بازدید 4904
۸

فرمان پوتین در واکنش به توقیف دارایی‌های روسیه

رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به توقیف دارایی‌های این کشور توسط کشور‌های غربی، روز سه‌شنبه فرمان ایجاد یک سازوکار برای تصاحب موقت دارایی‌های خارجی را امضا کرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷ 26 April 2023


 به گزارش تابناک به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به توقیف دارایی‌های این کشور توسط کشور‌های غربی، روز سه‌شنبه فرمان ایجاد یک سازوکار برای تصاحب موقت دارایی‌های خارجی را امضا کرد.

در اولین اقدام برای اجرای این فرمان، آژانس مدیریت املاک فدرال روسیه شرکت‌های تابعه فورتوم Fortum و یونیپر Uniper، غول‌های انرژی به ترتیب فنلاندی و آلمانی، را تحت کنترل خود قرار داد.

این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این فرمان مجوز تصرف موقت دارایی‌هایی را می‌دهد که "برای عملکرد پایدار بخش انرژی روسیه از اهمیت بالایی برخوردار هستند".

شرکت یونیپر آلمان 83 درصد از سهام یک شرکت تولید و توزیع انرژی مستقر در روسیه موسوم به یونیپرو Unipro را در اختیار داشت، در حالی که شرکت دولتی فورتوم فنلاند بیش از 98 درصد از سهام شرکت تابعه خود را در روسیه در کنترل خود داشت.

بر اساس این گزارش، ظرفیت کل تولید برق این دو شرکت تابعه به ترتیب 11.2 و 4.7 گیگاوات محاسبه شده است.

به گفته آژانس مدیریت املاک فدرال روسیه، این اقدام "عملکرد بی‌وقفه شرکت‌های مهم برای اقتصاد ملی (این کشور) را تضمین می‌کند و خطر تاثیر موقعیت سیاسی کشور‌های غیردوست بر امنیت روسیه را از بین می‌برد. "

این سازمان همچنین تأکید کرد که مالکان اصلی این شرکت‌ها به طور موقت کنترل دارایی‌های خود را از دست داده‌اند، اما حق تملک خود را به طور کامل از دست نداده‌اند.

این آژانس افزود: این اقدام به حفظ فضای سرمایه گذاری در روسیه و کاهش خروج سرمایه از این کشور کمک می‌کند.

این فرمان همچنین چارچوب قانونی را ایجاد می‌کند که بر اساس آن کرملین می‌تواند در صورت اقدام سایر کشور‌ها برای تصرف اموال خصوصی یا دولتی روسیه و یا تهدید امنیت ملی، انرژی و یا اقتصادی این کشور، دارایی‌های خارجی بیشتری را در اختیار بگیرد.

این در حالی است که بر اساس برآورد رسانه‌ها، آلمان و لهستان تاکنون حدود 22 میلیارد دلار دارایی متعلق به دو شرکت روسی گازپروم و روس نفت را توقیف کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
جنگ در اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
توسعه طلبی و خوی کشور گشایی پوتین و احیا شوروی اصلی ترین عامل جنگ اوکراین هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
واقعاًًً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
روسیه در اثر فریب انگلستان دچار اشتباه محاسباتی شد و وارد مخمصه اوکراین گردید که نه می تواند شکست را قبول و مثل آمریکا از ویتنام خارج شود و نه میتواند جنگ را ادامه دهد. تنها حل مساله در خلع ید پوتین از سیاست قابل دسترسی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
در یک کلمه باغ دیدن خود و جنگل دیدن جهان
مرگ بر روسیه
جنگ جهانی سوم است. تعارف نداریم که
متجاوز متجاوزه چه ولادمیر باشه چه صدام حسین .همه شون تو تاریخ منفورندو ترسناک
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست