موافقت مجلس با دو فوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی/متن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی/ پیشنهاد دولت تفکیک کدام اختیارات وزارت صمت است؟

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با تقاضای بررسی دو فوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی با ۱۴۳ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ 02 May 2023

موافقت مجلس با دوفوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با تقاضای بررسی دو فوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی با ۱۴۳ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


میثم لطیفی معاون رئیس‌جمهور ایران با اشاره به لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: یکی از موضوعات و مهم‌ترین مسائل مورد تاکید دولت مردمی از ابتدا توجه به اقتصاد و معیشت مردم بوده است و تشکیل منظم ستاد تنظیم بازار، تقویت دستگاه‌های نظارتی خصوصا سازمان تعزیرات، تاکید بر نقش آفرینی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده، تقویت بازرگانی داخلی و خارجی، افزایش تراز بازرگانی و تاکید بر همکاری با همسایگان و کشور‌های همسو در همین راستا انجام گرفته است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود:، اما آنچه در میدان و کف بازار وجود دارد برازنده ملت شریف نیست لذا همواره در دولت و شورا‌های مختلف دغدغه به حداقل رساندن آمار تورم بوده است البته این مسئله امروز نیست و از سال‌های گذشته مورد توجه بوده است، در سال ۱۳۹۷ نیز لایحه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شد، اما به سرانجام نرسید لذا ما در دولت اعلام آمادگی کردیم که این لایحه مجددا به جریان بیفتد البته به پیشنهاد برخی بزرگان موضوع تشکیل سازمان بازرگانی نیز مطرح شد که به نتیجه نرسید.

وی یادآور شد: تشکیل سازمان یا وزارت بازرگانی برای دولت تفاوتی ندارد و سفره مردم، مبارزه با فساد و حکمرانی صحیح و عادلانه مهم است و در همین راستا، خواستار تجمیع بازرگانی داخلی و خارجی توامان، حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده، نظارت بر بازار و موضوع مربوط به صادرات خارجی و توسعه تجارت در وزارت بازرگانی هستیم تا اختیاراتی که قبلا وزارت کشاورزی و صمت داشته، در یک مجموعه متمرکز شود.

لطیفی یادآور شد: این تمرکز به دولت در تنظیم بازار و قیمت گذاری و توزیع عادلانه خدمات کمک می‌کند. در سال ۱۳۹۰ ادغام دو وزارتخانه مطرح شد و از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۸ وزیر در این وزارتخانه تغییر کردند؛ بنابراین، وزارت صمت نتوانسته براساس اهداف موردنظر و در حوزه مدیریت یکپارچه و زنجیره تولید نقش آفرینی کند.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت: در دوازده  سال گذشته، ساختار وزارت صمت شش بار تغییر کرده و متاسفانه علیرغم اینکه هدف یکپارچه سازی بوده، هیچ یک از وزرا نتوانستند آنچه مورد انتظار است، به خوبی راهبری و اجرا کنند.

ایجاد وزارت بازرگانی باعث احیای دیپلماسی خارجی در حوزه تجارت می‌شود

فتح الله توسلی در موافقت با دو فوریت لایحه مذکور، با بیان اینکه تشکیل این وزارتخانه تصمیم بسیار مهمی است، گفت: هم اکنون این سوال مطرح است که چه ضرورتی برای تشکیل وزرات بازرگانی وجود دارد؟ این هفته وزیر صمت را استیضاح کرده و به نوعی برکنار کردیم؛ به این دلیل که حوزه وظایف وزارت صمت به اندازه‌ای گسترده است که بخش تجارت مغفول مانده؛ یعنی حوزه بازاریابی و تجارت، مدیریت بازار داخلی و دیپلماسی خارجی در حوزه تجارت عملاً رها و بخش‌های صنعت و معدن بر آن‌ها غالب شده است. این موضوعات باعث افزایش تورم و گرانی شده و اقتصاد جامعه را متزلزل و سفر مردم را کوچک کرده است.

نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس یازدهم تصریح کرد: با تشکیل این وزارتخانه یک تشکیلات متمرکزی برای مدیریت بازار و تجارت ایجاد می‌شود؛ ضمن اینکه درخصوص وضعیت بازار پاسخگو بوده و می‌توان مسئولیت هایشان را یادآوری کرد. از سوی دیگر بخشی از ماموریت‌های بازار که به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده بود را می‌توان به این وزارتخانه واگذار کرد و بدون تغییر ساختار نیروی انسانی، افراد مسئول در وزارت جهاد کشاورزی را از آن وزارتخانه جدا کرده و به وزارت بازرگانی انتقال دهد.

وی تاکید کرد: هم اکنون کنترل صادرات و دیپلماسی خارجی از جمله وظایف تعدادی از دستگاه هاست که در این حوزه به وظایف خود عمل نمی‌کنند، بنابراین، با ایجاد این وزارتخانه هم این حوزه‌ها فعال می‌شوند و هم ماموریت‌های وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت کاهش می‌یابد.

تشکیل وزارتخانه بازرگانی، باعث پاسخگویی مسئولان این حوزه نسبت به عملکردشان می‌شود

مهرداد گودرزوندچگینی، دیگر نماینده موافق تشکیل وزارت بازرگانی گفت: یکی از موضوعاتی که با مشکلات جامعه ارتباط مستقیم داشته و باعث عدم کنترل و نظارت بر بازار شده است، نبود ساختار مستقل برای کنترل بازار است، ضمن اینکه وزارت صمت از چند وزارتخانه سنگین تشکیل شده که ماهیت هر یک به تولید بازمی‌گردد و در این وزارتخانه، بخش تولید اهمیت بیشتری نسبت به عرضه دارد.

نماینده مردم رودبار در مجلس یازدهم با بیان اینکه هم اکنون حلقه مفقوده کنترل تنظیم بازار به فراموش سپرده شده است، ادامه داد: انجام وظایف هر وزارتخانه براساس نحوه شکل گیری آن است و اگر امروز نمی‌توانیم تولید را کنترل کنیم، به این دلیل است که وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی مسئولیت تنظیم بازار را بر عهده نمی‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه بازرگانی، باید بحثی فراتر از صنعت داشته باشد، تصریح کرد: برخی نگرانند که وزارت بازرگانی به منظور پرداختن به واردات تشکیل شود، در حالی که این تصور اشتباهی است و جای این بخش در اداره کشور خالی است و نبود آن باعث گرانی کالا‌ها شده است، ضمن اینکه تشکیل این وزارتخانه باعث می‌شود، مسئولان در این حوزه نیز به مجلس پاسخگو باشد.

گودرزوند چگینی تاکید کرد: تشکیل این وزارتخانه نه تنها هزینه‌ای به کشور تحمیل نمی‌کند، بلکه حلقه گمشده توزیع را در کشور احیا کرده و بخش مستقلی برای صادرات کالا‌ها و خدمات ایجاد می‌کند.

موسوی: با ایجاد وزارت بازرگانی بروکراسی اداری افزایش می‌یابد

بر اساس این گزارش سیدعلی موسوی در مخالفت با تقاضای دو فوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی گفت: قبل از ورود به بحث باید نکته‌ای را بیان کنم، به عنوان یکی از اعضای کمیسیون مشترک خدمت و محرومیت‌زدایی شهادت می‌دهم ستاد اجرایی حضرت امام (ره) انصافاً در تهیه اطلس محرومیت‌زدایی بجد ورود و در حوزه اشتغال نیز حدود ۱۲۰ طرح اشتغال زایی تدوین کرده است و در سال گذشته، حدود ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کردند، در حوزه درمان نیز بجد ورود کردند و بیمارستان برکت و واکسن برکت از آثار آن‌هاست.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود: با ایجاد این وزارتخانه، برورکراسی اداری افزایش می‌یابد و با وجود اینکه دولت که باید چابک و کوچک شود، یک وزارتخانه دیگر ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای جداسازی این وزارتخانه حدود یک سال به طول می‌انجامد، بنابراین تحقق اهداف مدنظر نیز یک سال به تأخیر خواهد افتاد، ادامه داد: ممکن است این وزارتخانه به وزارتخانه واردات تبدیل شود. در حال حاضر مسئول محصولات کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی و مسئول محصولات صنعتی وزارت صمت است، اما با تشکیل این وزارتخانه، همه وزارتخانه‌ها آن را مقصر می‌دانند.

طاهری: تشکیل وزارت بازرگانی موجب می‌شود این وزارتخانه برای تنظیم بازار به واردات متوسل شود

همچنین مصطفی طاهری به عنوان یکی دیگر از مخالفان تقاضای دو فوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی گفت: این موضوع بار‌ها در کمیسیون صنایع و معادن با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس، مدیران قبلی وزارت صمت و مدیران فعلی این وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفته و ما نامه‌ای خطاب به دولت و رئیس مجلس درباره نتیجه مربوطه ارسال کردیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اکثر اعضای کمیسیون با این موضوع مخالف هستند، افزود: ادغام و تفکیک این دو وزارتخانه چندین بار در کشور اتفاق افتاده است و هر بار نیز که موفق نشده به ساختار فکر کردند. آخرین باری که در دهه ۸۰ وزارت بازرگانی در کشور وجود داشت، آفت‌هایی را به دنبال داشت؛ از جمله افت تولید کارخانه‌های روغن‌کشی با رشد ۴۰ درصدی واردات روغن خام از سال ۸۸ تا ۹۱، افت ۳۷ درصدی تولید کفش در اثر واردات بی‌رویه کفش‌های چینی از سال ۸۷ تا ۹۰، کاهش ۵۶ درصدی تولید شکر از سال ۸۵ تا ۸۷.

وی لزوم سیاست‌های تجاری و صنعتی یکپارچه و با هدف تقویت تولید را یکی از دلایل مخالفان برشمرد و ادامه داد: تا زمانی که این زنجیره با هم نباشد و سیاست‌گذاری یکسانی برای آن انجام نشود، این موضوع اصلاح نمی‌شود.

طاهری به موضوع قیمت مرغ در دولت قبل اشاره کرد و یادآور شد: در آن زمان مسئولان وزارت جهاد کشاورزی بیان می‌کردند که تولید ما به میزان کافی است، ولی وزارت صمت اقدامات لازم برای توزیع را انجام نمی‌دهد، در مقابل وزارت صمت نیز بیان می‌کرد توزیع مناسب است، اما تولید به میزان کافی نیست. این موضوع موجب شد که ما مقرر کنیم تمام زنجیره کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: از آنجایی که هنوز وظایف و اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال ۹۰ نوشته نشده و تفکیک به درستی انجام نشده، این مشکلات وجود دارد. در واقع ادغام در ظاهر انجام شده، اما اتفاقی که باید در تدوین اساسنامه جدید رخ دهد، متوقف شده است.

وی با بیان اینکه ادغام وزارت بازرگانی با صنعت که در مجلس آن زمان اتفاق افتاده به درستی انجام نشده، اضافه کرد: تجربه جهانی در مدیریت یکپارچه تولید و تجارت نشان می‌دهد، کشور‌های موفق، مدیریت یکپارچه در تولید و تجارت دارند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگر این تفکیک انجام شود، این وزارتخانه برای کنترل و تنظیم بازار به واردات متوسل می‌شود و ما یک وزارتخانه واردات‌محور خواهیم داشت؛ هر چند ممکن است در تنظیم بازار و قیمت‌ها موثر باشد، آسیبی که به تولید می‌زند موجب تورم، کاهش رشد تولید و کاهش ارزش پول ملی خواهد شد.

طاهری ادامه داد: تشکیل این وزارتخانه با توجه به اینکه با برنامه ششم توسعه مغایرت دارد به دو سوم رأی نیاز دارد.

 

۱،
۰
متن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی/ پیشنهاد دولت تفکیک کدام اختیارات وزارت صمت است؟

ماده واحده- به منظور تمرکز سیاست‌گذاری، راهبری، برنامه‌ریزی، نظارت و ساماندهی امور مرتبط با حوزه بازرگانی و تنظیم بازار، با تفکیک اهداف، مأموریت‌ها و وظایف مربوط به امور بازرگانی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی، "وزارت بازرگانی" که در این قانون به اختصار "وزارت" نامیده می‌شود، تشکیل می‌شود.

تبصره ۱- سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و شرکت بازرگانی دولتی ایرانبه همراه تمامی امکانات، تعهدات، وظایف و مأموریت‌ها، ساختار و نیروی انسانی و اموال منقول و غیرمنقول آن‌ها و کلیه وظایف و مسئولیت‌های حوزه بازرسی بازار، به ترتیب از وزارتخانه‌هایصنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی منتزع و به وزارت ملحق می‌شود.

تبصره ۲– سازماندهی ساختار وزارت با استفاده از ساختار موجود و بدون هرگونه توسعه تشکیلاتی به تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور خواهد رسید.

تبصره ۳- از تاریخ تصویب این قانون، تمامی وظایف و اختیارات موضوع بند (الف) ماده (۱) قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی - مصوب ۱۳۹۱-به وزارت منتقل می‌شود.

تبصره ۴- انتزاع و انتقال سایر دستگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت وجهادکشاورزی با هدف تمرکز سیاست‌گذاری، راهبری، برنامه‌ریزی، نظارت و ساماندهی حوزه بازرگانی و تنظیم بازار و با تأکید بر رویکرد تجمیع، ادغام و کاهش تشکیلات و ساختار‌های دستگاه‌های اجرایی مذکور با تصویب هیئت وزیران مجاز است.

تبصره ۵- به منظور رصد و پایش بازار کالا و خدمات با رویکرد استقرار حکمرانی داده و با هدف
پیش‌بینی نیاز‌های مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، وزارت مکلف است با همکاری
وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهادکشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی متولی نسبت به ایجاد پیشخوان (داشبورد) مدیریتی با تأکید بر ایجاد ارتباط بین سامانه‌های موجود در حوزه زنجیره تأمین، تولید و توزیع، با اولویت کالا‌های اساسی و نهاده‌های اولیه تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ اقدام نماید.

تبصره ۶- کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های مقرر در قوانین و مقررات مختلف که برعهده وزیر و یا وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزیر یا وزارت جهادکشاورزی بوده است، حسب اهداف و مأموریت‌های مندرج در این قانون برعهده وزیر یا وزارت بازرگانی حسب مورد قرار می‌گیرد.

 اخیرا رئیس مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به آیت الله رئیسی، با اشاره به تشخیص دولت برای تشکیل ساختاری مستقل برای بازرگانی داخلی و تنظیم بازار و دیدگاه رئیس جمهور مبنی بر نبود تفاوت بین تشکیل سازمان یا وزارت در این زمینه، از دولت خواست تا لایحه تشکیل وزارت بازرگانی داخلی و تنظیم بازار به صورت دو فوریتی به مجلس ارائه شود.

چهارشنبه گذشته نیز، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، از تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در دولت خبر داد.

بر اساس متن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، برخی از مسئولیت‌ها و زیرمجموعه‌های دو وزارت‌خانه جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت (صمت) از جمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به وزارت بازرگانی منتقل می‌شود.

وزارت بازرگانی در سال ۱۳۹۰ با وزارت صنایع و معادن ادغام و تبدیل به وزارت صنعت، معدن و تجارت شد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۰
بانک مرکزی چرا به بازار دلار و سکه نمیدهد؟ مالیات هم که میگیرید
چرا حساب ارزی با تضمین پرداخت ارز. و سکه ایجاد نمیکنید تا مردم با اطمینان سپرده گذاری کنند؟
وزیر خارجه و رییسی، چرا از شرکای جدید عرب چند صد میلیارد دلار نمیگیرید تا اقتصاد را احیا کنید؟
پول های کره جنوبی را ببازار تزریق کنید. تنش ها را کاهش و بتوافق با تمام قدرتها و مردم رو آورید ، چین و روسیه فقط نفت ارزان و بازی با برگه ایران را میخواهند نه اقتصاد روشن ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
بانک مرکزی دلار و سکه به بازار بده که مثلاً چی بشه؟
با رفتن ارز و سکه مشکل مردم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
انگار شما تازه بدنیا آمدی جناب اوضاع خرابتر از حد تصور است تا حالا ده بار پولهای بلوکه شده در کره آزاد شده و همه درغ بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
اوووووووو . چه توقعاتی. کجا سیر میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
اخه چرا همچین کارهای سختی رو انجام بدهند وقتی ملت شریف طاقت تحمل این همه گرونی رو دارند و شکوه ای ندارند سرخم نمیکنن در صف مرغ یخی می‌ایستند ماشینهای بیکفیت با قیمت نجومی را میخرند
ناشناس
| Singapore |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
جان برادر اینها اینکاره نیستن. خودون هم موندن چکار کنن
نااشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
f\بجایی که بفکر کم کردن تصدیگری دولت باشیدبفکر اضافه کردن هزینه جاری هستید از طرف دیگر دوگانگی در اداره کشور کم است این هم اضافه کنید
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
صدبار تابحال این وزارتخانه منفک و دوباره ادغام شده
بنازم به مدیریتتون
مدافع حرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
دولت و مجلس محترم واردات کالای لوکس را بشدت تمام ممنوع کند و اجازه ساخت و ساز در تهران را محدود کند
ناشناس
| Canada |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
ادغام
تفکیک
ادغام
تفکیک
ادغام
تفکیک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
خرابکاری هایی که احمدی نژاد کرده تا ۵۰ سال دیگر دست از سر کشور و مردم بر نخواهد داشت

اخر برای چه باید وزارت بازرگانی را در صنعت و معدن ادغام میکردی؟؟

از قدیم گفتند که یک دیوانه یک سنگ در چاه میندازه
صد تا عاقل در ۵۰ سال قادر به بیرون کشیدن نیستند
تفکیک بازگانی از صنعت اشتباه است.اشتباه اشتباه. راه حل تشکیل سازمان مستقل بازرگانی ولی تحت معاونت وزیرصنعت وتجارت.مثل سازمان امورمالیاتی که رئیسش درمرکزمعاون وزیراقتصاداست ولی دراستانها ادرات کل مستقل از ادارات کل اقتصاداست بازرگانی هم دراستانها ادارات کل مستقل از ادرات کل صنعت ومعدن باشد ولی درمرکزمعاون وزیر. چون درسطح ملی صنعت وبازرگانی درهم تنیدگیهایی دارند که تفکیکشان مشکلات فراوان ایجادخواهدکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
اشکال جای دیگری است حالا شما هی وزارت ها را تفکیک و ادغام کنید
البته الان هزاران مدیر و کارمند نیاز است که مشکل بخشی از نور چشمی ها حل میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
یک نمونه دیگرسازمان مدرسه سازی است که رئیسش معاون وزیرآموزش پرورش ولی دراستانها ادارات کل مستقل است.حالا شما فرض کنید مدرسه سازی یک وزارت مستقل بود چقدربا آموزش پروش ناهماهنگی ایجاد میشد.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
بنظر بنده حرف ایشان منطقی ومعقول است .از اساس اگر واگذاریها بدرستی انجام شده بود وزارت موجودصنژمت کارسیاست گزاری انجام میداد بسیار ارزنده بود ولی در شرایط کنونی که حجم تصدی ها زیاد است وظایف بازرکانی را در قالب
بانک مرکزی سلطان سکه و دلار و رییسی، سکه و دلار را با نرخ توافقی رسمی خودتان بمردم دهید .
این کار تولید نابود میکنه
یکسال می آیند وزارت صنعت و وزارت بازرگانی را با هم ادقام می کنند و از این تغییر کلی هزینه دوش مملکت گذاشته می شود و یکسال هم یک گروه دیگر طرح اقدام این دو وزارتخانه را می دهند.
خلاصه شیر تو شیری شده این مملکت و مسئولینش چون توان حل مشکلات را ندارند با این نوع تغییرات فقط زمان می خرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
غضنفر بیکار بود و با یک سوزن به خودش میزد

و فریاد میکشید : آخ آخ آخ آخ

حالا شده حساب کار احمدی نژاد و یارانش که کاری بلد نبودند و بیخود برای مردم و کشور مشکل ساختند
تو این 44 سال اینقدر از منابع و ثروتهای بیشمار ملی ملت مظلوم واقع شده غارت شده توسط خودیها و بخشش به دولتهای بیگانه که بازگشایی این دم و دستگاه ها هیچ کاری برای بهبود اقتصاد ملت و مملکت کارآیی نخواهد داشت
وای افتضاح میشه
تا کی میخواهید آزمون و خطا کنید؟ جوانی ما تمام شد و نفهمیدیم زندگی یعنی چه؟ نفت خام گران می‌شود و دولت پولی باد آورده بدست می آورد و لایحه ای به مجلس میدهد تا وزارتخانه ای جدید بوجود بیاید و در دولت بعد بدلیل کاهش قیمت نفت همان وزارتخانه منحل میشود و وزارت خانه ای دیگر جایگزین میشود! این روش حکومت داری چه نام دارد؟
واقعا شما برای خدا کار می کنید یا برای باند و دسته .
دولت قبل به همین مشکل برخورده بود و هرچه تلاش کرد که تجارت را از صمت جدا کند همین نمایندگان موافقت نکردند .
بعد می گویند ما شاسی بلند نگرفیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
قطعا برای باند و دسته
نه خدا و نه مردم
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
اینها همش دکانی است که به اسم دین باز کردن. فقط فکر جیب مبارک هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
ایجاد وزارت بازرگانی هیچ خاصیتی ندارد و فقط هزینه ایجاد میکند دولت می‌خواهد عدم موفقیت خود را توجیه کن میتوان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگری را هم ادغام کردمثلا وزارت نفت در وزارت نفت در صنعت ،معدن و تجارت وسازمان تبلیغات اسلامی وحج وزارت.
روز از نو روزی از نو . این مجلس بی کفایت وزارت بازرگانی درست میکنه و ... . مجلس بی کفایت بعدی میاد در وزارتخونه ی دیگه ادغام میکنه و این دور باطل همچنان ادامه داره . تاسفبار و خجالت آوره .
مگر وزارت بازرگانی قبلاً وجود نداشت؟؟؟؟ اینهمه تکرار مکررات خطا و اشتباه چرا؟؟؟ اینهمه آزمون و خطا بر سر ملت بیچاره چرا؟؟؟؟ یا شهامت داشته باشید و اقرار کنید که همه طرح های قدیم درست بود و شما بیخود همه چیز رو عوض کردید و یا مرد و مردانه طرح های جدیدتون رو با افراد متخصص واقعی در بازار کار و دانشگاه ها در میان بگذارید و همه نظرات موافق و مخالف را بدون تعصب و موضع گیری های سیاسی بشنوید و روی آنها کار کنید. نه علم و دانشگاه به تنهایی و نه بازار و میدان کار و تولید و واردات و صادرات به تنهایی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
هماهنگ یعنی همین. الان هماهنگ اشتباه می کنن
فقط خوش به حال اونی که میشه وزیر بازرگانی!!!!!
مگر نه دردی از دردهای مردم کم نمیشه و نه مشکلی حل میشه
در سرزمین معکوس ها وقتی کالاها گرانتر می شود مردمش در صف خرید قرار می گیرند و وقتی ارزان می شود در صف فروش قرار می گیرند

دز سرزمین معکوس ها وقتی وزیر ناکارمد و نتواند شخص قوی انتخاب کند تفکیک در وزارت خانه اتفاق می افتد و یک روز وزارت بازرگانی از وزارت صمت منفک و روز دیگر یکی شده و مجدد منفک می شود اما هیچگاه با این منفک و یکی شدن اتفاقی نمی افتد

در سرزمین معکوس بناها و ساختمان های مجلس و دولت شیک است اما تصمیمات کاهگلی است
مشکل در تفکیک نبودن وزارت خانه بازرگانی و صمت نیست مشکل در این است که وزیر صمت نه خودش قوی و نه معاون بازرگانی اش قوی بوده است

تمام هنر مدیریت به شناخت افراد باسواد و صادق و سپردن کار به دیگران و انگیزه دادن به دیگران است
مدیران در کشور ما قدرت سپردن کار به دیگران را ندارند چون افرادی هستند که نه به خود اعتماد دارند و نه می توانند به دیگران اعتماد کنند و وعده های آنها آنچنان سست است که دیگران هم نمی توانند به آنها اعتماد کنند ضمن اینکه سواد اینکار را هم ندارند

اگر رئیس جمهور ضعیف باشد طبیعتا تمام وزارت خانه هایش ضعیف خواهد بود از وزیر اقتصاد بگیرید تا وزیر صمت و آموزش و پرورش و ...
احسنت به آقا وحید
وزارت بازرگانی مستقل را سالهاقبل داشتیم چرا در وزارت صنعت و معدن ادغام شد
حالا که برگشتیم به نقطه اول با ایجاد سازمان زیر نظر رئیس جمهور و یا معاونت با اختیارا کافی زیر نظر وزارت صنعت این کار را انجام و از بزرگ شدن بیمورد دولت نیز پرهیز کرد
تفکیک وزارت بازرگانی از صمت کاملا کاردرستی و کارشناسانه است.ادغام ان از اول غلط بود که در زمان احمدی نژاد اتفاق افتاد ودر زمان دولت روحانی دوبار برای تفکیک ان از سوی دولت به مجلس اراهه گردید که هر دوبار با مخالفت مجلس روبرو شد. ببینید لجاجت تا چه حد؟!؟! مجلس حاضر بود کشو رنابود بشود ولی با پیشنهاد دولت روحانی مخالفت کنند
اخیراً شنیده میشه ، چند بنای تاریخی را دولت می خواهد بفروشد .
چرا فروش املاک را از املاک بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان امام انجام نمی دهید ؟؟؟
بنای تاریخی ، میراث ملی است و قابل فروش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
کیش و قشم رو هم میفروشن. نهاد های نظامی این همه زمین دارن چرا‌ اونا رو نمیفروشین
آفتابه لگن هفت دست ولی شام و ناهار هیچی . من میخواهم یک مثال از دستاورد این یکسال و نیم وزارت صمت بزنم . قرار بود بساط مجوز بازی رو بردارند که فضای کسب و کار بهتر باشد و هزینه های سربار فعالیت و شروع کار کمتر . الان در همین یک سال و نیم یک آیتم جدید هم اضافه شده که نیاز به تایید وزارت صمت داره و آن هم " ثبت برند" است یعنی اگر کسی اسمی را بخواهد برای فعالیتی ثبت دهد اول باید مجوز و تایید وزارت صمت را بگیرد بعد تازه میتواند در اداره ثبت علامت و .. تقاضای او بررسی شود که این در هیچ جای دنیا سابقه ندارد در کشور خودمان هم سابقه نداشته است . منتها از آنجاییکه ما بدون فساد نمیتوانیم در کشور زندگی کنیم باید مقرراتی وضع کنیم که افراد خودشان نتوانند کارهای عادی را انجام دهند البته شاید نیت آقایان تولید اشتغال برای کسانی باشد که کمک میکنند این مقررات اضافه دور زده شود یا به نوعی مرتفع شود.
جلسه برای حذف وزارت بازرگانی
جلسه با دوفوریت برای تشکیل وزارت بازرگانی
جلسه برای تغییر ساعت
جلسه برای لغو تغییر ساعت
.......
فقط هزینه سرسام آور و بی خاصیت حقوق های آنچنانی و شاسی بلند برای کادو گرفتن
واقعا مسخره بازی شده مشکل مردم در ادغام وتفیک نیست
مگر نمی خواهند دولت را کوچک کنند باز فربه تر می شو‌د باید سازمان بازرگانی خصوصی دایر شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
برای همین مسئله حجاب چقدر باید برای تذکر دادن استخدام شوند
دولت نمیتونه همین وزارت خونه هارو جمع کنه
زمین های نهاد های نظامی رو بفروشین
با تشکیل وزارت بازرگانی چه کاری قابل انجام خواهد شد که با معاونت تجارت وزارت صمت انجام پذیر نیست؟
به سلامتی ورشکست شدیم رفت. فاتحه
رئیسی آدم ضعیف النفسی است و کشور را به نابودی می کشاند
قبلا نون تو ادغام صنعت و بازرگانی بود الان نون داخل تفکیک .هیچی درست نمیشه همونایی که قبلا تئوری لزوم ادغام اینا رو تو سال 90 دادن و دفاع کردن الان تئوری تفکیک اینا رو می دن و دفاع می کنن
به صرف انرژی و هزینه برای این ادغام و تفکیک ها پایان بدید طرز فکرها را نو کنید و شایستگان را سر کار بگذارید
باسلام ایجاد وزارت بازرگانی کار بسیار مثبتی است اصولا نباید قیمت گذاری و نظارت در اختیار دستگاه متولی تولید باشد ای کاشک آموزش پزشکی هم به وزارت علوم منتقل میشد البته اگر سازمان بود وزیر نظر ریاست جمهوری بهتر بود چراکه قدرت اعمال بیشتری نسبت به دیگر وزارت خانه ها داشت بهتر بود قیمت گذاری برق و گاز و گازوئیل وبنزین نیز در همین وزارتخانه تجمیع می شد
ضعف مدیریتی و نبود برنامه منسجم در وزارت صنعت با تفکیکش فقط بر مشکلات افزوده می‌کنه و فاجعه ای درست میشه که بعیده کسی بتونه از عهده اش برباید پس بیخود دست به اقدامات کلیشه ای و غیر کارشناسی و البته رانتی نزنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست