بازدید 3387

چین، سفیر آمریکا را احضار کرد

بنا بر گزارش‌ها، دولت چین سفیر ایالات متحده در پکن را به عنوان یک توبیخ دیپلماتیک احضار کرد و خشم خود را از گفته‌های بایدن درباره شی جینپینگ، ابراز داشت.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ 23 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، احضار سفیر آمریکا در پکن در پی گفته‌های اخیر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در یک گردهم‌آیی سیاسی درباره شی جینپینگ، همتای چینی‌اش انجام شده که او را یک «دیکتاتور» خواند.

این اقدام از سوی دولت پکن سیگنال دیگری از کاهش روابط بین دو کشور و درست در پی سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به این کشور آسیایی محسوب می‌شود.

در این میان، مائو نینیگ سخنگوی وزارت خارجه چین نیز این اظهارات از سوی رئیس جمهوری آمریکا را به شدت پوچ و غیرمسؤولانه دانست.

وی با بیان اینکه اظهارات بایدن برخلاف واقعیات و به شدت نقض کننده پروتکل دیپلماتیک و شرافت سیاسی چین است، ادامه داد: این یک تحریک سیاسی آشکار است.

وال استریت ژورنال به نقل از سه مقام آمریکایی نوشت، این احضار بی‌سر و صدا در تلاش برای حفظ پیشرفت در سفر بلینکن و اجتناب از تکرار اتهامات علیه رئیس جمهوری صورت گرفته و دولت چین، نیکلاس برنز سفیر آمریکا در پکن را احضار کرده است.

سفر دو روزه وزیر امور خارجه آمریکا به پکن با هدف تثبیت روابط ایالات متحده با چین و در بحبوحه یکسری بحران‌ها و بی‌اعتمادی عمیق انجام شده است.

بایدن روز پنج‌شنبه این مساله را رد کرد که اظهاراتش با هدف تضعیف تلاش‌ها برای بهبود روابط با چین بوده است.

وی ادامه داد، انتظار دارد که به زودی و در آینده‌ای نزدیک با همتای چینی خود دیدار کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست