یقه آنان که در برابر طالبان بی‌عرضگی کردند، می‌گیریم

نماینده مجلس درباره حقابه هیرمند گفت: یقه آنان که در برابر طالبان بی‌عرضه‌گی کردند، می‌گیریم.
کد خبر: ۱۱۷۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 25 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، این هفته دو خبر مهم تیتر یک رسانه ها بود، یکی تغییر دبیر شورای عالی امنیت ملی و دیگری هشدار آقای رئیسی به طالبان درمورد آب هیرمند.

زحمات و دستاوردهای آقای شمخانی در شورای امنیت ملی بر کسی پوشیده نیست، وی که سابقه معاهده‌های امنیتی با برخی کشور های عربی را در کارنامه خود دارد چند ماه پیش توانست قفل هفت ساله رابطه ایران و عربستان را باز کند و به نوعی راهگشای روابط ایران با برخی کشورهای منطقه که عقد اُخُوتی با ایران ندارند، باشد.اینک وی کنار رفت، چرا؟ دوستان و همرزمان ایشان از صحبت در مورد این جابجایی طفره می‌روند و زمان مناسب برای گفت‌وگو را به وقت دیگری موکول می‌کنند.

از آن که بگذریم موضوع اصلی دیگر این هفته «حق‌آبه» ایران از افغانستان بود که با هشدار رئیس جمهور تیتر یک رسانه‌ها شد، اگرچه برخی طالبانی‌ها این موضوع انکار ناپذیر را به سُخره گرفتند ولی این حقی است که در معاهده نیم قرن پیش به ایران داده شده و حتی در گذشته برخی از روسای جمهور نیز بر آن اذعان داشته و بارها گفته‌اند اگر قطره آبی باشد آن‌را با ایران نصف خواهیم کرد. «خبرآنلاین» در گفت‌و گو با سردار اسماعیل کوثری نماینده مجلس به این دو موضوع پرداخته که در پی می‌آید.

در شورای عالی امنیت ملی دریابان احمدیان جایگزین آقای شمخانی شدند، صرف نظر از شخصیت آقای احمدیان با توجه به این که ایشان از مخالفان برجام بودند، این تغییر چه تاثیری بر عملکرد این شورا خواهد گذاشت؟

بیشتر بخوانید

آیا چون ایشان نظری خلاف برجام داشته‌اند نمی‌توانند مسئولیت داشته باشند؟

صرف نظر از برجام منظور این است که این تغییر در تعاملات ما چه تاثیراتی خواهد گذارد؟

مگر این برجام نتیجه‌ای داشته است که انقدر از آن طرفداری می‌کنید.

منظورم این است کسی که مخالف برجام بوده چگونه می‌تواند به تعاملات بین‌المللی بپردازد؟

نه باید اول این موضوع روشن شود، مگر ما به تعهدات خود عمل نکردیم که حالا باید بدهکار هم باشیم. ما که تعامل را قبول کردیم و توافق‌نامه را امضا کردیم و سپس به تعهدات خود عمل کردیم. در آن‌زمان بنده در کمیسیون امنیت ملی بودم و همان موقع بر آن نظارت کردیم. ما سیزده‌هزار سانتریفیوژ را در انبار گذاشتیم و در حدود ده تُن اورانیوم غنی شده را دادیم رفت و به ۳۰۰ کیلو رساندیم، آب سنگین را نیز همین‌طور. حالا که ما به تعهد عمل کردیم آن‌ها چکار کردند؟ غیر از این‌که ما را تحریم کردند. ما رفتیم نظارت کردیم و گفتیم به یکی از آنها عمل کردیم صبر کنیم ببینیم آن‌ها چه می‌کنند و آیا به تعهدات خود عمل می‌کنند، اما نپذیرفتند.

به‌نظر شما چالش‌های پیش روی شورای عالی امنیت ملی شامل چه موضوعاتی هستند؟

چالشی نیست و ما با کسی چالشی نداریم، آن‌ها هستند که می‌خواهند با زورگویی و زیاده‌خواهی همه چیز را به نفع خودشان تمام کنند و ما می‌گوییم چنین چیزی امکان پذیر نیست و دوران ابر قدرت بودن شما تمام شده است. ما ایرانی هستیم و حق‌مان را از حلقوم هرکسی بیرون می‌کشیم. آقای شمخانی کارهای بسیار بزرگی کردند و کسی نمی تواند آن را کتمان کند. بعد از ده سال یک جابجایی صورت گرفت و ما نباید بگوییم چرا جای ایشان تغییر می کند وکسی دیگر جای ایشان را می‌گیرد. باید بگوییم حضرت آقا به‌عنوان رهبر انقلاب آمدند و جایگاه ایشان را به یک جایگاه بسیار عظیمی انتخاب کردند و مسئولیت معاونت سیاسی و چنین چیزی به ایشان دادند و وی را عضوی از مجمع تشخیص مصلحت کردند. حالا برادر دیگری آمده‌اند و امیدواریم ان‌شالله بتواند کار را به دوش بکشد و برای پیشبرد اهداف کمک کند.

اخیرا آقای رئیسی به طالبان در مورد آب هیرمند هشدار داده‌اند و بخشی از طالبان هم این موضوع را به سُخره گرفتند. برخی سیاسیون معتقدند در زمانی که ما سفارت را به طالبان تحویل می‌دادیم باید امتیازهایی هم از آن‌ها می‌گرفتیم تا اینک این‌گونه برخورد نکنند. شما با این گفته موافق هستید؟

این امتیازات را چه کسانی داده اند ودر کدام دولت بوده است. چه کسانی کوتاهی کرده و شُل و ول ایستاده‌اند، اگر آن‌ها سفت می‌ایستادند آیا کسی می‌گفت چرا؟ باید به آن‌هایی که اینکار را کرده‌اند بگوییم چرا اینگونه برخورد کرده‌اید.

منظورتان دولت قبل است؟

هرکس که می‌خواهد باشد، یا دلایل و استدلال قوی دارد و یا اینکه نه، اگر بی‌عرضگی کرده‌اند هم باید یقه‌شان را بگیریم.

یقه دولت قبل را چگونه می‌خواهید بگیرید؟

دقیقا همین است، آن‌ها آمدند و شخص آقای روحانی علنی گفتند مشکلاتمان را با کدخدا حل می‌کنیم. آیا توانستند حل کنند. ولی الآن آقای رئیسی آمده‌اند و محکم ایستاده‌اند و می‌گویند و قطعا و یقینا این‌کار را علنی و دنبال می‌کند. آن‌طور نیست که همه به سخره بگیرند، البته بعضی آدم‌هایی که سرشان در آخور آمریکایی‌ها و صهیونست ها باشد باید به سُخره بگیرند، اما قطعا باید بدانند که یک روزی این حق را ما خواهیم گرفت.

پس به نظر شما ان‌شالله مشکل آب هیرمند حل خواهد شد؟

بالاخره ما باید پای این بحث بایستیم و حق‌مان را بگیریم، اگر این‌کار را رها کنیم و بگوییم ان‌شاالله حل می‌شود که نمی‌شود. ما باید برویم در میدان و این قضیه را دنبال کنیم و حتما حتما به نتیجه‌ای برسیم.

علت این نوع برخورد طالبان را در چه می دانید؟ برخی معتقدتد نداشتن دولت منسجم موجب برخورد آنان شده است؟

ما اصلا طالبان را به رسمیت نشناخته‌ایم و بنا داریم روال را طوری پیش ببریم که بتوانیم حق خودمان را بگیریم. ما در درجه اول ضمن اعلام این مسئله، موضوع حق‌آبه را پیگیری می‌کنیم تا اینکه بتوانیم حق ملت و استان سیستان بلوچستان را بگیریم.

آیا مجلس برنامه ای برای این احقاق حق دارد؟

مجلس اقدامات و مصوبه‌های دیگری برای تامین آب این منطقه دارد.

در این خصوص مورد مصداقی می‌توانید بفرمایید؟

این را مجلس مصوب کرده و قانون شده است که از دریای عمان و یا چاه‌های شرق بتوانیم آب این منطقه را تامین کنیم.

در دوره شما و مجلس یازدهم؟

بله در سال گذشته مصوب شد و آقای دهمَرده نماینده آنجا هم هستند خودشان پیگیری کردند و مجلس هم حمایت کرد و برای آن‌جا بودجه سالیانه هم در نظر گرفته شد که ان‌شاالله کار انجام شود، ضمن این‌که استارت این‌کار زده شده است.

قبلا وزیر کشور گفتند طالبان حتی مرزها را هم نمی‌شناسد، از طرفی شما هم گفتید ما طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم. آیا می‌توانیم این عوامل را ماحصل این عدم همکاری طالبان با ایران بدانیم؟

طالبان یک دولت رسمی و جا افتاده نیست و ما داریم این اخطارها را به آن‌ها می‌دهیم که بدانند ما معاهده را فراموش نکرده‌ایم و پی‌گیر آن هستیم. آن‌ها اگر بخواهند غیر از عرف برخورد کنند ما مواضع خود را به آن‌ها نشان خواهیم داد.

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس با اشاره به حضور حدود ۷ میلیون افغان در ایران گفتند می‌توانیم آنان را به افغانستان برگردانیم و طالبان را درگیر این ماجرا کنیم ،در این مورد چه نظری دارید؟

خُب حالا برگردانیم. ما خیلی از آن‌ها را گرفته‌ایم و برگردانده‌ایم ولی وقتی آنجا دولتی ندارد، مرز هم ندارد، لذا بخاطر همین موضوع این‌ها همین‌جور ول هستند.

اگر این بحث بی آبی در سیستان ادامه داشته باشد اهالی آن‌جا به استان‌های دیگر مهاجرت خواهند کرد و سیستان خالی از سکنه خواهد شد و این به لحاظ امنیتی خظرناک است...

شما دنبال چه هستید، عزیز من این موضوعی نیست که مال امروز باشد و ده بیست سال است که دولت‌های قبل با آن دست به گریبان بوده اند. باید بروید پشت پرده آن را پیدا کنید. باید ببینید چه کسانی از این‌ها حمایت می‌کنند که به این راحتی می‌گویند بیایید آب را ببندیم، ما که از حق خودمان نمی‌گذریم و همان‌طور که گفتم قطعا و یقینا از حلقوم هر کسی که بخواهد حق ما را بخورد بیرون می‌کشیم. بزرگ آنها آمریکا بود که الآن منطقه را ترک کرده و رفته است، اما ما می‌خواهیم که از راه منطق پیش برویم که با همسایگان‌مان به هیچ وجه تنشی در این رابطه نداشته باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۸
خوب بلده فرار رو به جلو بکنه!
خدا خیرتون بده به نیروی انتظامی هم دستور بدبد بگیرنشون خیلی زیاد شدن در دسته های چند تایی تردد میکنن و چشم چرانی نوامیس می‌کنند احساس نا امنی میکنیم
آقای نماینده اتباع خیلی زیاد شدن و گروهی و بدون ترس از پلیس تردد میکنن حداقل کمی دستگیر کنید و ترس رو به جانشان بیندازید جدیدا مهاجرینی وارد شدن که شرور هستند و چشم چرانی به نوامیس میکنن دیگه امنیت نداریم آخه این چه اقتداری هست که در وطنمان از دست بیگانه احساس نا امنی کنیم اگه اونها مرز ندارن ما که مرز بان و مرز داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
افغان ها بوفور در استان های یزد و کرمان پس از ورود مستقر شدن و بالاخره راهشون رو به سمت تهران پیدا میکنن

قابل توجه شاک و فراجا و وزارت کشور!
نمایندگان مجلس چیزی بارشون نیست حرف میزنن
مثلا کیا
سلام‌مسولین‌محترم‌بایدازحق مردم‌مظلوم‌زاهدان‌عزیزدرباره‌حقابه‌اب‌کوتاهی‌نکنند.
حق مردم رو دادید به طالبان ونمیتونید پس بگیرید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
یعنی چی کی گوفته میوه باغ همسایه مال خودشونه مگه میشه هم باغ هم ميوه مال اوناباشه صددرصدمیو باغ همسایه مال ایران هست
افغانیها رو بیرون کنید مملکت رو به لجن کشیدند قبل از اینکه جنگ داخلی راه بیفته و تا بیشتر از این قدرت نگرفتند بیرونشان کنید . از چی میترسید . به مردم بگید . همه مشاغل رو اشغال کردن . اجاره خانه رو سرسام اور بالا بردن . دارن فرهنگ پوسیده و کپک زده خودشون رو گسترش میدم . اگه ایزانی هستید بیرونشان کنید . اگه نیستید که حرفی جدا.
پاسخ ها
ایران دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
برادر من ، میدانی مشکل کجاست؟ همین فردا اگر برای بردن بار یا کار ساختمانی نیاز به کارگر داشته باشی همین شما کارگرافغانی را بهتر ترجیح می‌دهی آنها هم ریش مردم راشناخته اند سخت کار میکنند تا به ما بفهمانند که کارگر افغاتی بهتر کار میکند فقط مردم ایران هستند که با به کار نگرفتن انان خودشان به کشور شان برگردند . د
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
دمت گرم واقعا حرف حق را گفتی حرفت کاملا درسته موافقم
آقای نماینده شما با همه چالش دارید..یکی از نشانه ها همین صحبت ابتدائی شماست
که یقه می گیرید.. الان در سال۱۴۰۲همه دنیا به دنبال طرقی و راهگشای سیاست خارجی هستند ولی امثال جنابعالی در صندلی مجلص که به قول خودتان رای آورده اید دقیقا با یک انسانی که با زور میخواهد گفته های خودش را به کرسی بنشاند
چه فرقی دارید..آیا نباید یک نماینده به دنبال راهی بگردد که مملکت را در مسیر
درست و آرامش به پیش ببرد..انشاالله خدا به این ملت رحم کند
ملت اب میخواد فقط بلدین کار از کار که کذشت یقه بگیرید ؟
چه مصاحبه بی محتوایی !
آقا دست نگهدار جان مادرت .
این همه کارهای بزرگ انجام ندین .حقوق خوب دارین .رانت خوب دارین .
برای تصویب لایحه های مجلس .ماشین شاسی بلند میدن پول خوب میدن .
بیکاری خودت ودیگران را در زحمت بیندازی .ول کن بابا
سلام

هیچ کشوری طتلبان را به رسمیت نشناخته شما سفارت دودستی تقدیم طالبان کردید.
اونا رو در جشنواره کتاب تهران شعبه دادید، مشکل تفکر خودتون هست هیچ کسو مقصر ندونید. شما هم به مانند سایر کشورها با افغانستان طالبی برخوردکتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
خودکرده را تدبیر نیست
یادم میاد چقدر کارشناس ها زور میزدن در صدا و سیما که طالبان رو چا بندازن.... از مسئولین خواهش میکنم همان کسانی رو که یقه برای طالبان توی این مملکت پاره می کردن رو الان بفرستن برای دفاع از مرز
مرزداران وطن اولویت بعدی باشن..
باید مثل ال سعود سفارتشون اتیش میزدیم نه تحویل بدهیم تا بدش به ..خوری بیفتن الان هم دیر نشده اینها بالاتر عربستان نیستن یاغن ولی پوزشون رو زمین میاد رهبری فرمان دهد تا بفهمن جواب خوبی بدی نیست طالبان خوبی بهشون نیمدهچ
اقای کوثری ، چرا هیچکس در رابطه با ناکامی برجام به موشک پرانی فردای امضا ان اشاره نمی کند ، اصرار می شد که مشگلات افغانستان ناشی از حضور امریکاست ، امریکا رفت مشگلات بیشتر شد یا کمتر ، قیلی ها در قبال طالبان شل امدند چرا شما دوسال است هیچ کاری نکرده اید ، دست بردارید از این گروه گرائی و برای کسب اعتبا ر و نیز اعتماد مردم کمی هم از اشتباهات خود انتقاد کنید
بی عرضه وزیر خارجه دولت ۱۳ است که دو دستی بون امتیاز سفارت را تحویل دولت غیر قانونی طالبان داد وشاه مسعود مجاهد مظلوم را اخراج کرد حالا طبقم معمول رجز می‌خوانند ببینیم تماشا کنیم عرضه دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
وزیر خارجه فعلی در شان مردم ایران نیست

این همه آدم باسواد...مگر ادم قحط بود
باید چنان درسی به این طالبان عقب مونده داد تا عبرتی شود برای تاریخ افغان ها دیگ از این غلط ها نککند
الان وقت جنگ با طالبان نیست ،دوراه پیشنهاد میکنم اول اینکه بجای خرابی‌ها و هزینه جنگ با طالبان و خسارت‌های وارده از جنگ بهتر است اب را توسط لوله از دریا به سیستان سرازیر کنیم ،دوم با رفاقت و خرج پول ویا نفت از افغانستان اب بگیریم و اما خائن های نفوذ۰ی را شناسائی و بر کنار کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
شما افغانی هستی ؟ ث
شما رو ب خون شهدای جنگ تحمیلی قسم میدم افغان ها رو بفرستید کشورشون هم ب نفع خودشونه میرن کشورشون رو میسازن پیشرفت میکنن از آوارگی درمیان هم ب نفع مردم نجیب و ستم کش ایرانه
چطور به رسمیت نمی شناسید که سفارت افغانستان را تحویل طالب دادین
خدا خیرتون بده ب جنبش اصیل منطقه بد و بیراه نگید ای مسعولین با سواد و متفکر
شما اگه ارضه دارین , یقه طالبان رو بگیر که آب به مردم مظلوم سیستان نمیده
اول یقه طالبان رو بگیر اب برسه سیستان که ببینیم اصلا بلدی یقه بگیری .بعد برو یقه هر کی رو خواستی بگیر
سلام چه منطقی آب را دادید رفت حالا از منطق حرف می زنید.
این خودش با خودش دعوا داره، نماینده ای که نتونه با یک خبرنگار صحبت کنه و آرامش داشته باشه به درد این کار نمیخوره. همه چیز رو هم که میگن تقصیر ما نبوده و کار قبلی هاست!
فقط مواظب باشید که اززور کارنگیرید که هیچ وقطی به آب نمی رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
افغانی هستی؟
با سلام: سردار خدا را شکر که مجلس یازدهم پاک پاک است و از هر تهمتی مبری! از زمان شروع به کار شما مجلس یازدهم (که وظیفه اصلی تان نظارت بر دولت است) ارزانی و فراوانی مملکت را فرا گرفته و مردم در ناز و نعمت به سر می برند! پراید که اول مجلس شما ۲۱ میلیون بود الان شده ۲۰ میلیون یعنی یک میلیون ارزان شده خدا را شکر چقدر خوب که شما بر کارهای دولت نظارت کامل دارید و نمی گذارید اجناس یک ریال گران شود. چقدر ما مردم ایران خوش شانس هستیم که شماها نماینده ما هستی ! مرد باشید و انتشار بدهید!
اینکه افغانستان مرز ندارد دولت ندارد چه ربطی داره ایران مرز نداره دولت نداره این همه افغان تو ایران بحران زده چه میکنه افغانستان چقدر جمعیت داره که 7ملیونش که بیشتر هم هست تو ایران باشن وقتی جوان ایرانی کار نداره این همه نیروی افغان برای چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
نفری بیست تا بچه دارن
با دوتا موشک سدهایی که به ناحق احداث کرده اند بزنید کارو تموم کنید تا آب به راه خودش ادامه بده تا این طالبان لجن و کثیف که آدم از ریخت اونا حالش بهم میخوره حساب کار دستشان بیاد که با دم شیر بازی نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
آخرش هم راه همینه
فقط و فقط افاغنه هارو بیرون کنید حتی یک افاغنه هم نباید در ایران عزیزمان بمان همه کشور رو به ناامنی اقتصادی و اجتماعی و امنیتی تبدیل کرده اند بسیاریشان با تفکر طالبانی بسیار خنک هستند
متاسفانه برای احقاق حقوق مردم سیستان، هیچ نهادی دولت و مجلس ، هیچ قدمی بر نداشتید، فقط برای مصاحبه خوبید، فقط به افغان‌ها باج و امتیاز دادید، برق، سوخت، غذا، و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
یه چیزی مسئولین یاد گرفتن به اسم کمک به جهان اسلام

بابا اسلام طالبانی به چه درد میخوره...
ببینید این ادبیات لمپنانه نماینده انقلابی مجلس،حتما مثل بقیه دست آوردهاتون‌ حق آبه هیرمند رو هم میگیرید.
سلام ملت بزرگ وغیور ایران وبزرگان ومعتمدین کشور عزیزم ،افغان نادان وجاهل بیش از صد سال است درجنگ و وحشیگریست چرا کشورهای صاحب نام اینها را نمی پذیرند چون با فرهنگ پوسیده هزار نیرنگ کشورهای دیگر را خراب می کنند،بعد۴۰سال پذیرایی ببینید در برابر بزرگمان وملت شریف مان چقدرلفاظی کردند، تمام توهین هایشان از یاد وخاطرمان نمی رود.طالبان که گروه متحجر وضد دین اسلام ناب محمدی است بدون شک،پس افاغنه را به کشورشون برگردانید تا از آب‌های سد کجکی بخورند، تمامی تجارت را با کَشورپاپتی قطع کنید،کندم،آرد،برق،سیمان،آهن، وعیره
تو که راست نمیگی
اگر راست میگی بقیه وزیر امور خارجه و رییس مجلس و رییس جمهور رو بگیر
با سلام و احترام
هیچ کس مقصر نیست غیر از آنهایی که دارند به اصطلاح کشور مدیریت می کنند و بدن عواقب اندیشی برخلاف صلاح مملکت یک سری کار ها انجام می دهند وکار را به جایی رسانده اند که ایران را دربین کشور های منطقه خار و زبون کرده اند
متاسفانه اشکال بزرگی که سالهای سال جامعه داره با این مراجعه میشه اینه که هیچ وقت قبل ا این اتفاقات نتونستیم کاری کنیم نخواد به اینجا برسه
در قضیه قیمت‌ها و حالا این مورد
به قول مولا علی حق گرفتنی است.طالبان به ما آبی نخواهد داد.مشکل از خودماست
اول باید یقه خوت وبقیه مجلسی‌ها رو بگیری
مجری تلویزیون افغانستان. به دولت مردان ایران بی ادبی میکند . سفارت افغانستان را تعطیل کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
با کشورهای درجه یک ارتباط برقرار کنید طالبان به جه درد میخوره
وقتی به پیامبر خبر رسید رومیان تو.منطقه تبوک لشکر جمع می کنن, دستور لشکر کشی به تبوک رو دادند تا فتنه در نطفه خفه بشه, این فتنه طالبان همین الان باید خفه بشه وگرنه حمله از طرف اونها حتمیه
اگر از همین امروز دولت از اشتباهات خوخودش حتی به خواهد دست بکشد به خاطر ندانم کاری طالبان الا یک لشکر نیروی انتحاری دارد دولت بی اطلاع چه می خواهد بکند .افقانها سواد ندارند ولی عرق ملی وتعثبات افقانی بسیار قوی دارند .یک کلام دولک به ندای مردم پاسخ بده وافقانها را اخراج کن
هیچ کشوری.این به رسمیت نشناخت‌.بعدشما سریع داداش شدید..آهای ایرانیها.به گوش باشید.هیچ ایرانی بدون پاسپورت حق ورودبه افغانستان نداره.اگربگیرنش انگشت دستشو قطع می‌کنند.حالا افغانی‌ها بدون هیچ مشکلی میاند هرکثافت کاری که می‌خوانند می کنند بعدش الفرار..خوشابه غیرتمون
شما اگه این نفت و گاز خدادادی رو نداشتید چی میشد!؟
دنبال نخود سیاه میگردید
آری اگر بتوانید این درست است
افغانهارو بیرون کنید همه هموطنانمون از بودنشون ناراضین
اینهمه نماینده تو مجلس نشستن پول مفد میگیرن نفهمیدن افغانستان داره سرشونو کلاه میزاره.. چرا اینها رو به رسمیت شناختید وسفارت بهشون دادین.
باید هرچه زودتر همشونو ازایران بیرون کنید.
افغانیا خیلی راحت وارد ایران میشن خیلی راحت آدم میکشن خیلی راحتم از ایران خارج میشن ؛لطفا افغانستانیاروازایران بیرون کنید برن کشور خودشون ؛شهرری و کردن کابل هرکدوم ۵تابچه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
سیاست جوانی جمعیت رو ظاهرا عده ای میخوان با افغان ها جبران کنند
وقتی سیاست گذار کلان ساده لوح باشه یعنی همین وضع فعلی
وا لا بخدا شما مسولین عجیبی هستین این دیگه اقدار میخواد چطوری با ملت بیگانه تعارف دارین از فردا قانون تعین کنین اگه به این هر نوع خدماتی بدن جرمه از بانکی و تحصیل و درمان و کار تا برن، تعجبم چرا نان و اب و تحصیل و درمان رو به قیمت یکسان با ما مردم همبن کسور ایران بهشون خدمات میدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
این مسئولین در رویای بهشت همه ملت این رو فدا میکنند
از کل اطباع 500 هزار نفر کارفرما دارند بقیه شغل‌شان نامشخص هست وقط شرط ماندن قرارداد یک ساله توسط کارفرما ونوشتن قرارداد در اداره کار وقبول مسولیت آن بقیه یعنی بیکار که کشور فراوان دارد اخراج
امیطو میگه بزنی انگار از دل جرعت افغانها خبر نداری افغان اگه جنگی مرد نبود تو تمام دنیا نبود ۵۵کشور دنیارو شکست داد بیرون کرد بیزار باش باتفاهم کنار میاد بعث نکن ک سودی نیست توش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
بعضی از افغانها اگر جرات داشتند که می رفتند کشورشان را آباد می کردند نه اینکه فرار کنند بیان تو تمام دنیا به جز افغانستان.
طالبان هیچ وقت حق آب ایران رونمیدن این نقشه آمریکا بودازافغنستان رفت افغانی سرازیرکردایران تاکارروازایرانی بگیرتورم ایجادبشه ازتو هم نفوذی دارن نمی زارن افغانیهاروبریزن بیرون
فکر کن جوانان که بیکارن چطوری شده فکر و ذهنشان
میگن جوانی کار نداره فلانه قضاوت الکی می کنن جوانان بیگناه رو
طرف کارمنده با حقوق ۳۰میلیونی داره نق می زنه
اونی که شغل آزاده و صب تا شب باید جون بکنه شاید پنج میلیون در بیاره
اداره کار هم نمیاد سری به اینها بزنه آیا بیمه دارین چقدر حقوق می گیرین
بریمم شکایت کنیم پس فردا یک بلایی سرمون میارن می اندازن گردنمون حالا باید خسارتم بدیم شده طرف رفته شکایت کرده و اون صاحبکارشم یک بلایی سرش اورد مجبوره یکسال رایگان براش کار کنه
عجب زمانه ای شده.
قضاوت نکنید جوانهارو فکر چاره ای کنید
مگرازشما بی عرضه تر هم هست طی این دوسال بیش از ۵ میلیون افغانی وارد کشورشدند درتمام موادغذایی از رستوران گرفته تا بستنی فروشی وبقالی بدون اینکه دارای کارت بهداشت باشند که خطرات زیادی دارد و هیچ مقام بهداشتی به این امر توجه ندارد.مشعول کارهستند.خیابانهای جنوب شهر تهران را با وانت ونیسان تسخیر کردند بخاطر بساط میوه ودست فروشی هیچ کس هم نه توجه می کند نه رسیدگی، بی عرضگی از این بدتر که افاغنه اینقدر اوضاع را آشفته تشخیص دادند که با این کارشان برای شهروندان ایرانی ترافیک ایجاد می کنند و کسی از مسئولین ککش هم نمی گزد بجای اینکه ادرس اشتباه می دهید و ناکارامدی را به گردن دیگران می اندازید بروید قبل بی اصل و نسب طالبان را بگیرید.
این هم از مجلس انقلابی بیخود دلمان به چنین نمایندگانی خوش نکنیم فقط کارشان شده انجام کارهای روزمره خودشان پیگیری شاسی بلند گرفتن اجاره ورهن خانه وافزایش حقوق خودشان حتی یک جمله حرف دلگرم کننده در مصاحبه نگفتند که هیچ موضعی هم نگرفتند فقط خدا به داد این مردم مملکت برسد
فقت موظب باشم طلبان رو دست کم نگیرم
در مز شرقی از دریای عمان تا خزر باید دیوار کشید عالی میشه
دوستان وقتی افغانها رو قضاوت میکنید یادتون نره افغانهای مدافع حرم با خونشون سوریه و منطقه و جهان رو از لوث داعش و تکفیریها پاک کردن.هرکس ز علی دم بزند هم وطن ماست
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
به هموطن افغانت بگو مثل یزد جلوی آب رو بنده..التماس کمی تفکر
سپاه ورود کنه حل میشه
مسئولین بهتره هرچه زودتر این بی ذات هارو از ایران بیرون کنن ایران رو به گند کشیدن مردم دیگه تحملشون تموم شده ..قبل از این که جنگ داخلی بشه و شهر داری تو خیابونا تاب بخوره و جسداشون رو جمع کنه. آقایون ما برادران وخواهران به این حد نمک نشناس وبی ذات نمیییییییخواهیم.
سرمایه داران دنبال کارگر ارزان قیمت هستن ،به هیچ عنوان نمیذارن افغانها از ایران اخراج بشن ،برای مسئولین خطرات امنیتی و اجتماعی و اقتصادی این مهاجرین اصلا مهم نیست
به امید زوزی که عرضه ولیاقت مانرا نشان بدهیم ودست ازچاپلوسی وخودشیرینی برداریم ویک افغانی دراین سرزمین مظلوم پیدا نشود.
سردار عزیز وقت آن است که به مردم احترام بگذارید؟! در کشوری که ادعا می شود خیلی مردمی است و همه کار ها با خرد جمعی انجام می شود و نظام تصمیم می‌گیرد که چه شود یا نشود بهتراست قبل از اینکه یقه کسی را بگیرد فکر کنی شما که یک عمر در مصدر قدرت بودی چکار کردی؟بعد که به خودت يک سوزن زدی يک جوالدوز به مردم بزن؟!! خدا بر اعمال ما ناظر است. پس سعی کنید از آلان برای انتخاب فعالیت نکنید واینرا هم بدانید ضعیف ترین دولت بعد از انقلاب همین دولت مثلا انقلابی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نه تروخدا .یقشون پاره میشه
جناب نماینده محترم ،طالبانی صحبت کردن کاردرستی نیست اینکه مشکلات امروز مملکت را به گردن پیشینیان بیندازید خیلی اشتباه ست آقا شما آمدید کشور ی را که به زعم شمادیگران خراب کرده اند رادرست کنیدخوب این گوی واین میدان متاسفانه این صحبت‌های شما هیچ مشکلی از مشکلات این مردم وکشور را حل نمی کند شما توان حل مشکلات را ندارید ولی نمی خواهید قبول کنید
چرا برای کار ساختمانی مایه کشور عراق میریم باید پارسبرد ویزا بگیریم ولی افغانها بدون هیج مدرکی به ایران میان
افغانی ها تا کی میخان تو ایران باشن؟ چرانمیرن وطن خودشون؟ مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرده اند ناامنی بیکاری
راسته ک میگن بعضی از نماینده های مجلس برا باج خواهی از دولت،استیضاح میکنن و بعد گرفتن باج(خودرو خارج از نوبت،پول نقد،امتیازات ویژه،گرفتن پست و منصب برا اعضای خانواده و ...) یکشبه ماجرای استیضاح ول میشه.
تو مملکت چ خبره.
افغانهای توی ایران را آموزش داده و مسلح کنند،بروند کشورشان را از دست طالبان بگیرند.
خواهشاازمسولین میخوام همه افِغانی هاازایران بکنن بیرون
كنده نشه
طالبان تشکیلات ضعیف، عقب مانده، لجوج، ریاست طلب، با رای حدود ۳۰ درصد افغانستان با واسطه آمریکا و قطر حاکم آفغانستان شده.
ایران از افغانی ها استفاده ابزاری داخلی و خارجی میکنه.برای مثال تمام مزارع کشاورزی کارگران افغانی هستند که با اخراج آنها نیاز به سرمایه گذاری تجهیز و نوسازی مزارع کشاورزی است،که ایران را در کوتاه مدت دچار مشکل میکند.
۷ میلیون افغانی از بازار کار و یارانه بنزین و نان و مرغ و.........استفاده میکنه که ستم به مردم ایران است.
ایران از ترس از دست ندادن کارگران افغانی و آفتادن به دامن چین یا روسیه یا قطر یا ترکیه یا امارات یا عربستان یا آمریکا یا انگلیس یا اتحادیه اروپا یا استرالیآ یا کانادا یا بنگلادش یا پاکستان یا هند با آنها مماشات میکند، مردم سیستان هم بازیچه هستن.
طالبان اهل معامله است ، آمریکا و قطر خوب میدانند،
پس تا دیر نشده ، به تدریج با کمبود وضعیت داخل ، وابستگی به ۷ میلیون افغانی را کاهش بدهید که وابستگی اقتصادی به اینها ، امنیت ملی به خطر می افتد.
افغان هارو بیرون کنید یا بیرون کنیم
این کوثری چراروی صورتش جراحی زیبایی نمیکنه؟!
آقای نماینده زیاد تند نرو دولت آقای رئیسی اولین در جهان بود که طالبان را به رسمیت شناخت و دستور داد سفارت کشور چند هزار ساله افغانستان را به طالبان تروریست و متحجر تحویل دهند حالا طالبان از یک طرف مرزبان کشورمان رامی کشند برای حق آبابه دولت مردان ایران را به تمسخر می گیرند از این طرف ایران به آنها اجازه شرکت در نمایشگاه کتاب تهران می دهد اصلأ طالبان مخالف درس خواندن نیمی از جمعیتش یعنی زنان است پس هیچ سنخیتی بین کتاب . فرهنگ . باسوادی . آگاهی .حقوق زن با حاکمان تروریست پرور طالبان که عیده شان و هدفشان همان داعش و عشقشان عملیات انتحاری بر ضد ملت خودشان است ،نیست
داش الان وقتشه افغانستان را به خاك خود ضميمه كنيم. در اين صورت مشكل آن براي هميشه حل خواهد شد. نگيد نگفتي.
ورود افغانها همان ادامه تهاجم مغول است .اینبار بی دردسر و مقاومت ما
اول بروید حقابه را بگیرید بعدا بیایید همدیگر را بزنید که البته این هم دعوای زرگریه
آفرین به نماینده شجاع مجلس. ملت پشتیبان تمام تصمیمات مقتدارنه نظام جمهوری اسلامی است
آقای کوثری حرفای درشت میزنی! تمام بی عرضه گیها در دولت ریسی شده و نه دولت روحانی! همه چیز در مملکت به هم ریخته ! خودتو زدی به خواب و نمیشه بیدارت کرد
از‌حلقومشان‌میکشیم‌.شعار.در‌عمل‌باید.
واقعا دیگه شورش در اوردین همسایه اگه ازت حساب نبره به همه چی آدم سرک میکشه بابا بفهمید یه زهر چشم از یکیش بگرید حداقل تا بقیه حساب کار دستشون بیاد.امروز افغان هست با الهام خانم فردا هم نوبت ترکیه هست و عرب و بترسین از روزی که باهم اعتلاف کنن .ضعیفترین رو بزن تا قویترین حساب کار دستش بیاد هزینه هاتون هم کمتره تا کسی هنوز به رسمیت نشناخته شون
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی