بازدید 4658

ادعای جنون آنی در آخرین جلسه بازپرسی!

کد خبر: ۱۱۷۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲ 23 May 2023

تناقض گویی های متهم به قتل نوجوان کرولال مشهدی درباره انگیزه جنایت، به جایی رسید که او در آخرین جلسه بازپرسی مدعی شد هنگام قتل دچار جنون آنی شده است! 

به گزارش خراسان، عصر ششم اسفند سال گذشته، یکی از اعضای شورای اسلامی روستای قازقان ( از توابع مشهد) هنگام عبور از تپه های اطراف روستا، ناگهان جسد خون آلود نوجوانی را مشاهده کرد که کنار لوله های پلاستیکی انتقال آب افتاده بود. طولی نکشید که خبر کشف جسد پلیس و تعداد زیادی از اهالی روستا را به محل مذکور کشاند و مشخص شد جسد مربوط به نوجوان کرولال 14 ساله تحت پوشش بهزیستی است که از شب قبل گم شده و پدرش صبح روز بعد ماجرا را به پاسگاه انتظامی اطلاع داده بود.

دقایقی بعد با گزارش نیروهای انتظامی، قاضی ویژه قتل عمد مشهد به همراه گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی عازم محل کشف جسد شدند و بدین ترتیب تحقیقات قضایی در حالی ادامه یافت که بررسی های مقدماتی نشان داد: نوجوان مذکور مورد هجوم فرد یا افراد ناشناس قرار گرفته و ضارب گلوی او را به طرز دلخراشی بریده است.

در ادامه تحقیقات صفحه شکسته کیلومتر شمار و قاب کله چراغ یک دستگاه موتورسیکلت نیز در محل پیدا شد که نشان می داد احتمالا نوجوان 14 ساله (مقتول) با موتورسواران درگیر شده است و آن ها در یک نزاع خونبار وی را به قتل رسانده اند.

با این سرنخ مهم، رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان اداره جنایی با صدور دستورات محرمانه ای از سوی قاضی دکتر صادق صفری به سوی جوان 22 ساله ای به نام «سجاد- ب» کشیده شد که آثار موتورسیکلت وی در صحنه جنایت وجود داشت. بنابراین گروهی تخصصی از کارآگاهان با نظارت سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) تحقیقات گسترده ای را در روستاهای اطراف بخش رضویه مشهد آغاز کردند تا این که حدود 17 روز بعد، متهم به قتل فراری وقتی خود را در تنگنای محاصره پلیس دید، به ناچار تسلیم قانون شد و به قتل «رضا- ع» (نوجوان کرولال) اعتراف کرد.

«سجاد- ب» در اولین جلسه بازپرسی مدعی شد نوجوان مذکور به دلیل مصرف مشروبات الکلی حال طبیعی خود را از دست داده و به روی من چاقو کشید  من هم قصد داشتم چاقو را از دست او خارج کنم که  ناگهان به طور اتفاقی تیغه چاقو به زیر گلوی او خورد و آن را شکافت.

متهم 22 ساله در ادامه تحقیقات و در حالی که ادعا می کرد قصد کشتن «رضا- ع» را نداشته است به قاضی صفری گفت: آن شب در روستا مجلس عروسی بود که رضا از من خواست او را کنار تپه های اطراف روستای قازقان برسانم. به همین دلیل سوار بر موتورسیکلت شدیم به مکان مد نظر رفتیم آن جا او بطری مشروب را از داخل پیراهنش بیرون آورد و به من هم اصرار کرد که با او مشروب بخورم ولی من گفتم که توبه کرده ام و دیگر قصد مشروب خوری ندارم! اما او بعد از نوشیدن مشروب، با من درگیر شد که این حادثه رخ داد.

متهم به قتل با این اظهارات در حالی به مخمصه تناقض گویی افتاد که قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب  از وی پرسید اگر به طور اتفاقی چاقو گلوی آن نوجوان را شکافت پس چرا با اورژانس تماس نگرفتید یا او را با موتورسیکلت به بیمارستان نبردید؟ یا حداقل چرا اهالی روستا را در جریان حادثه نگذاشتید؟ متهم پس از لحظاتی سکوت ادامه داد: من ترسیده بودم! ...

در همین حال متهم 22 ساله که همچنان در گرداب تناقض گویی هایش دست و پا می زد، ناگهان ادعای تعرض را انگیزه این جنایت وحشتناک بیان کرد و به قاضی ویژه قتل عمد گفت: من هم در کنار آن نوجوان مقداری مشروبات الکلی مصرف کردم به طوری که حال طبیعی خودم را از دست دادم در این شرایط بود که او به قصد تعرض و با چاقو به سوی من حمله ور شد که ضربه ای نیز به سرم زد ولی من چاقو را از وی گرفتم و ضربه ای به زیر گلویش زدم! 

اما این ادعا نیز او را در حالی به مخمصه قضایی انداخت که قاضی پرسید اگر حال طبیعی نداشتی، پس چگونه سوار موتورسیکلت شدی و از محل فرار کردی؟ 

متهم که دیگر پاسخی برای این ادعا نداشت به سکوت خود ادامه داد تا این که در آخرین جلسه بازپرسی و در ادامه تناقض گویی هایش مدعی شد: هنگام وقوع قتل، من دچار جنون آنی شدم و نفهمیدم که چه می کنم! با این حال قصد قتل او را نداشتم! 

در همین حال قاضی دکتر صادق صفری، نظر کارشناسی پزشکی قانونی را به وی نشان داد که در آن سلامت روانی متهم به قتل تایید شده و پزشکان متخصص او را مسئول اعمال خویش دانسته بودند! 

از سوی دیگر نیز استدلال های قضایی هیچ راه گریزی را برای انکار این جنایت وحشتناک باقی نگذاشته بود به همین دلیل قاضی ویژه قتل عمد مشهد، با استناد به مواد قانونی و انجام تحقیقات گسترده قضایی، کیفرخواست این پرونده جنایی را پس از آن صادر کرد که «سجاد- ب» جزئیات صحنه قتل نوجوان کرو لال را در حضور وی و سروان اسماعیل عظیمی مقدم ( افسر پرونده) به طور عملی بازسازی کرد و چگونگی ارتکاب جنایت را شرح داد.

در خور یادآوری است: این پرونده جنایی پس از تایید نماینده دادستان مشهد، به دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و متهم به زودی پای میز محاکمه می نشیند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان