بازدید 5294

افزایش قیمت نفت در بازار جهانی اجتناب‌ناپذیر است

مدیرعامل شرکت نفتی روسنفت روسیه گفت به خاطر کمبود سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید، افزایش قیمت این حامل انرژی در بازار جهانی اجتناب‌ناپذیر است.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 17 June 2023

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش  تابناک اقتصادی به نقل از تاس، ایگور سچین، مدیرعامل شرکت نفتی روسنفت روسیه، در حاشیه مجمع اقتصادی سن پترزبورگ، گفت که به خاطر کمبود عرضه نفت به بازار جهانی ناشی از عدم سرمایه‌گذاری کافی در پروژه‌های نفتی، افزایش قیمت این حامل انرژی در جهان اجتناب‌ناپذیر است.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری کم به شکلی اجتناب‌ناپذیر به کمبود عرضه نفت به بازار منجر می‌شود که در نهایت به بالا رفتن قیمت نفت خواهد انجامید.

سچنین تأکید کرد: سعودی‌ها هم روی این موضوع تأکید کردند و برای سومین بار از زمان اجرای توافق اوپک پلاس تصمیم به کاهش عرضه خود به بازار جهانی گرفتند.

مدیرعامل شرکت نفتی روسنفت معتقد است؛ سعودی‌ها به دنبال آن هستند که در بلندمدت هم ثبات بازار را حفظ کنند و هم جلوی نوسان در بازار را بگیرند و در عین حال قیمت نفت را روی محدوده 80 دلار در هر بشکه نگه دارند.

سچین پیش‌بینی کرد که تقاضای نفت در بازار جهانی تا سال 2030، 2.4 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به 102 بشکه روزانه خواهد رسید.

به گزارش فارس، البته آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده که تقاضای نفت در بازار جهانی تا سال 2028 از 105 میلیون بشکه در روز عبور خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست