بازدید 2642

دعوت تماشاگران سرخابی به حمایت از زمین پاک

همزمان با دومین روز از گرامیداشت هفته زمین پاک با شعار" سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز" دربی پایتخت بین دو تیم پرسپولیس و استقلال تهران رنگ و بوی محیط زیستی گرفت.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲ 23 April 2023

به گزارش تابناک، علیرضا رحمتی با اشاره به فرا رسیدن گرامیداشت روز جهانی زمین و هفته ملی زمین پاک در کشور گفت: امروز به این مناسبت و در جریان بازی دو تیم محبوب پایتخت، محیط زیست استان تهران با کمک برخی از دستگاه‌های اجرایی همچون ورزش و جوانان و شهرداری تهران با برپایی غرفه، برنامه‌هایی را برای فرهنگسازی در حوزه محیط زیست و حفاظت از زمین را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: از جمله این برنامه‌ها، توزیع کیسه های پلاستیکی بازیافتی و تجزیه‌پذیر بین تماشاچیان این بازی برای ایجاد حساسیت های اجتماعی به منظور جمع‌آوری زباله های تولید شده در جریان مسابقه دو تیم استقلال و پرسپولیس توسط خود مردم است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران با اشاره به اینکه امروزه توسعه فرهنگی در حوزه محیط زیست در ارتباط با موضوع ورزش، ورزشکاران و مردم اهمیت بیشتری نسبت به قبل دارد، تصریح کرد: ورزشگاه یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی است و باید در کنار روح ورزش به موضوع محیط زیست و دیگر مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز توجه شود.

رحمتی ادامه داد: در خیلی از جاهای دنیا شاهد هستیم که تماشاگران پس از مسابقات، زباله‌های تولید شده را جمع‌آوری و از ورزشگاه‌ها خارج و در مکان های تعبیه شده تخلیه می‌کنند.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که مردم ورزش دوست ما نیز با فرهنگ‌ ایرانی- اسلامی ثابت کرده‌اند که به اخلاق و معنویات در ورزش هم توجه دارند، اینگونه اقدامات می‌تواند دقت نظر مردم به موضوعات محیط زیستی را نیز بیشتر کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران اضافه کرد: بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا با یک اقدام‌ نمادین، موضوع جمع‌آوری زباله‌ها از ورزشگاه‌ها را مورد تاکید قرار دهیم تا ان‌شاءالله این موضوع رواج یابد و در کل کشور تسری یابد.

وی همچنین در ادامه از نمایش شعار هفته زمین پاک در ورزشگاه آزادی تهران در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و استقلال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رحمتی در این خصوص گفت: با هماهنگی انجام شده طرح ملی و شعار هفته زمین پاک در ورزشگاه آزادی به نمایش درآمد همچنین شعارنوشته‌های مرتبط با این روز از سوی علاقه‌مندان به محیط زیست درجریان این بازی به تصویر کشیده شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم