بازدید 30658
اطلاعیه کرمان موتور در مورد شرایط فروش و قیمت گذاری

توقف تولید ۴ خودرو کرمان موتور با اصرار شورای رقابت

در صورت ادامه اصرار شورای رقابت بر قیمت های اعلامی که بر مبنای مفروضات اشتباه می باشد، این چهار محصول از چرخه تولید شرکت کرمان موتور حذف خواهند شد، زیرا براساس منطق اقتصادی، تولید و فروش با زیان امکان پذیر نمی باشد.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ 21 May 2023

شرکت کرمان موتور اطلاعیه ای در مورد شرایط فروش محصولاتش و قیمت گذاری خودروهای مونتاژی منتشر کرد.

توقف تولید ۴ خودرو کرمان موتور با اصرار شورای رقابت

به گزارش تابناک در اطلاعیه شرکت کرمان موتور آمده است: باتوجه به انتشار مطالب خلاف واقع درخصوص نحوه فروش محصولات شرکت کرمان موتور علی الخصوص قیمت های اعلامی شورای رقابت در برخی از رسانه ها در طی چند روز اخیر، بر خود لازم می دانیم به جهت تنویر افکار عمومی و اذهان مشتریان عزیز، توجه شما را به نکات ذیل جلب نماییم:

1- بر اساس مطالب منتشر شده در رسانه ها، شورای رقابت در جلسه مورخ 1402/02/16 برای 4 مدل از محصولات سواری این شرکت قیمت هایی را تعیین نموده است، که مبنای محاسباتی آن ها با واقعیت های امروز کشور مغایرت کامل دارد.

یکی از مهمترین مغایرت ها براساس اعلام صریح اعضای محترم شورا در جلسه روز شنبه 1402/02/23، اعمال نرخ ارز 28 هزار و 500 تومانی برای محاسبه قیمت ها بوده که اصولاً بیش از 4 ماه است براساس سیاست های بانک مرکزی، این نرخ ارز برای واردات خودروسازان اعمال نمی گردد و شرکت های خودروسازی می بایست ارز واردات قطعات منفصله خودرو را از بازار متشکل ارزی با نرخ مابین 40 الی 45 هزارتومان تأمین نمایند. لذا بدیهی است که محاسبات قیمت ها می بایست براساس نرخ جاری اصلاح گردد.

2- پس از تاریخ اعلام نرخ های مذکور در رسانه ها به نقل از شورای رقابت، این شرکت هیچگونه اعلام فروش و یا ثبت نامی برای این 4 مدل خودرو نداشته است، و تصویر ایجاد شده مبنی بر فروش محصولات شرکت کرمان موتور براساس قیمت اختیاری یا هر قیمت دیگری کاملاً خلاف واقع است.

3- در صورت ادامه اصرار شورای رقابت بر قیمت های اعلامی که بر مبنای مفروضات اشتباه می باشد، این 4 محصول از چرخه تولید شرکت کرمان موتور حذف خواهند شد، زیرا براساس منطق اقتصادی، تولید و فروش با زیان امکان پذیر نمی باشد.

4- دستورالعمل شورای رقابت صرفاً برای خودروهای سواری بوده و وانت و خودروهای تجاری دیگر را شامل نمی شود. لذا فروش خودروهای تجاری و وانت در اختیار شرکت های خودروساز می باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۲
کرمان خودرو اول باید شفاف سازی کنه که قیمت این خودروها در چین چقدره؟ از 20 هزار دلار که بیشتر نیست. با دلار 50 تومن هم میشه یک میلیارد. اگر قرار است که خودرو را داخل کشور مونتاژ کنید و هزینه ساخت آن دو برابر بشه همان بهتر که تولید نکنید.
بذارید خودروی مونتاژ شده وارد بشه تازه کیفیت رنگ و مونتاژش بالاتره و قیمتش ارزانتر!
پاسخ ها
پیلا پیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
اینها کم نمیارند تو پرررویی! الان بیانیه میدن میگن جکی که ما تولید میکنیم دارای امکانات بیشتری است !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
این رو هم در نظر بگیرید که قیمت مثلا 20 هزار دلاری با در نظر گرفتن هزینه های حمل، سود نماینده و فروش با شرایط لیزینگ است. یعنی اگر قیمت جهانی یک محصول رو اعلام می کنند خود شرکت سازنده معمولا همه این موارد را لحاظ کرده و 20 هزار دلار رسیده است.
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
نظر بسیار عالی و منطقی
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
به نظر من شرکتهای خودروساز کلا تعطیل بشن واز طریق واردات وسود اًن تا چند سال به کارگران شرکتهای خوردروسازی پرداخت بشه تا بتونن کاری دیگه دست وپا کنن
محسن اصفهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
كرمان موتور مال سياسيون اصلاح طلبه بايد هزينه هاى مطبوعاتى و و مبارزه با نظامشون را در بيارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
چه جالب!!!تا میبینن نمیتونن با قیمت های دولا پهنا،ماشیناشونو قالب کنن،سریع میگن برامون نمیصرفه!!!نهادهای نظارتی کجایید؟؟؟دقیقا کجایید؟؟
م ک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
گل فرمودید، خون مردم را مکیدند و به این راحتی ها دست بردار نیستند، کلیه اجناس و قطعات را با دلار ۲۹ هزار و کمتر خریدند و با دلار ۴۵ هزار تومانی حساب میکنند.0
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
کاش اجازه میدادن با دلار موجودی افراد(اصطلاحا دلار خانگی) میتونستن ماشین وارد کنن نه فشار به منابع ارزی بانک میومد نه به مردم
مشکل زیاده خواهیه نه تولید با زیان
بهتره از چین وارد کنن تا مونتاژ بشه
البته بحث مليات چندگانه و بالاسري بدون توجيح باعث افزايش غير طبيعي محصولات مختلف در بازار شده كه هيچ نهادي جوابگوي ملت شريف ايران در اين باره نيست (چه محصولات وارداتي و چه مونتاژ از گوشي تا محصولات صوتي و تصويري تاخودرو) . متاسفانه نقش هزينه هاي بالاسري نا متعارف و دلال بازي در بازهاي مختلف غيرقابل انكار بوده و فشار غير قابل تحملي بدوش مردم اعمال كرده است. لطفا با ارز 55 كالا وارد كنيد 10 درصد ارزش افزوده بگيريد و كالا رو تحويل مرم بديد دو روزه مشكل اقتصاد و تورم حل ميشه.
هر آنچه شرکتهای محترم خودرو ساز میفرمایند صحیح میباشد و درست
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
دوست عزیز من منظورم اینه که هر بلایی سر ما آوردندهمین جنابان خودرو سازان هستند و بس
جالبه
چجوری همین ماشینا با قیمت ارز 53 هزار تومنی اگه به صورت منتاژ شده از خارج وارد بشه نصف قیمت کارخونه های منتاژ کننده داخلی کننده اونوقت با تولید تو کارخونه های داخلی با ارز 40 تومنی زیانده میشن ؟؟؟؟؟
نه داداش شما به پشتوانه حمایت بی چون و چرا و رانت بازی وزارت خونه های صمت و اقتصاد سالهاست به لقمه های بزرگ عادت کردید و الان دیگه به لقمه های معمولی راضی نیستید .
وزلرت خونه یه بار برای همیشه چند میلیون از همین ماشینهای چینی رو با تیراژ بالا و به قیمت بیرون مرز وارد کنه و بازار رو به تعادل برسونه تا ببینیم دیگه کسی از این کارخونه های داخلی ماشین میخره یا نه
پاسخ ها
پیلا پیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
سیرمونی ندارند! طرف دیده ره 100 ساله رو میشه با گرون فروشی طی کرد میگه کی به کیه! ره 100000 ساله رو یک ساعته بپیماییم. جمع کنید این بساط دلالی و حقه بازی رو!
نکته اساسی این است که نباید قیمت خودروهای مونتاژ شده به نحوی باشد که اگر خودرو به شکل مستقیم وارد شود، قیمت خودروهای مونتاژی از خودروهای وارداتی بیشتر باشد.
این مطلب تو گزارش شورای رقابت اومده و کاملا درسته
همین الان این ماشینای مونتاژی رو با ارز 53 تومنی هم وارد کنند باز نصف قیمت کارخونه های مونتاژ کننده داخلی تموم میشه و این یعنی ظلم مضاعف به مردم بدبخت
چرا خودرو را وارد نمی کنید که این همه ضرر ندین خودروسازان عزیز.....و همینطور ملت هم این اشغالارو سوار نمیشن
این مملکت درست نمیشه!
پاسخ ها
یک ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
خودروسازی این مملکت چون دست امثال شماهاست درست نمیشه درحالیکه توخیلی چیزا پیشرفت کرده ایم
با دلار 40 تومنی، قیمت اعلامی کارخونشون 2 برابر قیمت چین بادلار 50 تومنیه. خدایا راه دروغ و سفسطه رو از مردمی که آفریدی نبند چون دنیا گلستان میشه و گلستان بده
با همین پولا تو بلاد کفر چه ماشینهایی میشه سوار شد البته تولید کننده هاشونم ضرر نمی کنن....تازه با این در امدهای اب باریکه ما.....خدایا شکرت
یاد اعتصاب طلا فروشها سر مالیات ارزش افزوده افتادم که نزدیک بوده مملکت به فنا بره :) تورو خدا تو رو خدا ماشینا رو به دو برابر قیمت خارج به ما بفروشید. خواهش میکنیم ازتون
باسلام
همه دروغ می گویند
هیچ اشکالی نداره. عدو شود سبب خیر. این زبان درازی مونتاژکارها (بخواهید دلال) شاید باعث بشود این مسئولین چیزی توی سرشان بخوره و با واردات خودرو با شرایط رقابتی موافقت کنند. اون وقت ببنیم این لگنهای چینی که با چند برابر قبمت به مردم میاندازید خریدار داره. کسی بیاد پول سوناتا رو بده جک سوار یشه! رو که رو نیست. حالا شما که اینقدر ناراحتی بیا یه زحمت بکش هزینه قیمت تمام شده کارتان را بذار ما ببینیم. این همه ارز هم از کشور خارج میکنند.
فقط ازاد سازی قیمتها ،شورای رقابت عامل رانت و دلال بازی و قرعه کشی و اختلاف قیمت فاحش بازار سیاه و قیمت کارخانه ،این شورا در این چندین سال قیمت گذاری و دخالت دولت و وزارت صمت جز مفت خوری مسولین از جیب بیت المال و سهامدار هیچ فایده ای نه برای خودرو ساز و نه عموم مردم داشته و خواهد داشت ،مشکل صنعت خودرو فقط واگذاری به بخش خصوصی و اخراج مفت خور های دولتی و حکومتی حل خواهد شد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
-تا زمانی که بازار انحصاری به نفع خودرو سازان است قطعا دخالت دولت واجب است. زمانی دخالت دولت بی مورد است که بازار کاملا ازاد و واردات کاملا ازاد با تعرفه معقول و عرف منطقه ای باشد.
شرکتهای مونتاژ کار که تولید کننده نیستن یک واردکننده است که درپشت نقاب تولید پنهان شده واز امکانات دولتی و ارز دولتی و کارگرارزان ایرانی و برق و غیره ارزان استفاده میکند ودرآخر خودرو رو باقیمت چند برابر جهانی با انحصاری که قوانین جمهوری اسلامی برایش بوجود آورده به ملت میفروشد
اشغال چینی تولید نکنید بهتره زودتر جمع کنید خون ملت را شما مکیده اید
كي دلسوز مردم و ايرانه؟
چرا شوراي امنيت ملي، وزارت خارجه، وزارت اقتصاد، نمايندگان؛ همتون وظايفتون رو به نفع مردم انجام نميدين؟
به خدا ديندار بوديم، دينمون از دست رفت. كشورمون رو دوست داشتيم، حالا هر روز به فكر مهاجرتيم.
من مي دونم ناله و التماس فايده نداره، ولي همه اين بدبختي ها به خاطر اينه كه اكثريت تأثيرگذار نفع ايران و مردم ايران رو در نظر نگرفتند.
چرا تحصيل كرده هامون، نخبه هامون ميرن و مردم عادي درگير فقر و بيماري هاي اعصاب و روان هستند، بسياري از ارزشهامون الان ديگه مضحكه اي بيش نيست و دلتون نمي سوزه.
چرا نمي فهميد كه بزرگترين ارزش، والاترين خدمت و پر ارج ترين عبادت ، خدمت بر اساس تمام دانش و تجربه به مردم ايرانه.
خطاب من البته خودروساز نيست، ايران با اين بحث هاي جزئي به ويراني نرسيد كه با حل جزئي اون آباد بشه.
با مغلطه و عوض کردن اسم خودرو اجازه نمیدن از یه راه دیگه به گرونفروشی ادامه بدین.ظاهرا براتون جا نیافتاده هدف ممانعت از گرانفروشی در همه زمینه هاست.مردم از دست رفتارای مدیر عامل کرمان خودرو بشدت عصبانی و شاکی‌ان.امیدوترم یا بتونین مردم و شورا رو قانع کنین-که بعید میدونم- یا دست از این لجاجت و اصرار به گرانفروشی بردارین.
خدا این سه تا پررو چرا فکر میکنند ما مردم نمی‌فهمیم ؟؟
مافیا و مدیران و کرمان خودرو
کدوم 4 مدل؟

تابی جان این چه نحو خبر نوشتنه؟
سران مملکت ببینن چه کسانی دارن خون ملت رو میخورن یعنی که چه این خودرو سازان خصوصی چه کسانی هستند که بخوان تهدید به منتاژ نکردن وتولید کنن بیاین ارز ۴۳هزارتومنی رو بدین به یه آدم معمولی ماشین وارد کنه ۲۰درصد سود بکشه بالاش بدون هیچ مافیا بازی بده به مردم جوش بیکار شدن کارگرای کارخانه های مونتاژی رو نزنین که بیکار بشن اون تعداد بیکار بشن بهتره ازاینکه ۸۰ملیون جمعیت رو خون جگر کنن
موافق همه ي انتقادها به خودروساز ها هستم. ولي فقط اين رو بدونيد كه فقط خودروسازها نيستند! عامل اصلي گران فروشي فولاد سازي ها هستند .به واسطه تحريم ها نميشه فولاد و ورق با كييت از كره جنوبي خريد. بالاجبار ورق هاي بي كيفيت با 3 برابر قيكمت را دستوري ميفروشند به خودروساز. كه كيفيت ها توسط ملعبه هاي اينستاگرامي به تمسخر گرفته ميشه.
اقا خواهشا تمام این مونتاژ کارهای چینی دست از سر این مردم بردارند انها را بخیر و ما را به سلامت هر چه میکشیم از این مافیای چینی است این چه جور ممنوعیت واردات است که پر از ماشین چینی شده
خیلی ممنون میشم از شما اگه تولیدنکنید دولت واردات خودرو های دست دوم اروپاروواردکنه خیلی بهتر از تولیدات شماست
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
دولت؟؟؟؟؟همین دولت مدتی بعد خودروهای اسقاطی چینی به اسم ورود خودروهای دست دوم مجدد وارد میکنه با 3برابر قیمت
خیلی جالبه، اینکه میگن توجیح نداره درست میگن ولی اینکه توضیح بدن چرا ، جرات ندارن. مردم عزیز من فکر میکنم خودروساز ها به اشخاص و سازمانهایی باجهایی میدن که تو هیچ دفتر و حساب کتابی نمیاد و حتی جرات اعلامشو ندارن چون میدونن چه بلایی سرشون میاد.وگرنه خودرو سازها هم خوب میدونن که قیمت این ماشین ها نصف قیمت های اعلامی هستن. حالا خودتون حدس بزنید اونا کین؟ البته نمیدونم تابناک عزیز این نظر رو منتشر بکند یا نه!!!
فقط یک جمله خدابه دادمردم برسه ،الهم عجل لولیک الفرج ،مگه با غول های پولدارمیشه کنارآمد فقط به فکرمنافع خودشان هستند بگذاربتازند عمردنیا کوتاه هست.
ای کاش تمام خودروسازان توقف محصول کنند.
بخدا زوره کفر جنایت که بخاد به یه ماشین چینی ۲ میلیارد بدهی.
یه ماشین ایرانی بگیر ۶۰۰ ید ۷۰۰ بقیه پول هم سرمایه گذاری کن.
چرا چین نفت ما رو به یوان می خره ولی کالاهای بنجلشو به دلار به ما می فروشه؟ چراااااااااا؟
مگه ایران خودرو به ضرر نمیده خوب تو هم بده چی میشه
سلام
کارخانه هایی که سرخود کار می کنند و ظلم به خریدار می کنند همون بهتر که تعطیل بشوند
الهی شکر هرچی زودتر تعطیل بشید بهتره ....
آخه کوچولو کسی با زبان تهدید حرف می زنند که چیزی توی مشتش باشه حالا تو چی میگی؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
تو مشتشون پول رانت زیاد هست
لطفاً درب شرکت کرمان موتور را زود تر پلمپ کنید.....
جمع کنید برید . هر چه زودتر بهتر
هیچی دیگه از الان برنامه شروع شد...خودرو تو بازار نمیدن تا بازار با بحران مواجه کنن بعدش شورای رقابت تسلیم میشه و اینها هم به منفعتشون میرسن....مثل بقیه....مثل مرغ مثل لبنیات مثل گوشت و و و
مشکل کرمان موتور نیست،مشکل دولته که فعلا چون پولی از خودروسازها بهش نرسیده قیمت پایین میده وگرنه اگه حقو حسابشو گرفته بود قیمتهای بالاتر تصویب می کرد.نگاه کنید مثلا خودروی وارداتی چانگان cs35 پلاس که قیمتش تو چین ۶۰۰میلیونه و از فیدیلیتی آپشن و امکانات کمتر و موتور ضعیفتری داره(۱۴۰۰ سی سی با موتور۱۵۰۰سی سی) قیمتشو با گمرکی ۵۵درصد گذاشته اند ۱.۳۰۰میلیارد(حق دولت ۵۵٪ یا ۷۵٪ رو خودروهای وارداتی هست).در صورتی که فیدیلیتی رو قیمت گذاشتند ۹۰۰میلیون.
اگه دولت با مردم باشه،مشکل تورم و هزار مورد دیگه حل می شه.
این خیلی پرو هستند
اول باید بفهمند که تولید نمی کنم بله مونتاژ کارند
فقط پیچ مهره می بندند
اگه حرفهای شورای رقابت ضمانت اجرایی نداره تعطیلش کنن بره.کرمان موتور خیلی پررو شده با همین قیمتا هم برای شما ۵۰ درصد سود داره این گاری های چینی همین الانم خریدار نداره.
اگه کرمان موتور نمی تواند خودروی تولید کنی که هم قیمت جهانی است. بهتره تعطیل کند. بی خودی برق آب مملت رو به هدر نده.
راضی به ضرر شما مونتاژکارا به هیچ وجه نیستیم، تعطیل کنید تا مردم از شر شما راحت بشن
تعطیلی کرمان موتور مساوی است با قطع دست مافیا
کرمان موتور پیشقدم گران فروشی- خلف وعده - تاخیر در تحویل- عدم پرداخت دیر کرد سال‌های گذشته - عدم تعهد به قرداد قطعی فروش محصولات درسال ۹۷ و...
انشاالله اولا:هرچه زودتر بساط شما مونتاژ کاران و خودروسازان جمع بشود،
ثانیا:کرمان خودرو اول باید شفاف سازی کنه که قیمت این خودروها در چین چقدره؟ از 20 هزار دلار که بیشتر نیست. با دلار 50 تومن هم میشه یک میلیارد. اگر قرار است که خودرو را داخل کشور مونتاژ کنید و هزینه ساخت آن دو برابر بشه همان بهتر که تولید نکنید.
بذارید خودروی مونتاژ شده وارد بشه تازه کیفیت رنگ و مونتاژش بالاتره و قیمتش ارزانتر
این شرکت های در.پیت مگر خودرو تولید می کنند، که تولید را متوقف کردند؟
دست از حمایت از مافیای خودرو برداشته و واردات خودرو را آزاد کند. تا سیه روی شود هر آنکه در او غش باشد.
واردات بکنن بخدا ارزونتر در میاد
همین مدل ها را وارد کنید قیمت واقعی مشخص می شود
مجوز کرمان موتور لغو کنید تنها راه برخورد با اینها همین است ببینید چقدر جسور شدند تهدید هم میکنند
راست میگن. نمیصرفه زیر سه برابر قیمت جهانی بفروشنش.
تا امثال میرسلیم هستن وضع ما همینه
خودروی چینی رومجانی بدی کسی نباید سوار شه
از بنز و بی ام و به کجا رسیدیم خدایا فقط تو می تونی کمک کنی
این خودروها شما افغانستان هم قبول ندارد هر خودرو صد ملیون پای دولت تمام میشه دو میلیارد میفروشید و هیچ نظارتی بر بازار خودرو نیست
بهتر . وارد نکنید اگر صرف نداره براتون . مجوزشون باطل کنند و خودرو را مستقیم از امارات وارد کنید . قیمتش هم مشخص است .
آقا ما خواهش میکنیم شما خودرو تولید نکن
وارد میکنیم
از جواب های کوچه بازاری که بگذریم. پاسخ به کرمان موتور اینست که اگر چه شما از جهار ماه پیش ارز 28 هزار تومنی نگرفته اید اما قطعات محصولاتی که الان تولید می کنید مربوط به قبل از چهارماه است که با همون ارز 28 تومنی وارد کرده اید.
متاسفانه مغلطه و سفسطه در بسیاری از موارد جای عقل و منطق را گرفته است.
به درککه تولید نمیکنه، تولید، مونتاژی بی سواد
ای کاش تولید همه نمونه اش بسته میشد در اصل همه اش روی دستشان مونده شاید 10درصد بف
روش برسد
هرکس فقط یکسال توی این مملکت زندگی کنه و کمی هوشیار باشه ، متوجه میشه که مافیای خودروی ایران ، همه کاری میکنند . قانون توی مجلس وضع میکنند . قانون توی مجلس حذف می کنند . دلار و ارز را بالا میبرند . خودرو وارد میکنند . خودرو صادر میکنند و البته رسیدن به اهدافشون و اجرای برنامه هاشون فقط لازمه لب و لوچه بعضیا رو هم چرب کنند و بس و مردم هم که عددی نیستند و پناهی ندارد. اونا شکارچی هستند و مردم هم شکار .
من یادمه کل مجموعه بم وکرمان یک ماشین کوچک تولیدمیکردن وبعددیدن عجب پولی میشه درآورد که این شد بم شدکلا ماشین سازی حالا بگویعنی چی
دلیل حمایت این رسانه ها از این مونتاژکاران چیه؟طوری مطلب مینویسند انگار در حق مظلوم ظلم شده
یکم خجالت هم خوبه
خداییش به فکر مردم نیستید بسه دیگه این دنیا واسه هیچکس وفا نکرده به شما هم نمیکنه والسلام علیکم و رحمه الله و برکاتو
دوستان با یه سرچ ساده اسم بین المللی این خودروهارو پیدا کنید و قیمت ها رو ببینید....شوکه میشید بخدا
با دلار 52 تومن و قیمت شورا بازهم حدود 40 درصد از قطر و امارات گرونتره ماشین این حضرات !!!
برای مثال سرچ بزنید J7 A PLUS ببینید تو قطر و دوبی چنده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی