بازدید 4133

آشنایی با جک هیدرولیک

جک هیدرولیک وسایل مکانیکی است که برای بلند کردن وزنه های سنگین از آن استفاده می شود. نیروی این مدل جک ها را می توان با قانون پاسکال محاسبه کرد.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰ 12 June 2023

آشنایی با جک هیدرولیک:

جک های هیدرولیک از نظر فنی ابزار های پیچیده ای هستند که حتی بار های بسیار بزرگ را می توان با استفاده از کمی قدرت عضلانی جابجا کرد. جک هیدرولیک نسبت به جک های قیچی یا دوکی سنتی مزایای خاصی دارند، اما معایبی نیز دارند.

اثر شگفت انگیزی که می توان نیرو های عظیمی را با استفاده از هیدرولیک ایجاد کرد، بر اساس تراکم ناپذیری (غیرتراکم پذیری) مایعات است. هنگامی که یک سیلندر هیدرولیک در یک سیستم بسته جمع می شود، یک سیلندر با همان اندازه دوباره در نقطه دیگری با همان فاصله و سرعت حرکت می کند. اما زمانی جالب می شود که سیلندر ها دارای سطح مقطع متفاوت باشند. در این حالت، نیرو همیشه متناسب با سطح مقطع سیلندر افزایش می یابد. یک استوانه جمع شونده با نصف قطر سیلندر کشنده آن را با نیرویی چهار برابر به بیرون هل می دهد. سیلندر فقط ¼فاصله سیلندر جمع کننده را جابجا می کند. اما با تکرار های کافی یا فاصله به اندازه کافی طولانی جمع شدن سیلندر اصلی، سیلندر slave را می توان به طور کامل گسترش داد. به این ترتیب می توان با تلاش فنی نسبتاً کمی نیرو های عظیمی را تولید کرد.

آشنایی با جک هیدرولیک

جک

ساختار و عملکرد جک هیدرولیک

جک هیدرولیک از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • سیلندر اصلی کوچک با لولا متصل

  • نوار اهرمی

  • مخزن

  • سیلندر اصلی

  • شیر برگشت

میله اهرمی به لولا متصل است. کاربر روغن را با حرکات رو به پایین به مخزن پمپ می کند. فشاری که در آنجا ایجاد می شود توسط سیلندر برده در حال گسترش متعادل می شود. از جریان برگشت روغن توسط شیر برگشت بسته جلوگیری می شود. برای تنظیم مجدد، شیر تنظیم مجدد باز می شود. روغن به داخل مخزن جریان می یابد و سیلندر برده به موقعیت اولیه خود باز می گردد.

انواع جک های هیدرولیک:

دو نوع جک هیدرولیک وجود دارد:

  • جک تمبر

  • جک واگن برقی

جک های استمپ ابزار های کوچک و فشرده ای هستند. به دلیل اندازه کوچک آن ها برای حمل و نقل بسیار مناسب هستند. از مزایای آن ها می توان به توسعه قدرت فوق العاده، حمل و نقل آسان و ابعاد خارجی فشرده اشاره کرد.

جک های ترولی جک های هیدرولیکی هستند که مجهز به مکانیزم انحراف و شاسی هستند. جک های چرخ دستی در کارگاه ها بسیار محبوب هستند زیرا استفاده از آن ها آسان است. آن ها برای حمل همیشه در وسیله نقلیه کمتر مناسب هستند، زیرا بسیار سنگین و بسیار حجیم هستند.

مزایا و معایب جک های هیدرولیک در مقابل جک های مکانیکی:

جک جزء استاندارد ابزار خودرو است. حداقل وسایل نقلیه ای که مجهز به چرخ زاپاس هستند همیشه چنین وسیله ای را در داخل خود دارند. این جک ها صرفاً به صورت مکانیکی کار می کنند، یا با دوک یا با اصل دوک قیچی. آن ها بسیار سبک تر و مهم تر از همه، بسیار ارزان تر از جک های هیدرولیک تولید می شوند. علاوه بر این، خطر نشتی از جک های صرفاً مکانیکی وجود ندارد. با این وجود، جک های هیدرولیک قوی تر، فشرده تر و استفاده آسان تر هستند.

آشنایی با جک هیدرولیک

جک هیدرولیک

نکاتی در مورد استفاده از جک:

کاملاً ضروری است که قبل از استفاده از جک دقیقاً در کجا قرار دهید. جک نادرست قرار داده شده می تواند به شدت به بدن آسیب برساند. در بدترین حالت، کل قاب پیچ و تاب می یابد، به طوری که خودرو به یک ضرر اقتصادی کامل تبدیل می شود. بنابراین منطقی است که مدت ها قبل از وقوع یک وضعیت اضطراری حاد، با برخورد صحیح و برخورد صحیح جک برخورد کنیم. بنابراین شما دقیقا می دانید که جک را در کجا قرار دهید، حتی در تاریکی یا در باران.

جک هیدرولیک یکی از راه های زیادی برای بالا بردن ماشین یا تریلر است. با این حال، این یکی از ساده ترین و بی عارضه ترین راه حل ها است.

با جک های هیدرولیک می توانید اجسام سنگین را به راحتی و بی دردسر بلند کنید و بر روی آن ها تعمیرات یا کارهای دستی انجام دهیم. جک را می توان یک وسیله مفید و کاربردی دانست. جک های هیدرولیک با استفاده از روغن هیدرولیک در سیلندر کار می کنند که پیستون را به صورت دستی یا الکتریکی بالا می برد. هنگام خرید جک هیدرولیک باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید و از قبل از کاربردهای احتمالی آن مطلع باشید. عملکرد نادرست یا استفاده نادرست می تواند به سرعت منجر به آسیب و صدمات عمده شود.

جک هیدرولیک وسیله ای است که برای بلند کردن وزنه استفاده می شود و با کنترل هیدرولیک کنترل می شود. در حالی که فشار کمی بر روی سیلندر کوچک تر اعمال می شود، فشار به طور مساوی از طریق سیال تراکم ناپذیر به سیلندر بزرگ تر منتقل می شود. اکنون، استوانه بزرگ تر اثر ضرب نیرو را تجربه خواهد کرد.

مزایا:

  • فضای کمتری را اشغال می کنند.

  • احتمال گیرکردن کمتر به دلیل زنگ زدگی در رزوه پیچ.

  • مناسب برای بارهای سنگین.

  • استفاده از آن راحت تر است.

  • این مدل جک سبک تر از جک های پیچ است.

آشنایی با جک هیدرولیک

جک ماشین

معایب:

معایب جک های هیدرولیک عبارتند از:

  • سرعت نسبتا کمی دارند.

  • در صورت فرسودگی مهر و موم روغن، مستعد خرابی است.

  • دستگاه به دلیل استفاده بیش از حد از روغن گرم می تواند بوی نامطبوعی متصاعد کند.

  • نشت روغن هیدرولیک سبب آلودگی خاک و آب می شود.

نحوه کار جک هیدرولیک:

کارکردن جک هیدرولیک بر اساس اصل پاسکال است. به عبارت دیگر می توان گفت فشاری که به سیال وارد می شود به صورت مساوی در همه جهات پخش می شود. سیستم پمپاژ، سیال هیدرولیک و سیلندر ها را می توان اجزای اصلی این جک دانست. سیال بر اساس برخی از ویژگی ها نظیر پایداری حرارتی، پایداری هیدرولیتیکی، فیلترپذیری و ویسکوزیته انتخاب می شود.

در حالی که فشار کمی بر روی سیلندر کوچک تر اعمال می شود، فشار به طور مساوی از طریق سیال تراکم ناپذیر به سیلندر بزرگ تر منتقل می شود. اکنون، استوانه بزرگ تر اثر ضرب نیرو را تجربه خواهد کرد. نیرویی که وارد می شود، یکسان است. اما نیروی تولید شده توسط سیلندر بزرگ تر بیشتر بوده و با مساحت سطح نسبت مستقیم دارد.

شرکت پارس خورشید یکی از شرکت هایی است که به عرضه انواع جک هیدرولیک مشغول می باشد. همچنین این شرکت در زمینه های اینورتر و سافت استارتر هم فعالیت دارد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی