بازدید 7520
فینال لیگ برتر بسکتبال ایران در آمل؛

تکرار معجزه ثانیه آخر پتی برای سومین جام گرگان

نکته عجیب اینکه پری پتی بار دیگر با پرتاب ثانیه پایانی، ناجی گرگانی‌ها شد و آنها را به قهرمانی لیگ برتر بسکتبال ایران رساند. کاری که در دو سال گذشته هم کرده بود!
کد خبر: ۱۱۷۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵ 25 May 2023

تیم بسکتبال شهرداری گرگان با کسب دومین پیروزی مقابل کاله مازندران در فینال بسکتبال باشگاهی ایران، برای سومین فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ از ساعت ۱۶:۰۰ امروز (پنج‌شنبه) ۴ خرداد ۱۴۰۲، تیم‌های کاله مازندران و شهرداری گرگان در بازی دوم فینال لیگ برتر بسکتبال ایران به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان، شهرداری گرگان با نتیجه ۸۱ - ۷۹ به پیروزی رسید تا برای سومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر شود.

نکته عجیب اینکه پری پتی بار دیگر با پرتاب ثانیه پایانی، ناجی گرگانی‌ها شد و آنها را به قهرمانی لیگ برتر بسکتبال ایران رساند. کاری که در دو سال گذشته هم کرده بود!

تکرار معجزه ثانیه آخر پتی برای سومین جام گرگان

ترکیب کاله آمل: میثم میرزایی، پاتریک رمبرت، نصرت یازرلو، متین آقاجان‌پور و جلال آقامیری

ترکیب شهرداری گرگان: بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، پری پتی، آنتاناس اودراس و سجاد پذیرفته

 

نیمه اول: ۴۳ - ۴۵ شهرداری گرگان

با شروع بازی شاگردان علی آرزومندی با حمایت طرفداران خود عملکرد خوبی داشتند و درخشش میرزایی و آقاجان‌پور باعث شد تا کوارتر نخست ۱۹-۲۲ به سود کاله پایان یابد.

در کوارتر دوم اما «پری پتی» بار دیگر نبض تیم شهرداری گرگان را در اختیار گرفت تا با پرتاب‌های سه امتیازی و نفوذهای خود، کوارتر دوم را ۲۶-۲۱ به سود گرگان رقم زده و شاگردان حاتمی را ۴۵ - ۴۳ پیروز به رختکن بفرستد.

 

نیمه دوم: ۷۹ - ۸۱ شهرداری گرگان

با شروع نیمه دوم اما تجربه ستاره‌هایی چون یخچالی، پری پتی و رسول مظفری باعث شد تا حملات کاله یکی پس از دیگری خراب شده و نهایتا شاگردان حاتمی با نتیجه ۶۵ - ۵۵ پیش بیفتند. کوارتر سوم ۲۰-۱۲ به سود گرگانی‌ها پایان یافت.

در کوارتر چهارم اما کاله توانست در امتیاز ۷۹ بازی را به تساوی بکشد ولی در ۴ ثانیه مانده به پایان بازی، بار دیگر «پری پتی» جادو کرد تا با پرتاب دو امتیازی خود شهرداری را ۸۱ - ۷۹ برنده این دیدار و برای سومین دوره متوالی قهرمان لیگ برتر کند.

حواشی بازی دوم فینال لیگ برتر بسکتبال

از همان ابتدای بازی هواداران آملی حاضر در سالن پیامبر اعظم، به‌شدت از بازیکنان تیم کاله حمایت کرده و به بازیکنان شهرداری گرگان، خصوصا بهنام یخچالی فحاشی کردند. این شرایط تا پایان بازی ادامه داشت.

در ابتدای بازی مسئولان تیم کاله مراسم کوچکی را با تشویق هواداران حاضر در سالن ترتیب دادند تا بازیکنان تیم ملی جوانان ۲۰۲۴ ایران را به دلیل قهرمانی در لیگ دو تشویق کنند.

تعدادی هوادار شهرداری گرگان در سالن حضور داشتند که با اعتراض شدید هواداران کاله همراه شد و پس از متشنج شدن جو سالن، نیروهای انتظامی طرفداران گرگان را از سالن و روی سکوها خارج کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل