بازدید 15113

«ترکمن چای فرهنگی» آخرین افاضه دبیر جنجال‌ساز در روز خداحافظی!

سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی (متولد ۱۳۴۶ شمسی) دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از خرداد ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۲ در این سمت بود و در نهایت محمدحسین طاهری آکردی جانشین او شد. هاشمی گلپایگانی در خرداد ۱۴۰۰ از سوی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان دبیر این ستاد منصوب و جانشین جلیل محبی شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ 29 May 2023

تابناک / هما امیری_ دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، که بارها خبرساز شده بود و با اظهاراتی عجیب، خود و نهاد تحت مدیریتش را در سیبل انتقادات قرار داده بود، روز گذشته، تودیع و جانشین وی معارفه شد. سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی در روز تودیع هم دست از بیان اظهارات جنجالی برنداشت و مدعی شد، لایحه عفاف و حجاب یک ترکمن چای فرهنگی است.

«ترکمن چای فرهنگی» آخرین افاضه دبیر جنجال‌ساز در روز خداحافظی!

هاشمی گلپایگانی از لایحه عفاف و حجاب به عنوان لایحه ترکمن چای فرهنگی یاد کرد و گفت: نهادهای فرهنگی ما در یک واماندگی و وادادگی در حال عقب نشینی هستند و مساله حجاب به عنوان یک مطالبه جدی خانواده شهدا از ستاد مطرح است. صدا و سیما باید جبهه مقدم در مواجهه با تهاجم های شدید فرهنگی باشد، ولی می بینیم که مرزهای ما در زمینه مسائل فرهنگی واگذار می شود. دبیر سابقه ستاد امر به معروف گفت: بزرگترین ایراد لایحه عفاف و حجاب این است که حجاب را به کشف حجاب، برهنگی و نیمه برهنگی و لباس بدن نما تعریف کرده، ولی مرز چادر مشخص نشده است؛ یعنی اگر در دستگاه های دولتی کسی تا مرز کشف حجاب نرفته، کسی نمی تواند تحت عنوان نهی از منکر کاری انجام دهد.

وی سال گذشته هم در ادامه سلسله اظهارات جنجالی خویش گفته بود: تاکسی‌های اینترنتی اگر بدانند با سوار کردن فرد بی حجاب جریمه می‌شوند ۵۰ درصد مشکل کشف حجاب خودروها حل می شود. این اظهارات واکنش های تندی حتی در میان فعالان اصولگرا در پی داشت و برخی از آنان خواستار بررسی پرونده وی توسط نهادهای امنیتی شدند.

سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی (متولد ۱۳۴۶ شمسی) دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از خرداد ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۲ در این سمت بود و در نهایت محمدحسین طاهری آکردی جانشین او شد. هاشمی گلپایگانی در خرداد ۱۴۰۰ از سوی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان دبیر این ستاد منصوب و جانشین جلیل محبی شد. او که قدرت و اختیارات این نهاد را در حد یک وزارتخانه می دانست، عمده انتقاد و فعالیت خود را بر حجاب گذاشته و اعلام کرده بود، میزان بدحجابی در ایران به بالای ۵۰ درصد رسیده‌ است.

برنامه های دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر

حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکردی، دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با اشاره به برنامه های آینده ستاد امر به معروف از نامه امیرمومنان به مالک اشتر به عنوان یک سند قابل اجرا در نظام سخن گفت و افزود: ما باید دنبال گشت ارشاد مسئولان باشیم، نه گشت ارشاد مردم. بر اساس عهدنامه امیرمومنان به مالک اشتر ما در کنار مردم هستیم، نه در مقابل آنها. ما نباید اجازه دهیم شبکه های رهاشده در فضای مجازی ستاد امر به معروف را در برابر مردم قرار دهد و این کار نیازمند یک کار جهادی و مدیریت است.

وی با بیان اینکه به دنبال مطالبه گری حقوق ملت و مطالبه گری رهنمودهای رهبر انقلاب هستیم که روی زمین مانده است، گفت: در نظر داریم سندهای راهبردی در عرصه های مختلف مانند محیط زیست، تولید ملی، ورزش، عفاف و حجاب و نظام اقتصادی را تهی کنیم. البته جایگاه ما در ستاد باید بازتعریف شود و مسئولان نیز قبول کنند.

وی رفع تبعیض در کشور را ضروری دانست و پرسید: چرا بیشترین معادن کشور در فقیرترین مناطق هستند و مردم آن مناطق نمی توانند از مزایای آن استفاده کنند؟ چرا عده ای به دلیل دانه درشت بودن مالیات نمی دهند، ولی عده ای قبل از گرفتن حقوق، مالیاتشان کسر می شود.

بالاترین منکر کدام است؟

طاهری از اشرافی گری به عنوان بالاترین منکر در کشور یاد کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از زمانی که مساله ثروت های بادآورده را مطرح کردند، تا کنون بارها تذکر داده اند، ولی هنوز وجود دارد. وی همچنین خواستار تلاش بیشتر مسئولان ستاد در شناسایی مصادیق امر به معروف و نهی از منکر شد و گفت: امروز عمل به قانون، یک معروف و عمل جهادی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴۸
اینها همه اش حرفه ایشون هم بعد از مدتی می بینه نمیتونه کاری پیش ببره برای خالی نبودن عریضه بر می گرده سر حجاب خانم ها
پاسخ ها
nader
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
جناب رئیس جدید، شما فرمودید "ما در کنار مردم هستیم، نه در مقابل آنها" میشه بفرمائید کسانی که به هر دلیلی مخالف
حجاب اجباری اند از نظر شما مردم هستند یا خیر؟ یا اینکه شما هم میفرمایید اینان مزد بگیر اسرائیلن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
به عنوان یکی از ساکنین شهر تهران به دلیل بسیار بالا بودن هزینه های زندگی بعد از ساعت کار مسافرکشی می کنم برایم پیامک حجاب و تهدید به توقیف ماشین فرستادند به نظر شما ما ساکنین تهران چه کار باید بکنیم ما به دلیل ناتوانی های شما به اجبار چند شغله شده ایم حلا تهدید می کنید که مسافر بد حجاب سوار نکنید یا اول مسافرین را چک کنید اگر حجاب داشتند سوار کنید یا در طول مسیر به ناموس مردم نگاه کنیم که روسریش پایین نیفتند و اگر افتاد اختارش دهیم یا پیادش کنیم واقعا شما که حقوق های خودتا نجوبی و بدون مشکل روزگار می گذرانید درکی از شرایط سخت مردم دارید به نظر شما اگر مسافرکشی نکنم چه باید انجام دهم چه شغلی دوم دیگری برای من وجود دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما منتظر هستیم تا ببینیم مسوول جدید این دستگاه گشت ارشاد مسوولین را راه اندازی خواهد کرد یا خیر؟ آیا کسانی که مردم را به صبر و تحمل شرایط غیر قابل تحمل فعلی می خوانند در حالی که برای تهیه سیسمونی فرزندان خود به خارج از کشور مسافرت می کنند لیاقت اعتماد این ملت را دارند یا خیر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
اجسنت. دقیقا
ستاد امر به معروف و نهی از منکر تنها بی حجابی را منکر می داند . در حالیکه در دین مبین اسلام از منکر های دیگری هم یاد شده که باید به آن رسیدگی شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
بله با همه باید مقابله بشه نه فرافکنی کنیم،غیرت ایرانی
.واسلامی مساله ای اندکی نیست،که اون رو شوخی بگیریم .
واقعیت را باید پذیرفت ارزشهای انقلاب نسبت به دهه 60 خیلی کم رنگ شده و تدریجا از بین میرود حتی دور نیست که خانمی کاملا بی حجاب در ملاء عام و حتی ادارات ظاهر خواهد شد در حالیکه در دهه 60 حتی اصناف مجاز نبود از مانکن در مغازه اش استفاده کند یاد آن ایام بخیر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
برادر از دهه ۶۰ فقط حجابش یادته؟ حیف جوانهای رفتند که شماها بیایید ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
ارزش های انقلابی مردم همیشه درباره اجرای عدالت بوده جناب مثلا «امید»!
ارزش چیزی است که برای همه مردم در همه حهان و در همه اعصار محترم شمرده می شود مانند احترام به بانوان
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
خودتو لوس نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
آن شهدا وصیتنامه داشتن که یکی از آن حجاب بود اما چرا حجاب را ول کردن آقایان؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
تا سالهعای 62-61 حجاب اجباری نبود . همون موقع و قبل از اون هم کلی شهید داشتیم . حجاب چه ربطی به وصیت نامه شهیدان داره یه چیزی یاد گرفتید از شهدا و خانواده هاشون خرج می کنید . ..
آقای اکردی حرفهاتون خیلی قشنگ و متین ،
ولی هیچکدام شدنی نیست
اگر شما تونستین اونایی که ابر بدهکار بانکی هستند رو بگیرین و گردن بزنین ، مرد هستین .
اگر تونستین اونایی که رانت دلار ۴۲۰۰ داشتن رو بگیریت و گردن بزنین ، مرد هستین .
اونایی که در مافیای خودرو و ذی نفعان تحریم هستند ، مافیای زمین و ملک ، بانکهای ربا خوار ، ...
شنا نمیتوانید و نخواهید توانست !!
دیگر شعار بس است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
مساله حجاب به همه مسلمانان تعلق دارد ،.دولتی وحکومتی نیست ،نمیشه قوانین راهنمایی رو رعایت نکنیم
وخودکشی کنیم با تصادف چون فلانی اختلاس کرده ؟
مرغ پخته به این استدلال میخنده،بی حجابی خودکشی وبی غیرتی هست وجز عیاشان وفاسقان از آن حمایت نمی کنند
ایشونم میفرستند تشخیص مصلحت نظام؟
کاری به اصل موضوع ندارم و منم مخالف حجاب اجباری هستم. ولی لفظ ترکمنچای خیلی دقیق و بجا استفاده شده.
حجاب مهمتر از اقتصاد !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
شما یکی مثل بیل گیتس می خواهید که زنش واسه این ازش طلاق بگیره چون با دوست دختر دوران دبیرستانش رابطاش رو حفظ کرده بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
بله میخایم به شما چه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
اين چه نوع قضاوتي است؟ اگر نان نداريد بخوريد آب هم نبايد بخوريد؟
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
مرد حسابی بیل گیتس صد میلیارد دلار ثروتش رو خرج تاسیس بنیاد خیریه ای کرده که برای ریشه کنی فقر و بیماری و بهبود وضعیت مردم و خصوصا کودکان آفریقایی تلاش میکنه. مسوولین ما یک ریال از اموالشون رو خرج مردم خودشون نمیکنن و تازه مدام درحال حیف و میل و تصاحب اموال عمومی هم هستن. بنده که اگه بیل گیتس بخواد در ایران مسوولیت بگیره اونو رو سر خودم جا میدم.
در این کشور همه چیز تعطیله ، فقط حجاب مشگل مملکته ، ستاد امر به معروف کاری به هیچ چیز نداره فقط یک بودجه ای بگیرد و بساط همایش گردهمایی فراهم باشه و یک آماری برای مسئولین ارائه کنند ، مملکت را اب ببرد ، ستاد امر به معروف را خواب ببرد ؟ هزارو یک نهاد فرهنگی داریم که از بودجه سهم میگیرند خروجی زیر صفر ، اگر کار فرهنگی خوب داشیم وضع مردم اینگونه نبود
این اقایون شبفته خانواده شهدا فقط در مورد حجاب از این خانواده ها سوال می کنند یا در مورد رانت خواری و اختلاس و این جور چیز ها هم نظر خواهی می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
در مورد خانواده شهدا مگر نظر سنجی کردند از این گروه که گفته میشه این خانواده ها مخالف آزادی حجاب هستند؟ بیشتر برای این همیشه گفته میشه خانواده شهدا که از این گروه هزینه کنند وگرنه من که چندین نفر خانواده شهید میشناسم اما چیزی در مورد حجاب اجباری ازشون نشنیدم.
واقعیت هایی که در خصوص حجاب در کشور اخیرا"دیده و مشاهده میشود.از دست آوردهای این انقلاب و شماها میباشد. جون شماها هیچوقت و در هیچ زمان معنای امر به معروف و نهی از منکر را هنوزدرک نکرده اید و چیزی از آن نیز نمیدانید. اولا" مسئله حجاب به زور و بگیر و ببند حل نمیشود. شما از اول انقلاب باید از طریق فرهنگ سازی این مشکل را حل میکردید که متاسفانه توان آن را نداشتید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
مثبت
سلام علیکم
درود بر استاد گلپایگانی
صحبت های ایشون کاملا تایید
کاملا درست می فرمایند
خداوند هرجا که هستند موفق باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
ایشون کشور را ۷ماه به آشوب و کشتار بردند. الان هم هرجا بروند به همین کار ادامه خواهند داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
منفی هایت را بشمار
اینا از بیت المال هم حقوق میگیرن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
نه از عرق پیشانی نون میخورند!!!!
مرد حسابی برای این حرفها کلی حق ماموریت و نواوری!!! و غیره از بیت المال به جیب می زنند
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
هیچ گربه ایی محض رضای خدا موش نمیگیرد برادر
من دبیر جدید رو نمیشناختم. بعد از دیدن این خبر یه فیلم طولانی ازشون دیدم در مورد مفهوم منجی از دیدگاه مسیحیون و یهودیون. من که خیلی حوصله این جور چیزها رو ندارم، محو صحبتهاشون شده بودم. به نظرم درحوزه خودشون انسان با دانشی هستند. بر خلاف برخی ادمها که فقط به ظاهر توجه میکنند و برای توجیه خودشون و کاراها و گفتارشون ازخدا و پیغمبر و هر مستمسک دیگه ای مثل خانوده شهدا استفاده میکنند.
از هر خبری که منتشر میشه یکی به حجاب گیر میده اما برای اقتصاد مملکت اینقدر دل نگران نبستن
امر به حجاب فقط
مسئله حجاب شده سرگرم کردن مردم و منحرف کردن و صرفنظر کردن از مسائل مهم مملکت . تا میخواد گند چیزی در بیاد و مسئولین قادر به جوابگویی نیستن فورا حجاب رو مطرح میکنن
همین که آقای هاشمی گلپایگانی فقط به حجاب اهمیت میدهند و برای این همه فساد و رانت در کشور فعالیت درخوری نداشتند نشان میدهد که امر به معروف و نهی از منکر برای ایشان ظاهر سازی بیش نبوده است.
همین که یک فردی علمی نگاه می‌کرد برای جمع کردن بی حیایی ولی دوقطبی سازان به آن تاختند و در نهایت برکنار نشان می‌دهد پروژه حیا زدایی.....
منتشر هم می شود یا نه؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
ساندیس هر چقدر گرون بشه برای امثال شما مجانی میفرستن
این کارها گره اش با مسئولین دولتی و امر ونهی دولتی باز نمی شود .
کار ماهیتا مردمی است هی زور بنزید و دستورالعمل و لایحه و و و صادر بفرمایید
تشریف بیاورید بقول معروف کف خیابان ، این جناب حجت الاسلام ببخشید آیت الله صدیقی چندین شغل دارد و شاید یکی از ابوالمشاغل ایشان است .ایشان و حتی همین دبیران جوان در 24 ساعت چقدر پیاده و یا با وسایل عمومی در داخل بزرگ شهر تهران رفت و آمد می کنند؟ در بر همان پاشنه می چرخد وقتی تو یا مرتضی علی می گویی!
اگر دولتمردان وضعیت اقتصاد مردم بهبود ببخشند ، بطور یقین حجاب درست میشود ونیاز به مصوبه سه قوا ودو قوا و گشت ارشاد و گشت....،،ندارد .
بریدبابا جمع کنید خودتون رو ...
فکر نون باشید که خربزه آبه
حضرت علی علیه السلام میفرمایند وقتی فقر از یک در وارد بشه دین و ایمان از درب دیگر خارج میشه
مردم کمرشون زیر بار این گرانی و فقر شکسته نان برای خوردن ندارند مغرورانه ادعا می کنید که خدا رو شکر که دچار قحطی نشدیم و .... بعد الان دنبال دوتا تار مو هستید ؟!
شما اقتصاد رو درست بقیه اش خودبخود درست می شه
کلا ستاد امر به معروف چیز کاملا بیموردیه و ذیل اموزش و پرورش و دانشگاه و رسانه باید کار امر بمعروف .. هم انجام بشه. حیف بودجه کشور که روزی یه در جدید براش باز میشه
این بنده خدا از ابتدا اشتباهی آمده اینها که گفتی درست ولی چنین اجازه ای بشما داده نمی شود بهترین راه حل مشکلات آزادی واقعی مطبوعات بود که فعلا در برنامه نیست دهها پرونده فساد وجود دارد ریشه فساد هم مشخص است شما چه میخواهی بکنی
در احکام اسلامی شرایط زمان و مکان نکته بسیار مهمیست شاید اگر اوضاغ اقتصادی و روانی جامعه قابل قبول بود مردم در مقابل بحث حجاب مدارا میکردند اما اکنون که در همه فصلهای حکومت داری مشکل داریم و فقط بخواهیم حجاب را درست کنیم داریم در حقیقت شریعت واعتقادات را ببازی گرفته ایم
افرادی ما محبی و او همان بهتر که برکنار شدند انان جامعه را به سوی تنش پیش میبردند
درود بر عالم فرزانه و روشنفکر جناب خسروپناه که هنوز مثل دوره تدریس در دانشگاه شهید بهشتی دید باز به مسائل دارند و لایحه ای ارائه نمود تا این افراد تندرو در خشم خود غلط بزنند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی