جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صمت

علی‌آبادی وزیر شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را بررسی کردند..جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.در این جلسه محمد مخبر معاون اول رییس جمهور نیز حضور داشت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به «عباس علی‌آبادی» برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد دادند.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲ 13 June 2023

جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صمت آغاز شد

 

تابناک _ نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز؛ سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت (صمت) را در دستور کار قرارداده و به عباس علی آبادی رای اعتماد داند.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز( سه شنبه 23 خردادماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: خدمت آقای محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و رئیس حوزه ریاست و عزیزانمان که از دولت برای جلسه رای اعتماد به وزیر صمت خیرمقدم عرض می کنم.

بر این اساس محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور و محمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری در نشست علنی بررسی صلاحیت  عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت حضور دارند.

در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد مجلس شورای اسلامی، بررسی رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت. «عباس علی‌آبادی» با ۱۸۷ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع، ۲ رأی باطله از ۲۵۵ نماینده حاضر در مجلس، رأی اعتماد گرفت و به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد. قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدواریم این وزارتخانه در راستای رشد تولید گام‌های مهمی بردارد.

نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه، 23 خرداد ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت 8 و 3 دقیقه و با حضور 194 نفر از نمایندگان آغاز شد.

 روح اله متفکرآزاد دستور کار نشست امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

بررسی برنامه و صلاحیت آقای عباس علی آبادی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اخذ رأی‌اعتماد

گزارش کمیسیون اصل نودم (90) قانون اساسی در مورد سامانه جامع اطلاعات اموال غیرمنقول دستگاههای اجرایی (سادا)

بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طبق اصل هشتاد و پنجم(85) قانون اساسی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در خصوص نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه دوفوریتی تشکیل وزارت بازرگانی

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه یک فوریتی الحاق پنج تبصره به ماده (2) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان.

علی‌آبادی: باید از سرمایه‌های خرد مردم و بازار سرمایه استفاده کنیم
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۱۰:۳۰

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ابهامات مطروحه پیرامون مدرک تحصیلی‌اش گفت: مدرک بنده توسط صدها مرکز که یکی از آنها کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بوده بررسی و تایید شده و ای کاش کسانی که این شائبه‌ها را بیان می‌کنند به دانشگاه‌های محل تحصیلی بنده مراجعه کرده و از صحت آن مطلع شوند.

عباس علی آبادی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح برنامه‌های خود برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تا قبل از این‌که به مجلس بیایم انگیزه بنده به اندازه الان نبود چرا که اکنون می‌خواهم ثابت کنم که ما می‌توانیم. این تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی است ۴۰ سال است که دشمن تلاش می‌کند که بگوید شما نمی‌توانید و روی نقاطی دست می‌گذارد که ثابت کند ما نمی‌توانیم.

وی ادامه داد: خوشحالم که جمهوری اسلامی ایران آنقدر آزادی داده که افراد می‌توانند راجع به همه موضوعات سوال کنند. مدرک بنده توسط صدها مرکز بررسی و تایید شده است که یکی از آنها کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی است. ای کاش کسانی که در خصوص مدرک من صحبت کردند اصل مدرک فارغ‌التحصیلی بنده را می‌دیدند.

وی ادامه داد: بنده فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف در مقطع کارشناسی و در رشته مهندسی مکانیک هستم و عکس بنده را در کتاب سرآمدان شریف چاپ کرده‌اند. در دانشگاه تهران نیز در مقطع ارشد مهندسی مکانیک فوق‌لیسانس دریافت کردم و سالهاست در این دانشگاه تدریس می‌کنم. مدرک دکتری خود را از دانشگاه خواجه نصیر طوسی گرفتم و با مجلس شورای اسلامی فاصله زیادی ندارد، می‌توانید مراجعه کرده و صحت آن را بسنجید.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهار کرد: سال‌هاست به عنوان عضو حقوقی شورای آموزش عالی به عنوان عالی ترین شورای علمی کشور در وزارت علوم حضور دارم و رئیس انجمن مهندسان مکانیک ایران و رئیس انجمن برق آبی هستم. در بحث تعامل با مجلس شورای اسلامی نیز مطالبی مطرح شد که صحیح نیست، اگر تعامل وجود نداشته باشد اصلا نمی‌توان کار را پیش برد. بنده در یک بنگاه صنعتی بزرگ کار کرده‌ام.

علی‌آبادی در ادامه اظهار کرد: در حوزه مناطق محروم نیز بنده اول انقلاب به سیستان و بلوچستان رفته و در خاش و سراوان و زابل کار کرده‌ام. آخرین کاری که در زابل انجام دادم نیروگاه بادی زابل بود. از طرف دیگر اگر کسی ۱۰ روزه برنامه‌ای نوشت و اعلام کرد که این برنامه همه مسائل را پاسخ می‌دهد حتما باید به این برنامه شک کرد. برنامه بنده با تعامل شما کامل خواهد شد. در برنامه بنده ۸ برنامه راهبردی ارائه شده است. بنده را هم در داخل و هم در خارج می‌شناسند بنده در دهها پروژه بین‌المللی کار کرده‌ام و صدها قرارداد بین‌المللی را امضاء کرده‌ام.

وزیر پیشنهادی صمت گفت: مهم‌ترین نقطه اتکای برنامه بنده تمرکز بر توسعه صنعت صادرات محور است که ۸ استراتژیک برای آن ذکر شده است. به عنوان کسی که از کف صنعت آمده‌ام فکر می‌کنم این راهبردها با ارزش است. استراتژیک دوم بنده توسعه زیرساخت‌های کشور از طریق دیپلماسی تجاری – اقتصادی است.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما باید به این سمت برویم که یک ساختار ژئواکونومیک را ایجاد کنیم یعنی اگر از کشوری کالا وارد می‌کنیم باید به آن کشور کالا صادر کنیم. ما باید در بازار منطقه به ویژه روسیه، ترکیه، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس، پاکستان و افغانستان ارتباط اقتصادی خوبی برقرار کرده و کالاهایی که در آن مزیت نسبی بالایی داریم را به آنها صادر کرده و کالاهایی که آنها در آن وضعیت نسبی بالایی دارند خریداری کنیم. این کالاها شامل خودرو، لوازم خانگی و سایر حوزه‌ها می‌شود.

وی در ادامه افزود: استراتژی بعدی بازآفرینی و اصلاح حکمرانی بخش صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر کاهش تصدی‌گری دولت است یکی از مواردی که راهبرد جمهوری اسلامی ایران بوده این است که دولت باید تصدی‌گری خود را کاهش دهد. یکی از چالش‌های مهم صنعت خودرو تصدی‌گری دولت در آنجاست تا جایی که ممکن است باید این تصدی‌گری کاهش یابد بدین ترتیب فضا برای مدیریت بهتر و تنظیم‌گری باز می‌شود.

علی آبادی گفت:‌ مساله بعدی ایجاد زنجیره ارزش افزوده است متاسفانه همانطوری که گفته شد ما هنوز خام فروشی انجام می‌دهیم و هنوز زنجیره پایین دست ما به طور کامل راه نیفتاده، در صنایع معدنی توجه ویژه‌ای به این موضوع خواهیم داشت و به سمت افزایش بهره وری و رقابت پذیری خواهیم رفت.

وی در ادامه تصریح کرد: حمایت از نوآوری با تمرکز بر تحولات دیجیتال از دیگر مواردی است که در برنامه‌های بنده وجود دارد. دنیا از انقلاب صنعتی اول، دوم و سوم عبور کرده و به زودی از انقلاب صنعتی چهارم عبور خواهد کرد و وارد انقلاب صنعتی پنجم می‌شود که حتی دیگر در آن هوش مصنوعی محور نیست. اما ما هنوز اندر خم برقی سازی هستیم هنوز خودروهای ما برقی نشده است. خودروهای آینده دیگر خودروهای خودران نیستند ما فرصت‌ها و پتانسیل‌های زیادی در کشور داریم که باید در این مسیر با جدیت گام برداریم.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: موضوع بعدی استفاده از ابزارهای تامین مالی بنگاه‌های تولیدی و توسعه سرمایه‌ گذاری داخلی و خارجی است. یکی از مشکلات جدی که امروز بسیار حائز اهمیت بحث تامین مالی پروژه‌هاست. بنده خودم پروژه‌های زیادی را مدیریت کرده‌ام عدم تامین مالی به موقع پروژه‌ها مشکل آفرین است ما باید از سرمایه خرد مردم و از بازار سرمایه فرآیند تامین مالی پروژه‌ها را تضمین کنیم. این موضوع را ما در مپنا تجربه کردیم. مساله دیگر تجمیع مجموعه‌ای از شرکت‌های کوچک در شهرک‌های صنعتی است. ما شهرک‌های صنعتی دیگر را ایجاد کردیم که اما امروز فعال نیستند. باید متناسب با پتانسیل‌های منطقه، صنایع راه‌ اندازی شود.

پورابراهیمی: رویکردهای علی‌آبادی با مأموریت‌های کمیسیون اقتصادی منطبق است
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۱۰:۲۰

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکردهای وزیر پیشنهادی صمت با مأموریت های کمیسیون اقتصادی انطباق دارد.

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان موافق بیان کرد: وزارت صمت هم بخش صنایع و هم بخش بازرگانی و داخلی است و مأموریت بخش بازرگانی داخلی و خارجی بر عهده کمیسیون اقتصادی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: روز گذشته به طور مفصل در کمیسیون اقتصادی مباحث تخصصی را در بخش های مختلف مطرح کردیم که حقیقتا چارچوب فکری که آقای علی آبادی در جلسه دیروز کمیسیون مطرح کردند با رویکردهایی که ما در حوزه مأموریت های این کمیسیون بر عهده داریم انطباق داشت و مباحث مهمی در جلسه بحث شد.

زاهدی: «علی‌آبادی» با بخش خصوصی به خوبی آشنا است
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۰۹:۴۳

یک عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، آشنایی خوبی با بخش خصوصی دارد.

محمدمهدی زاهدی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان موافق بیان کرد: علی آبادی کسی است که سال ها در دوران جنگ حضور داشته و در بهترین دانشگاه های کشور تحصیل کرده و باید قدردان چنین مدیران و افراد خبره، تیزهوش و فهیم باشیم.

وی افزود: از جمله سوابق خدمتی ایشان حضور و مدیریت در ابرپروژه هایی مانند پل سازی، سد سازی، ساخت نیروگاه های پیشرفته و صنایع ریلی پیشرفته و شروع عملیات برای تولید خودروهای برقی همراه با بهره برداری، بهره وری و بهینه سازی بر اساس فناوری های نوین است که یکی از ویژگی های مهم وزیر پیشنهادی صمت است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ۵۰ درصد جی.دی.پی کشور را در وزارت صمت می بینیم و قسمت عمده ای از حوزه خصوصی کشور و بازار ما در آن قرار دارد و همچنین بازار ارز به صورت مستقیم و غیرمستقیم به نوعی با این حوزه مرتبط است که علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و در رابطه با ارتباط گیری با بخش خصوصی بیش از ۱۰ سال به عنوان مدیر موفق بخش خصوصی بوده است و کسی است که ضمن آنکه به مسائل و مشکلات دولت آشنایی دارد با بخش خصوصی نیز کاملا نزدیک بوده و این پیام مثبتی برای دفاع از ایشان است.

محمودزاده: وزیر پیشنهادی صمت برنامه مشخصی برای خودرو ندارد
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۰۹:۳۳

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سوال این است که ما از کجا مطمئن باشیم وزیر صنعت، معدن و تجارت در دام مافیای خودروسازی نخواهد افتاد؟

جلال محمودزاده در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان مخالف بیان کرد: آقای علی آبادی شما که سابقه فراوانی در زمینه نظامی داشتید آیا بهتر نبود به جای پذیرش این مسئولیت کلیدی در همان مسئولیت قبلی باقی می‌ماندید؟ امسال سال افزایش تولید و مهار تورم است چرا در برنامه‌های خود اشاره‌ دقیقی به این موضوع نداشتید؟

وی ادامه داد: در رابطه با صنایع خودروسازی و صنایع معدنی در برنامه شما اهداف مشخصی دیده نمی‌شود. خودروهای بی‌کیفیت داخلی جان هزاران نفر از هموطنان را می‌گیرد و هر وزیری که برای وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی می‌شود ابتدا در برنامه‌های خود از ساماندهی صنعت خودروسازی سخن می‌گوید اما بعد از انتخاب در دام مافیای خودروسازی می‌افتد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از کجا مطمئن باشیم که شما هم در دام مافیای خودروسازی گرفتار نمی‌شوید؟ یکی از خصلت‌هایی که از شما در مسئولیت‌های قبلی گفته می‌شود عدم همفکری و عدم مشورت پذیری در تصمیم گیری است. اگر این طور باشد به ضرر بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

محمودزاده ادامه داد: امروز صبح در فراکسیون انقلاب از ۱۴۰ نماینده حاضر تنها ۹۱ نماینده رای مثبت به شما دادند علت مخالفت این تعداد از همفکران شما چیست؟

وی ادامه داد: افشاگری در رسانه‌ها از شما صورت گرفته که انتظار می‌رود در خصوص آنها توضیح دهید. آیا درست است که در مپنا و در مسئولیت قبلی که داشتید با یورو معادل ۶۰۰ میلیون تومان ماهانه حقوق می‌گرفتید؟ این یعنی حقوق نجومی. در بحث مدرک تحصیلی شما نیز ابهاماتی مطرح است. تاریخ پذیرش شما در مقطع لیسانس سال ۵۸ بوده و تاریخ اخذ لیسانس شما از دانشگاه شریف سال ۶۸ است یعنی ۱۰ سال طول کشیده تا شما لیسانس خود را دریافت کنید. ابهاماتی در بحث تاریخ اخذ مدرک تحصیلی شما با تاریخ استخدام شما وجود دارد. شما در سال ۶۵ عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین شدید یعنی در تاریخی که لیسانس خود را دریافت نکرده بودید.

محمودزاده در ادامه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود آقای علی آبادی در بحث ابهامات موجود در رابطه با حقوق نجومی، مدارک دانشگاهی و تحصیلی و مسئولیت قبلی در شرکت مپنا و برنامه راهبردی خود در حوزه خودروسازی داخلی و صنایع معدنی توضیحاتی را ارائه کنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: انتظار می‌رود وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را برای ساماندهی صنعت خودروسازی اعلام کند. اگر مجلس شورای اسلامی به شما اعتماد کرد در بحث ساماندهی خودروهای داخلی تلاش ویژه‌ای کنید و اجازه ندهید در دام مافیای خودروسازی داخلی قرار بگیرید.

وی ادامه داد: در بحث صنایع معدنی نیز امروز بیشتر به سمت خام فروشی رفته‌ایم و کشورهای منطقه از محصولات خام معدنی ما استفاده می‌کنند و معادن ما ارزش افزوده‌ای برای کشورمان ندارد. وزیر صنعت، معدن و تجارت باید برنامه ویژه‌ای برای فاصله از خام فروشی معادن داشته باشد و ارزش افزوده معادن به کشور بازگردانده شود.

نظری: برنامه وزیر پیشنهادی صمت برای واردات خودروهای کارکرده چیست؟
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۰۹:۲۹

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ای برای توجه به مناطق محروم ندارد، سوال این است آیا قرار است همچنان شرکت‌های بزرگ در مناطق محروم سرمایه‌ گذاری نکنند؟

سیدغنی نظری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان مخالف اظهار کرد: برنامه‌های آقای علی‌آبادی حاکی از بی‌توجهی به مناطق محروم است آیا همچنان شرکت‌هایی همچون ایدرو و ایمیدرو می‌خواهند در مناطق محروم سرمایه‌ گذاری نکنند و مردم در این مناطق با مشکلات مواجه باشند؟

وی با تاکید بر این‌که باید به صنایع مبتنی به آمایش سرزمینی توجه شود، اضافه کرد: چنین چیزی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دیده نمی‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تعامل بالا با مجلس مهم است، گفت: دیروز در حین معرفی اعضای کمیسیون، آقای علی آبادی توجهی نمی‌کرد که نشان می‌دهد ایشان تعامل مثبتی با مجلس شورای اسلامی نخواهند داشت.

وی با بیان این‌که موضوع معدن در برنامه پیشنهادی وزیر صنعت، معدن و تجارت مفقوده است، تصریح کرد: رهبری چند بار بر لزوم توجه به معادن و استفاده از آن تاکید داشتند. امروزه در برخی مناطق، معادن هیچ نفعی برای مودیان ندارد و ارزش افزوده معادن هم دیده نمی‌شود حال این‌که معادن فرصتی برای پیشرفت توسعه کشور هستند.

نظری همچنین اظهار کرد: وزیر پیشنهادی بیان کرده که قیمت دستوری را قبول ندارد مقابل قیمت دستوری نرخ بازار رها است. این یعنی هر کسی که هر قیمتی بخواهد برای کالایش تعیین می‌کند که قابل قبول نیست. باید قیمت‌گذاری‌ها در راستای تنظیم و تقویت بازار و حمایت از مصرف کننده باشد. ما با قیمت دستوری مخالف هستیم اما باید نرخ‌ها هم حساب و کتاب داشته باشد.

وی اظهار کرد: آقای علی آبادی هیچ یک از نیروهای وزارت صنعت، معدن و تجارت با شما همراه نیست و شما در کمیسیون گفتید که می‌خواهید نیرو بیاورید، آوردن این همه نیروی اتوبوسی برای کشور زهر مهلک است از نیروهای توانمند و خوش سابقه استفاده کنید.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برای افزایش رایزن فرهنگی چیست؟ گفت: آیا شما با واردات خودرو مقابله می‌کنید؟ برنامه شما برای واردات خودروهای کارکرده چیست؟

نظری در پایان اظهار کرد: شما برای تامین کالاهای داخلی و تولید داخل چه برنامه‌ای دارید؟ مردم به خصوص زوج‌های جوان در تامین کالاهای خانگی با مشکل مواجه هستند.

عسگری در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی صمت:تفکر وزیر پیشنهادی صمت به تفکر اقتصاد سرمایه داری نزدیک است
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۰۹:۱۰

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به برنامه های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی صمت و جهت گیری های اقتصاد سرمایه داری در این برنامه ها گفت: به نظر می رسد که تفکر آقای علی آبادی به تفکر اقتصاد سرمایه داری و نئولیبرالی نزدیک باشد.

مهدی عسگری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 23 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صمت، در مخالفت با برنامه های وی گفت: آقای علی آبادی را مدیری موفق در بنگاه های بزرگ صنعتی می دانم، اما امروز در مورد جایگاه حکمرانی صنعت، معدن و تجارت صحبت می کنیم و به نظر می رسد موفقیت یک مدیر در بنگاه بزرگ صنعتی با همان طرز فکر و کار در وزارت صمت کارساز نباشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با اشاره به برنامه های کتبی و شفاهی وزیر پیشنهادی صمت و کلیدواژه هایی مانند نرخ ارز و قیمت بازار، حذف قیمت گذاری دستوری و حذف یارانه های پنهان در برنامه های ایشان افزود: با تفکر اقتصاد سرمایه داری و نئولیبرالی، همان اقتصادی که حدود 3 دهه است که به ایران تحمیل شده، نمی توان این وزارتخانه را مدیریت کرد و این کلیدواژه ها شبیه به همان تفکر اقتصاد سرمایه داری است.

وی یادآور شد: آقای علی آبادی باید پاسخ دهد که در مسیر مدیریت خود از صاحبان این تفکر بهره می جوید یا نسبت تفکری ایشان با این تفکرات چیست؟ وزیر پیشنهادی از تک نرخی شدن ارز براساس نرخ بازار آزاد صحبت می کند، اما منظور ایشان کدام بازار است؟ و بر اساس کدام نرخ قرار است این موضوع سنجیده شود. ما باید شرایط شکست بازار و مداخلات دولت را مورد توجه قرار دهیم، از سوی دیگر درباره حذف قیمت گذاری دستوری صحبت کردند، اما کدام یک از صنایع بزرگ ما در شرایط رقابتی کامل است که بخواهد با حذف قیمت گذاری دستوری مدیریت شود. فولاد، خودرو، سیمان و پتروشیمی عموماً انحصاری و شبه انحصاری است.

عسگری ادامه داد: یارانه پنهان نیز واژه جعلی است که مرهون برخی پیش فرض هاست و نمی توان درآمدها و هزینه های مردم ریالی باشد و ما قیمت گذاری را با قیمت بازار سیاه بسنجیم! البته این یک بیماری است که در اقتصاد ما وجود دارد و باید درمان شود نه آنکه به آن رسمیت بخشیده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: با توجه به تجربه ای که با انتخاب رئیس یک ابربنگاه تجاری شبه دولتی به عنوان فرمانده اقتصادی دولت داشتیم، باید از تکرار این تجربیات در وزارت صمت جلوگیری شود. در فروردین ماه تورم نقطه ای ما به 70 درصد رسیده و تورم نقطه ای مواد خوراکی به حدود 90 درصد رسیده است، آیا رشد تولید به قیمت رشد سرمایه داران 2 درصدی درست است؟ ما وقتی درباره سرمایه داران 2 درصدی صحبت می کنیم، یعنی اینکه بیش از 70 درصد سپرده های کشور در اختیار 1.5 درصد سپرده گذار است و 20 سال قبل 1.5 درصد سپرده گذاران تنها 45 درصد سپرده ها را در اختیار داشتند.

عسگری تاکید کرد: آقای علی آبادی باید مشخص کند که وزارت صمت به سمت مردم خواهد بود یا به سمت اقتصاد سرمایه داری و 1.5 درصدی که روز به روز فربه تر می شود.

قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۰۸:۵۲

سخنگوی کمیسیون اقتصادی ضمن اعلام موافقت اعضای این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت گفت: تحقق و اجرای برنامه‌های علی‌آبادی در کنار اولویت‌بندی‌های کمیسیون اقتصادی می‌تواند وزارت صمت را در مسیر خود قرار دهد.

مهدی طغیانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 23 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به ارائه گزارش کمیسیون اقتصادی بعد از بررسی صلاحیت وی در این کمیسیون پرداخت و گفت: بر اساس قانون آئین‌نامه داخلی برنامه‌های عباس علی آبادی برای بررسی صلاحیت، انطباق مدارک و سوابق وی با اسناد بالادستی در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های این وزیر پیشنهادی عنوان کرد: تنظیم بازار کالاهای اساسی، ارتقاء تجارت جهانی ایران، انتخاب افراد توانمند در عرصه تجارت خارجی، حذف قیمت دستوری، همچنین تبدیل وظایف وزارتخانه از تصدی‌گری به سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری در کنار کارآمدسازی ساختار بازار و برنامه‌ریزی جامع برای بنگاه‌های خرد و متوسط از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی بود.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی با توجه به مأموریت‌های وزارتخانه صمت، در صورت عملیاتی شدن مورد قبول واقع شد، اظهار داشت: کمیسیون نیز در ادامه جلسه به بیان انتظارات و اولویت‌های خود پرداخت که علاوه بر اجرای برنامه‌ها و تعهدات داده شده در این جلسه، این موارد نیز مدنظر قرار گیرد.

طغیانی در ادامه با اشاره به اولویت‌های کمیسیون‌ اقتصادی برای وزارت صمت یادآور شد: اجرای قوانین معطل مانده، تعیین رایزنان خارج از کشور همراه با بازنگری در مأموریت آنها، استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی، همکاری با وزارت خارجه برای تقویت دیپلماسی اقتصادی، استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان برای تقویت خدمات فنی و مهندسی این وزارتخانه، تفکیک بنگاه‌‌داری از اقتصاد ملی مانند شرکت‌های صنعتی و معدنی، اصلاح سیاست‌های تجاری و تعرفه‌ای به منظور ارتقاء کیفیت و رقابت میان کالاهای داخلی و ساماندهی وضعیت بورس کالا از مهمترین خواسته‌های کمیسیون اقتصادی از وزارت صمت بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان نظر نهایی کمیسیون متبوع خود را اعلام و خاطر نشان کرد: اعضای کمیسیون با اکثریت آراء عباس علی آباد را به عنوان گزینه مقبول برای تصدی‌ وزارت صمت معرفی کردند.

گزارش کمیسیون صنایع و معادن درخصوص برنامه های علی آبادی
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۰۸:۳۶

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس، گزارش کمیسیون متبوعش درخصوص برنامه های وزیر پیشنهادی صمت را قرائت کرد.

روح الله عباسپور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 23 خرداد ماه) مجلس شورای در اسلامی جریان بررسی صلاحیت عباس علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت، گزارش کمیسیون صنایع و معادن درخصوص برنامه های وزیر پیشنهادی را قرائت کرد.

متن گزارش بدین شرح است:

در راستای بررسی صحت مدارک تحصیلی وزیر محترم پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مقاطع دانشگاهی موضوع، طی نامه شماره20261مورخ 17/03/1402 از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام گردید که بر اساس مکاتبه شماره 53748 مورخ 21/03/1402آن وزارتخانه مدارک تحصیلی مشارالیه در مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری که در سوابق وزیر پیشنهادی اشاره گردیده مورد تائید قرار گرفت.

نتایج بررسی تطبیقی برنامه های ارائه شده ایشان برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اسناد بالادستی توسط کمیسیون، حکایت از آن دارد که پنجاه درصد (50%) برنامه های پیشنهادی با احکام فوق الذکر " منطبق" و چهل و یک درصد (41%) از موارد" همسو" است. بعلاوه نتایج حاصله نشان می دهد نه درصد (9%) به احکام اشاره ای نشده است.

در جلسه مزبور با طرح سوالات متعدد در ابعاد تخصصی و فنی، مدیریتی و اجرایی از طرف نمایندگان محترم عضو کمیسیون و استماع دیدگاهها و پاسخ های ایشان، صلاحیت وزیر محترم پیشنهادی مورد ارزیابی قرار گرفت.

در مجموع پس از بحث و تبادل نظر، اعضای کمیسیون، صلاحیت ایشان را برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد تائید قرار داد و با نظر مثبت، نکات و پیشنهادهای زیر راتوصیه نمود.

نظام مقدس جمهوری اسلامی در دوران شکوهمند خود، مسیر مستحکم و بلندی از رشد، پیشرفت و توانمندسازی بخش های مختلف، علیرغم  تمام بدخواهی های دشمنان پیموده است و بدون تردید استمرار این روند و افزایش شتاب آن منوط به استفاده بهینه از منابع سرشارمادی، معنوی و انسانی و برنامه ریزی منسجم با بهره گیری از تجارب اجرایی و اصلاح رویه های مشکل ساز با رویکرد حل مسائل  بویژه در حوزه صنعت ومعدن خواهد بود.

چرا که حوزه صنعت و معدن با تاثیر گذاری بالغ بر چهل درصدی در تولید ناخالص داخلی و سی و سه درصدی در اشتغالزایی و هفتاد و پنج درصدی در صادرات غیر نفتی می تواند در تحرک بخشیدن به سایر بخش ها و حوزه های اقتصادی نقش موثری ایفا نماید.

بدیهی است  مدیریت مطلوب این حوزه می تواند با  افزایش تعامل حلقه های زنجیره در بخش های صنعتی، معدنی و تجاری ، توزیع متوازن و عادلانه ثروت، سرمایه گذاری و ارزش افزوده بهینه، عاملی برای بهبود فضای کسب و کار در حوزه های صنعت معدن و تجارت باشد.

همچنین کارآمدی مدیریت در حوزه تجارت در وزارت صنعت، معدن و تجارت  منوط به حفظ آرامش روانی در فرآیندتامین کالا و بکارگیری روش های توزیع عادلانه وکارایی در فعالیت های اقتصادی است تا با اصلاح و تقویت  این حوزه زمینه رشد و بهبود خدمت به مردم  و به تبع آن تکامل جامعه را فراهم آورد.

در حال حاضر با وجود چالش هایی همچون ظرفیت خالی صنایع ، وجود واحدهای صنعتی و معدنی نیمه فعال و غیر فعال ، بهره وری پایین عوامل تولید در برخی از بخش های صنعتی ، ضعف مهارتی و تخصص منابع انسانی در راستای حصول به اهداف و ماموریت ها ، ناهماهنگی زیرساخت های پشتیبان بازرگانی ، ریسک بالای سرمایه گذاری و مهمترین موضوع  یعنی فشار گرانی و تورم ناشی از نوسانات متغیرهای کلان بر اقتصاد کشور و معیشت مردم عاملی برای عدم دستیابی به جایگاه مطلوب بخش صنعت و معدن و تجارت  شده است .

از این رو سکاندار وزارت صنعت، معدن و تجارت  به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و اجرای سیاست های کلان نظام و رسیدن به اهداف سند چشم انداز با رویکرد حل مشکلات معیشتی مردم ناشی از افزایش قیمت ها مکلف است با اهتمام به انتظام و هماهنگی در سیاست گذاری و تنظیم گری بخش های تولیدی و تجاری و ارتقاء رقابت پذیری و کاهش هزینه های مبادله، توسعه تجارت الکترونیک ، گسترش صادرات ، تنظیم و مدیریت بازار و اصلاح نظام تجارت داخل و شبکه های توزیع ، استفاده از ظرفیت های منابع بخش خصوصی ، بهبود و ساماندهی بازار و صنعت خودرو سازی، افزایش ظرفیت تولید، افزایش ظرفیت استخراج معادن صادراتی غیرنفتی، افزایش ظرفیت های تولید پتروشیمی، افزایش ظرفیت زنجیره فولاد، افزایش ظرفیت تولید دارو و افزایش ظرفیت سیمان محورهای زیر را با ارزیابی های بی وقفه ، تعامل سازنده با مجلس شورای اسلامی با  برنامه ریزی های کاربردی و  دقیق و اجرای مناسب آن  مورد توجه ویژه قرار دهد و نسبت به تدوین برنامه های کوتاه مدت و عملیاتی اقدام  نماید و گزارش عملکردی آن را در مقاطع سه ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید .

مدیریت وزارتخانه :

اهتمام و تاکید برحاکمیت قانون در انجام  تمامی امور محوله

اولویت دادن به توانمندی، تعهد و تخصص در واگذاری مسئولیت ها و بکارگیری مدیران جوان و تحول گرا

استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان و جامعه دانشگاهی و فعالان اقتصادی

مبارزه جدی با فساد و رانت در تمامی سطوح وزارتخانه

فراهم نمودن زمینه بکارگیری نیروهای جوان

مدیریت تولید بر مبنای رشد تولید و ساخت داخل :

فعال سازی واحدهای راکد دارای مزیت و ظرفیت های خالی واحدهای صنعتی، معدنی و تولیدی

اجرای پروژه های اولویت دار در تامین نیاز بازار داخل و توسعه صادرات

هماهنگی با سایر وزارتخانه ها جهت رونق تولید

ایجاد خوشه های صنعتی از طریق تقویت صنایع کوچک و متوسط

بومی سازی قطعات و استفاده و بکارگیری فناوری های نوین

برنامه ریزی و فراهم نمودن زمینه ساخت ماشین آلات معدنی

تکمیل زنجیره معادن صنایع معدنی با هدف جلوگیری از خام فروشی

بهبود محیط سرمایه گذاری و سهولت فضای کسب و کار

تقویت اقتصاد محلی در پیوند با اقتصاد منطقه ای و ملی مبتنی بر احیاء مسئولیت های اجتماعی

کاهش تصدی گری با توانمندسازی و حمایت موثر از بنگاه های داخلی

اقدام عملی در تکمیل طرح های نیمه تمام با اولویت طرح های دارای پیشرفیت فیزیکی بالا

ارتقاء سهم معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی با دستیابی به فن آوری های نوین با احیاء و فعال سازی و راه اندازی معادن غیرفعال و راکد و رهاسازی معادن بلوکه شده و  تجهیز و نوسازی معادن

صیانت از منابع ارزی کشور و هدایت منابع جهت تقویت تولید داخل

مدیریت و تنظیم بازار:

بهبود معیشت و سفره مردم با ساماندهی جریان گردش کالا از تولید تا مصرف

بهبود ساختار تامین کالاهای اساسی و نهاده های تولید با کسب اختیارات خاص از دولت

 چابک سازی و شفاف سازی شبکه های توزیع کالا با ایجاد و بهینه کردن بانک های اطلاعاتی جامع

حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان

شکسته شدن انحصار در بخش های مختلف صنعت و معدن و تجارت

تدوین مشوق های لازم  برای تولید کنندگان و صادرکنندگان در حوزه صنعت و معدن

ساماندهی و نظارت بر توزیع مناسب کالاها با استفاده از نظارت مردمی و اتحادیه های کشوری و تقویت نقش انجمن هاو تشکل های خصوصی و تعاونی و مردم نهاد

همکاری با نهادهای مرتبط در کنترل و مدیریت موثر پدیده قاچاق کالا و بازارهای غیررسمی

رصد مستمر و پایش موجودی و قیمت کالا ها

گسترش تجارت الکترونیک و بهره گیری از فناوری نوین در فعالیت های تنظیم بازار

تقویت مراکز عرضه مستقیم و ساماندهی فروش محصولات

بهبود و ارتقاء نظام قیمت گذاری کالاهای اولویت دار

مدیریت توسعه صادرات و کنترل واردات

تدوین برنامه های مشخص تهاتر کالا با سایر کشورها بویژه کشورهای همسایه

پیگیری کاهش هزینه های مبادله در فرآیند توزیع

هماهنگی میان تنظیم بازارداخلی ، مدیریت واردات و توسعه صادرات

کاهش وابستگی به واردات و مسدود کردن راه واردات غیرضرور و افزایش تولید

افزایش ارزآوری ناشی از صادرات غیرنفتی

تقویت دیپلماسی اقتصادی با تمرکز بر ورود به بازار کشورهای همسایه و منطقه و بازار جهانی

استفاده حداکثری از ظرفیت استان ها و بازارچه های مرزی و مناطق آزاد جهت  صادرات کالا و محصولات داخلی.

رای موافق فراکسیون انقلاب اسلامی به برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت
۱۴۰۲/۰۳/۲۳ - ۰۸:۲۵

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت:اعضای فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی پس از استماع و بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت،معدن و تجارت با ۸۶ درصد آرا به صلاحیت ایشان برای تصدی مسئولیت وزارت خانه صمت رای موافق دادند.

ابوالفضل عمویی در تشریح نشست صبح امروز فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جلسه مجمع عمومی فراکسیون اکثریت به منظور بررسی برنامه ها و صلاحیت آقای علی آبادی وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت از ساعت ۶ ونیم صبح و با حضور اعضای فراکسیون اکثریت مجلس برگزار  شد و در بخش ابتدایی تعدادی از نمایندگان به بیان دیدگاه ها، انتظارات و اولویت های پیش روی وزارت صمت پرداختند.

وی افزود: تحقق شعار سال یعنی کاهش تورم و رونق تولید، افزایش کیفیت و ساماندهی نحوه عرضه خودرو، مولد سازی و کیفی سازی چرخه تولید از معدن تا محصول، حمایت از صنایع دانش بنیان و خرد و خانگی، مبارزه با ویژه خواری و فساد از موضوعاتی بود که نمایندگان بر پیگیری آن از وزیر پیشنهادی تاکید کردند.

سخنگوی فراکسیون انقلاب تصریح کرد: وزیر پیشنهادی نیز در تشریح اهم برنامه های خود وزیر، جهت دهی توسعه صنعتی با رشد اقتصادی صادرات محور ، توسعه زیرساخت های تجاری و استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و توجه به ظرفیت های منطقه ای و جغرافیایی، توسعه هدفمند صنعت و معدن با استفاده از شرکت های مادر و پیوند شرکت های کوچک با آن و افزایش بهره‌وری در زنجیره ارزش، حمایت از نوآوری و تحول فن آورانه با تمرکز بر دانش‌های نوین و هوشمند سازی، متعدد سازی ابزار های تأمین مالی بنگاه های صنعتی کشور و تامین پایدار منابع، پیشبرد طرح برونگرایی اقتصاد، تسهیل مقررات تجاری، توسعه زیرساخت های تجارت الکترونیک، تسهیل عرضه کالا به مصرف کنندگان را بخشی از راهبردهای خود برای پیگیری در وزارت صمت اعلام کرد.

عمویی با اشاره به برنامه های وزیر  پیشنهادی برای  خودرو گفت: استفاده از تکنولوژی روز دنیا، استفاده از ظرفیت واردات برای کنترل بازار و عمل به قانون مصوب مجلس، شتاب بخشی به تولیدِ باکیفیت، افزایش توان خرید مردم در حوزه خودرو همینطور انتقال فن آوری و مشارکت در ساخت با شرکت های بزرگ خودروسازی دنیا مورد تاکید آقای علی آبادی در صورت رای اعتماد مجلس بود.

سخنگوی فراکسیون اکثریت مجلس خاطرنشان کرد: در پایان جلسه در مجمع عمومی فراکسیون در خصوص صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی صمت رای گیری و در نهایت رای موافق فراکسیون به وزیر پیشنهادی با ۸۶ درصد اعلام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸۹
چه هيجان انگيز! همه زندگي و كار را گذاشتن كنار و آروم و قرار ندارند ببينند ايشان راي مياورد يا خير
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
در بحث مدرک تحصیلی شما نیز ابهاماتی مطرح است. تاریخ پذیرش شما در مقطع لیسانس سال ۵۸ بوده و تاریخ اخذ لیسانس شما از دانشگاه شریف سال ۶۸ است یعنی ۱۰ سال طول کشیده تا شما لیسانس خود را دریافت کنید. ابهاماتی در بحث تاریخ اخذ مدرک تحصیلی شما با تاریخ استخدام شما وجود دارد. شما در سال ۶۵ عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین شدید یعنی در تاریخی که لیسانس خود را دریافت نکرده بودید!!!!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
محمد باقری بنایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر افزایش خط فقر و گسترش جمعیت زیر خط فقر در کشور، گفت که با توجه به تورمی که در یکی دو سال اخیر شکل گرفته در حال حاضر خط فقر در تهران به ۳۰ میلیون تومان رسیده است.
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
فاکس‌نیوز درباره تنش نظامی اخیر ماموران مرزبانی طالبان و جمهوری اسلامی نوشت : طالبان از تجهیزات نظامی استفاده کرد که آمریکا به دولت سابق افغانستان داده بود. این شبکه به نقل از مدیر یک نهاد غیردولتی افغانستان نوشت طالبان ۲ هزار بمب‌گذار انتحاری و ۲۰ هزار جنگجو به مرز ایران فرستاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
جناب آقای علی آبادی برنامه شما با مافیای خودرو چیه؟!!! اشاره نفرمودید!!! با جناب آقای میر سلیم چکار میخواهید بکنید؟!! قیمت گذاری خودرو چه می شود که هر سال چندین بار افزایش قیمت می دهند؟!!آیا شما را هم مثل بقیه وزرای صمت مافیای خودرو می بلعد؟!! یا مجبور می شوید برای حفظ جایگاهتان به خودرو سازها باج بدهید؟!!!
ناشناس
| France |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
با انتصاب علی آبادی، قیمت دلار به سرعت در حال افزایش است. اکنون 48،500 است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
آقای ناشناس دانشگاه ها از سال 59 تا 62 به مدت 3 سال تعطیل بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
مهم نیست.چه با وزیر و چه بدون وزیر برای مردم کاری نمی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
دانشگاهها چندسال بخاطر انقلاب فرهنگی !! تعطیل بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
ساعت 12:37
دلار: 49،500 تومان
ناشناس
| Austria |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
من که از شدت هیجان، نزدیک بود سکته کنم !! خنده داشت؟
ناشناس
| Austria |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
کاخ سفید هم بصورت آنلاین و با هیجان وصف ناپذیر ، رای گیری مجلس برای وزارت صمت را رصد میکرد و تلویزیون های اروپایی هم خبر انتصاب او را بعنوان اخبار فوری اعلام نمودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
6 سال هست می گم مشکل قیمت گذاری خودرو و .... یک چیز است و ترس مردم از کمتر شدن ارزش ریال و نگه داشتن آن یک چیز است ..... الان مشکل دوم مشکل اصلی کشور هست
خط رهبری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
با سلام دولت و مجلس شریف با بی حجابی و اماکنی که فساد زیاد می باشد بشدت تمام برخورد قانونی انجام دهد تا در اینده با مشکلات بیشتری رو به رو نشویم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
آقایان علما قبول داریم دانشگاهها تعطیل بودند اما چگونه فردی که هنوز موفق به اخذ لیسانس نشده بود در هیات علمی دانشگاه امام حسین علیه السلام پذیرفته شد؟
علی تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
واردات کالا به تولید داخل اسیب می زند ممنوع کردن واردات در دستور کار قرار گیرد
ای مردم اسم فامیلتون رو عوض کنین علی ابادی بزارین علی آبادی تو هر دولتی پست و مقام میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
سردار وزیر علی ابادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
دکتر
خلبان
اصلا مهم نیست ...
بقیه چه کردند که ایشون بتونه انجام بده فقط شعار خسته نشدید یه چرخه معیوب فقط اسمها عوض میشوند
که چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در این مدت که وزارت صمت، وزیر نداشته صنعت و بازرگانی رونق گرفته و تورم کاهش داشته خودرو ارزان شده به نظر میآید دولت نداشته باشیم اوضاع مملکت بهتر میچرخه
وزیری که کارتولیدی نکرده برای این وزارت خانه یعنی سممممممممممم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
کار تولیدی نکرده ؟
یعنی تولید توربین، ژنراتور، لوکوموتیو،آلومینیوم، واگن،و ... تولید نیست
مپنا در عرصه نفت و گاز، نیرروگاه ، بهداشت و درمان، ریلی بسیار کالا تولید کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
فکر کنم مشکل شنوایی و بینایی دارید یا به شدت مسخ شده غربید پس در مپنا برای کی تولید میکنند واقعا شماها ادم دیونه میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
یا نمیدونی تولید چیه یا مپنا رو نمیشناسی یا مزدوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
كجايي؟ معلوم هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
آقا مپنا هم یه جا مثل جاهای دیگه این مملکت... تبلیغاتش گوش شما رو کر کرده ولی بعضی ها خیلی کاسه داغ تر از اش هستن برای تبلیغ براش که چی هست... تقریبا چیزی به جز کپی کاری نکرده... لکوموتیوها مونتاژی زیمنس... توربینها زیمنس... ژنراتور زیمنس...
رای ضعیف.
اهریمن مافیای گران فروشی و انحصار و رانت گویا نمی خواهد از سر این ملت نگون بخت بردارد/ سال ها است پیشنهاد واردات کالاهای بادوام دست دوم (لوازم خانگی و الترونیک و خودرو ...) داده شده با توجه حقایقی چون فقر وحشناک عمومی و اکثریت مردم و وجود مافیایا و کاهش شدید قدرت خرید، اما هر باز کارشکنی و تاخیر می اندازند عوامل ضد بشری و ضد ایرانی! انواع شرایط مبهم و مالیات 70% برای خودروی دست دوم کارکرده باز یکی از سنگ اندازی متعدد است (در حالی شرافت و عرق ملی بود واردات خورو دست دوم حداکثر 10% مالیات می گرفتند تا با اسقاط کهنه با این کم کارکرده ها به راحتی مصرف سوخت نصف می کردند و از محل صرفه جویی سوخت، ایران بجای واردات بنزین و گازوئیل تبدیل به صادر کننده می شد! در سایر موارد ماند لوازم خانگی، الان تبدیل صادرکننده برق بود نه وارد کننده! حیف از یک دولت ملی وطن پرست حقیقی ایرانی)، احتمال قریب به یقین این قضیه واردات خودروری دست دوم هم مانند واردات خودروی نو تبدیل به یک ترازدی ضد ایرانی دیگر و به نفع مافیا و گران فروشی و در راستای اهداف ضد ایرانی اجانب تحریم چی خواهد بود! میزان سانسور نظرات منتقدان و سرکوب منتقدان در این بازه نشان استیلای هیولای ضد بشری مافیا و همدستان تحریم چیان وحشی اجنبی است. وگرنه با پذیرفتن اصل بزار آزاد رقباتی در این چند دهه، امروز ایران به جایگاه شایسته اش که فراتر از کره جنوبی ترکیه و.. بوده قررا داشت و نه مثل یک کشور عقب مانده صحاری افریقا! ننگ بزرگ ملی که تا نسل موجب لعن و نفرین بانیان این وضع موجود خواهد شد.
..اگر این آقا انتخاب اصلح است ..پس چرا تا به حال کشف نشده بود و ملت و مجلس از وجود کم مثال ایشان بی بهره بوده است ....باید منتظر دسته گل ایشان هم باشیم .....
من در زندگی شخصی و یا مملکت داری می گم که آدم فقر مالی داشته باشه اما فقر فکری و فرهنگی نداشته باشه
همه ما می دونیم که اگر ثروت زیاد هم داشته باشی اما دچار فقر فکری باشی هم خودت را عذاب می دهی و هم اطرافیانت را
اما اگر فقر مالی داشته باشی اما فقر فکری نداشته باشی از همین حداقل امکانات که داری سعی می کنی استفاده کنی و اطرافیانت نه تنها اذیت بلکه الگویی برای آنها می شوی

مشکل کشور ما فقر مالی نیست فقر فکری و فرهنگی است
فقر فکری داشته باشی تفاوت نمی کند که سفارت خانه آمریکا باز باشد یا بسته در هر دو حالت ضرر می کنی و بازنده هستی اما اگر فقر فکری نداشته باشیم در هر دو حالت پیروز هستیم هر چند که فکر سالم میگه یک کانال تعامل و گفتگو برای خودت باز کن
من در مپنا بودم ایشان یکی از اساتید بلامنازع توربین و تبدیل انرژی است و تشکیک در مدرک مهندسی ایشان بسیار زشت بود
البته مپنایی ها از رفتن ایشان نارحت هستند چون مدیر خوب و قابلی بود و توانست نخبگان زیادی را جذب کند و نگرش سیاسی در اداره مپنا نداشت
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
خوب شما رو که کاملا می شناسیم پس تاییدش می کنی؟حله! حلللله...
راه را باز کنید که علی ابادی اومد
مثلا میخواد چیکار کنه؟
یه جوری تیتر میزنن که انگار با اومدن ایشون کل سیستم کشاورزی مملکت کن فیکون میشه.
هیچ اتفاق خاصی نمی افته بجز اینکه یه صندلی خالی پر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
با خودت چند چندي؟ كشاورزي كجا بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
عزیزم ایشان برای وزارت صمت آمدند نه جهاد کشاورزی!!!
وزیر صمت به ما نیامده. از روزی که وزیر قبلی رفت تا الان قیمت خودرو یک کمی کاهش یافت. از امروز که وزیر دار شدیم یواش یواش قیمت خودروها بالا خواهد رفت.
یکی دیگ امد بار ببندد اتوبوس را بیاورد تا نفر بعدی
ریشه مشکلات در کشور چیزی است که با تعویض این وزیر و آن وزیر قابل حل نیست
با صراحت بگویم که مسئولین کشور درک صحیحی از مشکلات ندارند که بخواهند آنرا حل کنند
مشکلات کشور به نظام پولی و بانکی کشور برمی گردد
چرا دلار با وجود جنگ ها و بدهی های هنگفت آمریکا همچنان صعودی و ریال ما با اندک بدهی دولت به شدت افت می کند
اساس این موضوع به این بر می گردد که دولت ما با اندک بدهی پول چاپ می کند و از جیب مردم دزدی می کند و انتظارات تورمی هم بخاطر همین موضوع و بی اعتمادی مردم به دولت است و ملت می دانند که دولت ها بر خلاف ادعا خلف وعده می کنند

اما در خصوص دلار دولت آمریکا از جیب مردم نمی دزد و متکی به اوراق بدهی است که حتی در سطح بین الملل خرید و فروش می شود و دارای اعتبار است
یعنی دولت آمریکا به جای دزدی از جیب مردم از آنها قرض می گیرد و سندی می دهد که مردمش روی آن حساب باز کنند
وزیر قبل از هر چیزی باید نگاه استراتژیک داشته باشد
وزارت خانه یک واحد تولیدی نیست که بخواهید با افزایش تولید آنرا بهینه کنید
وزارت خانه مسئول زیرساخت ها و فرمول ها و قوانینی است که بتواند ساختار را حفظ و بهینه کند و همه چیز را چنان با همدیگر هماهنگ و همطراز کند که با کمترین هزینه بهترین نتیجه حاصل شود
وزرارت خانه بجز موارد معدود خودش کار اجرایی نمی کند بلکه مسئول هماهنگی و ارتقای کار بخش خصوصی و رفع مشکلات ارتباطی و زیرساختی آنها است چه در حوزه نرم افزاری و چه سخت افزاری
یادتان باشد نمایندگان انقلابی به چه رای دادید .
علی آبادی با سفارش چه کسی وزیر شد. آیا با عوض شدن وزیر مشکلاتن حل خواهد شد؟ وزیر دراین کشور کاره ای نیست. کل وزارت صمت دست مافیا است که آنها تصمیم میگیرند که چی بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
ظاهرا تو ايتاليا زندگي مي كني! اگر وزير در كشور كاره اي نيست پس چه اهميتي داره كه با سفارش چه كسي اومده باشه؟
ذوق زدگی رسانه های مربوط به نهادهای نظامی از انتخاب علی آبادی بسیار مشکوک هست . جناح بندی و بده بستان های پشت پرده وجود دارد ؟ یا خواهد داشت ؟ سابقه اجرایی ایشان در بخش های اقتصادی زیاد چشمگیر نیست و رزومه قابل دفاعی ندارد . ممکن هست بعنوان سایه از ایشان استفاده کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
كدام ذوق زدگي؟
ظاهرا از بندگي ازاد هستيد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
چهارده سال سابقه در مپنا که یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری ایرانه وکلی نخبه داره رزومه نیست چی رزومه است
حتما دوستان شما تو بازار
ایشان سابقه بسیار خوبی در مدیریت دارند و اصلا نظامی و امنیتی فکر نمیکنند
امیدوارم فقط امثال میرسلیم بگذارند کار کند
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
یکی از زیر دستان ایشان در مینا که حتی نام مینا برای بازار و اهالی اقتصاد نا مانوس هست بشدت در حال کامنت نویسی و دفاع از او هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
مثل خیلی از وزیران آسمان را به ریسمان بافته و از ته جیبش رزومه دست و پا کرده . هیچ یک از سوابق ایشان با هیچ منطقی قابل دفاع نیست . هیچ یک هم اجرایی نبودند و در حد تئوری و طرح چیزهایی مطرح کردند .
چرا در کشور ما هرگز شایسته سالاری اتفاق نمی افتد؟ به نظر پاسخ مشخصی دارد: اگر افراد شایسته در جایی قرار بگیرند کم کم تمام افرادی که شایستگی ندارند باید مقام و جایگاه و درآمد خود را از دست بدهند. بنابراین یا افراد شایسته نباید در جایگاهی قرار گیرند یا فقط به این شرط که پست و مقام و جایگاه نخواهند و فقط بیاییند در جایی که ناشایستگان همانند خر درون گل گیر کرده اند یک راه حل بدهند و بعد بروند و ادعایی هم نداشته باشند. حال از همه خوانندگان تقاضا دارم، راه حل عملگرا برای این بن بست کشور بدهند. این را صادقانه می گویم: افراد شایسته و دارای دانش گاهی در مسئولیتی قرار گرفته اند اما زمان لازم برای کسب تجربه به آن ها داده نشده است، از آن ها حمایت نشده بلکه سنگ هم جلوی پایشان گذاشته اند و در نهایت با این جمله که دیدید افراد دارای علوم و دانش دانشگاهی کاری بلد نیستند، آنها را حذف کردند. واقعیت این است که هرگز به افراد دارای دانش واقعی و مدارک دانشگاهی واقعی اجازه کار در سطوح بالا داده نخواهد شد.
کسی که در حد زیمنس توربین ساخته و خودرو برقی قطار برقی و حتیموتور هواپیما ساخته را انقد دارید بدو بیراه میگید مشخص که حتی اگر ایلان ماسک یا بیلیگتسم بیارن شماها بخاطر مسخ شدگی که دارید ایراد میگیرید ادم وقتی قدرت تحلیلش توسط غرب ازبین بره دیگه درست غلط اصلا نمیفهمه همه چیز فکرمیکنه غلط یا یا همه چیز درست خودشم عقل کل میدونه
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
زیمنس .اره حتما .حناق که نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
بدبختانه هر چی بهت رسوندند... همه از تبلیغات زیاد بوده... تمامی اینها با کارگزاری و طراحی و پشتیبانی زیمنس هست... چون رقیب دیگه ای نداره تو کشور و همچنین مردم عادی ازش استفاده نمیکنن خبری هم از عیب ایراداتش درز نمیکنه که تو از خواب بیرون بیای...
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
برو قرصاتو بخور پسر جون این چیزهایی که نام بردی کار یک فرد نیست کار یک سیستم که بر پایه درست بنانهاده شده باشه و بستر آن وجود داشته باشه بچه جون تو هیچی از صنعت نمی دونی
حسن آبادی میره، حسین آبادی میاد، حسین آبادی میره عباس آبادی میاد ، عباس آبادی میره علی آبادی میاد . اما در نهایت ویرانه ویرانه تر می شود.
چشمم آب نمی خوره که توسط این وزیر تحول خاصی اتفاق بیافتد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
مواظب چشمهات باش
اقای علی ابادی هم مثل بقیه هست هیچ کاری نخواهد کرد برای خودرو چون دست وزارت صمت نیست که کاری بخواهد بکند
یک وزیر درست است که باید تخصص و برنامه داشته باشد اما قبل از آن باید بررسی شود چقدر در هدایت و تیمی کار کردن و استفاده از متخصص ها و از روی دانش کارکردن زیر مجموعه مهارت دارد
مسئولی که خود تلاش و کوشش کند ولی زیر مجموعه اش بیکار و انگیزه کار ندارند بدرد مسئولیت نمی خورد
برخی مسئولین فقط یک تیم چند نفره درست کرده اند که کار می کنند اما تمام امتیازات را برای خودشان برداشته و زیرمجموعه ای بی انگیزه درست کرده اند که نه تنها حلال مشکلات هستند بلکه کارشان چوب لای چرخ کردن ارباب رجوع است حالا بماند به اینکه برخی از مسئولین نه تنها تخصص ندارند بلکه چون از خارج مجموعه وارد شده ند اساسا از داخل مجموعه بی خبر و به جای اصلاح خرابکاری می کنند
تخصص و دانش به این معنی نیست که کارها را از روش های پیچیده حل کرد بلکه برعکس آنها یعنی کارهای پیچیده را با خرد کردن و توزیع و استفاده از ابزارها و قوانین ساده و خلاصه راحت و آسان کرد
پدرخوانده مافیا با اقتصاد مافیایی چه خواهد کرد؟ مشکل کشور خصولتی ها هستند که ماوراء همه قانونها هستند. همه میدانند که بزرگترین شرکت خصولتی مپنا است. کشور را دو دستی به مافیا سپردند بعد خوشحالی هم میکنند.
باند رانت و مافیار به جای اینکه کیفیت خودرو را افزایش دهد قیمت خودرو را افزایش می دهد
این جریان که حامیان قدرتمندی دارد بلایی بر سر کشور آورده اند که قیمت خودرو تا ۵ برابر قیمت جهانی در کشور فروخته می شود و اگر بخواهیم نسبت درآمد و هزینه قشر حقوق بگیر را هم در آن دخالت دهیم تا ۷ و ۱۰ برابر هم می رسد
بی شرمی تا جایی ادامه دارد که بعد از چندین سال تاخیر در واردات خودرو صحبت از تعرفه های ۱۷۰ درصدی در واردات خودرو می شود
تا کی می خواهید از این فرزند لوس و ننر خودروسازی حمایت کنید
فرزند تن پروری که با وجود فروش انبوه خودرو باز هم دچار ضرر و زیان است و مشخص نیست پول این خودرو ها به جیب چه کسانی می رود؟! و آیا این جیب گشاد ته اش سوراخ است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
يا از قيمت جهاني خبر نداري يا از قيمت داخلي!
دانش اقتصادي هم كه واويلا !!!
14 سال است که مدیر بنده در مپناس.
ایشون قطعا تحول ایجاد خواهد کرد. مطمئن باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
پاداش شما بابت این کامنت محفوظ است. مطمئن باشید
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
در اینکه ایشان در آن شرکت منشاء تحول شدند و فردی شایسته در مدیریت هستند شکی نیست . اما پست وزارت در ایران معمولا پستی سیاسی است تا تخصصی و شخصی در آن موفق تر است که علاوه بردانش مدیریت می بایست دارای روابط و هوش سیاسی و ارتباطات قوی باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
هوس شاسی بلند کردی! مینایی کی بودی تو!
حالا قراره این وزرا چیکار بکنند!؟ خوشبحال اقوام و خاندان ؛...
با عوض کردن آدمها اوضاع بهتر نخواهد شد. باید فکر اساسی کرد
آقای دکتر علی آبادی موتور صنعت و اقتصاد کشور را روشن خواهد کرد ... شک نکنید
وزیری که برنامه اش کپی پیست بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
فضولي هم حدي داره! از كجا؟
در واقع باید گفت: قربانی بعدی مافیای خودروی کشور انتخاب شد
دیگه رییسی کاره ای نیست ، او در این دو سال به اندازه ۲۰ سال تورم به ارمغان آورد، به طور منطقی تو کشور هر ۶ سال باید قیمت ها دو برابر بشه ولی او طی دوسال قیمت ها رو ۶برابر کرد ، حقوق کارمندان دقیقا ۸روز کفاف زندگی رو میده ،
اولاً چرا در روز رای گیری ، مجلس 76 غایب داشته است ؟
ثانیاً آقای علی آبادی فردی با دانش و قوی است ! ولی چون سازوکارهای صنعت ایران در دستان مافیا و مدیرانی مانند آقای میرسلیم است متاسفانه آقای علی آبادی هم هیچ کاری نمیتواند بکند ! تا ریشه های فساد و مافیابازی خشک نشود در روی همین پاشنه خواهد چرخید !
حضرت سلیمان هم که جن و انس به فرمانش بود وزیر بشود حریف مافیای خودروسازی نمی‌تواند بشود
با توجه به سابقه ای که آقای رییسی در انتخاب کابینه داشته اند من فکر نمی کنم کلا افراد جدید هم چنگی به دل بزنند. کابینه فعلی کلکسیون ضعفاست.
تبکیر
پاسخ ها
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
همین درسته
تکبیر
سال ديگه همين موقع تشريفشو مياره براى استيضاح حالا بشينيد ببينيد
بیست سال است که در رده های میانی مپنا مدیر هستم. اینطور نیست که آقای علی آبادی مدیر بسیار قویی باشد اما مدیر خوبیست و قوی بودن ایشان در مپنا به خاطر بنیه علمی و توانایی ها و تعهد پرسنل مپنا به اهداف استراتژیک این شرکت عظیم می باشد. قبل از آقا عباس آقای موسی رفان مدیرعامل مپنا بودند که اگر احمدی نژاد دخالت نکرده بود و ایشان را مجبور به خروج از مپنا نمی کرد قطعا الان با مپنایی بسیار پیشرفته تر مشغول خدمت رسانی به ایران و ایرانی بودیم. اما با این حال به جرات می گویم وزین ترین وزیر کابینه آقا عباس خواهند بود. قول شرف می دهم. از همین جا هم به ایشان و پرسنل گروه مپنا تبریک می گویم. اگر چه پرسنل از رفتن ایشان ناراحت هستند.
حیف آقای علی آبادی که در این دولت صمت وزارت را پذیرفتند.
اگه نمیتونی کار و مسئولیتی که به تو سپردیم رو انجام بدی و درش توانایی نداری زودتر استعفا بده و برو خونت.
یک دفعه وزیر نیرو را هم عوض کنید با این افتضاح آب تهران.
قرار بود يكي به فوريت وزير بشه كه شد ، خودتونو خسته نكنيد قرار نيست اتفاق خاصي بيفته ،
ياد مرحوم كردان افتادم ! راستي اين ادمها بازنشستگي ندارن ؟ كي قراره تشنگي خدمت اينها رفع بشه !
بنده خدا شریعتمداری را دیگر وزیر نمی کنند چرا ، تا خالا لیسانس گرفته یه دکترا هم بهش بدین و وزیرش بکنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست