بازدید 2783

گلیم منافع ملی ایران را از تحولات روسیه خارج کنید

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: تحت هر شرایطی گلیم منافع ملی ایران باید از موضوعات جنگ اوکراین و تحولات داخلی روسیه خارج نگه داشته شود، چون آن موضوعات ارتباطی به ایران ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 25 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، گروه واگنر روز گذشته تا ۲۰۰ کیلومتری مسکو پیش رفت و در نهایت با پیامی که لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس از طرف پوتین به فرماندهی واگنر رساند، قائله خوابید، اما واکنش‌ها به این مسئله در ایران متنوع بود، برخی این رخداد را موثر بر روابط سیاست خارجی ایران می‌دانستند و برخی نیز نظر دیگری داشتند.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با نامه‌نیوز درباره تأثیر تحولات داخلی روسیه بر سیاست خارجی ایران گفت: سیاست اشتباهی از ابتدا در ایران شکل گرفت که به همین علت ایران تلویحا به دخالت در جنگ اوکراین متهم شد. متأسفانه گوشه‌هایی از این سیاست اشتباه هنوز وجود دارد.

وی افزود: از لحاظ جنبه روانی به ویژه در حوزه اقتصادی شاهد هستیم آثار مسائل روسیه خودش را در ایران نشان می‌دهد. معتقدم توئیتی که رسانه نزدیک به یکی از دستگاه‌های رسمی ایران درباره اتفاق اخیر در روسیه زد، خلاف منافع ملی کشور بود، چون به گونه‌ای ایران را به موضوعی ربط داد که آن موضوع ارتباطی به ایران ندارد.

استاد دانشگاه یادآور شد: از ۲ سال پیش توصیه ام به مسئولان آن بود که گلیم منافع ملی جمهوری اسلامی را از سیاست خارجی روسیه خارج کنند، متأسفانه به آن توصیه توجه نشد و بعد مدتی آثارش در منافع ملی کشور مشخص شد. توصیه امروز من نیز به مسئولان این است که گلیم منافع ملی ایران را از تحولات داخلی روسیه خارج کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی افزود: با توجه به تحولاتی که در روسیه شکل گرفته، انتظار هر اتفاقی را می‌توان داشت. آقای پوتین، شهریار ماکیاولی را خوب عمل کرد به جز یک مورد و آن اینکه ماکیاولی می‌گوید «با نیرو‌های مزدور نمی‌توان همیشه پیروز ماند» و این اتفاق درباره روسیه افتاد. در مجموع تحت هر شرایطی گلیم منافع ملی ایران باید از موضوعات جنگ اوکراین و تحولات داخلی روسیه خارج نگه داشته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست