صنایع جذاب بورس در تابستان

مشکل اصلی این روزهای بازارسرمایه سردرگمی فعالین بورس است و به عبارتی آینده مبهمی که پیش رو است تصمیم را برای سرمایه‌گذاران سخت می‌کند و آن‌ها را سر دوراهی سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی یا بازارسرمایه قرار می‌دهد. بورس در تابستان چه می شود؟
کد خبر: ۱۱۸۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 24 June 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، پیشبینی روند بورس در تابستان گفت: بازارسرمایه در تابستان امسال رشد شارپی و یا افت خاصی را تجربه نخواهد کرد، مگر اینکه تکلیف توافقات به صورت محکم مشخص شود و برجامی مانند سال‌های گذشته داشته باشیم و یا اینکه عکس این موضوع اتفاق بیفتد و مذاکرات به صورت کل قطع شود که در این صورت احتمالا شاهد افزایش ۱۰ هزار تومانی دلار خواهیم بود.

مشکل اصلی بازارسرمایه چیست؟

اشکان چهره‌نگار، کارشناس بازار سرمایه، در خصوص روند این روزهای بازارسرمایه بیان کرد: مشکل اصلی این روزهای بازارسرمایه سردرگمی فعالین بورس است و به عبارتی آینده مبهمی که پیش رو است تصمیم را برای سرمایه‌گذاران سخت می‌کند و آن‌ها را سر دوراهی سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی یا بازارسرمایه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: موضوع ذکر شده موجب شده تا ارزش معاملات نسبت به چند ماه گذشته افت محسوسی را تجربه کند اما از سویی شاهد این هستیم که منفی‌های وحشتناکی در سهام رخ نمی‌دهند و شاخص بورس هم به صورت مداوم منفی نیست.

ابهامات مانع از جمع‌بندی پول شده است

او اضافه کرد: علاوه بر بازارسرمایه که آینده مبهمی دارد دیگر بازارها از جمله خودرو، مسکن، دلار و طلا نیز آینده روشنی ندارند و در نتیجه این ابهامات موجب شده تا جریان پول به جمع‌بندی نرسد و ندانند که به سمت کدام بازار باید حرکت کند.

به گفته عضو هیات مدیره سبدگردان نوین‌نگرآسیا،  مسئله مهمی که این روزها پیش روی بازارها است اما در ابهام به سر می‌برد بحث توافقات است.

بورس رشد و یا افت خاصی نخواهد داشت

چهره‌نگار در پیشبینی روند بورس در تابستان گفت: بازارسرمایه در تابستان امسال رشد شارپی و یا افت خاصی را تجربه نخواهد کرد، مگر اینکه تکلیف توافقات به صورت محکم مشخص شود و برجامی مانند سال‌های گذشته داشته باشیم و یا اینکه عکس این موضوع اتفاق بیفتد و مذاکرات به صورت کل قطع شود که در این صورت احتمالا شاهد افزایش ۱۰ هزار تومانی دلار خواهیم بود.

معاملاتی کم‌رمق در انتظار بورس

وی در ادامه عنوان کرد: در دو شرایط ذکر شده می‌توانیم رشد شارپ یا منفی پرقدرتی را برای بازارسرمایه متصور باشیم در غیر این‌صورت بورس در تابستان معاملات کم‌رمقی را تجربه خواهد کرد و یا اینکه می‌توان برخی از تک‌سهم‌ها را شناسایی کرد و سود مناسبی از آن‌ها کسب کرد.

او با یادآوری این موضوع که نزدیک فصل مجامع هستیم و تیر ماه اوج آن است، خاطرنشان کرد: در این زمان بسیاری از سهام نمادشان بسته می‌شود و این موضوع به کاهش بیشتر ارزش معاملات کمک می‌کند.

شرکت‌های سیمانی گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری

این کارشناس بازارسرمایه در بررسی صنایع جذاب بورس اظهار کرد: صنعت سیمان از صنایع جذاب بازار به حساب می‌آید و در این مدت بعضا شاهد این بودیم که شرکت‌های سیمانی عملکرد بسیار بهتری نسبت به شاخص داشته و با در نظر گرفتن هر سناریویی p/e fw خوبی دارند و می‌توانند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشند./بیداربورس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی