بازدید 21081
کدام صندوق سهامی را برای کودکان انتخاب کنیم؟

شروع نام نویسی سهام برای متولدین سال ۱۴۰۱

به گفته وزیر اقتصاد به متولدین سال ۱۴۰۱، مبلغ یک و نیم میلیون تومان سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF تعلق می‌گیرد. والدین می‌توانند سه صندوق سهامی برای کودکان انتخاب کنند؛ اما کدام صندوق‌ها مناسب سرمایه‌گذاری بلند مدت است؟
کد خبر: ۱۱۷۲۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ 24 April 2023

کدام صندوق سرمایه‌گذاری را برای فرزندان خود انتخاب کنیم؟

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش خبری ۲۱ گفت: در ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد مکلف شده بود سالانه سهامی را برای نوزادان در نظر بگیرد. این عدد برای نوزادان متولد ۱۴۰۱، یک و نیم میلیون تومان سهام به ازای هر نوزاد است.

وزیر اقتصاد گفت: هر یک از والدین می‌توانند به درگاه ملی دولت هوشمند مراجعه کنند. از طریق شماره گوشی همراه، کد یکتا می‌گیرند و وارد حوزه خدمات و مشوق‌های فرزندآوری می‌شوند. اسامی تمام متولدین ۱۴۰۱ در این سامانه وجود دارد اما برای راحتی کار تقسیم‌بندی شده و به طور مثال فردا برای متولدان ۳ ماه اول سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

او افزود: والدین درگاه بانک را انتخاب کرده و یکی از صندوق‌های قابل معامله را انتخاب می‌کنند. این سهام در سن ۲۴ سالگی قابل برداشت توسط آن فرزند خواهد بود و یک سرمایه ارزشمند برای تشکیل زندگی او خواهد شد.

شرایط ثبت نام در صندوق سهام بورس

مراحل ثبت‌نام والدین محترم متولدین ۱۴۰۱ به ترتیب شامل «ورود به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir»، «ورود از طریق شماره همراه والدین فرزند و دریافت کد یکبار مصرف»، «مشاهده بخش داشبورد و ورود به قسمت طرح تشویق فرزندآوری»، «مشاهده اطلاعات فرزندان متولد ۱۴۰۱»، «انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد»، «ارسال اطلاعات و نمایش اطلاعات فرزند»، «انتخاب بانک عامل و سه مورد از صندوق‌های سهام»، «مشاهده پیام ثبت موفق و انتظار برای تایید» است.

بقیه مراحل توسط دستگاه‌های حاکمیتی و با توجه به کد سجامی انجام می‌شود و والدین موظف به دریافت کد سجامی برای فرزند خود هستند.

کدام یک از صندوق‌های سهامی را برای کودکان انتخاب کنیم؟

همانطور که اشاره شد انتخاب صندوق‌های سهامی بر عهده والدین گذاشته است، بیش از ۱۰۴ صندوق سهامی در بازار سرمایه داریم که والدین می‌توانند سه صندوق را برای فرزندان انتخاب کنند. اما کدام صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری بلند مدت مناسب است.

برای انتخاب صندوق سهامی مناسب معیارهای مختلفی وجود دارد ولی مهمترین معیار بازدهی و مدیریت اصولی صندوق در بلند مدت است چرا که این سرمایه حدود ۲۴ سال در صندوق‌ها خواهد ماند.

صندوق‌های سهامی سرو و انار را می‌توان از بهترین صندوق‌های سهامی بورس در بلند مدت دانست، این صندوق‌ها توسط مشاور سرمایه‌گذاری ترنج مدیریت می‌شود و بازدهی بسیار مناسبی داشتند.

صندوق سهامی انار سال گذشته پربازده ترین صندوق سهامی بورس بوده و طی ۶ ماه‌گذشته ۱۰۰ درصد بازدهی کسب کرده ، یعنی اگر فردی ۶ ماه پیش ۱.۵ میلیون تومان در صندوق انار سرمایه‌گذاری می‌کرد، امروز ۳ میلیون تومان سرمایه داشت.

صندوق سهامی سرو نیز از صندوق‌های سهامی برتر بازار سرمایه است، ارزش این صندوق از سال ۹۸ تا کنون ۱۲ برابر شده است. این صندوق اکنون ۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت دارد.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص انتخاب صندوق‌های سهامی می‌توانید به صفحه صندوق سهامی انار مراجعه کنید.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۲
یک و نیم میلیون؟؟؟؟؟ زیاده بابا نمیخواد
به ما که متولد دهه پنجاهیم هنوز سهام عدالت ندادن. مشخصات کامل همه را هم که دولت امروز ریز و دقیق داره. سهام صادر کنن بفرستن با پست برامون دیگه. سود این چند ساله را هم برامون بریزن به حساب.
کدوم درگاه چیزی نیست که الکی حرف میزنن
سلام. برای کودکان متولد ۹۷ چطور میشه سهام عدالت ثبتنام کرد؟؟؟
پس بچه های 1400 چی؟ا
پاسخ ها
امیرحسین خراسانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
متولد ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۰ سهام به ایشون تعلق میگیره؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
۹۸ و ۹۵ و ... چطور؟!
سهام عدالت پدرانی که نگرفتند چه میشه برا اونا عدالت نیست که سهمشان را بدن
پس سهام عدالت بهزیستی رو کی می خوان بدن
بچه ام 2آذر400 بدنیاآمدنه شامل ثبت نام ماشین شدم نه حالاسهام... پس عدالتی که میگیدکجاست شوهرم کارگراست ومستاجرم هستیم
شما اگر راست میگید عدالت دارین چرا سهام عدالت سه میلیون نیم نفر باقی مانده نمی دین فرزندان از کجا باید بخورن اجاره خونه یا تورم دستی تون مدیریت مسخره. بسی جای تاسف هست اون استخدام های نور چشمی نماینده هاتون کجاست عدالت ک فقط نامی ازش مونده
چرا به کودکان سال‌های گذشته سهام داده نشد؟ این سهامِ بی عدالتی است، نه سهام عدالت
بچه من 10 روز مونده به 1401 بدنیا اومده.ینی سهام عدالت بهش تعلق نمیگیرد بخاطر اون 10 روز؟
سلام.
دوساله دارن فریاد میزنن که به متولدین ۱۴۰۰ به بعد سهام تعلق میگیره و هرروز هم یه مقدار از این آمار کم میکنن، پس این چه قانونی هست که هرروز یه مقداری از مشمولان رو خط میزنن؟؟؟
یه خبرنگار خوش انصافی هم پیدا نمیشه ازشون بپرسه پس قرار بود به بچه های اول ۱۴۰۰ به بعد سهام تعلق بگیره،و تکلیف ۱۴۰۰ ها چی شد پس؟؟؟!!!
من امروز برای فرزندم ثبت نام کردم وسه صندوق رو انتخاب کردم امیدوارم که بازدهی خوبی داشته باشه .
دوستان برین تو سایت درگاه ملی دولت هوشمند مراجعه شود قسمت مشوق های فرزند آوری
خدا کنه این یکی دیگه مثل باقی وعده ها دروغ نباشه. 10 بار برا ماشین ثبت نام کردم ولی وعده دروغ بود، فقط باعث شد طلاهامو مفت بفروشم برا ماشینی که هیچوقت ندادن
چرا هیچ وقت نظر منو نمیذارین؟
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
من بچه ام بیست ۱سفند هزارچهارصد به دنیا آمد اعلام کردن که سهام داره حالامیگن نه فرزند ۱۴۰۱ بابادروغ گفتن بسه وعده دوروغ ندید
پس نوزادی که ۱۴۰۰ یا قبل تر به دنیا اومده چی ؟خون اینا رنگین تره ؟
نظرخاصی ندارم
دوستان برای پرداخت سهام عدالت بقیه مردم که جا مانده هستند رئیس جمهوری چون احمد نژاد میخواهد والا امکان ندارد ای آقایون چنین کاری بکنند
از مهر۱۴۰۰قانون جمعیت بوده چرا فقط به متولدین ۱۴۰۱میدید.بقیه نوزادان ایرانی نبودن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست