بازدید 2457

رونمایی تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «خاتون و قوماندان»

مراسم رونمایی از تقریظ رهبر بر کتاب «خاتون و قوماندان» همزمان با دهمین سالگرد تأسیس لشکر فاطمیون در مشهد مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳ 13 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما‏، کتاب «خاتون و قوماندان» تازه‌ترین محصول فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت به شمار می‌آید که مقام معظم رهبری بر آن تقریظ نوشته‌اند. این اثر روایت زندگی «ام‌البنین حسینی» همسر شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون است.

علیرضا توسلی معروف به ابوحامد روز ۱ مهر ۱۳۴۱ در افغانستان به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۶۳ به ایران مهاجرت کرد. وی در حوزه علمیه اصفهان و سپس در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل شد و به موازات تحصیل به کار ساختمانی اشتغال داشت. او تمام زندگی‌اش را رزمنده بود و در جبهه‌ها جنگید. با شروع جنگ ایران و عراق به کردستان رفته و بیش از یک سال در آن منطقه حضور داشت.

وقتی جنگ ایران و عراق به پایان رسید، برای جنگ با ارتش شوروی به افغانستان رفت و دوباره در سال ۷۴، زمانی که نیرو‌های طالبان در افغانستان روی کار آمده بودند، برای دفاع از وطنش به جنگ با طالبان رفت و یکی از فرماندهان لشکر محمد رسول الله افغانستان بود.

وقتی داعش شکل گرفت و بجران سوریه و بعد هم عراق آغاز شد، او در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ راهی سوریه شد. در واقع، او فرمانده و بنیانگذار «لشکر فاطمیون» بود و توانست رزمندگان افغانستانی را برای دفاع از حریم و حرمت حضرت زینب (س) و همچنین اسلام، دور هم جمع کند. یک سال بعد، مصادف با ۹ اسفند ۱۳۹۳ در شهر درعا شهید شد و آرامگاه او در مشهد است.

در این تقریظ آمده است:
بسمه تعالی
سلام خدا بر شهید عزیز علیرضا توسلی مجاهد مخلص فداکار و بر همسر پرگذشت و صبور و فرزانه او خانم ام البنین.
حوادث مربوط به مهاجران افغان را که در این کتاب آمده است از هیچ منبع دیگری که به این اندازه بتوان به آن اطمینان داشت دریافت نکرده ام؛ برخی از آن‌ها جدا تأثیر گذار است. ولی از سوی دیگر حرکت جهادی فاطمیون افتخاری برای آن‌ها و همه افغان هاست.
دی ۱۴۰۱؛ نوشته صفحه مقابل بسیار زیبا و اثر گذار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل