بازدید 5160
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیاز محور در دانشگاه تهران عنوان کرد:

همکاری گروه سایپا با 7 دانشگاه برتر کشور/ روزانه بیش از 2 هزار 200 دستگاه خودرو در سایپا تولید می شود/ گروه خودروسازی سایپا به دنبال توسعه زیرساخت‌های صنعت خودرو است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه سیاست گذاری سال 1402 گروه سایپا بر مبنای شعار رهبر معظم انقلاب مهار تورم و رشد تولید با رویکرد اقتصاد مقاومتی است،‌گفت: در 8 ماه گذشته با 7دانشگاه مطرح کشور در حوزه های مختلف و مورد نیاز سایپا، قرارداد همکاری امضا کرده ایم زیرا اعتقاد داریم با همکاری مجموعه های دانش بنیان و دانشگاه های کشور می توان اهداف  گروه سایپا در کاهش هزینه های خرید، افزایش کیفیت،‌ ارتقاء بهره وری و افزایش تولید محصولات،را با سرعت بیشتری محقق کرد.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ 27 June 2023

همکاری گروه سایپا با 7 دانشگاه برتر کشور/ روزانه بیش از 2 هزار 200 دستگاه خودرو در سایپا تولید می شود/ گروه خودروسازی سایپا به دنبال توسعه زیرساخت‌های صنعت خودرو است

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز،‌ محمدعلی تیموری در کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیاز محور که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، برگزار شد، با بیان اینکه میزان گردش مالی صنعت خودرو در کشور 436 هزار میلیارد تومان است که 2.9 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را شامل می شود، گفت: در حال حاضر 27 میلیون خودرو در کشور در حال تردد است که بیش از 17 میلیون دستگاه آن فرسوده و مصرف این خودروها بیش از 10 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش است که این امر باعث آلودگی زیست محیطی و از بین رفت انرژی می شود.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که در سال 89 موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح فرمودند،‌ادامه داد: به طور قطع تنها راه نجات صنعت خودرو، ‌بهره‌گیری و برنامه‌ریزی بر اساس اقتصاد مقاومتی است. در گذشته،‌تولید روزانه گروه سایپا هزار و 50 دستگاه بود که 92 درصد از این میزان به صورت ناقص تولید می شد. در مدت زمان عنوان شده  87 هزار خودرو با نقص قطعه (‌با ارزش 17 هزار میلیارد تومان) در 18 پارکینگ نگهداری می شد که با تلاش مهندسان و کارگران توانستیم این عدد را به صفر برسانیم.

او افزود: در 1.5 سال گذشته گروه خودروسازی سایپا با بهره‎گیری از توان داخلی و اتکا به اقتصاد مقاومتی، توانست ‌میزان تولید خودرو را به بیش از 2 هزار 200 دستگاه در روز برساند و همچنین با کنترل خریدهای خارجی و جلوگیری از خروج ارز از کشور، توانست شرایط بسیار خوب مالی ایجاد کند.

 تیموری با تاکید بر اینکه پروژه های کیفی مناسبی برای خودروهای این مجموعه تعریف شده تا در راستای آن رضایت مشتریان، به صورت کامل تامین شود، ‌تصریح کرد: سال آینده،‌ محصولات جدید گروه سایپا با شرایط مطلوب و کیفیت مناسب به بازار عرضه خواهد شد. همچنین با تولید و عرضه ون 14 نفره گروه سایپا می‌توان به جهت قیمت، کیفیت و کاهش هزینه حمل و نقل شهری در حوزه خودروهای عمومی تحول ایجاد کرد.

او اذعان داشت: در دهه 90 در زیرساخت‌های صنعت خودرو، سرمایه‌گذاری صورت نگرفته و عملا تکنولوژی‌های این صنعت متعلق به دهه 70 است. لذا گروه خودروسازی سایپا با تعریف پروژه‌های جدید به دنبال توسعه زیرساخت‌های صنعت خودرو و جبران عقب ماندگی های گذشته است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در 8 ماه گذشته با 7 دانشگاه مطرح کشور در حوزه های مختلف و مورد نیاز سایپا، قرارداد همکاری امضا کرده ایم؛‌قطعا این روند شرایط مطلوب توسعه ای را برای گروه سایپا و صنعت خودرو ایجاد خواهد کرد.

او گفت: با دانشگاه شهید بهشتی،‌ اولین پروژه " طراحی نظام مدیریت کارخانه گروه سایپا"را در یکی از کارخانه‌های گروه شروع کردیم و قرار است این امر برای سایر کارخانه‌های گروه سایپا، ‌اجرایی شود. همچنین قراردادی با دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، برای تولید خودرو شاهین هیبریدی با هدف کاهش آلایندگی و مصرف سوخت،‌ منعقد شده که اکنون این پروژه در حال انجام است.

تیموری ادامه داد: در راستای توسعه همکاری‌ها با جامعه دانشگاهی،‌ با دانشگاه تهران هم قرارداد همکاری امضاء ‌شده است. بر این اساس بنا شده به منظور استفاده از تکنولوژی های روز و بهینه سازی مصرف انرژی در سقف تمام کارخانه های گروه سایپا از پنل های خورشیدی استفاده شود. همچنین قرار است با دانشگاه علم و صنعت در زمینه طرح جامع جریان مواد و جانمایی کارخانه و با دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تولید لنت ترمز و شناسایی محل بهینه مرکز توزیع محصولات گروه سایپا همکاری داشته باشیم.

او افزود: همکاری دیگری که با هدف پیوند صنعت و دانشگاه از سوی گروه سایپا دنبال می‌شود،‌ جذب نیرو و پرسنل از طریق سازمان فنی حرفه‌ای است. قصد داریم شرایط جذب نخبگان دانشگاه ها در گروه خودروسازی سایپا را مهیا کنیم که بر این اساس در سال گذشته حدود 150 نفر جذب شده اند. همچنین در حال برنامه ریزی برای بورسیه کردن دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط با صنعت خودرو نظیر مکانیک، الکترونیک، مکاترونیک، پلیمر و ... هستیم. علاوه بر این به دنبال ایجاد شرایط و امکانات لازم برای کارآموزی دانشجویان از دانشگاه های معتبر هستیم که تا کنون حدود 400 نفر محقق شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهارداشت: در سه سال اخیر،‌ قیمت خودرو در دنیا به جهت رشد نهاده‌های تولید خودرو (فولاد، پلیمر، قطعات الکترونیک و ... ) ‌افزایش داشته است و ما تنها کشوری در دنیا هستیم که  از آذرماه 1400 تا فروردین 1402 یعنی در طول 17 ماه، قیمت محصولات خود را افزایش ندادیم که این امر منجر به زیان ما شده است.

او ادامه داد: برای اینکه در تولید خودرو به قیمت مناسب دست پیدا کنیم و تعادل کارخانه و بازار برقرار شود، ضرورت دارد به سمت استفاده بیشتر از توان شرکت‌های دانش بنیان و همکاری با مجموعه های دانشگاهی برای ایجاد زیرساخت‌های مهندسی برویم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه ظرفیت تولید صنعت خودروی دنیا بیش از 130 میلیون دستگاه است که اکنون حدود 85 میلیون خودرو در حال تولید است،‌ اظهار داشت: خودروسازان بزرگ دنیا با برنامه هایی خاص، مانع از تولید مازاد این تعداد خودروها در سایر کشورها می شوند. کشور چین تا 5 سال گذشته فرصت حضور در صنعت خودروسازی دنیا را نداشت و با برنامه‌ریزی که در این کشور صورت پذیرفت و با ورود به حوزه خودروهای هیبریدی و تمام برقی توانست به سرعت، خود را در سطح خودروسازان مطرح دنیا معرفی کند و در حال حاضر محصولات خود را به 70 کشور صادر می کند.

تیموری با تاکید بر اینکه تا سه سال آینده چین دیگر خودرو بنزینی تولید نخواهد کرد،‌ گفت: این شرایط برای ایران هم تهدید است و هم فرصت. خودروسازان ایرانی برخی از قطعات الکترونیکی خود را از چین تامین می کنند لذا رویکرد جدید این کشور احتمال دارد که در مقطعی کوتاه مشکلاتی را ایجاد کند اما فرصت این است که می توان به کشورهایی که سطح تکنولوژی پایین تری دارند، خودرو صادر کرد.

او با اشاره به اینکه گردش مالی در صنعت خودروی دنیا در حدود 3 هزار میلیارد دلار  است،‌ یادآور شد: صنعت خودروسازی کشورمان به 60 صنعت دیگر مرتبط است و به ازای هر خودرو، برای 7 نفر شغل ایجاد می شود البته در دنیا به جهت سیستم های تمام رباتیک، این تعداد اشتغال کاهش یافته است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: تولید خودرو برقی در چین در سال 2020 نسبت به سال 2021 میلادی 54 درصد رشد داشته است. در این کشور دو مجموعه خودروساز وجود دارد. یک مجموعه در هلدینگ شانگهای با حضور خودروسازان بزرگ دنیا خودرو تولید می کند و دومین مجموعه، خودروسازان چینی هستند که رشد این خودروسازان در تولید خودرو برقی بیش از 50 درصد بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار