بازدید 2283

مخالفت اتحادیه اروپا با شهرک‌سازی غیرقانونی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن، حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان و تصمیم سران این رژیم برای گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 24 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای گفت که اتحادیه از تشدید خشونت‌ها در فلسطین اشغالی «عمیقاً» نگران است.

جوزف بورل با اشاره به حملات تلافی‌جویانه گروه‌های مقاومت فلسطینی در نزدیکی شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ما به همان اندازه حملات شهرک نشینان اسرائیلی علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری اشغالی را محکوم می‌کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه «اقدامات خشونت آمیز (صهیونیست‌ها) تاکنون منجر به کشته شدن حداقل یک فلسطینی، مجروح شدن بسیاری دیگر و تخریب گسترده اموال فلسطینی‌ها شده است» افزود: «اسرائیل» موظف است حفاظت از غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی را تضمین کند.

بورل همچنین تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری رود اردن را محکوم کرد و افزود: اتحادیه اروپا از همه طرف‌ها می‌خواهد که برای پایان دادن به چرخه مرگبار خشونت، توقف اقدامات یکجانبه‌ای که به تنش‌ها دامن می‌زند، جلوگیری از تلفات جانی بیشتر و سپردن عاملان جنایات به دست عدالت اقدامات فوری صورت دهند و در تلاش‌ها برای رسیدن به یک راه حل مسالمت آمیز مناقشه مشارکت کنند.

این در حالیست که شهرک نشینان تندرو و مسلح صهیونیست چهارشنبه گذشته در ادامه وحشیگری خود به شهرک «ترمسعیا» در شمال شرقی شهر رام الله در کرانه باختری یورش برده و به آتش زدن خودروها و منازل فلسطینی‌ها اقدام کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها، «عمر قطین» جوان ۲۷ ساله در حین مقابله و مبارزه با شهرک نشنیان در «ترمسعیا» واقع در شمال شرق رام الله به شهادت رسید و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

«حسام زملط» سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین ساعاتی پیش با انتشار یک پیام ویدئویی نسبت به وخامت اوضاع در کرانه باختری هشدار داد. وی گفت: من در شرایطی با شما صحبت می‌کنم که وضعیت در فلسطین اشغالی به مرحله خطرناک و مرگباری رسیده است. شبه نظامیان اسرائیلی در سراسر سرزمین‌های اشغالی در حال وحشی‌گری هستند. آن‌ها زندگی مردم (فلسطین) را به آتش کشیده و طی روزهای گذشته یک فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.

وی حملات صهیونیست‌ها را اقدام تروریستی نامید و خطاب به سران کشورها و رسانه‌های غربی گفت: شرم بر شما باد که در چنین شرایطی سکوت اختیار کرده‌اید. این اقدامات بر اساس قوانین بین‌المللی جنایات جنگی است. اسرائیل باید پاسخگو باشد در غیر این صورت جنایات آن‌ها تمامی ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی