به زیر صفر
این بی اطلاعی مردم و سیاه بینی قسمت اعظمش از بی کفایتی مسولان اطلاع رسانی مخصوصا صدا و سیماست ... خدا هدایتتان کند
پول همه این طرح ها را مقایسه کنید با. یکی از اختلاس ها با رقم ۹۲۰۰۰ میلیارد
می بینید که تقریبا هیچ است
یعنی اگر در کشور دزدی نمی شد ما مثل کشورهای عربی پیشرفت می کردیم
آلبانی نشین ها چه سوختن
انشالله مشکل گشا باشه نه مشکل آفرین.
این حنا دیگر رنگ ندارد رمان احمدی نژاد ابن کارها شاید هریدار داشت الان هیچ روزگار عوض سده ایت مردم خیلی از زمان عوض شده اند
تنها شهری که نه نماینده داره ونه مسولی میاد واگر هم میامدن چون خیلی محروم است وزیرساخت درستی ندارد ممکن است میترسن به سرنوشت وزیر ورزش دچار شوند
سفرهاي استاني اقاي رييسي فقط يك فيلم پرهزينه است
المومن قلیل الکلام و کثیر العمل
مومن سخنش اندک و عملش زیاد است
افضل الاعمال احمضها
بهترین عمل ها دشوارترین آنها است
یقینا دشوارترین عمل ها عملی است که پشت آن دانش و تخصص و دقت و ریزبینی و تحقیق وجود داشته باشد
بعبارتی تحصیل علم و بکاربستن آن دشوارترین کارها است
کشورهای خارجی بواسطه دانش و علم و بهادادن به آن هم اقتصاد سالمی دارند و هم از تبدیل مواد خام به محصول بیشترین ثروت و ارزش افزوده را برای کشورشان ایجاد می کنند
لطفا از وعده های دیگر که فیلمش هست مثل تورم تک رقمی و د
دلار پنج هزار تومانی هم بگید به لطف رسانه ها این وعده ها و فیلمها هرگز در تاریخ پاک نخواهد شد
سفرهاي استاني اقاي رييسي فقط يك فيلم پرهزينه است
این طرح در دولت دکتر احمدی نژاد کلنگ خورد و دکتر روحانی آنرا ساخت و مالا ایشان زحمت کشیدند و رفته اند افتتاح کنند ث
طرح انتقال آب خلیج فارس یک سیاه بازی و دروغ بزرگ است که از زمان روحانی باب شد و توسط صدا و سیما هم پخش شد که آخر سر معلوم شد دروغ است و حالا این رئیس جمهور هم می خواهد یک افه ای از آن سیاه بازی ترتیب دهد و مردم را به امید کاذب به آینده دست بیاندازد!
پوپولیسم
هزینه انتقال آب هر متر مکعب آب از خلیج فارس ۳/۵ یورو است که با احتساب ۵۰٪ تبخیر ۷ دلار میشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار