بازدید 11661

«تولید» موادمخدر از میزان «مصرف» پیشی گرفت

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با استناد به گزارشات سازمان ملل گفت که تولید موادمخدر بیش از میزان مصرف شده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 21 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، براساس آمارهای اعلام شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، سالیانه ۵۰۰ هزار نفر به دلیل مصرف بیش از حد مواد یا دوز بالا یا ناخالصی‌های موادمخدر فوت می‌کنند و این درحالی است که تولید و مصرف مواد محرک شیشه و روانگردان‌ها در دو دهه اخیر در افغانستان به شدت افزایش پیدا کرده است به طوریکه این کشور به عنوان بزرگترین تولیدکننده و قطب جهانی در بحث تولید مواد مخدر شناخته می‌شود.

اظهارات در حال عنوان می‌شود که از سوی دیگر نیز چندی پیش سردار ایرج کاکاوند- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با اشاره به وضعیت نگران کننده افزایش تولید مواد مخدر روانگردان در جهان اعلام کرد که روند کشت، تولید و قاچاق انواع مواد مخدر در جهان بخصوص در چند سال اخیر حاکی از آن است که مواد مخدر بیش از میزان بازار مصرف، کشت و تولید شده است و به موازات آن نیز تولید، توزیع و مصرف مواد روانگردان‌ها رو به گسترش بوده و وضعیت نگران کننده‌ای برای کشورها به ویژه منطقه ما ایجاد کرده است.

سردار مسعود زاهدیان- معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این باره به ایسنا می‌گوید: در حال حاضر در کشور افغانستان گزارشاتی که به دست ما می‌رسد نشان می‌دهد افزایش تولید مواد مخدر وجود دارد، اما به دلیل اینکه حاکمیت طالبان حاکمیت تکمیل و کاملی نیست و در افغانستان به نوعی گروه طالبان نتوانسته حاکمیت خود را گسترش دهد، نمی‌توان برآورد دقیقی از میزان کشت و تولید به عمل آورد.

وی افزود: آنچه که سازمان ملل براساس شواهد موجود گزارش کرده، تولید موادمخدر بیش از میزان مصرف است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر توضیح داد: افغانستان این زمینه را دارد که موادمخدر تولید کند و نابسامانی‌های ناشی از ناامنی‌ها و شرایطی که طالبان در آنجا حضور دارند باعث تشدید این وضعیت می‌شود و متاسفانه با شرایط موجود، آینده غبارآلودی را می‌بینیم تا ان شاءالله دولتی با اقتدار بتواند در آنجا اعمال قانون و اوضاع را کنترل کند.

زاهدیان در پاسخ به سوال دیگری درباره نتایج نشست سه جانبه میان ایران، پاکستان و نمایندگان سازمان ملل که هفته گذشته برگزار شد، نیز اینگونه توضیح داد: ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر با همه شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش می‌کند ارتباط بگیرد و همکاری به گونه‌ای باشد که کاهش آسیب‌های ناشی از تولید مواد مخدر را ایجاد کند و از انتقال مواد مخدر به سایر نقاط دنیا جلوگیری کند. ایران به عنوان پیشتاز و پیشگام مبارزه با مواد مخدر در دنیا شناخته می‌شود و بیشترین کشفیات مواد مخدر برای ایران است و در این راستا نیز با کشورهای همسایه مصالح مشترکی داریم. در این راستا اجلاس‌هایی با کشورهای منطقه از جمله پاکستان داشته‌ایم که نقشه راه همکاریمان است.

وی درباره نتیجه این نشست نیز عنوان کرد: درباره همکاری‌های مشترک در کنترل مرزی، اقداماتی که باید در افغانستان مورد حمایت قرار گیرد و دو کشور می‌توانند در این راستا تلاش و همکاری کنند، صحبت شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۱۲
پس خدا را شکر در یک قلم کالا تولیداتمان بیش از مصرفمان است!
آخی ، بازار خوب نیست ؟
به امید روزی که هیچ متقاضی برای این تولیدات پیدا نشود.
پاسخ ها
امیرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
فقط تولید پنج روستای شراره دیلاوند گمله آسیابان ودرب گنبد از کوهدشت لرستان این استان را در مصرف تریاک
خود کفا کردند باور ندارید
بازار کساد است . باید قیمت ها تعدیل شود تا تقاضا افزایش پیدا کند ...
پس در یک کالا تورم نخواهیم داشت و اصل جنس ارزان و به وفور در دسترس است !!!!!!!
وزیر کشور مثل حق ابه توجیه شون خواهد کرد
مسئولان خواب بودن تولید تریاک در استان لرستان کرمانشاه وقسمتهایی از ایلام امسال رکورد زمان پهلوی راشکست بطوریکه قیمت این محصول را از کیلوئی ۷۰ میلیون به ۴۰ میلیون کاهش داد که پاسگاه‌ها هم بی نصیب نبودن باور ندارید بروید بین مردم تحقیقات انجام دهید کشاورزان سال گذشته بجای کشت گندم خشخاش را ترجيح دادن وجود چند صد برابر نصیبشان شد فقط در سه روستای شراره گمله دیلاوند ودرب گنبد از توابع کوهدشت لرستان بیش از یک تن برداشت شده که سهم ... نیز محفوظ بوده اگر مسئولان وجدان دارند یک تحقیق عادلانه آنجا م دهند
طالبان خودش کار وکاسبی ودرامدش از مواده وهمه جور داره به کشور ما ضربه میزنه ده میلیون نفر رو که ریخته تو ایران همه جور فشار روی مردمه از ایجاد تورم تا مسکن وشغلهای که با حد اقل مزد اشغال کردن وموادشونم که بیداد میکنه بع اب سیستان رو قطع کردن بجاش تریاک کشت میکنند ومیفرستن مردم رو معتاد کنند بریزید بیرون همشونو مرزها رو هم ببندید چه سود دارن
به همت مردم کوهدشت واستان لرستان وکرمانشاه بزودی خودکفا می شویم
کشت خشخاش در کشور رو آزار و مصرفش را هم آزاد کنید بقیه مواد رو با اشد مجازات برخورد کنید مانند دوران پهلوی. اونوقت ببینید چطور جامعه سالم‌تر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
حرف حق
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست