بازدید 13900
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

زمان احتمالی معرفی ۴ وزیر به مجلس/پاسخ سخنگوی دولت به مدیری که پیشنهاد فروش قشم و کیش را داده بود/مذاکرات برای میزان غرامت ایران از آمریکا هنوز شروع نشده است/دولت با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرد

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶ 03 May 2023

زمان احتمالی معرفی ۴ وزیر به مجلس/پاسخ سخنگوی دولت به مدیری که پیشنهاد فروش قشم و کیش را داده بود/مذاکرات برای میزان غرامت ایران از آمریکا هنوز شروع نشده است

 

تابناک _ نشست این هفته هیات دولت روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه در غیاب سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به سوریه به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و این بار ده عضو کابینه به پرسش‌های متنوع خبرنگاران در حیاط دولت پاسخ دادند.

حسینی: الزامی ندارد چهار وزیر همزمان معرفی شوند

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: الزامی ندارد که وزرای پیشنهادی با هم به مجلس معرفی شوند، اما بهتر است هرچه زودتر معرفی این چهار وزیر صورت بگیرد.

سید محمد حسینی در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره معرفی وزرای پیشنهادی سه وزرات خانه به مجلس شورای اسلامی گفت: وزرایی که اکنون باید معرفی شوند، وزیر جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و صمت هستند. البته درباره وزارت بازرگانی نیز امید است پس از این‌که دوفوریت آن در جلسات گذشته تصویب شد، هفته آینده جزییات و بررسی‌های لازم در مجلس انجام شود تا وزیر این وزارت‌خانه نیز معرفی شود.

وی در پاسخ به این که آیا همه وزرا همزمان معرفی خواهند شد، عنوان کرد: الزامی ندارد که همه وزرا با هم معرفی شوند، اما بهتر است هرچه زودتر معرفی این چهار وزیر صورت بگیرد تا کابینه تکمیل شود.

حسینی همچنین درخصوص گمانه‌زنی‌های صورت گرفته مبنی بر جابجایی افراد در دولت و احتمال انتخاب معاون اجرایی رییس‌جمهور به عنوان یکی از وزرای جدید، بیان کرد: خیر؛ این‌ها شایعات و گمانه‌زنی‌های افراد است و هیچ‌چیز هنوز قطعیت ندارد؛ امید است بعد از بازگشت رییس‌جمهور از سفر سوریه، معرفی وزرا انجام شود.

وی در پاسخ به این که آیا برای معرفی وزرای پیشنهادی جدید نظر مجلس و نمایندگان اخذ شده است، گفت: معمولا قبل از معرفی نهایی، بررسی استمزاجی انجام می‌گیرد تا واکنش نمایندگان را داشته باشیم، مشورت نمایندگان برای معرفی وزرای جدید گرفته شده و نمایندگان برای وزارتخانه‌های مختلف، افرادی را پیشنهاد داده‌اند. این گزینه‌ها را به رئیس جمهور منتقل خواهیم کرد.

وی همچنین درباره زمان احتمالی معرفی وزرا به مجلس گفت: از نظر قانونی سه ماه فرصت باقی است، ولی با تاکیدی که رهبر معظم انقلاب داشتند، امید است هرچه زودتر این اقدام انجام گیرد.

ضرغامی: بنا‌های تاریخی را واگذار نمی‌کنیم، اجاره می‌دهیم

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مرمت، نگهداری، اداره و استفاده بهینه و کاربردی از بنا‌های تاریخی با مشخصاتی که در نظر گرفته شده، جزو سیاست‌های جدی دولت است و بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه مشارکت کند.

عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشارکت خصوصی در مرمت، نگهداری، اداره و استفاده بهینه و کاربردی از بنا‌های تاریخی با مشخصاتی که در نظر گرفته شده جزو سیاست‌های جدی دولت است. در این دولت ما ابعاد این کار را سرعت بخشیدیم تا مردم مشارکت کنند.

وی افزود: بسیاری از ابنیه تاریخی ما در حال از بین رفتن هستند و هیچ اعتباری برای بازسازی آن‌ها در کشور وجود ندارد. پس از آن هم مساله نگهداری و مدیریت آن‌ها پیش می‌آید که بحث مفصلی است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: مردم باید در این زمینه مشارکت کنند و بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه کمک کند تا طبق مزایده این ابنیه به افرادی با مدت مشخص و مبلغ مشخص اجاره داده شود تا آن‌ها را مرمت و نگهداری کنند و در حوزه‌هایی که ما تایید می‌کنیم کاربری خوبی برایشان در نظر بگیرند.

ضرغامی یادآور شد: نظارت بر این موارد هم با خود وزارت میراث فرهنگی است و ابنیه موردنظر نه تنها آسیب نمی‌بینند که از آسیب نجات پیدا می‌کنند. در غیر این صورت همه این‌ها به محل تجمع معتادان و حتی بیتوته سگ‌ها بدل می‌شود.

اجرای درج پاداش صرفه‌جویی در قبوض برق از ابتدای خرداد

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو با اعلام اینکه از ابتدای خردادماه برنامه وزارت نیرو برای درج پاداش صرفه‌جویی اجرا می‌شود،‌ گفت: در بخش خانگی عمده برنامه ما موضوع پاداش صرفه جویی است. این برنامه برای همه مردم است و نرخ این پاداش تا دو هزار تومان به ازای هر کیلووات است. نرخ خرید برق صد تومن در مناطق عادی است، در حالی که در مناطق گرمسیر ۲۵ تومن است؛ یعنی بیش از بیست برابر نرخ برق، پاداش پرداخت و هم‌چنین این پاداش در قبوض درج می‌شود.

وحیدی: منتظر تعیین تکلیف قانون انتخابات در مجلس هستیم

وزیر کشور تاکید کرد: مسئولیت سنگینی در حوزه برگزاری انتخابات در سال جاری بر عهده مجلس بوده و وزارت کشور منتظر است تا قانون انتخابات در مجلس تعیین تکلیف شود.

احمد وحیدی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: انتخابات مهم‌ترین اتفاقی است که در سال جاری با آن مواجه هستیم. مسئولیت سنگینی بر عهده وزارت کشور است تا تمهیدات لازم را از لحاظ مقدمات کار، توجیه دست اندرکاران، ارائه آموزش‌های لازم و فراهم کردن مقدمات را ـ چه در حوزه مسائل فناورانه و چه در سایر بخش‌ها ـ باید دنبال کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون یک طرح در خصوص انتخابات در مجلس مطرح بوده و یک لایحه از سوی دولت تهیه شده است. لایحه دولت نهایی و به مجلس ارائه شده است. در مجلس نیز طرحی در حال بررسی است که ما منتظریم، نتیجه این طرح مشخص شود که آیا به قانون تبدیل خواهد شد یا نه. بر اساس این طرح، تفاوت‌هایی در روند برگزاری انتخابات ایجاد خواهد شد. بر اساس قانون قبلی شش ماه قبل از شروع انتخابات باید استعفا‌هایی داده شود، اما در طرح جدید این زمان سه ماه است. ما منتظر هستیم که اگر این طرح به سرعت به نتیجه رسیده و به قانون تبدیل شود ما نیز بر اساس این قانون عمل خواهیم کرد. اما اگر دیر شد ما بر اساس قانون قبلی باید عمل کنیم. از این حیث منتظر تعیین تکلیف قانون هستیم.

وزیر کشور در ادامه تصریح کرد: مقدمات دیگر برگزاری انتخابات نیز اکنون در حال دنبال شدن است. دوستان ما چه در استان‌ها و فرمانداری‌ها و چه در سطح ستاد جلسات خود را در این موضوع برگزار می‌کنند. کار‌ها در حال دنبال شدن است. در بحث برگزاری انتخابات الکترونیکی نیز باید یکسری هماهنگی‌ها با شورای نگهبان صورت گیرد. تلاش بر این است که دست کم در بخش‌هایی انتخابات الکترونیکی برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به ارائه لایحه راهپیمایی و اعتراضات به مجلس، بیان کرد: ما سه کار را دنبال کردیم. در وهله نخست دستورالعملی که وزارت کشور تهیه کرده و ابلاغ شده است. دوم طرحی که در مجلس پیرامون این موضوع در حال بحث است و سوم لایحه‌ای که دولت تهیه کرده و به مجلس فرستاده است. اکنون از سه مسیر این موضوع در حال تعقیب است. ما معطل نماندیم. وزارت کشور فعلا دستورالعمل را تهیه و ابلاغ کرده است. هر موقع که چه طرح مجلس و چه لایحه دولت به نتیجه برسد، مبنای کار قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی پیرامون برنامه‌های وزارت کشور برای انجام سفر‌های تابستانی، بیان کرد: سفر‌ها یک روال نسبتا روشنی را دارد. برای اینکه این سفر‌ها به خوبی انجام شود، مقدماتی در ستاد‌های استانی پیش بینی شده و استانداران ما در کنار سایر مسئولان زمینه‌های لازم را فراهم می‌کنند. یکی از مسائل مهم در سفر‌ها حمل و نقل است. باید پیش بینی لازم صورت گیرد تا تردد مسافران در جاده‌ها در کمال سهولت صورت گیرد. این‌ها در دستور کار است.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی پیرامون عفاف و حجاب، بیان کرد: همه مسئولانی که در حوزه حجاب دست اندرکار هستند موضوع را دنبال می‌کنند. مردم ما مطالبات زیادی در این حوزه دارند. مساله حجاب امروز در جامعه مطرح است. قبلا هم اشاره شده و الان هم باید تاکید کنم که عمده و قاطبه بانوان ما خودشان را در زمینه حجاب متعهد دانسته و هم به عنوان یک ارزش اسلامی و هم به عنوان یک ارزش عرفی و یک قانون حجاب را رعایت می‌کنند. دسته اندکی هستند که حجاب را رعایت نمی‌کنند. تعداد این افراد نیز بسیار کم است. این افراد هم باتوجه به اینکه توصیه‌ها و کار‌هایی که در حال انجام است امیدوار هستیم که آن‌ها هم حجاب را رعایت کنند. دستگاه‌هایی که طبق قانون در این حوزه وظیفه دارند اعم از قوه قضاییه و فراجا باید کار خود را انجام دهند. البته این مسئولیت مربوط به دستگاه‌های دیگر نیز می‌شود. همه بخش‌ها باید وظایف خود را انجام دهند. حجاب به عنوان یک ارزش عرفی، قانونی و الهی باید مدنظر قرار گیرد. هستند کسانی که تلاش می‌کنند این ارزش مهم را نادیده بگیرند. ما این را کاملا رد و توصیه می‌کنیم که تلاش برای ترویج بی قانونی و عدم رعایت قانون به هر زبان و هر گفته‌ای مردود است. این حرف‌ها از دیدگاه مسئولان مربوطه دور نخواهد ماند. معنایی ندارد که عده‌ای تلاش کنند یک امر قانونی و ارزشی را که برای صیانت از خانواده، تحکیم خانواده و صیانت از هویت بانوان ما حائز اهمیت است، کنار بزنند. افراد باید در رفتار و گفته‌های خود دقت کنند، در غیر این صورت به عنوان مروج بی قانونی باید با آن‌ها برخورد شود.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین نتیجه تشکیل کمیته تقسیمات کشوری، بیان کرد: ما در مصوبات امروز دولت هم تصویب شهرستان جدید داشتیم و هم چند بخش جدید را مصوب کردیم. به هر حال، چون جزو نیاز‌ها و خواسته‌ها عمومی مردم است امروز دولت مفصل در این حوزه بحث کرد. مسائل استانی نیز در حال بررسی است.

وزیر کشور در ادامه در پاسخ به پرسشی پیرامون اینکه اوضاع امنیتی کشور را با توجه به اتفاق اخیر در بابلسر و اتفاقی که برای شهید الداغی در سبزوار رخ داد و حادثه‌ای که در سراوان به وقوع پیوست چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان کرد: اوضاع امنیتی کشور بسیار خوب است. ما هیچ مشکلی نداریم. دستگاه‌های مختلف اطلاعاتی و امنیتی کاملا مسلط هستند. این کار جنایتکارانه که منجر به شهادت آیت الله سلیمانی شد یا کار بسیار بدی که در مشهد شاهد بودیم و نشان داده شد که چطور برخی افراد بی هویت به خودشان اجازه می‌دهند که به حریم بانوان ما تجاوز کنند و بعد دست به قتل بزنند، اتفاقات تلخی بود. اما دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی بلافاصله مرتکبان جنایت را دستگیر کردند. انتظار این است که این‌ها در فضای عمومی کاملا محکوم باشد. اینکه کسانی که بر سر هر مسئله کوچکی حرف می‌زدند، اما در این مسئله ساکت مانده اند، جای سوال است. چرا برای این مسائل به میدان نمی‌آیند. این نشان می‌دهد هستند کسانی که نمی‌خواهند این جنایت کاری‌ها را ببینند و بیشتر به مسائل حاشیه‌ای توجه دارند. دستگاه‌های امنیتی کار خود را انجام می‌دهند. با این اتفاقات نیز با قدرت برخورد خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی پیرامون اینکه آیا دستورالعملی برای ممانعت از افراط و تفریط و خلق صحنه‌هایی که مورد سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیرد ابلاغ شده است، بیان کرد: ما تندروی از سوی ضابطین و دستگاه‌ها به هیچ وجه نداشتیم. آن‌ها بر اساس وظایف خود عمل می‌کنند. همین جا هم جای تقدیر و تشکر دارد که وظایف قانونی خود را انجام می‌دهند. آنچه ما داشتیم بالعکس بوده است. ضابطین موظف هستند وظایف خود را انجام دهند، اما موارد اندکی داشتیم از هتاکانی که قانون را رعایت نکردند که باید به رعایت قانون توجه داشته باشند. باید به قانون عمل شود. معنایی ندارد عده‌ای خود را فراتر از قانون ببینند و فکر کنند که می‌توانند به قانون عمل نکرده و کسی هم به آن‌ها کاری نداشته باشد. طبیعتا روش‌های جاری در دستگاه‌ها وجود دارد. آمران به معروف و ناهیان از منکر که وظیفه عمومی مردم است، تذکر لسانی با احترام می‌دهند. به همین مقدار نیز کفایت می‌کنند. باید با کمال احترام یاد آوری کنند. مابقی را ضابطین دنبال خواهند کرد.

اصلاح برنامه درسی در آموزش و پرورش در دستور کار است

رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش از طراحی نقشه راه برای سند تحول بنیادین آموزش در کشور در این وزارتخانه خبر داد و افزود: موضوع اصلاح برنامه درسی، کاهش زمان در بخش آموزش و دانش محض و افزایش زمان در بخش مهارتی و عملی مورد توجه قرار دارد. دستوری به دبیر قرارگاه تحول و اجرایی‌شدن سند تحول بنیادین داده شده که فوراً کارگروه طراحی نقشه و تبیین شاخص‌ها را انجام دهند.

مهمان ویژه نمایشگاه کتاب از تاجیکستان

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هفته آینده سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را خواهیم داشت، گفت: در نمایشگاه کتاب امسال علاوه بر مهمان ویژه ای که از تاجیکستان داریم، وزرای فرهنگ چند کشور در این ایام به ایران می آیند و تفاهم‌نامه‌هایی به امضا می‌رسد. پیش بینی شده مجموعه فضای مجازی خوبی برای نمایشگاه  دیده شود.

پاسخ سخنگوی دولت به مدیری که پیشنهاد فروش قشم و کیش را داده بود

سخنگوی دولت خبر داد: هیات وزیران با هر چهار پیشنهاد شورای عالی استان‌ها به منظور حمایت بخش‌های غیرمتمرکز دولت در استان‌ها از این شورا‌ها موافقت کرد.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در توضیح این خبر افزود: به این معنا که بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و استانداری‌های سراسر کشور مکلف شدند حسب مورد آن مواردی که شورای اسلامی بخش یا شهر یا شورای اسلامی استان نیازمند پشتیبانی، امکانات دبیرخانه‌ای یا امکانات برای استقرار و برگزاری جلسات هستند، مجموعه‌های دولتی در سقف امکانات خودشان حمایت کنند.

وی افزود: مصوبه‌ای برای حمایت بخش‌های دولتی از شورا‌های شهر و روستا در دوره بحران بود که هر چهار پیشنهاد هم به تصویب هیات وزیران رسیده است.

بهادری جهرمی یادآور شد: مصوبه‌ای هم به پیشنهاد معاونت علمی ریاست جمهوری داشتیم که هیات وزیران دستگاه‌های مختلف اجرایی را مجاز کرد اموال، امکانات و دارایی‌های خود را امانی مثل اجازه یا امثال آن در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند تا از ظرفیت‌های دولتی بتوانند بهره‌برداری کنند و امور را تسهیل و اجرا سازند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: مصوبه دیگری که بنا به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه داشتیم این بود که فهرست کالا‌های اساسی، دارو و شیرخشک اطفال که نرخ حقوق گمرکی آن‌ها از ۴ درصد به ۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش می‌یابد با موافقت هیات وزیران همراه شد.

وی ادامه داد: درباره تجهیزات دارویی و سایر تجهیزات صنعتی هم مطابق مقرره دیگری بنا شد پیشنهاد نهایی بعد از تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور هیات دولت قرار گیرد.

بهادری جهرمی اظهار کرد: موافقت هیات وزیران با پیشنهاد شورای عالی تأمین اجتماعی و وزارت کار برای افزایش حقوق بازنشستگان را داشتیم که در چارچوب افزایش حقوقی که برای کارگران پیش‌بینی شده بود و مشابه آن، به هیات وزیران ارائه شد و به صورت فوری در دستور کار قرار گرفت و با آن موافقت شد.

سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات یکی از مدیران وزارت رفاه درباره فروش جزایر قشم و کیش، تصریح کرد: شهدا جان خود را فدای یک وجب خاک این کشور کردند و ما در خانه‌ها، خانواده‌ها، مدارس و هیات‌ها یاد گرفتیم که بگوییم جانم فدای یک وجب خاک وطنم.

وی افزود: همه ما افتخار می‌کنیم که جانمان را فدای یک وجب خاک کشورمان در کیش و قشم و هرجای دیگر کنیم. هرکس مشکل اقتصادی یا مسئله‌ای دارد لطفاً از جیبش برای حل مشکل هزینه کند.

سال گذشته ۸۹۵ هزار تن وام ازدواج دریافت کردند

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با اعلام این خبر که سال گذشته ۸۹۵ هزار تن وام ازدواج دریافت کردند، توضیح داد: بر اساس گزارش بانک مرکزی، بیش از ۸۹۵ هزار تن به مبلغ بیش از ۱۲۳ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱  توانسته‌اند، وام ازدواج دریافت کنند که این میزان ۸۳ درصد درخواست کنندگان وام بوده است.

مذاکرات برای میزان غرامت ایران از آمریکا هنوز شروع نشده است

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری درباره پیگیری دعوایی که از سال ۹۵ علیه آمریکا در دادگاه لاهه مطرح شده بود گفت: فروردین امسال رای بسیار مهمی صادر و آمریکا به نقض عهد محکوم شد. دادگاه لاهه رای داد ایران و آمریکا در مذاکره‌ای ظرف دو سال مبلغ غرامت را مشخص کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه مذاکرات هنوز شروع نشده است،‌ اگر نتوانیم با آمریکا توافق کنیم، آن را به دادگاه لاهه ارجاع می‌دهیم تا خودشان مبلغ را تعیین کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۴
وزیر میخواهیم چی کار ؟
یه نون خور کمتر .
یه آویزون از کیسه بیت المال کمتر .
حالا مثلا اگه وزیر داشته باشیم پراید ارزون میشه ۲ زار ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
وزیر که نباشه خودروی شاسی بلند رشوه ای هم نیست
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
واقعیت همینه وزیر کاره ای نیست
ایشان واقعیت را گفته کسی که قشم نمی فروشد ولی تا این حد صندوقهای بازنشستگی در حال خالی شدن هستند فقط یک پیشنها دولت سعی کند افراد که از چند صندق حقوق می گیرند شتابش را بیشتر کند چرا باید دولت حقوقهای بی جا کسانی که بدون هیچ کمکی به صندقها دارند از این صندقها حقوق می گیرند به عناوین مختلف همین باعث کسری بودجه ورشکستگی صندوق می شود در دولت قبل حقوقهای را به دولت قبل تحمیل کردند نمی دونستن که خودشان در این دولت گیر می افتند
دو ماه از سال جدید کذشت
دولت تازه یادش امده با افزایش حقوق بازنشسته ها موافقت کنه؟
واقعا خسته نباشید !!!
تابناک بعنوان یکی از طرفداران قدیمی ازت تشکرمیکنم که هستی و حداکثر تلاشت را میکنی تا کامنتهای مردم رنج کشیده از سو مدیریت را منعکس کنی
با نوشتن این کامنت ها کمی از درد ورنج ما کاسته میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
سکه دورو داره.
کلا وزیر معرفی نشود .
الان این وزارتخونه هایی که وزیر داره چه گُلی به سر ملت دارن میزنن ؟!
هان ؟
پاسخ ها
yavari
| Poland |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
یکیش همین وزارت خارجه واقعا حای تاسف است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
البته که بود و نبود وزیر به حال مردم فرق داره ،چون که یک نفر باید باشد تا آمارهای غلط را تایید کند و حلوا حلوا کند .
اگه به قیمت خوب بخرن چرا که نه ؟
میفروشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
امیدوارم این را به مزاح گفته باشی که البته مزاحش هم خوشایند نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
امارات خوب میخره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
یاد سریال قهوه تلخ افتادیم
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
گیرم که فروختیم پولش را چه میکنند؟
اجاره 100 ساله بدهند به ژاپنی ها یا.. که در عرض چند سال از دبی هم بهتر میشه
کار مفید این ضرغامی چیه برای این مملکت ؟
یه چیز توو مایه های حداد عادل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
دو دقیقه از دیوار سفارت رفت بالا به عمر پست و مقام بهش میدن و برخوردار از منافع مادی و انواع و اقسام سهمیه ها
همه کارها و مشکلاتمان حل شده بود و فقط ما منتظر دادگاه شکایت از امریکا بودیم

که انهم خدا را شکر ظاهرا دارد تمام میشود و یک خسارت چند هزار میلیارد دلاری

میگیریم و همه اوضاع مان عالی و میلیاردر میشویم!!!!!!!!
خخخخخخخخخخخهههههههههههههه٪هاهاهاهاهاهاها خخخخخخخ/خخ
عجب مملکتی داریم ، هی بازنشستگان داد و بیداد میکنن که بدلیل قانون شکنی ، میزان حقوقی که شواری عالی کار تعیین کرده قانونی نیست چون نه براساس نرخ تورم و نه براساس سبد معیشت حقوق کارگران و بلاطبع بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شده ، انوقت دولت ساز خودشو میزنه و حقوق تعیین شده شواری عالی کار را تصویب میکنه ، یعنی تصویب یه مصوبه غیر قانونی
یه نگاه به جامعه ی ایرانی بدون تعارف نشان دهنده بسیاری از معضلات و گرفتاری ها است.از درون متلاشی شده ایم.
تو میخای غرامت بگیری....آخه بابا تو کجای دنیایی ....حرف مفت شما تمامی ندارن...
پاسخ ها
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
خب وضع اوضاع ناجوره و خزانه خالی . میخوای چکار کنیم
ادای غیرت ملی درنیارید بهتون نمیاد ،‌ اون بنده خدا هم نگفت که قشم و کیش رو بدید من ببرم بفروشم ،‌ گوشزد کرد که شمایی که ادای غیرت داری درمیاری چند وقت دیگه مجبور میشی این کار رو بکنی ،‌البته اون موقع حتما کلی توجیه ملی دینی انقلابی براش درست می کنید .
پاسخ ها
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
آره مثلا میگن یه جایی روایت داریم...
اینکه مجبور هستند جزایر را بفروشند برای خرج کردن ک بیان احساسی نیست واقعیت تلخی است از ناکامی شعارهای که در این چندسال بر سر تصاحب قدرت توی بوق کردند و الان باید تاوانش را مردم پس بدهند اگر بخاطر تصاحب قدرت نبود چرا باید جناح های در کشور روی کار بیاییند که تمام سعی و تلاش آنها به شکست داندن برجام بود چه چیز باعث شد ه اینها همگام با اسرائیل و آمریکا و عربستان چوب لای چرخ دادند و الان کار بجای رسیده که برای رسیدن به برجام به حداقل ها راضی شدند اما دارند به دربسته می کوبند تاوان این لشکر کشی را امروز باید ملت بخصوص جوان های که در آستانه شروع تشکیل زندگی می باشند باید چس بدهند زندگی ها که چه بسا در همان آغاز از هم می پاشد.
خبرنگارهای تکلیفی با سیوال های دیکته‌ای ‌سخنگوی طوطی همه چی خوبه بریم ساندیسمون رو بخوریم
خسته نباشند با تصویب حقوق بازنشسته. 45 روز از سال گذشته .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
افزایش حقوق بازنشستگان نیازی به مصوبه شورایعالی کارو هیئت وزیران ندارد بلکه افزایش حقوق بازنشستگان قانون خاص خودش را دارد
همنطوریکه در سال گذشته دولت موظف شد حقوق بازنشستگان را بره‌مان اساس افزایش بدهد و مشابه التفاوت را در پنج ماه أخر سال پرداخت کردن
این وظیفه کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است که بر همین اساس پیگیری کند
بهادری جهرمی اظهار کرد: موافقت هیات وزیران با پیشنهاد شورای عالی تأمین اجتماعی و وزارت کار برای افزایش حقوق بازنشستگان را داشتیم که در چارچوب افزایش حقوقی که برای کارگران پیش‌بینی شده بود و مشابه آن، به هیات وزیران ارائه شد و به صورت فوری!!!!!!!!! در دستور کار قرار گرفت و با آن موافقت شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
انجام کار بصورت کار همیشگی دولت است
ولی توجه داشته باشید که مصوبه و قانون ویژه افزایش حقوق بازنشستگان وجود دارد و نیازی به مصوبه شورای عالی کار و هیئت وزیران ندارد
همانطور که در سال گذشته هم با تلاش کانون بازنشستگان تامین اجتماعی دولت موظف به اجرای شد و مشابه التفاوت را در پنج قسط در پنج ماهه آخر سال پرداخت شد
میدونید چرا دنبال غرامت از آمریکا هستین؟؟
چون قطعا میدونید که حرفتون باد هواست ولی نکته اینجاست که دنبال راه در رو هستید برا وقتی که نمی‌تونید غرامت از سوریه و عراق بگیرید بیایید بگید که آمریکا هم غرامت رو نداده چه انتظاری از این دوتا دارین؟؟؟؟
تورم بهمن ماه حدودا ۵۰درصد اسفند اعلام نشده واقعی ۱۰۰درصد افزایش حقوق ۲۱درصد پیدا کنید قبر کن را
اموال تامین اجتماعی در هلدینگ ها و شستا حیف و میل شده است بعد میخواهی خوزستان را بفروشید ؟؟؟؟
اگر نصف سهام شرکت های تامین اجتماعی را در بورس از پالایشگاه گرفته تا داروسازی و پتروشیمی بفروشند حداقل 12 تا ایران جدید رو میتونن بخرنن....نیازی به فروختن کیش و قشم نیست
نمايشگاه كتاب امسال: علاوه بر مهمان ویژه ای که از تاجیکستان داریم، وزرای فرهنگ چند کشور در این ایام به ایران می آیند
پيشنهاد : لطفا" تقاضا ميشود وزير فرهنگ و آموزش عالي آمريكا را نيز دعوت كنيد.مسئله علمي است،شايد موجب اتفاق و گشايش خيري بشود.بگذاريد علم پيشقدم صلح و صلاح مردم شود.
حالا صبرکن خسارتمون از عراق رو بگیریم بعد میریم سراغ آمریکا
هرکس مشکل اقتصادی یا مسئله‌ای دارد لطفاً از جیبش برای حل مشکل هزینه کند.

پس چرا دولت از جیب ملت بدبخت در تامین اجتماعی ......

سوریه و یمن و فلسطین و ... را رها کنید.
آدمهای سیاسی یا غیر فنی و یا امنیتی به درد وزارت نمیخوره اینو به آقایون مجلسی و غیره بفرمایید مردم م... آزمایشگاهی نیستن که هرز گاهی با آوردن یه آدمهای بی ربط وقت و سرمایه و آینده اشون رو خیلی راحت پایمال میکنید و هیچکسی هم پاسخگو نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
جناب احمد قبول معروف. «گل گفتی. و خوب .گفتی مجلس که خودش معضل است
باید مقامات بالاتر در این مورد. کار کنند
کیش و قشم رو قطر سیصد میلیارد دلار قیمت داده. ابرام جواب رد داده.
این افزایش حقوق مطابق ماده 96 قانون تأمین اجتماعی براساس افزایش هزینه های زندگی نیست و سطح بندی حقوقی بین بازنشستگان در این ماده قانونی وجود ندارد و حقوق تمامی بازنشستگان باید با یک قاعده و به یک میزان افزایش یابد و شاید مطابق ماده 111 این قانون باشد ولی صد درصد باطل خواهد شد.
بعد از دوماه تازه یاد بازنشستگان تامین اجتماعی افتادن. چطور میخواین جواب حق الناس رو بدین آقای رئیسی و دوستان.
مدیر عامل تأمین اجتماعی آنچنان با منت گذاری بر بازنشستگان ادعا می کند حقوق آنان را بنابر ماده 96 براساس هزینه های زندگی افزایش 21 درصدی حقوق بازنشستگان از تورم رسمی 110 درصدی و واقعی 600هفصد درصدی خیلی بیشتر است و حتی علم حساب و ریاضی را به چالش می کشد!!!
بجای افزایش حقوق قیمت‌ها را کاهش دهید اگر تخصص دارید
احتمالا قرار است جزایر یه گانه را به امارات در مقابل پول بدهند و دارند بهانه جور میکنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست