بازدید 2109

بررسی مزایا و معایب تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی مانند سایر روش‌های تبلیغاتی مزایا و معایبی دارد که آگاهی از آنها، به بهبود شرایط کسب و کار‌ها کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۷۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ 06 May 2023

بررسی مزایا و معایب تبلیغات پیامکی

بررسی مزایا و معایب تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی در میان پرکاربردترین و مؤثرترین روش‌های تبلیغات و معرفی برندها، خدمات و محصولات کسب‌ و کارها به حساب می‌آید. پنل‌ پیامکی مانند پنل اس ام اس ایده پردازان توانسته کار ارسال انبوه پیامک‌ها را آسان‌ تر کند. اما این روش مانند سایر روش‌های تبلیغاتی مزایا و معایبی برای هر کسب و کار دارد که در ادامه این مطلب به آنها می‌پردازیم.

تبلیغات پیامکی به چه معناست؟

با اینکه در این سال‌ها اینترنت و پیام رسان‌های آنلاین مانند واتس اپ، تلگرام و به ویژه اینستاگرام بستر مناسبی برای راه اندازی فروشگاه‌های آنلاین، خرید و فروش محصولات و تبلیغات آنها تبدیل شده اند، روش‌های دیگر مانند تبلیغات پیامکی هم مورد توجه انواع کسب و کارها قرار دارند. زیرا تلفن همراه در اختیار تقریباً تمام افراد قرار دارد و برای استفاده از آن سیم کارت مرتبط با یک اپراتور را استفاده می‌کنند. به این ترتیب، کسب و کارها متن پیامک تبلیغاتی خود را آماده می‌کنند و به مشتریان خود که از اپراتورهای مختلف بهره مند می‌شوند، ارسال می‌کنند. اما مزایا و معایب روش تبلیغات پیامکی چه می‌توانند باشند؟

مزایای تبلیغات پیامکی

همانطور که گفتیم، تبلیغات پیامکی اگرچه روش ساده ‌تری نسبت به سایر روش‌های تبلیغات به حساب می‌آید، اما مزایایی دارد که آن را به ابزاری پرکاربرد برای کسب و کارها تبدیل کرده است. مطالعات کارشناسان بازاریابی نشان داده است که مشتریان در همان 20 دقیقه اول، پیامک‌های تبلیغاتی را مشاهده می‌کنند. همین موضوع باعث شده که بیش از دو سوم کسب و کارها از بازخورد این روش تبلیغاتی احساس رضایت داشته باشند. اکنون با هم می‌بینیم که مزایای تبلیغات پیامکی چه مواردی هستند؟

1- بی نیازی از اینترنت

کسب و کارها با کمک بسیاری از پیام رسان‌های آنلاین، کار تبلیغات خود را انجام می‌دهند اما نه تنها ارسال پیام، بلکه دریافت آن مستلزم استفاده از اینترنت است. در حالی که برای ارسال پیامک تبلیغاتی، پنل‌ها در بستر اینترنت تعبیه شده اند و مشتریان نیازی به اینترنت برای دریافت یا خواندن آنها ندارند.

2- دسترسی آسان به مخاطبان

بررسی مزایا و معایب تبلیغات پیامکی

دسترسی آسان به مخاطبان

برخی از روش‌های تبلیغات در بستری آماده می‌شوند که ارزیابی تأثیرگذاری آنها و بازخورد مشتریان با گذر زمان مشخص می‌شود. اما هنگام ارسال متن مفید، مختصر و مؤثر تبلیغات پیامکی، شاهد عکس العمل زودهنگام مشتریان هستیم. به همین دلیل ارزیابی تأثیر تبلیغات سریع تر انجام می‌شود.

3- مقرون به صرفه بودن

مزیت مهم دیگری که روش پیامک تبلیغاتی برای کسب و کارها دارد، کم هزینه بودن آن است. به این معنا که با کمترین هزینه می‌توان از پنل پیامکی استفاده کرده و بدون هزینه گرافیکی خاص پیامک‌های انبوهی را تولید و ارسال کرد.

4- منحصر به فرد بودن تبلیغ

با پیامک می‌توان تبلیغات منحصر به فردی آماده کرد. به این معنا که هر کسب و کاری، محتوای خاص و متناسب با برند، خدمات و محصولات خود را ارسال می‌کند. به این ترتیب اگر شما متنی خلاقانه و جذاب آماده کنید، می‌توانید تأثیرگذاری بیشتری روی مشتریان برای اقدام به عمل داشته باشید.

5- معرفی برند

یکی از مهم ترین مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی، معرفی برند است. در حقیقت، شاید پیامکی که به مشتریان می‌فرستید، آنها را به خریداری محصولات و استفاده از خدمات ترغیب نکند اما برند شما را به آنها معرفی خواهد کرد. بنابراین ارسال پیامک تبلیغاتی می‌تواند اثر مثبتی بر روند کسب و کار شما داشته باشد.

6- ارسال پیامک به تعداد خیلی زیاد مشتریان

یکی از نکات مثبت پیامک‌های تبلیغاتی، دسترسی به بانکی از شماره تماس‌های شرکت‌ها، سازمان‌‌ها و مخاطبان حقیقی است. در حالی که شما می‌توانید به تعداد خیلی زیادی از مشتریان همزمان پیام ارسال کنید، بدون اینکه نیازی به پرداخت هزینه ای گزاف برای تهیه تبلیغات و بسترهای انتشار آنها داشته باشید. برای مثال با استفاده از پنل‌ اس ام اس ایده پردازان و پلن‌های آن، می‌توانید تا 2500 پیامک به مخاطبان خود ارسال کنید و امکان استفاده از این مزیت برای شما فراهم می‌شود.

معایب تبلیغات پیامکی

هر روش تبلیغاتی علاوه بر مزایا، معایبی هم دارد که با اطلاع داشتن از آنها می‌توان بهترین تصمیم را گرفت.

1- فضای تبلیغاتی محدود

ارسال تبلیغات پیامکی تنها در قالب متن است و همین باعث می‌شود که امکان ارسال تصویر و ویدیو وجود نداشته باشد. به همین دلیل تأثیرگذاری آن کمتر از سایر روش‌های تبلیغاتی است. برای مثال در تبلیغات بنری، ویدیویی یا موشن گرافی، شما می‌توانید با کمک تصاویر ثابت و متحرک، توجه مشتریان بسیاری را به خود جلب کنید. اما پیامک‌های تبلیغاتی، بسیار مختصر و کوتاه بوده و امکان ارسال تصاویر در آنها وجود ندارد. برای رفع این عیب، شما می‌توانید متن را چنان جذاب آماده کنید که فقدان تصویر و ویدیو را برطرف کند.

تعداد کاراکترهای محدود

اگرچه استفاده از پلن‌های رایگان، برنز، نقره ای و طلایی ایده پردازان یا سایر پنل‌های پیامکی، کار شما را تسهیل می‌کند، اما بر خلاف پیام رسان‌های آنلاین، می‌توانید متنی با تعداد کاراکتر محدود آماده کنید. بنابراین باید با کمک یک کپی رایتر ماهر و باتجربه، متنی جذاب، تأثیرگذار و کاربردی برای تبلیغ خود آماده نمایید.

متن یک بار مصرف

یکی از معایب عمده متن‌های پیامک تبلیغاتی، یک بار مصرف بودن آنهاست. در واقع شما نمی‌توانید متن یک پیامک را برای مناسبت‌های مختلف مورد استفاده قرار دهید. این در حالی است که شما می‌توانید یک تبلیغ ویدیویی یا تصویری را در بسترهای مختلف منتشر کنید و تأثیر مثبت قابل توجهی در روند کسب و کار خود مشاهده کنید یا مشتریان را بیشتر به خرید محصولات تشویق کنید. با این حال برای رفع این مشکل می‌توانید محتوای ویژه و جذابی برای هر تبلیغ تولید کنید.

دشوار بودن جلب نظر مشتریان

دشوار بودن جلب نظر مشتریان

استفاده از متن‌های طولانی و رسانه‌های تصویری و ویدیویی به شما کمک می‌کند که تبلیغات تأثیرگذار و جذابی آماده کنید. در نتیجه نظر مشتریان را با سهولت بیشتر جذب خواهید کرد. به خصوص که رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر یا پیام رسان‌های واتس اپ و تلگرام به جلب کردن توجه مشتریان کمک بیشتر می‌کنند. اما تبلیغات به صورت پیامکی دارای متن‌های کوتاهی هستند و امکان استفاده از رسانه‌های تصویری وجود ندارد. به همین دلیل صاحبان کسب‌وکارها با دشواری می‌توانند نظر مشتریان را جلب کنند.

جمع بندی

در این مطلب شما را با مزایا و معایب ارسال پیامک‌های تبلیغاتی آشنا کردیم. استفاده از پنل اس ام اس به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید پیام‌های تبلیغاتی خود را به تعداد زیادی از مخاطبان ارسال کنید. در حالی که در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد. البته نباید فراموش کرد که کوتاه بودن متن پیامک و نداشتن امکان استفاده از تصویر و ویدیو، کار جلب نظر مشتریان را برای شما دشوار خواهد کرد و نیاز دارید که از متن‌های جذاب و مؤثر استفاده کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار