بازدید 5316

مجمع عمومی پنجاه حزب و تشکل شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب برگزار شد/ روح‌الامینی: از هر ظرفیتی برای انسجام نیرو‌های فعال انقلاب استفاده می‌کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: رهبر انقلاب درباره انتخابات به صراحت این مطالب را فرمودند که سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت. در رقابت و مشارکت به‌طور جدی مسئول هستیم و کادرها و احزاب سیاسی مسئول هستند و می‌توانند نقش‌آفرین باشند.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 21 June 2023

مجمع عمومی پنجاه حزب و تشکل عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با حضور بیش از ۲۰۰ تن از فعالان سیاسی کشور و اعضای  احزاب و تشکل‌های شورای ائتلاف عصر امروز (چهارشنبه، ۳۱ خرداد) در محل ستاد سمن‌های شهر تهران برگزار شد. محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین نیز سخنران ویژه این همایش بود.

نشست شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با محوریت بررسی تحلیل و تبیین شرایط سیاسی و اقتصادی کشور با حضور محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عبدالحسین روح‌الامینی و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در آغاز این مراسم، روح‌الامینی در مورد جایگاه احزاب در کشور گفت: باید از ظرفیت احزاب در همه مقاطع استفاده کنیم و ظهور و بروز احزاب فقط در موسوم انتخابات نباشد؛ این موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: پیکره شورای ائتلاف فعال  و به دنبال هم‌افزایی نیرو‌های انقلاب است. ما از هر ظرفیتی برای انسجام نیرو‌های فعال انقلاب استفاده می‌کنیم و به دنبال تجمیع نیرو‌های انقلاب هستیم.

وی افزود: درباره بحث احزاب و تشکل‌های شورای ائتلاف، ما فعال‌تر فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم و هر ظرفیتی که در کشور و استان‌ها به عنوان مجموعه انقلابی است، آن را به رسمیت می‌شناسیم و از آن‌ها کمک می‌گیریم.

روح‌الامینی در ادامه گفت: برای تجمیع نیرو‌های انقلابی در همه استان‌های کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم و از همه تشکل‌های استانی که بعضاً به صورت رسمی فعالیت نمی‌کنند، می‌خواهیم قانونی هم فعالیت‌های خود را ثبت کنند.

وی درباره حضور  تشکل‌های بانوان در شورای ائتلاف، گفت: در این موضوع هم فعالیت‌هایی صورت گرفته است، البته نواقصی هست که باید رفع شود و بانوان فعال‌تر شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: نیاز است تشکل‌های اجتماعی که می‌توانند در بخش‌های اجتماعی منشأ اثر باشند، مورد توجه بیشتر قرار گیرند و ما به دنبال این موضوع هستیم.

روح‌الامینی به رابطه دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: در ماه‌های اخیر، سه مورد معرفی وزیر داشتیم، نیکبخت، مراد صحرایی و علی‌آبادی از مجلس رأی اعتماد گرفتند. ویترین و تابلوی رابطه دولت و مجلس جلوه‌گاه خوبی دارد، علی‌رغم اینکه بحث‌هایی در این زمینه وجود داشته، خروجی رابطه دولت و مجلس مراقبت شده است.

وی افزود: یکی از عناصر این تعامل این است که ما با همه ضعف‌هایی که داریم، این ضعف‌ها رو به جبران است، با افتخاری و مدالی که رهبر انقلاب دادند، از انقلابی قلمداد کردن مجلس یازدهم پیشیمان نیستد.

روح‌الامینی با اشاره به نقش فراکسیون انقلاب اسلامی بیان داشت: انسجام این فراکسیون در حال افزایش است، به‌ گونه‌ای که در جلسه قبل از صحن علنی، وقتی رأی‌گیری استمزاجی می‌شود، همان نتیجه در صحن به دست می‌آید.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته، رفتار سیاسی مجلس قابل پیش‌بینی‌تر شده و این حاکی از هماهنگی‌هایی است که پشت صحنه بیشتر می‌شود و این در سال منتهی به انتخابات مهم است.

این عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در ادامه گفت: این انسجام و همبستگی باید خود را نشان دهد و آن ارتقا و حل مسائل سیاسی و اقتصادی کشور است و پاسخ به نیاز‌هایی است که تبلورش باید در سفره مردم و افزایش سرمایه اجتماعی باشد.  

وی افزود: بگو مگو‌هایی وجود وارد و برخی هم نمی‌خواهند این انسجام شکل گیرد و برخی افراد کم تجربه هم در دولت و مجلس خواهان انسجام و وحدت نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور نیز گفت: وحیدی با اینکه در سفر بوده، بند‌هایی از این بخشنامه را لغو کرد و دیروز نیز با وجود اینکه جلسه غیرعلنی بود، زودتر در جلسه غیرعلنی حاضر شد.

وی با اشاره به جلسه دیروز صحن علنی مجلس گفت: این همهمه و دو دو‌های نمایندگان زیبنده  مجلس نیست. این هیاهو‌ها شبهه استادیومی، زیبنده مجلس انقلابی نیست و ما نمی‌توانیم این‌ها را از صحنه سیاست حذف کنیم.  

روح‌الامینی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام بیان کرد: رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان بر افزایش مهربانی و تعامل تأکید کردند، این بحث جدی جامعه است، باید مهربانی‌ها را علی‌رغم اختلافات افزایش دهیم و این نگاه راهبردی رهبر انقلاب است.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: رهبر انقلاب درباره انتخابات به صراحت این مطالب را فرمودند که سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت. در رقابت و مشارکت به‌طور جدی مسئول هستیم و کادر‌ها و احزاب سیاسی مسئول هستند و می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

وی افزود: در رابطه با مجلس کنونی هم یک گروه ارزیابی تشکیل داده‌ایم. این جمع یک گروه ۹ نفره هستند که خودشان هم در این موضوع ذی‌نفع نیستند و برای هر نماینده که با نشان شورای ائتلاف وارد مجلس شده، کارنامه نظارتی تشکیل داده و بالای ۶۰، 70 درصد کارنامه‌ها کامل و نمایندگان ارزیابی  شده است که گزارش این موضوع را به مردم اعلام خواهیم کرد.

عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب افزود: برخی می‌خواهند ما را به انفعال بکشانند، اما اراده نظام این است که با مشارکت جدی به سمت و سویی برویم و گرفتار حواشی نشویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱
امیدواریم انقلابی گری ظاهر سازی و وسیله ای برای گرفتن پست و مقام و پیگیری منافع شخصی نباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
اصلا کی اجازه داده که برگزار بشه مگر از مردم نظر سنجی
شده بابت این 50حذب انقلابی
کدام احزاب؟؟؟؟یک مشت حزب و تشکیلات صوری و فرمایشی درست کردید که هیچ پشتوانه مردمی ندارند و فقط حضورشان در هنگامه انتخابات بروز میکند و کرسی ها را بین خودشان قسمت میکنند تا چهار سال بعد.
مجموع این ۵۰ حزب و تشکیلات اعضای شان از ۵۰۰ نفر تجاوز نمیکند،بعد همین اندک نفرات لیست انتخاباتی منتشر میکنند و برای خودشان تبلیغ میکنند تا به یک کرسی دست پیدا کنند و سپس تا ۴ سال بعد دم نزنند.
کاش از نتایج منفی یکدست شدن حاکمیت در دو سال اخیر درس می گرفتید!
سوال، لطفاً بفرمایید نیروهای انقلاب با چه کسانی در انتخابات میخواهند رقابت کنند؟
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
لیگ داخلی دارن
در واقع مردم فقط از سکو تماشا میکنن
پنجاه حزب برای کمتر از پنج درصد جامعه!
اوضاع کنونی حاصل عملکرد این ۵۰ تشکل است انشاالله به صدتا برسد
آمریکا دو تا حزب دارد و با همین دو حزب کشور را به اوج قله افتخار رسانده است. ایران ۵۰ حزب دارد و ببین چه بر سر این مملکت آورده اند. خداوکیلی جمعشان کنید
اوضاع کنونی حاصل عملکرد این ۵۰ تشکل است انشاالله به صدتا برسد
تشکل های چند ده نفره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم