بازدید 11355
نمایندگان باز هم از توجیه‌ها قانع نشدند و کارت زرد دادند

وزیر ورزش سه کارته شد؛ سجادی در یک‌قدمی استیضاح! / لیست بلند دلایل سلب اعتماد مجلس از دونده ناکام

وزیر ورزش سه کارته شد و حالا باید برای نجات از کارت قرمز مجلس، منتظر جلسه استیضاح باشد؛ با توجه به رای بالای نمایندگان به قانع نشدن از توضیحات امروز، باید منتظر جانشین برای سجادی در وزارت پر حاشیه ورزش بود.
کد خبر: ۱۱۷۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ 19 June 2023

وزیر ورزش و جوانان در آستانه استیضاح قرار گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ امروز، نمایندگان مجلس، از توضیحات وزیر ورزش و جوانان به سوال نماینده شیراز در خصوص علت بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی قانع نشدند.

وکلای ملت در بهارستان، احتمالا برای استیضاح هیچ وزیری به اندازه سجادی، ادله و بهانه برای عزل و سلب اعتماد نداشته‌اند؛ این تنها یکی از ده‌ها معضل اساسی ورزش در دوره مدیریت سجادی است که هر روز به مشکل بزرگ‌تری تبدیل می‌شود. لیست بلند دلایل نارضایتی از عملکرد سجادی در همین گزارش آمده که سجادی را به یکی از ضعیف ترین وزرا و روسای ورزش کشور در تاریخ تبدیل کرده است.

وزیر ورزش سه کارته شد؛ سجادی در یکقدمی استیضاح! / لیست بلند دلایل سلب اعتماد مجلس از دونده ناکام

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ام

روز دوشنبه، سوال ملی روح‌الله نجابت از وزیر ورزش و جوانان پیرامون علت بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در کشور و کوتاهی در اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور با وعده‌های وزیر را بررسی کردند.

در ادامه نماینده شیراز از توضیحات وزیر قانع نشد و سوال خود را به رای در صحن گذاشت.

نمایندگان مجلس نیز با رای بسیار بالا از توضیحات وزیر قانع نشدند و بدین ترتیب، وزیر ورزش و جوانان از نمایندگان کارت زرد دریافت کرد.

با توجه به اینکه این سومین کارت زرد مجلس به سجادی است، به زودی باید شاهد برگزاری جلسه استیضاح وی در بهارستان باشیم.

 

دلایل برکناری احتمالی سجادی در صورت استیضاح مجلس

حذف باشگاه استقلال از آسیا به دلیل عدم پرداخت بدهی‌ها و نگرفتن مجوز حرفه‌ای در دومین سال پیاپی، عملکرد بسیار ضعیف در اداره فدراسیون‌ها و برگزاری مجامع و ازدیاد خودمحوری و هرج‌ومرج، اختلافات فراگیر و شدید در سطوح مدیریتی ورزش کشور، عقیم و در حد حرف ماندن برنامه‌های سجادی در حوزه جوانان، اوضاع وخیم مالی دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس و مخارج سرسام آور آن‌ها توسط مدیران منصوب سجادی، ناتوانی در اتمام روند واگذاری به بخش خصوصی و بلاتکلیفی در مجمع دو باشگاه و همچنین انتخاب مدیران ضعیف و اغلب ناکارآمد در هر دو تیم، وقوع ناهنجاری‌های اخلاقی در ورزش و نظارت ناکافی بر آن‌ها در چندین رویداد، افت فاحش ورزشکاران ملی به دلیل عدم رسیدگی و کاهش اردو‌ها و اعزام ها، شدت گرفتن روند مهاجرت و پناهندگی ورزشکاران ملی، کاهش جدی شانس ایران برای بهبود رتبه در بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس، انتصاب‌های خارج از اصول و نامرتبط و رفاقتی در مناصب حساس ورزش، دیپلماسی ضعیف در برقراری ارتباط با ورزش سایر کشورها، لغو و ابطال مجامع چند فدراسیون و اداره طولانی مدت برخی از فدراسیون‌ها با سرپرست موقت، عجز در جذب منابع و درآمدزایی در ورزش، ارتباط ضعیف با نمایندگان مردم در مجلس و گران شدن بی‌رویه خدمات ورزشی در جامعه، بی‌توجهی به اخطار و هشدار‌های کارشناسان، عدم ارتباط حرفه‌ای با رسانه‌ها، تایید عملکرد فدراسیون فوتبال با وجود ناکامی تیم ملی در جام جهانی با دو شکست مقابل آمریکا و انگلیس، وقوع فساد مالی در زیرمجموعه سجادی، بی‌کفایتی مدیران منصوب او در انجام وظایف محوله، پاسخ نامناسب درمورد پاداش ملی‌پوشان و توزیع نامناسب سکه‌های اهدایی رئیس جمهور به تیم ملی، نیمه کاره ماندن طرح ورود زنان به ورزشگاه‌ها به دلایل زیرساختی، ناتوانی در ورود تجهیزات مدرن ورزشی جهان به ایران نظیر قول تامین داور ویدیویی در لیگ اخیر، اعتراض‌های زیاد در نحوه اعزام تماشاگران به دوحه قطر، ناتوانی در رفع دعوا و اختلافات علنی بین معاونین وزارتخانه با روسای فدراسیون ها، نداشتن تاکتیک مناسب در مواجهه با بحران‌های ملی حوزه ورزش نظیر فرونشست سکو‌های ورزشگاه آزادی، بی توجهی به ورزش مناطق محروم، کاهش توجه به ورزش زنان نظیر عدم تامین مخارج سفر تیم‌های بانوان قبل از اعزام، استفاده ناکافی از نخبگان در ورزش، عدم توفیق در کسب میزبانی رویداد‌های بزرگ بین المللی، رواج سفر‌های توریستی و پرهزینه خارجی در فدراسیون‌ها و باشگاه‌های دولتی، هزینه بی‌رویه برای خرید بازیکن و مربی خارجی با وجود نداشتن درآمد کافی، ضعف جسمانی در انجام ماموریت‌های محوله بعد از سانحه سقوط بالگرد، اظهار بی اطلاعی از مهمترین چالش‌های ورزش کشور و تاخیر در اتخاذ موضع، نداشتن قاطعیت مدیریتی و برخی تصمیم گیری ‌های مهم توسط معاونین، بی‌نتیجه ماندن وصول حق پخش تلویزیونی برای کل ورزش کشور و ده‌ها نارسایی و بی کفایتی دیگر در فهرست بلند مجلس برای استیضاح حمید سجادی وجود دارد.

به این ترتیب، قانع نشدن حدود ۱۶۰ نماینده از توضیح و توجیهات سجادی در کنار رای مثبت کمتر از ۵۰ تن به دفاعیات او، به نظر می‌رسد، در صورت رسیدن پای سجادی به صحن و نیاز به دریافت دوباره رای اعتماد، احتمال سلب اعتماد وکلای مردم از او بسیار بالاست و باید منتظر وزیر ورزش جدید باشیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۹
برلسکونی ایتالیایی را بذارید وزیر ورزش آهان ببخشید اون بنده خدا چند روز پیش مرد!!!
با این اوصاف چطور از روز اول به عنوان وزیر پیشنهاد شده؟
وزیر اقتصاد را برکنار کنید ورزش چندان اهمیت ندارد .
خفه شدیم از این نابسامانی هی ادعا می کنند باز تثبیت شد نزولی شد بعد ۳۰ درصد لبنیات را گران می کنند . گوشت هم اصلا قیمت ندارد مرغ را هم رها کردند آیا افتضاح تر از این هم میشود .
آقا در مورد حذف استقلال باید به ریشه نگاه کنید این مدیران عاملها در باشگاهها چه می کنند چرا استراماچونی را آوردند ؟
چرا اخراج کردند که اون همه از ضرر و زیان متوجه کشور بشود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
دوست عزیز حرف شما یکی از موارد اعتراضی نمایندگان بده
همه کشور رو هواست اما ظاهرا همه دغدغه مجلس وزیر ورزشه که اهمیت ترین وزیر کابینه هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
دقیقا ،
در مورد وضعیت و ارتباط حاکمیت با مردم کامنت گذاشتم که منتشر نکرد تابناک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
صحبت شما درست ولی برنامه ورزش میلیاردها صدمه میزند
یک مورد حذف استقلال از آسیا
اگر وارد میش د هنگام ورود واگر برنده می‌شد در هرمرحله رقم بزرگی از فیفا دریافت میکرد
ندونستیم خاصیت وزارت ورزش و جوانان چه بوده از زمان تشکیلش. انگار که فقط یه بار اضافی هست.
اگه توانا بودند یک استادیوم مثل مجموعه آزادی اطراف کرج برای جمعیت چند ملیونی البرزی ها می ساختند زمین بایر هم سمت کردان زیاده.
مدیریت جهادی
اذیتش نکنید . گناه داره . تازه از سقوط بالگرد نجات پیدا کرده . یه سفره ای پهنه دوستانه حل و فصلش کنید . وزیر خوشتیپی است . اخه خوشتیپ تر ورزشکار تر مدال آور تر تر از جناب دکتر پیدا نمی کنید آ
یکی از بزرگترین سهل انگاریهای وزیر علی رغم سفارش اکید رهبر فاتحه ورزش چوگان ورزش سوار بر اسب همراه روایت گری و خواند

با بی کفایتی و مغرض معاونیین و مدیران شرکت توسعه قبل و حال حاضر با از بین بردن زیر ساخت های ثبت جهانی این ورزش را متزلزل کردند
آقا یک دبه ماست کم چرب شده 100 تومان! اینا چسبیدن به ورزش! بدون غذا مگه میشه فکر ورزش بود اصلا!!
دبیر جون ذخیره طلایی این پست .
با نماز ش تو جلسه کاری ، یک وزیر ارزشی !
لطفا دیگه وزیر بعدی لنگی نباشه.....
وزارت خانه های مهمتری هستند که ارتباط مستقیم با معیشت و گرفتاری‌های مردم دارن. کاری به اونا ندارن چسبیدن به دکتر سجادی ورزش، امور جوانان که محلی از اعراب نداره در این وزارتخانه. مردم حیرون دارو هستن، مرغ گم شده اگه پیدا بشه منجمد‌ش 95 تا 100 هزار تومان، لبنیات هم جدیدا 20 درصد گرانتر، فقرا فقیرتر شدن حالا با این اوضاع دارو و درمان اگه مریض بشن باید اشهدشون رو بخونن و منتظر مرگ، حضرات هم در حیات خلوت آمریکا عکس یادگاری میندازن به نشانه ی قدرت. واقعا نمیدونن قدرت و اقتدار یعنی رفاه مردم
باور کنید این همه دلایل ناکارآمدی رو اگه بزاری روی کوه دماوند ، کوه با اون همه عظمت از هم میپاشه . یه دقیقه خودتون رو بزارین جای انسان های صد سال بعد این سرزمین و این مطلب رو بخونید
آخه چرا ؟مگه چیر کم داره ؟ انگشتر که داره .جای مهر هم که داره . یقه پیراهن هم که تا ته بسته شده . دیگه چی میخواهید که این بیچاره نداشته باشه . . مگر لازمه مدیریت کلان اینا نیستن ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی