بازدید 2479

واکنش حقوقی رسمی به فوت دردناک نوزاد در بیمارستان

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) با اشاره به ماجرای فوت دردناک نوزادی در یکی از بیمارستان‌های واقع در شهریار که گفته شده است بر اثر سهل‌انگاری کادر درمان بیمارستان صورت گرفته است، از مدعی‌العموم خواست با پیگیری مجدانه‌ این موضوع، هرگونه قصور یا تقصیر فردی و ساختاری را مورد تعقیب قرار داده و حقوق بزه‌دیدگان و جامعه را به شکل حداکثری تامین و تضمین کند.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 27 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی اسکودا، دکتر جعفر کوشا با بیان اینکه حق حیات شیرین یک انسان با سهل‌انگاری غیر انسان دوستانه کسانی که باید با رفتار حرفه‌ای خود از زندگی و جان شهروندان مراقبت کنند، به محاق رفت و خانواده‌ای را داغدار کرد، گفت: خبر دردناک فوت یک نوزاد در شهریار که زنده به سردخانه‌ بیمارستان منتقل شده بود، علاوه بر متاسف ساختن هر شنونده‌ای، توقعاتی را نیز ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود مدعی‌العموم با پیگیری مجدانه‌ این موضوع، هرگونه قصور یا تقصیر فردی و ساختاری را مورد تعقیب قرار داده و حقوق بزه‌دیدگان و جامعه را به شکل حداکثری تامین کند، گفت: همچنین انتظار می‌رود تمام دستگاه‌ها با به جا آوردن تکالیف خود ذیل کنوانسیون حقوق کودک و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، راه را بر ورود آسیب به حساس‌ترین اعضای جامعه‌ انسانی ببندند.

کوشا تاکید کرد: بدیهی است وکلای دادگستری همچون گذشته در کنار قربانیان این حادثه‌ تلخ و دیگر کودکان آسیب‌دیده حضور خواهند داشت و در صورت نیاز حمایت‌های حقوقی لازم را تامین خواهند کرد.

رئیس اسکودا در پایان تاکید کرد: رفتار حرفه‌ای پزشکی و رسالت انسانی و سوگند حرفه‌ای ایجاب می‌کند بیش از پیش حافظ حق حیات شهروندان باشیم و نظام حقوقی در تضمین حق‌های بنیادین بشری فروگذار نکند‌. این مطالبه‌گری را برای هر کنشگر عدالت و حقوق بشر فرض می‌دانیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی