بازدید 6127

استفاده از فناوری بلاکچین برای ارتقای امنیت تراکنش‌های مالی

بانک ایران زمین از فناوری بلاکچین برای امنیت بیشتر تراکنش‌های مالی خود استفاده می‌کند. با استفاده از این فناوری، اطلاعات تراکنش‌های مالی در یک شبکه امن ذخیره می‌شوند و هرگونه تغییر در اطلاعات توسط افراد غیرمجاز، تشخیص داده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ 14 June 2023

به گزارش خبرنگار «تابناک» طی سال‌های اخیر استفاده از فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی و بلاکچین در برخی از حوزه‌های کلیدی کاربردی شده است و می‌توان گفت که با ورود این فناوری‌ها بخشی از فعالیت‌های خدماتی و تجاری روند توسعه‌ای به خود گرفته است. 
یکی از حوزه‌هایی که اخیر از فناوری بلاکچین بیشتر الهام می‌گیرد صنعت بانکداری است که با استفاده از فناوری توانسته تحولات عظیمی را در ارائه خدمات خود به مشتریان ایجاد کند.
باید به این نکته کلیدی اشاره کرد و گفت در سال‌های اخیر، بانک‌ها برای تقویت سیستم‌های امنیتی و رویه‌های ایمنی خود به شدت تلاش کرده‌اند. حملات سایبری، اشکالات فنی و خطا‌های انسانی به شدت به این صنعت ضربه زده است و داده‌های مالی هزاران مشتری را در معرض خطر قرار داده است. در مواجهه با این چالش ها، برخی از وام دهندگان در سال‌های اخیر تلاش کرده اند تا پتانسیل فناوری بلاک چین را برای بهبود سیستم‌های امنیتی خود به کار بگیرند.
فناوری بلاک چین در بانکداری می‌تواند امنیت بانک را از طرق مختلفی تقویت کند.
براساس این گزارش عمده مزایایی که بلاکچین در بخش بانک دارد بیشتر در حوزه امنیت، شفافیت، حریم خصوصی است. در حال حاضر به دلیل هکر‌ها و انواع روش‌ها برای سرقت موضوع امنیت بیش از پیش اهمیت خود را نشان داده است. امنیت از ویژگی‌های بارز بلاکچین در بانکداری است. در بلاکچین جهت امنیت بیشتر از دفتر کل رمزگذاری استفاده می‌شود و تنها افرادی که کلید مخصوص و یا به بیان دقیق‎‌تر الگوریتم رمزگشایی را دارند قادر به دسترسی به اطلاعات هستند.
به علاوه تراکنش‌ها در بلاکچین به صورت غیر متمرکز و همتا به همتا انجام می‌شود که سطح بالاتری از امنیت را ایجاد می‌کند.
گفتنی است بانک ایران زمین همانند سایر بانک‌های کشور از فناوری نوین بانکی برای ارائه خدمات بهره گرفته است. برهمین اساس"بانک ایران زمین" به عنوان یکی از بانک‌های معتبر در ایران، همواره به دنبال بهبود فناوری و ارائه خدمات نوین بوده است.
بانک ایران زمین از فناوری بلاکچین برای امنیت بیشتر تراکنش‌های مالی خود استفاده می‌کند. با استفاده از این فناوری، اطلاعات تراکنش‌های مالی در یک شبکه امن ذخیره می‌شوند و هرگونه تغییر در اطلاعات توسط افراد غیرمجاز، تشخیص داده می‌شود.
در نهایت، باید گفت که"بانک ایران زمین "با استفاده از فناوری‌های نوین، توانسته است بهبود قابل توجهی در ارائه خدمات بانکی خود داشته باشد و مشتریانش را راضی نگه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی