بازدید 2103

اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی تغییر می‌کند

مراحل بازنگری اساسنامه‌ فدراسیون‌های ورزشی در وزارت ورزش و جوانان به اتمام رسیده و وزیر ورزش نیز تغییرات را تایید کرده و نسخه اصلاحی به کمیسیون‌های تخصصی دولت ارسال می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳ 24 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مسعود سلطانی‌فر در اواخر دوره وزارتش اقدام به ابلاغ اساسنامه‌ فدراسیون‌های ورزشی کرد؛ اقدامی که صدای مسئولان وزارت ورزش در دولت سیزدهم را درآورد و وزیر ورزش به صراحت از اصلاح اساسنامه خبر داد.

هیات وزیران در جلسات ۱۴ مهر ۱۳۹۸ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان و به استناد تبصره ماده (۱۱) قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی - مصوب ۱۳۷۳ - اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران را تصویب کرد و اساسنامه جدید فدراسیون‌های ورزشی پس از تغییراتی در کمیسیون اجتماعی هیات دولت و طرح در کمیته تطبیق قوانین مجلس در مهر ماه سال ۹۸ به تصویب رسید.

این اساسنامه در آذر ماه همان سال نیز برای اظهارنظر و تایید نهایی به شورای نگهبان ارجاع شد تا پس از تایید، جهت اجرا به دولت ابلاغ شود، اما حدود ۲۰ ماه طول کشید تا نهایتا شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ از سوی سخنگوی شورای نگهبان اعلام شد که اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران، مورد بررسی قرار گرفته و مغایر با شرع مقدس و قانون اساسی شناخته نشده تا این‌گونه به تایید شورای نگهبان برسد. در نهایت نیز ۲۰ تیر ۱۴۰۰ بود که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتوری را ابلاغ کرد و بر اساس اعلام وزارت ورزش پس از ابلاغ این اساسنامه، انتخابات فدراسیون‌های ورزشی با استناد به این  اساسنامه برگزار می‌شود.

پیش‌تر سجادی عنوان کرده بود که روسای چند فدراسیون ورزشی نسبت به اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی ایراداتی گرفتند که درخواست کردم بازبینی شود؛ روسای فدراسیون‌ها در چند نوبت آمدند و آیین‌نامه بازنگری شد اما هم آیین‌نامه و هم اساسنامه نیاز به بازنگری دارد.

حال اما اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی بازنگری شده و تغییرات به تایید وزیر ورزش و جوانان رسیده است تا به کمیسیون‌های تخصصی دولت ارسال و تصمیم نهایی در مورد اساسنامه‌ فدراسیون‌های ورزشی اتخاذ شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی