بازدید 14020
با چهارصد و هفدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

برکناری یکی از مقامات ارشد نظامی روسیه توسط پوتین/ سفر بی سابقه دبیرکل ناتو به اوکراین از زمان آغاز جنگ/ واکنش سازمان ملل به احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای

چهارصد و هفده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 20 April 2023

سفر بی سابقه دبیرکل ناتو به اوکراین از زمان آغاز جنگ

بین الملل تابناک: چهارصد و هفده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بانک مرکزی روسیه: اقتصاد ما مقاومت زیادی در برابر تحریم‌ها نشان داد
۱۴۰۲/۰۲/۰۱ - ۰۱:۳۷

رئیس‌ بانک مرکزی روسیه امروز چهارشنبه در جلسه‌ای در پارلمان گفت که اقتصاد این کشور مقاومت بالایی در برابر تحریم‌ها نشان داده و فشارهای بی‌سابقه را پشت سر گذاشته است.

«الویرا نابیولینا»، رئیس بانک مرکزی روسیه روز چهارشنبه در جلسه دوما گفت سطح فشاری که روسیه سال گذشته پشت سر گذاشت آنقدر بالا بود که کسی نمی‌توانست آن را پیش‌بینی کرده و برای آن آماده شود. 

وی همچنین اضافه کرد مردم روسیه و صنایع این کشور انطباق‌پذیری زیادی در برابر این واقعیت جدید نشان داده‌اند. 

 او تصریح کرد: «هیچ‌کس نمی‌توانست برای این هجوم جنون‌آمیز تحریم‌ها آماده شود.» رئیس بانک مرکزی روسیه همچنین اضافه کرد اوضاع اقتصاد روسیه حتی از «بدبینانه‌ترین سناریوها» هم بدتر بوده است. 

 مقام روسیه تصریح کرد «سیاست‌های متوازن و تزلزل‌ناپذیر» که مسئولان اقتصادی روسیه در سال‌های گذشته به آن توسل جسته بودند و همچنین «تجارب مدیریت بحران» متغیرهایی بودند که به دولت برای واکنش  موثر به تحولات کمک کردند. 

رئیس بانک مرکزی روسیه همچنین از بانک‌های این کشور که بخش مالی را «باثبات» نگاه داشته و به روسیه در تأمین منابع مالی لازم کمک کردند تقدیر و تشکر کرد. 

او همچنین اقدامات حمایتی دولت را «کافی و به موقع» دانست و تصریح کرد این کمک‌ها به اقتصاد روسیه کمک کرده «طوفان تحریم‌ها را پشت سر بگذارد.»

بایدن و فون در لاین درباره تایوان و اوکراین گفت‌وگو کردند
۱۴۰۲/۰۲/۰۱ - ۰۱:۳۶

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در مورد «سفر اخیر فون در لاین به پکن و تعهد مشترک به حفظ نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون، حقوق بشر و رویکردهای تجاری منصفانه رایزنی کردند.»

این بیانیه افزود: آنها همچنین بر اهمیت حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان تاکید کردند.

کاخ سفید اعلام کرد که بایدن و فون در لاین «بر تعهد آمریکا و اتحادیه اروپا بر ارائه کمک‌های اقتصادی و امنیتی لازم به اوکراین و همکاری نزدیک به منظور اعمال هزینه بر کرملین بدلیل تهاجم روسیه تاکید کردند.»

تلاش برای گسترش استفاده از انرژی‌های پاک نیز از دیگر محورهای مورد بحث در تماس تلفنی فون در لاین و بایدن بود.

فون در لاین و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اخیرا به چین سفر کرده و دیدار با شی جینپینگ رئیس جمهوری و سایر مقام‌های چینی درباره موضوعات مختلف از جمله تایوان و اوکراین رایزنی کردند.

در همین حال، کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید پنجشنبه شب اعلام کرد که روسای جمهوری فرانسه و آمریکا در تماسی تلفنی درباره سفر اخیر مکرون به چین و تلاش‌های مداوم آنها برای پیشبرد رفاه، امنیت، ارزش‌های مشترک و نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون در منطقه هند و اقیانوسیه بحث کردند.

ژان پی‌یر افزود: بایدن و مکرون بر اهمیت حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان و همچنین بر حمایت ثابت خود از اوکراین در مواجهه با حملات بی‌رحمانه روسیه تاکید کردند.

تحلیلگران سفر مکرون به چین و رویکرد متفاوت این رهبر اروپایی در قبال پکن در مقایسه با واشنگتن را نشانه‌ای از افزایش شکاف میان متحدان دو سوی آتلانتیک می‌دانند.

مکرون در جریان سفر به چین بر استقلال اروپا از آمریکا تاکید کرده بود.

برکناری یکی از مقامات ارشد نظامی روسیه توسط پوتین
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ - ۲۲:۳۳

نماینده رئیس جمهور روسیه در خاور دور روز پنجشنبه گفت که به دستور پوتین، سرگئی آواکیانتس فرمانده ناوگان دریایی اقیانوس آرام این کشور از سمت خود برکنار شده است.

به گزارش"مسکو تایمز" این تغییر یک هفته پس از آن آغاز رزمایش‌های نظامی ناگهانی ناوگان دریایی اقیانوس آرام برای آماده‌سازی ارتش این کشور برای سناریوی حمله دشمن به روسیه انجام می‌شود.

نماینده ریاست جمهوری گفت دریاسالار سرگئی آواکیانتس ۶۶ ساله، که از سال ۲۰۱۲ فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام را برعهده داشت، اکنون ریاست سازمان جدیدی را بر عهده خواهد گرفت که بر آموزش نظامی نظارت می‌کند.

تروتنف گفت: آواکیانتس که پیش از این فرماندهی ناوگان اقیانوس آرام را برعهده داشت، مسئول ستاد فرماندهی آموزش نظامی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دولتی ریانووستی، دریاسالار ویکتور لینا که از سال ۲۰۲۱ به عنوان فرمانده ناوگان بالتیک ارتش روسیه خدمت کرده است، به عنوان جانشین آواکیانتس مورد توجه قرار گرفته است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز جمعه ناوگان اقیانوس آرام را برای رزمایش‌های نظامی ناگهانی در بخش جنوبی دریای اوخوتسک در حالت آماده باش قرار داد. هدف این رزمایش‌ها دفع حملات احتمالی موشکی و هوایی به جزیره ساخالین و جزایر کوریل جنوبی اعلام شده است.

جزایر کوریل جنوبی در مرکز اختلاف قدیمی میان روسیه و ژاپن قرار دارند. این اختلافات سبب شده است که این کشورها نتوانند یک معاهده صلح رسمی برای پایان دادن به جنگ جهانی دوم امضا کنند.
ژاپن روز دوشنبه از این رزمایش انتقاد کرد، اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد که این رزمایش ها"بر اساس قوانین بین المللی" انجام شده است.

واکنش سازمان ملل به احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته ای
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ - ۲۱:۰۹

 «اسکات ریتر» بازرس سابق کمیسیون ویژه سازمان ملل تاکید کرد که روسیه از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین استفاده نخواهد کرد.

ریتر در میانه نگرانی‌ها از کشیده شدن تسلیحات هسته‌ای به عرصه جنگ اوکراین، اطمینان خاطر داد که روسیه از این تسلیحات استفاده نخواهد کرد و قادر به حل تمامی اهداف خود با تسلیحات متعارف است.

وی که مدتی افسر اطلاعاتی تفنگداران آمریکایی بوده، در پاسخ به سوالی در مورد اینکه مسکو در صورت بسیج ۵ میلیون نیروی اوکراینی چگونه به غیر از توسل به تسلیحات هسته‌ای واکنش نشان می‌دهد، بیان کرد: روسیه از تسلیحات هسته‌ای (در اوکراین) استفاده نمی‌کند. من نمی‌دانم که چرا مردم نمی‌توانند این را درک کنند.

وی اشاره کرد که دولت اوکراین قادر به بسیج جمعی نخواهد بود زیرا برای اوکراین چیزی باقی نمانده است.

در ماه‌های اخیر با بالاگرفتن تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف در نیروگاه زاپوریژیا بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا، نگرانی‌ها از اشاعه مواد هسته‌ای از این مکان به وجود آمده است.

همچنین گمانه زنی‌هایی در مورد استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای راهبردی مطرح شده که مقام‌های مسکو هشدار داده بودند که این گزینه را مد نظر دارند.

کرملین: زرادخانه‌های هسته‌ای فرانسه و انگلیس عملاً تحت کنترل آمریکا است
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ - ۲۱:۰۸

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که زرادخانه‌های هسته‌ای فرانسه و انگلیس عملا تحت کنترل آمریکا هستند.

 پسکوف امروز پنجشنبه ضمن اعلام این موضوع به خبرنگاران گفت که این عامل در مذاکرات کاهش توان هسته‌ای روسیه و آمریکا باید در نظر گرفته شده و مورد گفتگو قرار گیرد.

سخنگوی کاخ کرملین ابراز داشت: از نقطه نظر ما، قطعا زرادخانه‌های هسته‌ای دو کشور فرانسه و انگلیس عملا تحت کنترل آمریکا هستند بنابراین اگر ما با آمریکا گفتگو کنیم، عدم در نظر گرفتن این دو زرادخانه هسته‌ای واقعا بی معنی است.

اظهارات این مقام روسی در حالی مطرح می‌شود که روز چهارشنبه «آن- کلر لژاندر» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اظهار داشت: پاریس می‌تواند به مذاکرات احتمالی در مورد تسلیحات راهبردی ملحق شود فقط در صورتیکه روسیه و آمریکا به طور قابل توجهی زرادخانه‌های هسته‌ای خود را به اندازه فرانسه کاهش دهند.

پسکوف همچنین در واکنش به ادعاهای کی‌یف در مورد اینکه به جای ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بدل او از منطقه عملیات نظامی ویژه بازدید کرده، اظهار تعجب کرد.

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه گفت که روسیه هیچ ارزیابی از چشم اندازهای پیوستن اوکراین به ناتو در ارتباط با سفر امروز ینس استولتنبرگ دبیر کل این بلوک به کی‌یف ندارد. وی افزود که جلوگیری از عضویت کی‌یف در ناتو همچنان یکی از اهداف عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین باقی می‌ماند.

پوتین دوشنبه این هفته از مناطق جنگی بین روسیه و اوکراین دیدن کرد و به گزارش‌های رهبران نظامی در مورد وضعیت خرسون، زاپوریژیا و لوگانسک گوش کرد.

ناتو: بیش از ۱۵۰ میلیارد یورو به اوکراین کمک کرده‌ایم
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ - ۲۱:۰۷

 ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو ارزیابی کرد هزینه کمک نظامی به اوکراین بالغ بر ۱۵۰ میلیارد یورو بوده است. 

در بیانیه ناتو آمده است: «دبیر کل ناتو تأکید کرد که از زمان آغاز حمله تمام‌عیار روسیه در فوریه ۲۰۲۲ متحدان ناتو بیش از ۱۵۰ میلیارد یورو از اوکراین حمایت کرده‌اند.»

استولتنبرگ که روز پنجشنبه برای گفت‌وگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین وارد کی‌یف شد گفت کشورهای ائتلاف ناتو ده‌ها هزار نفر از سربازان اوکراین آموزش داده‌اند و در حال تحویل «هواپیما، تانک و خودروهای زرهی» به اوکراین است. 

دانمارک و هلند 14 تانک «لئوپارد 2» به اوکراین می‌دهند
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ - ۲۱:۰۷

 دانمارک و هلند پنجشنبه (۲۰ آوریل) اعلام کردند دو کشور به طور مشترک ۱۴ تانک لئوپارد-۲ به اوکراین اهدا خواهند کرد. 

به گزارش رویترز، این دو کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک افزودند انتظار می‌رود تانک‌های لئوپارد که از طرف ثالث خریداری و تعمیر می‌شوند، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ تحویل اوکراین داده شود. 

سرپرست وزارت دفاع دانمارک گفت: به امید یک اروپای صلح‌آمیز و امن، کاملاً حیاتی است که ما اوکراینی‌ها را در جنگ تنها نگذاریم. 

در ماه فوریه، دانمارک، آلمان و هلند اعلام کردند به دنبال جمع‌آوری منابع خود برای احیای دست‌کم ۱۰۰ تانک لئوپارد-۱ از ذخایر صنعت به منظور ارائه به اوکراین در امسال و سال آینده هستند. 

پیش‌تر یک مقام ارشد دفاعی روسیه گفت این کشور، گروه‌های «نابودگر تانک» را برای مقابله با جنگ‌افزارهای زرهی مدرنی که حامیان غربی کی‌یف در اختیار آن قرار داده‌اند، تشکیل می‌دهد. 

لوکاشنکو: می‌خواهند از طریق اوکراین، روسیه و بلاروس را به جنگ جهانی سوم بکشانند
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ - ۲۱:۰۵

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: بلاروس و روسیه می‌توانند با هم در برابر هر گونه حیله‌گری‌های امروزی یا سایر نیروهای مخرب برای کشاندن آنها به سناریوی جنگ جهانی سوم از طریق درگیری در اوکراین محکم بایستند.

به گزارش تاس، الکساندر لوکاشنکو به الکساندر بگلوف، فرماندار سن پترزبورگ گفت: «ما می بینیم که نیروهای نازی، فاشیست و سایر نیروهای مخرب تلاش می کنند تا تاریخ را بازنویسی کنند، مشارکت مشترک ما در پیروزی بزرگ را نفی کنند و اقدامات جنایتکارانه خود را چه در آن دوره و چه امروز توجیه کنند.

رهبر بلاروس گفت: "آنها سعی می کنند ما را از طریق درگیری در اوکراین به جنگ جهانی سوم بکشانند. اما من [در یک چیز] متقاعد هستم: آنها در آن زمان نتوانستند ملت های ما را نابود کنند و اکنون نیز در این کار موفق نخواهند شد."

لوکاشنکو گفت که هیچ مکان دیگری را در تاریخ نمی‌شناسد که به اندازه لنینگراد (نام سابق سن پترزبورگ ) و بلاروس از جنگ آسیب دیده باشد. بلاروس و روسیه کارهای زیادی برای تقویت اتحادیه برادرانه خود دارند که به گفته او سنگر آزادی و حقیقت هم در کشورهای مشترک المنافع و هم فراتر از آن است.

سفر بی سابقه دبیرکل ناتو به اوکراین از زمان آغاز جنگ

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد، وقت آن است کی‌یف به این ائتلاف نظامی دعوت شود.

 زلنسکی امروز پنجشنبه در یک کنفرانس مشترک خبری با استولتنبرگ گفت: اکنون که اکثریت مردم در کشورهای ناتو و اکثریت اوکراینی‌ها از ورود کشور به این اتحاد حمایت می‌کنند، زمان تصمیم گیری مناسب است.

زلنسکی در توصیف سفر دبیر کل ناتو به کی‌یف اظهار کرد: این سفر ینس استولتنبرگ، نخستین سفر از زمان شروع جنگ است. ما آن را نشانه‌ای تفسیر می‌کنیم که ناتو آماده شروع یک فصل جدید در روابط با اوکراین است؛ یک فصل از تصمیم‌های بلند پروازانه.

استولتنبرگ امروز پنجشنبه در سفر غیرمنتظره‌ای وارد اوکراین شد و اعلام کرد که جایگاه درست کی‌یف در ناتو است و در زمان حمایت این بلوک نظامی این مساله را امکان پذیر خواهد کرد.

در حالی که برخی منابع از قریب الوقوع بودن ضدحملات اوکراین خبر می‌دهند، برخی اعضای سازمان ناتو حمایت از کی‌یف در این حملات را با ارسال جنگنده میگ-۲۹ افزایش داده‌اند.

مسکو تهدید کرده کمک های ناتو در زمینه انتقال این جنگنده ها به اوکراین را به سرعت تلافی خواهد کرد.

بازدید زلنسکی از استحکامات دفاعی در مرز با بلاروس

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روز چهارشنبه در بازدید از مرز شمال غربی اوکراین ـ که با لهستان و بلاروس مشترک است ـ از روند ایجاد استحکامات دفاعی این کشور بازدید کرد.

دفتر زلنسکی در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای دفع حمله احتمالی دشمن از قلمرو بلاروس، موانع مهندسی، استحکامات و سیستم‌های نظارت تصویری از راه دور در مرز با این کشور ساخته می‌شوند.

وی افزود: از موقعیت پست دیده‌بانی، نشان داده شده که چگونه از سیستم‌های نظارت تصویری از راه دور برای نظارت شبانه‌روزی بر خط مرزی استفاده می‌شود.

زلنسکی از این فرصت برای تمجید از نقش سرویس مرزی دولتی در دفاع از مرز و شهر باخموت نیز استفاده کرد و گفت: من می‌دانم که شما چقدر مستحکم آنجا ایستاده و باخموت را در آغوش گرفته‌اید. مایلم از شما و برادران مسلحتان تشکر کنم.

این دیدار در حالی انجام می‌شود که زلنسکی به بازدید از خطوط مقدم اوکراین ادامه می‌دهد. وی روز سه‌شنبه غیرمنتظره از آودیوکا، شهری در دونتسک در شرق اوکراین که از سه طرف توسط نیروهای روسی محاصره شده است، بازدید کرد.

به ادعای سی ان ان، تنش‌ها در مرز هزار کیلومتری بین اوکراین و بلاروس، کشوری که نقش کلیدی در کمک به حمله روسیه به اوکراین داشته، افزایش یافته است.

کی‌یف تمام گذرگاه‌های مرزی را روی بلاروس بسته، زیرا نگران است که روسیه از خاک بلاروس برای تهاجم بیشتر استفاده کند.

رزمایش‌های نظامی مشترک در سال گذشته بین بلاروس و روسیه به نگرانی‌هایی مبنی بر پیوستن نیروهای بلگراد به نیروهای کرملین در اوکراین دامن زده‌اند.

کره جنوبی به اوکراین سلاح نمی‌دهد

امروز (پنجشنبه) دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد، این کشور به خاطر ثبات روابط با روسیه به اوکراین سلاح نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، دفتر یون سوک یول، ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ قانونی در قانون اساسی کره جنوبی وجود ندارد که تحویل سلاح به کشور متخاصم دیگر را ممنوع کند. همچنین هیچ بندی در مقررات وزارت خارجه کره جنوبی وجود ندارد که اجازه ارائه کمک نظامی به کشور ثالثی را که در تنگناستاست، نمی‌دهد. ما این کار را انجام نمی‌دهیم، چون در حالیکه سئول فعالانه از جامعه بین المللی به خاطر حفاظت از آزادی شهروندان اوکراینی حمایت می‌کند، باید روابط با روسیه را به شیوه‌ای پایدار مدیریت کنیم.

اوایل امروز یونهاپ از قول یکی از مقام‌های ارشد ریاست جمهوری کره جنوبی گزارش کرده بود که هرگونه تصمیم از سوی سئول درباره ارسال تسلیحات کشنده به اوکراین به مسکو بستگی دارد.

این مقام ارشد ریاست جمهوری کره جنوبی گفته بود: سخنان رئیس جمهوری یک عقل سلیم و پاسخ اصولی بود. مقام‌های روسیه در مورد چیزی اظهار نظر می‌کنند که اتفاق نمی‌افتد، اما می‌توانیم برعکس فکر کنیم که آنچه در آینده انجام خواهیم داد به روسیه بستگی خواهد داشت.

روز چهارشنبه رئیس جمهوری کره جنوبی گفته بود، در صورت بروز وضعیتی در اوکراین که جامعه بین‌المللی نمی‌تواند آن را تحمل کند، برای سئول سخت خواهد بود که بر ارائه تنها کمک‌های بشردوستانه یا مالی به کی‌یف اصرار داشته باشد و به این ترتیب برای نخستین بار امکان کمک نظامی به کی‌یف از سوی سئول فراهم شود.

همان روز، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو بابت رویکرد غیردوستانه کره جنوبی در قبال وضعیت اوکراین متاسف است و ادامه داد: آغاز ارسال سلاح به اوکراین غیرمستقیم به معنای دخالت در این درگیری است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز امروز گفت که مسکو هرگونه تحویل تسلیحات به اوکراین را بدون توجه به اینکه از کجا آمده است، به عنوان یک اقدام آشکارا خصمانه ضد روسیه در نظر خواهد گرفت.

وی افزود، روسیه مواضع کشورها را در قبال این موضوع در نظر می گیرد و در عین حال، موضع مسکو را در مورد مسائل مربوط به منافع امنیتی اساسی کشورها در مورد جمهوری کره تشکیل می‌دهد. ما می‌توانیم در مورد رویکردهای حل و فصل اوضاع در شبه جزیره کره صحبت کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۵
روسیه از سلاح اتمی استفاده نمی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
تا موقعی که روسیه آخرین جنگنده و بالگرد و موشک رو داشته باشه حمله هسته ای ندارد
تسلیحاتش تمام شود = حمله اتمی
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
در جنگ دوم جهانی نیروهای آمریکا درحال غلبه به نیروهای ژاپن بود با اینحال فقط بخاطر اینکه جنگ سریع تر به پایان برسد و دچار خسارات مالی و جانی بیشتر نشوند از بمب اتمی استفاده کردند
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
اگر به خاک روسیه حمله شود ممکن است از سلاح اتمی استفاده شود البته سلاح های غیراتمی هم داریم که کشتار وسیع ایجاد کنند
باید پوتین و ذلنسکی در روسیه و اکراین همه پرسی بگذارند تا ببینند چه اندازه مردم روسیه حامی ادامه جنگ و اشغال اکراین هستند و مردم اکراین چه اندازه طرفدار پیوستن به روسیه و نزدیکی به پوتین هستند. در انصورت دیگر ادامه جنگی لازم نیست. یک اوانس هم می دهیم و رفراندم روسیه تحت نظارت خود پوتین ولی اکراین تحت نظارت شورای امنیت و سازمان ملل از جمله چین و ایران و روسیه و اروپا و دنیا باشد. اگر انصاف و وجدان و عدالت باشد دیگر نباید پوتینی ها مخالفت کنند
پاسخ ها
M
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
روسیه که 99،999،9درصد همه هزاران سال است که روس بوده و هست، شما وشوهر ننه ات آمریکا، کانادا، استرالیا، زیلاند نو اسرائیل از مردم آن سرزمین که مالکین اصلی بودند همه پرسی کرد و یا با گلوله قطل عام کردند هند آفریقا را چپاول کردند همه پرسی کردند بیسواد
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
m عامل روسیه اگر مطالعه داشتی باید بدانی اقلیت بسیار بزرگی از جامعه روسیه روس تبار نیستند و در دوران روسیه تزاری سرزمین انها به اشغال روسیه د ر امده است مانند خاور دور روسیه
همه این اخبار حکایت از این واقعیت دارد که پیروزی اوکراین نزدیک است و لذا پوتین که شدیدا مستاصل شده است، از یکسو تهدید به استفاده از بمب اتم میکند و از سوی دیگر ملتمسانه به دنبال یک میانجی برای برگزاری مذاکرات صلح و فرار از سکست نهایی میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
ولی اوکراین 1800 میلیارد دلار خسارت دیده و تمام صنایع و کارخانه ها و راه آهن و پل ها و نیروگاه ها و صدها هزار ساختمتانش منهدم و نابود شده است

حتی اگر روس ها هم عقب نشینی داشته باشند تا 30 سال بازسازی و نوسازی اوکراین زمان لازم خواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
اوکراین شخم زده شده همین خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
اوکراین شخم زده شده
روسیه بدجور آبروی نظامیش رفت، حتی توان مقابله با نیروهای اوکراین رو نداره ناتو مستقیم حمله کنه چیزی از موسکو نمیمونه
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
چرا پس موس موس میکنید حمله کنید دیگه اوکراین باخاک یکسان شد دیگه شوهری برای زنان اوکراینی نموند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
مگر چند تا ناتو داریم؟
روسیه همین الان هم در حال جنگ با 40 کشور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
پس غربی ها 500 میلیارد دلار چیپس و پفک به اوکراین فرستادند؟
روسیه همیشه از سلاحهای هسته ای به صورت تهدید استفاده کرده و همیشه موثر بوده البته الان تاثیرش رو تا حد زیادی از دست داده و روسیه حتی با استفاده از سلاح هسته ای هم در اوکراین به هدفش نمیرسه
پیروزی افتخار انگیز اوکراین، بر رلنسکی قهرمان و مردم نجیب آن کشور مبارک باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
زلنسکی یهودی اوکراین مخروبه را برای مهاجرت اسراییلی ها آماده کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
به صهیونیست ها تبریک گفتی؟
کدام پیروزی؟ روسیه و اروپا هردویشان بازنده هستند
عظیم ترین کشور کل اروپا اوکراین تبدیل به ویرانه و مخروبه شده
ارتش روسیه هم حداقل 60 درصد نیرو و تجهیزاتش از بین رفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
تا الان حتی یک ساختمان روسیه هم آسیب ندیده
ولی اوکراین داغون و زمین سیاه شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
ولی 60 درصد رو زیاد گفتی
نهایت 40
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
یه بنده خدا گفته زلنسکی یهودی اوکراین را برای مهاجرت یهودی ها آماده کرده.
چرا باید حرف بی اساس بزنیم
کی جنگ را شروع کرد
کی مقاومت جانانه مقابل به اصطلاح دومین ارتش دنیا انجام داد.
کی مفتضحانه در حال عقب نشینی
مردم اوکراین جانانه مقاومت کردند و پوتین که فکر می‌کرد ظرف یک هفته اوکراین را تصرف میکنه زمین گیر کردند.
مردم اوکراین مثل مردم ایران که با آزادی خرمشهر روند جنگ را تغییر دادند با آزادی خرسون جنگ را به نفع خود رقم زدند.
مرگ بر متجاوز هر چند ایران کج دار و مریض از روسیه حمایت میکنه
در جنگ نیابتی ناتو با روسیه، کشورهای تحت تحریم غرب باید از روسیه حمایت همه جانبه داشته باشند چرا که آمریکا فهمیده است که باخت در اوکراین مقدمه شکستهای دومینو وار در سایر مناطق تحت کنترل مثل ژاپن کره جنوبی و اروپا و تایوان خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
واقع بین باشیم روسیه پیروز جنگ خواهد بود
اروپا هم اوکراین رو رها خواهد کرد چون پارسال که گاز روسیه تحریم شد بیچاره شد و مجبور شد نفت و گاز رو از سایر کشور ها به 3 برابر قیمت تهیه کند
آیا کلمه زراد در زرادخانه درست است؟ به نظر ذرات باید باشه یعنی کلمه‌ای است عربی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
زرداخانه یعنی محل جمع آوری تجهیزات

شما هم لازم نیست دعوای نژادپرستانه عرب و فارس راه بیندازی
هومن
| United States of America |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
برادر من زراد ، معرب شده زره گر است یعنی کسی که زره می سازد . در قدیم چون آهن کم یاب و گران بود ، زره ها در مرکزی نزد حاکم شهر می ماند که در بیشتر موارد آهنگر شهر هم آنجا سلاح مثل گرز و شمشیر و زره می ساخت و انبار می کرد ، ذرات یعنی ذره ها ، از کجا این به ذهن شما آمد ؟
وقتی دولت دلال نباشه میشه تحریم ها را کنترل کرد
ولی وای به وقتی که دولت در قامت دلال وارد بشه اونوقت تورم کمر ملت را میشکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
آفرین روسیه
خوب اروپا را می‌کوبد و ویران می‌سازد
فقط یک راه برای برتری مسکو وجود دارد و ان زدن مستقیم زلنسکی میباشد‌
زلنسکی قهرمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
احسنت پوتین که با غرب کافر مرتد کاتولیک نجس شیطان می‌جنگد
تجربه جنگ اوکراین روسها را باتجربه تر کرده و این انگیزه میده برای اقدامات جنگی بیشتر برای کنترل اوضاع به نفع روسیه
همین سازمان ملل که بی طرف نیست در جنگ کره حضور داشت آمریکا به اسم سازمان ملل در جنگ کره شرکت کرد قابل توجه دوستان محترم ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین باهم سابقه تقابل نظامی دارند در جنگ کره اون موقع چین بمب اتمی نداشت ولی کلی خسارت به ارتش آمریکا وارد کرد که ژنرال آمریکایی داگلاس مک آرتور خواستار استفاده از بمب اتمی بر سر چین شد که دوایت آیزنهاور مک آرتور را برکنار کرد پس اگر آمریکا سر قضیه تایوان با چین درگیر بشه اینبار چین هم اتمی داره ولی به شما میگم از جنگ افزار هسته ای استفاده نمیشه ولی آمریکا در تنگه تایوان شکست می‌خورد و بیشتر نیروی دریایی آن منهدم میشه این من نمی گم خود آمریکا میگه
اوکراین تبدیل به قبرستان شده ولی مهم نیست مهم این است که روسیه شکست بخورد و تجزیه بشه تا آمریکا تنها ابرقدرت جهان باشه دمشان گرم مردم وطن پرست اوکراین که نصف کشور فرار کردن مردم قهرمان اوکراین که زلنسکی اسطوره را حاکم کردند و گردان آزوف قهرمان که سلام هیتلری میدن و روس ها را نسل کشی میکنند و زلنسکی پاکدست که کمک های غرب را هاپولی کرده زنده باد اوکراین و غرب اوکراین فدای غرب خاک بر سر مردم یک جای دیگر دنیا!؟
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی