بازدید 3601

کدام صندوق ETF رکورد جذب بیشترین سرمایه‌گذار حقیقی را دارد؟

صندوق درآمد ثابت افران با 50 هزار سرمایه‌گذار حقیقی، بیشترین تعداد سهامدار حقوقی را در بین کلیه صندوق‌های ETF بازار‌سرمایه دارد.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳ 27 June 2023

کدام صندوق ETF رکورد جذب بیشترین سرمایه‌گذار حقیقی را دارد؟

افران از صندوق‌های تحت مدیریت شرکت ترنج است که جزو برترین صندوق‌های درآمد‌ثابت بازار‌سرمایه ایران است که بیش از 13 هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت دارد. افران همچنین سالانه بازدهی ۲۷.2 درصدی را محقق می‌کند که اختلاف معنا داری با سرمایه‌گذاری در بانک دارد.

صندوق درآمد‌ثابت چیست؟

سرمایه‌گذاری در بورس برای آن‌هایی که سرمایه اندکی دارند، ریسک بزرگی به شمار می‌آید. صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای چنین افرادی طراحی شده‌است تا ریسک و بازدهی را در بهینه‌ترین حالت داشته باشند. صندوق درآمد ثابت یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که با کم‌ترین ریسک، سودی پایدار به سرمایه‌گذار می‌بخشد. سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها شباهت بسیاری به سرمایه‌گذاری در بانک دارد. یعنی فرد همان‌طور که پولش را در بانک می‌گذارد، سرمایه‌اش را به صندوق می‌سپارد. اما چرا باید به جای بانک، صندوق درآمد ثابت افران را انتخاب کرد؟

صندوق‌های درآمد ثابت عمده دارایی را به اوراق کم‌ریسک با درآمد ثابت اختصاص می‌دهند. نکته اینجاست که سود صندوق سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت بیشتر از سود بانک‌هاست و به همین خاطر جایگزین مناسبی برای سپرده‌های بانکی محسوب می‌شود. مروری بر جزییات سود سپرده‌های بانکی و همچنین تفاوت آن با اوراق گواهی سپرده بانکی، می‌تواند مزایای صندوق درآمد ثابت را روشن‌تر کند.

بازدهی و سود صندوق درآمد ثابت افران

صندوق درآمد ثابت افران از ابزارهای نوین بازارسرمایه‌ است که از اسفندماه سال ۱۳۹۸ شروع به فعالیت کرده است، فلسفه شکل‌گیری افران رقابت است؛ بازدهی، نقدشوندگی، مدیریت ریسک اصولی و سود روزشمار و هموار، مهمترین مزیت رقابتی صندوق درآمد ثابت افران در مقایسه صندوق‌های مشابه است.

صندوق‌های درآمد ثابت جزو کم ریسک‌ترین صندوق‌های بازارسرمایه هستند این صندوق‌ها بسته به عملکرد بازدهی حدودی ۱۵ تا ۲۵ درصدی سالانه دارند، صندوق درآمد ثابت افران همیشه جزو ۱۰ صندوق برتر بازار سرمایه ایران از نظر  بازدهی بوده و هم اکنون نیز بازدهی یکساله این صندوق منتهی به ۱ تیر ۱۴۰۲ حداقل 27.2 درصد است. 

حجم دارایی تحت مدیریت صندوق درآمد ثابت افران چه میزان است؟

طی ۳ سال فعالیت حجم دارایی تحت مدیریت صندوق درآمد ثابت افران به ۱۳۰ هزار میلیارد ریال یا ۱۳ همت رسیده است، حجم دارایی تحت مدیریت افران در یکسال گذشته رشد ۲۰۰ درصدی داشته که در نوع خود بی نظیر است.

صندوق درآمد ثابت افران در ۲۲ روز از سال ۱۴۰۱ رکورد بیشترین ورود پول را در بین تمامی نماد‌های بازار‌سرمایه داشته است. 

تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی صندوق افران 

سرمایه‌گذاران صندوق درآمد ثابت افران، از اشخاص حقیقی از مبلغ ۱ میلیون تومان تا اشخاص حقوقی و شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ با مبالغ چند صد میلیاردی را شامل می‌شود.

تاکنون بیش از 50 هزار سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی در صندوق درآمد‌ثابت افران سرمایه‌گذاری کردند.

نقدشوندگی و ارزش معاملات صندوق افران

افران جزو ۲ نماد برتر بورس و فرابورس ایران از نظر میانگین ارزش معاملات است و این یعنی نقد شوندگی آن بالاست. صندوق افران در ۵۵ روز معاملاتی بازار‌سرمایه در سال ۱۴۰۱ برترین نماد بورس و فرابورس در بین تمامی نماد‌ها بوده است.

صندوق درآمد ثابت افران به واسطه بازارگردانی فعال نقدشوندگی بالایی دارد افران همواره ۲ هزار میلیارد ریال سفارش خرید انباشته دارد که این میزان همیشه توسط بازارگردان حفظ می‌شود. به زبان ساده در این صندوق صف فروش شکل نمی‌گیرد و در لحظه نقد می‌شود.

چگونه در صندوق درآمد ثابت افران سرمایه‌گذاری کنیم؟

صندوق درآمد ثابت افران از نوع قابل معامله یا ETF است که نماد آن در تابلوی معاملات بورس درج شده است، علاقه‌مندان برای سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌توانند از طریق‌ سامانه‌های معاملاتی تمامی کارگزاری‌های بورسی با جستجوی نماد «افران» واحد‌های این صندوق را خریداری کنند.

این صندوق از صندوق‌های مجموعه مشاور سرمایه‌گذاری ترنج است که ۸ صندوق سرمایه‌گذاری در انواع مختلف: سهامی، مختلط، درآمد ثابت، جسورانه، بازارگردانی و صندوق در صندوق را در بازار‌سرمایه ایران مدیریت می‌کند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان سرمایه‌گذاری می‌توانند به صفحه صندوق درآمد ثابت افران مراجعه کنند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست