بازدید 3558

تکذیب دستور فروش به حقوقی‌های بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تکذیب دستور فروش به حقوقی‌ها اعلام کرد که هیچ دلیل اقتصادی و بنیادینی برای ریزش بورس وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶ 08 May 2023

به گزارش تابناک، مجید عشقی در جمع خبرنگاران درمورد تعطیلی بازار سرمایه به دلیل ریزش‌های اخیر گفت: تعطیلی بازار باید دلایل خود را داشته باشد، در دستورالعمل شورای عالی بورس نیز ذکر شده است سازمان بورس مجاز است که نسبت به این کار در شرایطی اقدام کند، با توجه به بررسی‌هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که نیازی به بستن بازار نیست، با توجه به اینکه بعد از یک روند صعودی برخی از سرمایه‌گذاران به شناسایی سود اقدام کرده‌اند نیازی به بستن بازار نیست و این روند نمی‌تواند ادامه‌دار باشد.

عشقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ریزش بازار یه دلیل دستور وی به حقوقی‌ها برای فروش سهم بوده است، گفت: من رسما این موضوع را تکذیب می‌کنم. بازارگردان‌ها چه در روند منفی و چه در روند مثلت بازار باید به تعهدات بازارگردانی خود عمل کنند و فارغ از آن صحبتی مبنی بر این نبوده است. این صحبت‌هایی است که بعضی از افراد برای توجیه فروش‌های خود انجام می‌دهند، در روز گذشته هم بازارگردان‌ها بالغ بر هزار میلیارد تومان خرید انجام دادند.

وی در پاسخ به سوال دیگردرمورد دلیل ریزش بازار نیز گفت: شناسایی سود توسط عده‌ای از معامله‌گران بازار سمت فروش را تقویت کرد و در بازار التهاب ایجاد شد. هیچ دلیل اقتصادی و بنیادینی برای این موضوع وجود ندارد.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه شاهد عرضه اولیه خواهیم بود، گفت: همکاران ما در بورس و فرابورس تلاش می‌کنند از هفته آینده عرضه‌های اولیه را انجام دهند.

عشقی در ادامه درمورد عرضه خودرو در بورس کالا نیز گفت: شرکت‌های خودروسازی می‌توانند خودروهای خود را در بورس عرضه کنند، این فرایند متوقف نشده و پذیرش‌ها لغو نشده است. سعی میکنیم التهابی در بازار  خودرو ایجاد نکنیم، خودرپسازها خودشان انتخاب می‌کنند که محصولات را عرضه کنند یا خیر.

وی درمورد اخباری مبنی بر استعفایش از سمت ریاست سازمان بورس گفت: استعفا نمی‌دهم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
کاملا واضح است که حقوقی ها برای کاهش قیمت وارد می شوند . اول صبح که حقیقی ها دارند معامله می کنند و نمودارها طیبعی است مثلا RSI در حال بی تفاوت است یکباره حقوقی شروع به فروش می کند و قیمتها می افتد و دیگر هیچ یک از نمودارهای تکنیکال منطقی نیست . به نظر من تنها می خواهند به وجهه دولت شش کلاسه ضربه بزنند . می دانم الان همه‌مخالفان‌دولت به‌من منفی می دهند ولی واقعیت همین است . دولت دانش درافتادن با رقیبان داخلیش را ندارد .
متاسفانه دولت مثل یک قلک به بورس نگاه میکنه و سریع تا جون میگیره دست میکنه توش و کسری هاش را جبران میکنه
تا امروز انچه را که تکذیب کرده اید واقعیت داشته
نمونه اش چند روز پیش واگذاری خودرو شاسی بلند به نماینده ها را تکذیب کردید
2 هفته قبل افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ را تکذیب کردید
و ....
بورس را دستکاری کردن کار تبهکارانه است که دستوری این کار را کردند
این وسط اقای عشقی کاره ای نیست اتفاقی که سال 99 افتاد خارج از حیطه سازمان بورس بود و پیش بینی هم میشد که تکرار شود قاعدتا یکی از راههای کسب درامد و تامین کسر بودجه دولت همین بورس است
بازارگردانی که میزاره تو صف فروش، خرید میزنه هدفش نوسانگیریه یا میخواد پایانی رو پر کنه. آخر وقت هم میگه 1000 میلیارد خریده ولی نمیگه چه موقعی خریده!
صندوق دارایکم، 2 ماه طول کشید تا به این قیمت رسید و بطور متوسط هر روز 500 میلیارد تومان به مردم فروخته است، در 2 روز 20 درصد پایین بردنش برگشت به 2 ماه قبل!
مدیر صندوق دارایکم باید به صراحت و شفافیت تعداد واحدهای صندوق را به طور لحظه ای در سایت بورس اعلام نماید. حجم معاملات در چند ماه گذشته هیچ تناسبی با این تعداد واحدهای صندوق ندارد!
فرمودند "هیچ دلیل اقتصادی و بنیادینی برای این موضوع وجود ندارد."، دقیقا سوال همین است که پس چطور بزرگترین ریزش بورس رقم خورده؟ چطور همه بازار یکپارچه ریخت؟ کدام سرمایه گذاری حاضر است سهام رشد نکرده را بفروشد؟ با چه رویی مردم را احمق فرض می کنید؟
پس درسته در پس هر تکذیبی تاییدی نهفته است این ذات مدریت در این دولت ها است.
تو که راست میگی ....
دیروزرکورد سقوط بورس شکسته شد
قبلا هم خیلی چیزها را تکذیب کردند ولی بعد مشخص شد واقعیت داشته
همه چی اولش با تکذیب شروع می شود ولی بعدا دم خروس میزنه بیرون ،مثل قضیه ماشین های شاسی بلند!!!
این تکذیب یعنی دقیقا این کار انجام شده است.
آخه خیلی تابلو هست
پس خبری بوده دولت برای درامد زایی هم شده جیب ما بیچاره ها را همیشه به ی طریقی میزنه
همین که تکذیب کرده یعنی عین واقعیته
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی