بازدید 11231
مرور روزنامه‌های چهارشنبه ۷ تیرماه

واکنش روزنامه جوان به انتخاب رئیس جدید جبهه اصلاحات/خطر استفاده ابزاری از شخصیت‌ها/تورم مزمن و بیماری روحی در بین مردم ایران

مثلث تحریم، تورم و قطعی برق، توافق ایران با عربستان پس از سه هزار روز، پیام رهبر انقلاب به کنگره عظیم حج، واکنش‌ها به ادعا‌های مصباحی مقدم، پیدا شدن جنازه یک منافق در خیابان‌های آلبانی، درسی که از دهه ۶۰ باید آموخت، فرمان بی‌اعتباری معاملات‌ غیررسمی، مهر تایید مجلس پای مازوت‌سوزی و افشای دیرهنگام مصوبه‌ای که بورس را منفی کرد! از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۱ 28 June 2023

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۷ تیرماه در حالی چاپ و منتشر شد که پنج ماموریت و هشت توصیه به عدلیه از سوی رهبر انقلاب، لزوم توافق جدید برای بهبود روابط ایران و اعراب و شکست شورش روسی در بازار نفت در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 

خطر استفاده ابزاری از شخصیت‌ها

سید محمد بهشتی طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با تیتر خطر استفاده ابزاری از شخصیت‌ها نوشت: هرگز با شهید بهشتی از نزدیک و به صورت چهره به چهره مأنوس نبودم و ایشان را از طریق سخنرانی‌ها، آثار و نوشته‌های‌شان می‌شناسم. اگر قرار باشد وجه ممیزه بارز شهید سیدمحمد بهشتی در مقایسه با دیگران شرح داده شود، این واقعیت که ایشان هرگز هیچ نوع تحمیل فکری را نمی‌پسندید، بسیار قابل توجه است. اساسا براساس همین جهت‌گیری‌های فکری است که شهید بهشتی در مناظره‌های سیاسی سال‌های ابتدایی انقلاب، حضور پیدا می‌کرد و با افراد و جریاناتی که آرای متفاوت و در برخی موارد متضادی داشتند، بحث و تبادل‌نظر داشت.

در واقع تحمل افکار دیگران، تحمیل نکردن ایده خود به سایرین و به رسمیت شناختن افکار مخالف و متفاوت از ویژگی‌های شخصیتی و فکری شهید بهشتی بود. ایشان معتقد بودند هر مسیری برای انسان باید مبتنی بر «انتخاب» باشد و محدود ساختن این حق، انسان را از مسیر طبیعی‌اش دور می‌سازد. اگر بهشت و جهنمی وجود داشته باشد (که دارد) و اگر آدمی، باید پاسخگوی عملکرد خود باشد، این ارزیابی‌ها نسبت به موضوعاتی است که انسان نسبت به آن اختیار دارد و انتخاب کرده است. در غیر این صورت موارد تحمیلی و جبری، موضوع بهشت و جهنم را در هستی بی‌معنی می‌کند و شهید بهشتی این معانی و مفاهیم را به خوبی درک می‌کرد. متاسفانه برخی افراد و جریانات با نصب بنر‌ها و اتیکت‌هایی در سطح شهر تهران و با استفاده ابزاری از دیدگاه‌های شهید بهشتی، ایشان را طرفدار نوع خاصی از قرائت‌های خاص درباره حجاب و سایر گزاره‌های دینی معرفی کردند.

بدون شک، در دعوای میان افرادی که قرائت تحمیلی از دین دارند و افرادی که قرائت اختیاری و فکری از دین دارند و افرادی که حجاب را اجباری می‌دانند، اختیاری می‌دانند یا اساسا حجاب را دوست ندارند؛ شهید بهشتی طرفدار حجاب اختیاری بودند. نه فقط درخصوص حجاب، بلکه در همه شؤون دینی و غیردینی طرفدار نوع اختیاری و انتخابی تصمیمات بودند. در شرایطی که حجاب جزیی از اندیشه دینی محسوب می‌شود، ایشان کلیت دین را اساسا به عنوان یک امر اختیاری می‌پسندیدند و قبول داشتند. متاسفانه مدت‌هاست که برخی جریانات سیاسی، استفاده ابزاری از شخصیت‌های برجسته سیاسی، ملی و دینی را باب کرده‌اند. این افراد و جریانات حتی از داستایوفسکی، ویکتور هوگو و تولستوی هم استفاده ابزاری می‌کنند. 

حتی در برخی موارد دیده شده که از معصوم هم استفاده ابزاری می‌شود و یک بُعد از شخصیت معصوم مطرح می‌شود. بدون تردید، چهره‌هایی مانند شهید بهشتی، شهید مطهری و... سرمایه‌های این کشور و نظام هستند. استفاده ابزاری از هر شخصیتی، در واقع تنزل دادن آن جایگاه، شخصیت و اسطوره است. خسارت‌های این موضوع که برخی افراد و گروه‌ها برای حل و فصل مشکلات روتین و روزمره سیاسی خود از شخصیت‌های برجسته و چهره‌های کلیدی سوءاستفاده کنند، غیرقابل محاسبه است. این همان شیوه‌ای است که برای شهدا و خانواده‌های شهدا هم صورت می‌گیرد و از آن‌ها استفاده ابزاری می‌شود. امروز که جوانان ایرانی نتوانسته‌اند ارتباط مناسبی با سرمایه‌هایی که بسیار ارزشمند و اثرگذار هستند برقرار کنند، ناشی از همین استفاده‌های ابزاری است. زمانی که موضوعات، شخصیت‌ها و اسطوره‌های یک کشور از جایگاه رفیع خود تنزل داده شوند و برای موضوعات سیاسی، جناحی و گروهی به کار گرفته شوند باعث قطع ارتباط جامعه با سرمایه‌های واقعی خود می‌شود. شهید بهشتی هم یکی از همین شخصیت‌های برجسته است که متاسفانه در معرض این سوءاستفاده‌ها قرار گرفته است. اما اگر قرار باشد یکی از بخش‌های مهم اندیشه‌های شهید بهشتی مورد توجه قرار بگیرد و درباره آن صحبت شود، همانا توجه ایشان به تحمل عقیده مخالف و تکیه بر رویکرد‌های انتخابی و غیر تحمیلی شخصیت انسان است. موضوعی که جامعه ایرانی، امروز بیشتر از هر عامل دیگری به آن نیاز دارد.


تورم مزمن و بیماری روحی در بین ایرانیان

محمد‌صادق جنان‌صفت طی یادداشتی در شماره امروز جهان صنعت با عنوان تورم مزمن و بیماری روحی ایرانیان نوشت: مدیران و اداره‌کنندگان نظام جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با استکبار یا همان امپریالیسم آمریکا اندازه و مرزی نمی‌شناسند و باور دارند یا چنین نشان می‌دهند تا روزی که امپریالیسم آمریکا و سازمان و ساختاری به نام غرب نیرومند است و توانا، این نظام تهدید می‌شود و باید تا آخر راه رفت و استکبار را شکست داد. این راهبرد پیش از این از سوی کمونیست‌های استالینی و مائوتسه تونگ چینی داده شده بود و آن‌ها نیز آمریکا را ببر کاغذی می‌دانستند و شماری از رهبران کشور‌های توسعه‌نیافته را نیز با خود همراه کردند تا امپریالیسم را نابود کنند و رفاه و آرامش را برای مردم خود بیاورند. شوروی که قدرتی همتای آمریکا را پس از جنگ جهانی دوم به دست آورده بود، اما پس از ۷۰ سال فروپاشی را تجربه کرد و نظام تازه‌ای در این سرزمین پدیدار شد. جانشینان مائو نیز دست از لج‌بازی برداشته و نظام اقتصادی خود را به نیروی پایدار بازار جهانی پیوند زدند.

نظام جمهوری اسلامی، اما ۴۳ سال است برای این راهبرد بنیادین مبارزه می‌کند و البته این نبرد ابدی و تاریخی پیامد‌هایی داشته و دارد. یکی از پیامد‌های این نبرد تاریخی در سیاست داخلی ایران این بود که می‌توان با پول‌پاشی شهروندان ایرانی را راضی کرد و به همین دلیل است که سیاستمدار ایرانی تنها به این می‌اندیشد که پول‌پاشی کند و به پیامد‌های پول‌پاشی که همان رشد نقدینگی بیشتر از رشد تولید است توجه نکرده است. این دیدگاه به اضافه نبرد با آمریکا در این ۴۳ سال اقتصاد ایران را نسبت به گذشته این کشور، نسبت به امکانات و توانایی‌های طبیعی که دارد و نسبت به کشور‌های همسایه و هم‌قد ایران در بدترین موقعیت قرار داده است. نتیجه این دیدگاه و راهبرد در سیاست داخلی و مناسبات مردم و حکومت و نیز مناسبات با کشور‌های کامیاب اقتصادی دنیا این شده است که بنا بر گفته مسعود نیلی ایران صدرنشین تورم مزمن و تاریخی در دنیاست و نیم‌قرن است که تورم دورقمی گریبان شهروندان را گرفته و به دلیل پافشاری بر دیدگاه‌های در بالا توضیح داده شده هیچ راهی برای رهایی از آن دست‌کم در فضای کنونی سپهر سیاست دیده نمی‌شود.

واقعیت تلخ این است که ایرانیان به دلیل تورم مزمن و تاریخی که در ۵ سال اخیر از تورم‌های بالا در دنیاست با انواع بیماری‌های روانی و روحی دست و پنجه نرم می‌کنند. مگر می‌شود به امید شکست دادن استکبار این وضع را ادامه داد؟ ایرانیان نیم‌قرن است در اسارت تورم دورقمی که شکاف بزرگی از نظر نابرابری درست کرده است گیر افتاده‌اند. آیا می‌شود این را ادامه داد؟

واکنش روزنامه جوان به انتخاب رئیس جدید جبهه اصلاحات


 روزنامه جوان طی گزارشی به انتخاب رئیس جبهه اصلاحات واکنش نشان داد و نوشت: از سخنان غلامحسین کرباسچی، عضو حزب کارگزاران سازندگی اذعان و تأکید بر این موضوع برمی‌آید که جنسیت آذر منصوری و زن بودن او مؤلفه مهمی در انتخابش به عنوان ریاست جبهه اصلاحات به شمار می‌رود.


کرباسچی می‌گوید که «حتماً نیرو‌های سیاسی‌تر، با سابقه‌تر و توانمندتر در جبهه اصلاحات حضور دارند، اما شاید ملاحظاتی برای انتخاب خانم منصوری وجود داشته است.» و بعد انتخاب یک زن به عنوان رئیس جبهه اصلاحات را با وقایع اخیر کشور مرتبط می‌کند: «احتمالاً با توجه به جریانات اخیری که در کشور اتفاق افتاد، جبهه اصلاحات تصمیم گرفت به خانم‌ها جایگاهی دهد تا در افکار عمومی هم اثر مثبتی گذاشته شود، بنابراین با توجه به شرایط جامعه تصمیم گرفتند پس از چندین دوره که ریاست جبهه در اختیار آقایان بود، این نوبت ریاست بر عهده یک خانم باشد.»


معنای عبارات کرباسچی همان پوپولیسم است، عوام‌فریبی‌ای که اصلاح‌طلبان در انجام آن بسیار توانا هستند. آن‌ها برای کسب توجه جریان «زن، زندگی، آزادی» تلاش کردند این بار یک زن را رئیس جبهه خود بگذارند. نکته جالب اینکه آذر منصوری تنها کاندیدای این انتخابات درون گروهی برای تصدی ریاست جبهه اصلاحات ایران بوده است و توانسته ۳۱ رأی از آرای ۴۱ عضو حاضر در جلسه را به دست آورد. در حالی که پیش از این، از افراد متعددی به عنوان گزینه‌های ریاست جبهه اصلاحات نام برده می‌شد، از جمله چهره‌هایی همچون علی شکوری‌راد، حسین مرعشی و محسن هاشمی. با این حال انتخابات مذکور به شکل تک کاندیدایی و تنها با نامزدی آذر منصوری برگزار شد.


آذر منصوری، دبیر کل حزب تندروی اتحاد ملت است. اتحاد ملت و کارگزاران سازندگی دو قطب جریان اصلاحات محسوب می‌شوند که همواره در موضوعات مختلف دچار چالش و اختلاف هستند. از جمله اختلافات این دو حزب به نحوه مواجهه با انتخابات برمی‌گردد، جایی که اتحاد ملت خواستار عدم حضور و حتی تحریم انتخابات بود، اما کارگزاران حضور در انتخابات را تبلیغ می‌کرد و انجام داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵۰
بهترین روش برای انتخابات جرات وایجاد جریان آزاد ودادن لیست با رسالت ملی برای انتخابات است وعدم عقب نشینی در انتخابات با معرفی چهره های جوان با رسالت مشخص است
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
حزب یا انتخابات چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
اصلاح طلبان مي خواهند با شعار زن وزندگي و آزادي وارد عرصه انتخابات بشوند
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
مگه انتخابات داریم؟
روزنامه جوان‌متعلق به دهه ۴۰ و ۳۰ است که خدا را شکر دارتد به سنین پیری و فرتوتی میرسند و دهه های عشتاد و هفتاد بهسن شبب و جوانی
استخوان های مردم زیر بار سنگین تورم خرد شده و نا امیدی نسبت به آینده فراگیر است بدبختی اینجاست که این درد بزرگ توسط مسئولین اصلا دیده نمی شود
بزرگترین سرمایه یک کشور مردم و جوانان آن سرزمین هستند که تقریبا همه از این وضعیت اقتصادی که زاییده تبعیض ، رانت ، رشوه و دهها مشکل دیگر است ناراضی هستند
اصلاح طلبان با چه رویی وارد انتخابات می شوند اصلاح طلبان در دورهای گذشته چه کار شاخصی را به سرانجام رساندند که مجددا تصمیم به حضور در انتخابات گرفتند ایا دلیلی جز کسب مقام و ثروت باعث این تمایل حضور انها بوده است وقتی شورای شهری که یک دست از جناح انها بود در طول 4 ساله هیچ اقدام مشخصی در تهران انجام نداد ایا در حوزه های مانند احداث بزرگ راه جدید یا توسعه بزرگراه، توسعه و تکمیل فاضلاب کاهش الودگی هوا و صوتی بهبود حمل نقل عمومی افزایش سرانه فضای سبز ف توسعه فیبر نوری و اینترنت پر سرعت در شهر عملکرد داشتند که مجددا می خواهند در انتخابات حضور پیدا کنند در طول 4 سال شهرداری به جز تغییر نام چند کوچه و خیابان چه عملکرد مشخصی داشتند فقط ادعا می کنند که می خواستیم نگذاشتند اگر چنین است با هم بعد از چهار سال کسب درامد های هنگفت و مقام و قدرت و ثروت برای خودشان باز همین اش و همین کاسه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
بهبود شرایط شهری جدای از شرایط عمومی کشور نیست آمدن ترامپ حتی روی پروژه های شهری هم اثر منفی گذاشت
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
اصولگرا و نواصولگرا واصلاح طلب همگی سنگ خود را به سینه می زنند وهیچ به فکر ملت وسرزمین ایران نیستند ومردم رابه خودی وغیر خودی دسته بندی می کنند وکلا سواد ودانش مسولیتشان را هم ندارند ات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
دوره اصلاح طلب اصولگرا گذشته. مردم از هر دو رد شدن
رای بی رای
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
حالا نیست که اصولگراها همه چیز رو گل و بلبل کردن؟!
مردم هم دیگر از اصولگراها انتظاری ندارن چون میدونن توان انجام کاری رو ندارن
برای امثال گردانندگان روزنامه جوان که در حصار تحجر و خرافه همچنان گیر کردن در انتخاب یک خانم بعنوان رئیس جبهه اصلاحات همین عکس العمل انتظار میره. دیگه زمانه ای شده که با تحولات جامعه همگام بشین .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
جریان غربگرا هر جا پای منافع آمریکا در میان است، به راحتی به منافع ملی پشت کرده و عزت مردم ایران را لگدمال می کند
مگر خانم مرکل سالهای سال صدر اعظم آلمان بود در آن سالها مشکلاتی برای آلمان پیش آمد ؟!!!!!!!!!!!!!!
ایول محمد صادق جنان صفت
رونامه جوان جان کمی هم در مورد سفیر جدید فنلاند بگو ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
نملاک نجومی
سناریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
املاک نجومی!
تورم مزمن و بیماری روحی در بین ایرانیان (((((((( در خبرها آمده بود که دو نفر موتور سوار نایلکس خرید گوشت یک هموطن دیگر رو در خیابان ربودن))))))))))))) مسئول عزیز و خدوم ملت کم کم داره هرج و مرج بخاطر فقر و تورم گریبان ملت رو میگیره با وضعیت این روزهای تورم و گرانی کالا و خدمات و مسکن و اجاره بهاء که خیلی از ملت زیر خط فقر هستن یاد قطحی زمان احمد شاه قاجار افتادم که با کمال اقتدار و همراهی انگلیس جنایتکار و روسهای متجاوز و رانت خوار باعث مرگ میلیونها هموطن ایرانی در کشور شدند!!!!!!!!!!!!!! کشور در وضعیت زرد هست و احتمال وضعیت قرمز بیشتر آقایان مسئول بیدار شوید از خواب زمستانی!!!!!!!!!!!!!
جالب روزنامه جوان پوپولیست ترین روزنامه هستش هر جا کم میاره این امتیاز خودشو حواله میده به دیگران. بابا خودت استادی شکسته نفسی کن.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
رسانه‌های اصلاح طلب که همواره خود را حامی صلح و اتخاذ رویکرد بی‌طرفی در درگیری‌ها معرفی می‌کنند، به پوشش سراسری و حمایت‌گونه از گروه واگنر پرداختند.
اگر بهشتی را می‌شناختی چه می‌گفتی؟؟
روزنامه جوان لطفا رئیس جبهه اصلاحات هم شما انتخاب (انتصاب) کنید
روزنامه محترم جوان ظاهراًخیلی دوست دارندبین اصلاح طلبان اختلاف افکنی کنند!
پاسخ ها
حسینعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
دغدغه و حرارت رسانه‌های اصلاح طلب در حالی است که اغلب این رسانه‌ها در موضوعات مهم ملی و بین‌المللی که به نوعی مربوط به منافع کشور است، سکوت می‌کنند. برخی از مسائل مهم ملی که در اغلب رسانه‌های اصلاح طلب سانسور شده اند عبارتند از:
اخبار مربوط به حمله پلیس آلبانی به کمپ منافقین
سانسور سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین
سانسور سفرهای استانی رئیس جمهور
سانسور نمایش تصویر شهید سلیمانی در سازمان ملل
بیماری مردم حاصل عملکرد خود شماست
انتخاب یک غیر تئوریسن از سوی اصلاح طلبان نشان این است که آنان هیچ امیدی غیر از رفتار پوپولیستی ندارند. و دیگر حرفی برای گفتن ندارند.
کو گوش شنوا در مسئولین بی خیال کشور
اصلاح طلبان صدای گویای آمریکا و غرب در ایران هستند. با توجه به روه به افول بودن و کوتاه آمدن غرب در برابر ایران اینان نیز راه حل ندارند و از فروخته شدن توسط غرب مثل منافقین احساس خطر می کنند.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
واقعا فکر میکنی مردم الان بین دوتا حزب اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم شدن؟
دیگه تموم شد ماجرا
آقای ظریف که صدای غرب در ایران است و از کارشکنی روس ها در برجام سخن می گوید یادش نمی آید حتی بعد از برجام نیز به هواپیمایش در اروپا سوخت ندادند.
ظریف عاشق است و عاشق از معشوق جز خوبی نمی بیند.
پاسخ ها
سناریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
خودتو یک به روز رسانی بکن هنوز مثل رییس جمهورت گیر کردی تو 10 سال قبل
البته افکار که 10 قرن قبل
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
سناریو جان میخای بدونی چرا برجام ثمر نداد؟ از اونی بپرس .که گفت ورود شرکتهای آمریکایی ممنوعه!!
روزنامه جوان هر جور صلاح میدونه اصلاحاتچی ها همون کارو بکنند!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
بوی حلوای اصلاحات بلنده شده
درباره نوشتار روزنامه اعتماد:
آنچه در این مطلب و دیگر نوشتارها به روحانیونی چون مطهری و بهشتی و سایرین نسبت داده می شود بیشتر از آنکه به سبک تفکر و اندیشه این افراد قابل انتساب باشد به محیطی که آنها اجبارآ در آن زیست کرده اند مربوط است. مخصوصاً در زندانهای طولانی مدت. اما عجیب اینجاست که همین ویژگی برای روحانیونی مثل منتظری به عنوان نقطه ضعف در نظر گرفته می شود و اینکه مجاهدین خلق یا سایر گروهها به دفتر منتظری تردد داشته باشند و با او تعامل کنند و یا اینکه نگرش منتظری به این گروهها، متفاوت از تندوروهای انقلابی ِ و فاقد چنین تجربه ای باشد به عنوان زاویه گرفتن او با انقلاب تفسیر می شود.

نتایج این همزیستی اجباری حتی در رفتار افرادی مثل فائزه هاشمی که بنیه علمی چندان قدرتمندی هم ندارد، دیده می شود او بعد از آزادی از زندان به دیدار خانواده بهائیان می رود.

اینها نتایج زیست اجباری طیف های فکری مختلف با یکدیگر است.
واقعاً هیچ چیزی به اندازه اوضاع بد اقتصادی و تورم روی اعصاب مردم نیست. بیخود این پریشانی را به چیز های دیگه ربط ندین.
ظاهرا مسولین به این مساله توجه ندارند که فقر،فحشا،حاشیه نشینی ،بیکاری ،اعتیاد،بزه کاری ها ی اجتماعی، مرگ و میرها بدلیل کمبود امکانات و دارو ووووو حاصل عملکرد انهاست،اگر به معاد اعتقاد دارند باید بدانند عقوبت سختی در انتظار آنها ست.
جناب جنان صفت ممنون بدبختانه این مبارزه بیهوده عمر و جوونی ما بود که رفت
آذر منصوری / اصلاحات ماندگاری
آخه این بذرپاش که خودش خدای پوپولیستیه
اصلا با دولت پوپولیست احمدی نژاد کلا وارد سیاست شد و بر همان مدار می رود همچنان
امروز سالروز شهادت آیت ا... بهشتی و ۷۲ نفر از یاران باوفایش است که باید به ملت شریف و فهیم ایران به خصوص قضات محترم که بر مبنای عدل علی (ع) قضاوت می کنند این روز را تسلیت گفت و در درک شناخت اندیشه دکتر شهید بهشتی همین بس که ایشان نقش بسزایی در شناخت اسلام در بین مردم اروپا داشت.
جناب جنان صفت ، تورم مزمن و بیماری روحی و بسیاری مشگلات دیگر زائیده توهم گروهی است که دغدغه عاقبت کار این این ملک و ملت را ندارند ، شعار می دهند و سوء استفاده می کنند و ............صد البته ادامه چنین سیاستی امکان پذیر نخواهد بود ، باش تا صبح دولتش بدمد .
ایرانیان نیم‌قرن است در اسارت تورم دورقمی که شکاف بزرگی از نظر نابرابری درست کرده است گیر افتاده‌اند. آیا می‌شود این را ادامه داد؟

عالی بود.
آذر منصوری / اصلاحات رستگاری
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
اصلاحات فاتحه اش خوانده شده
وضعیت حاضر چه از حیث رشد تورم یا عدم رسیدگی به وضعیت اقلیم برخی استانها بیش از آنکه نشان از دلسوزی یا تدبیر مسئولین دولت باشد نشان دهند بی تفاوتی و عدم علاقه آنان برای رفع مشکل مردم می باشد.و این قضیه مردم را کلافه و زودرنج، سردرگم کرده.
دعوای چپ و راست دیگه فایده نداره، مردم از هردو جناح عبور کردند. رای بی رای.
اصلاحات اصول گرا باهم مخلوط شده اند دیگر باهم فرغی ندارند سرنوشت شان باهم سنجاق است
عمر دنیا آنقدر بلند هست که نه که ده بیست سال یا پنجاه سال عددی نیست بلکه قرون متمادی هم در برابر عمر کره زمین وجهان هم عددی نیست پس عاقلانه نیست که بگیم فلانی ویا فلان جریان در فلان تاریخ گیر کرده .مهم تصمیم درست هست .شعار زن زندگی . آزادی شعاری تهی وبی ریشه وفاقد ایده الوژی پویا هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار