بازدید 2596

سفیر ایران به زودی عازم کویت می‌شود

کاردار سفارت ایران در کویت در گفت وگویی به اهمیت بازگشت روابط تهران و ریاض پرداخت و از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه عربستان به ایران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ 16 June 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، ابراهیم نوروزی، کاردار سفارت ایران در کویت در گفت وگو با روزنامه القبس با اشاره به تلاش های این کشور در راستای تقویت روابط منطقه ای و بین المللی تاکید کرد که کویت در بازگشت روابط تهران و ریاض نقش ایفا کرد.

وی گفت: اهمیت روابط ایران و عربستان و آثار و نتایج منطقه ای و بین المللی آن بر هیچ کس پوشیده نیست، بنابراین تلاش های منطقه و بین المللی متعددی در راستای وساطت میان این دو کشور انجام شد و کویت یکی از کشورهای فعال در این زمینه بود.

نوروزی در ادامه خاطرنشان کرد که ایران و عربستان در نهایت تصمیم گرفتند از این مرحله عبور کنند و دوستان و برادرانمان از این رویداد استقبال کردند.

وی هم چنین گفت که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان به زودی به تهران سفر خواهد کرد و این سفر در راستای تبادل هیات های دیپلماتیک و گسترش و تقویت روابط دوجانبه است.

کاردار سفارت ایران در کویت تاکید کرد که بازگشایی متقابل سفارت‌ها و کنسولگری ها و نمایندگی های دیپلماتیک در عربستان و ایران، گامی مهم در راستای اجرای توافق پکن است.

نوروزی در بخش دیگری خاطرنشان کرد که انتظار می رود محمد توتونچی، سفیر جدید ایران در کویت در ماه ژوئیه عازم این کشور شود و بعد از تقدیم استوارنامه، ماموریت دیپلماتیک خود را آغاز کند.

بر اساس این گزارش، در پی توافق تهران و ریاض در پکن، اخیرا ایران سفارت، کنسولگری و دفتر نمایندگی سازمان همکاری اسلامی خود در عربستان را بازگشایی کند.

عربستان نیز قرار است بزودی اماکن دیپلماتیک خود در ایران را بازگشایی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست